piilipuu Posted August 5, 2007 Share Posted August 5, 2007 Missä saan MRSA-testauksen, kun hoidan nykyisessä työssäni MRSA-positiivisia potilaita ja uusi työn antajani yksityispuolella toivoo minun käyvän testeissä ennen uuden työn alkamista syyskuussa? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lääkärihoitaja Posted August 5, 2007 Share Posted August 5, 2007 Omassa terveyskeskuksessa. Pyydä puhelinaika omalle/kelle vaan lääkärille ja mene testeihin oman TK:n (osoittamaan) labraan. Veripalvelu kaipaa kipeästi hengenpelastajia! Link to comment Share on other sites More sharing options...
kops Posted August 5, 2007 Share Posted August 5, 2007 Eikös työnantajan pitäisi se testaus maksaa kun kerran tällaista toivoo. Link to comment Share on other sites More sharing options...
piilipuu Posted August 5, 2007 Author Share Posted August 5, 2007 Niin siis, tarkalleen ottaen uusi työnantaja totesi minun kysyessäni testauksen tarpeesta, että "Se olisi suotavaa" ja näin siis menetellään. Kiitos :) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lääkärihoitaja Posted August 5, 2007 Share Posted August 5, 2007 Työnantajan ei tarvitse tällaista maksaa, kun sen kerran saa ilmaiseksi TK:n kautta. Veripalvelu kaipaa kipeästi hengenpelastajia! Link to comment Share on other sites More sharing options...
medicine Posted September 23, 2007 Share Posted September 23, 2007 Hei! Entä jos on ollut yhden vuoron (7h) MRSA-osastolla. pitänyt hanskoja, maskia, essua, desannut ja pessyt käsiä yms.. Kuinka suuri mahdollisuus on et on saanut tartunnan? miten se oirehtii? vaikka nyt tiiän et se on vaaraton terveille ihmisille, joilla on hyvä immuniteetti, mut silti mietityttää... kiitos jos joku vastaa ja valistaa >:D You are not dead yet. But watch for further reports. Link to comment Share on other sites More sharing options...
{BS} Posted September 23, 2007 Share Posted September 23, 2007 Hei! Entä jos on ollut yhden vuoron (7h) MRSA-osastolla. pitänyt hanskoja, maskia, essua, desannut ja pessyt käsiä yms.. Kuinka suuri mahdollisuus on et on saanut tartunnan? miten se oirehtii? vaikka nyt tiiän et se on vaaraton terveille ihmisille, joilla on hyvä immuniteetti, mut silti mietityttää... kiitos jos joku vastaa ja valistaa >:D MRSA ei yleensä oireile perusterveillä ihmisillä mitenkään. Kolonisoituu vain johonkin paikkaan (usein nenän limakalvot). Jos haluat varmuuden niin sitten testiin. Aika epätodennäköistä on tartunnan saaminen, jos todella olet toiminut aseptisesti ja suojannut itsesi. "If you ain't part of a solution, you are solid or gas." Link to comment Share on other sites More sharing options...
Atiana Posted October 27, 2007 Share Posted October 27, 2007 Mutta mites on kun on hoitanut paljon esim. pseudonomas bakteeria sairastavia potilaita. Tulisiko mun joskus käydä testeissä etten ole itse saanut bakteeria? Ajattelin, että voinko tulla kantajaksi ja sairastuttaa näin muita? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lyrica Posted October 27, 2007 Share Posted October 27, 2007 Mä olen ainakin saanut näytteet ihan vain kävelemällä labraan ja sanomalla, että ne tarvii nyt saada. Ei siihen mitään lääkäriä ole koskaan tarvittu :) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.