Jump to content
MAINOS

MRSA-kantajuuden poissulkeminen hoitajalla


piilipuu

Recommended Posts

Missä saan MRSA-testauksen, kun hoidan nykyisessä työssäni MRSA-positiivisia potilaita ja uusi työn antajani yksityispuolella toivoo minun käyvän testeissä ennen uuden työn alkamista syyskuussa?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Omassa terveyskeskuksessa. Pyydä puhelinaika omalle/kelle vaan lääkärille ja mene testeihin oman TK:n (osoittamaan) labraan.

Veripalvelu kaipaa kipeästi hengenpelastajia!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Niin siis, tarkalleen ottaen uusi työnantaja totesi minun kysyessäni testauksen tarpeesta, että "Se olisi suotavaa" ja näin siis menetellään.  Kiitos :)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Työnantajan ei tarvitse tällaista maksaa, kun sen kerran saa ilmaiseksi TK:n kautta.

Veripalvelu kaipaa kipeästi hengenpelastajia!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 1 kuukausi myöhemmin...

Hei!

Entä jos on ollut yhden vuoron (7h) MRSA-osastolla. pitänyt hanskoja, maskia, essua, desannut ja pessyt käsiä yms..

Kuinka suuri mahdollisuus on et on saanut tartunnan? miten se oirehtii? vaikka nyt tiiän et se on vaaraton terveille ihmisille, joilla on hyvä immuniteetti, mut silti mietityttää...

kiitos jos joku vastaa ja valistaa >:D

You are not dead yet.  But watch for further reports.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Hei!

Entä jos on ollut yhden vuoron (7h) MRSA-osastolla. pitänyt hanskoja, maskia, essua, desannut ja pessyt käsiä yms..

Kuinka suuri mahdollisuus on et on saanut tartunnan? miten se oirehtii? vaikka nyt tiiän et se on vaaraton terveille ihmisille, joilla on hyvä immuniteetti, mut silti mietityttää...

kiitos jos joku vastaa ja valistaa >:D

MRSA ei yleensä oireile perusterveillä ihmisillä mitenkään. Kolonisoituu vain johonkin paikkaan (usein nenän limakalvot). Jos haluat varmuuden niin sitten testiin. Aika epätodennäköistä on tartunnan saaminen, jos todella olet toiminut aseptisesti ja suojannut itsesi.

"If you ain't part of a solution, you are solid or gas."

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 1 kuukausi myöhemmin...

Mutta mites on kun on hoitanut paljon esim. pseudonomas bakteeria sairastavia potilaita. Tulisiko mun joskus käydä testeissä etten ole itse saanut bakteeria? Ajattelin, että voinko tulla kantajaksi ja sairastuttaa näin muita?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mä olen ainakin saanut näytteet ihan vain kävelemällä labraan ja sanomalla, että ne tarvii nyt saada. Ei siihen mitään lääkäriä ole koskaan tarvittu :)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...