Jump to content
MAINOS

Onko pakko tehdä ylitöitä?


petraa

Recommended Posts

Olen tässä miettinyt, että onko pakko tehdä ylityötä tai jäädä töihin jos ei halua? ;D Tai siis: olen törmännyt monilla osastoilla siihen, että jos ei ole riittävästi henkilökuntaa seuraavaan vuoroon jäämässä, niin jotkut joutuu/jää (ainakin sh:t) tekemään toisen vuoron putkeen. Tai jos yövuorossa sairaanhoitaja ilmoittaa, ettei pääsekään tulemaan töihin, niin jonkun osaston sh:n täytyy jäädä hommaamaan sijaista yliyökölle tai jää sitten itse valvomaan vielä yöksi?!

Mutta entä jos itse sitten joskus sh:na en halua tehdä yhtään ylityötä tmv. niin voinko vaan lähteä kävelemään töistä sitten kun omat hommat on tehty ja vuoro päättyy? Ärsyttävää venymistä ja joustamista! Itse ainakin haluan olla töissä sen ajan mitä on sovittu enkä yhtään ylimääräistä.. ei kukaan kuitenkaan jousta sitten jos minulla olisi menoja. YHYYY. Ärsyttää jo valmiiksi.

Miten on?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS
  • Vastauksia 58
  • Aloitettu
  • Uusin vastaus

Olen tässä miettinyt, että onko pakko tehdä ylityötä tai jäädä töihin jos ei halua? ;

Jos olet työsopimusuhteessa, ei ole. Työaikalain mukaan siihen tarvitaan aina työntekijän suostumus.

http://tinyurl.com/37o49n

18 §

Työntekijän suostumus

Ylityötä saa teettää vain työntekijän kutakin kertaa varten erikseen antamalla suostumuksella. Työntekijä voi kuitenkin antaa suostumuksensa määrätyksi lyhyehköksi ajanjaksoksi kerrallaan, jos tämä on työn järjestelyjen kannalta tarpeen.

Lisätyötä saa teettää vain työntekijän suostumuksella, jollei lisätyöstä ole sovittu työsopimuksessa. Työntekijällä on tällöin kuitenkin oikeus perustellusta henkilökohtaisesta syystä kieltäytyä lisätyöstä työvuoroluetteloon merkittyinä vapaapäivinä.

Sopiessaan 5 §:ssä tarkoitetusta varallaolosta työntekijä antaa samalla suostumuksensa varallaoloaikana tarvittavaan lisä- ja ylityöhön.

Jos lisä- tai ylityön tekeminen on työn laadun ja erittäin pakottavien syiden vuoksi välttämätöntä, ei julkisen yhteisön virkamies tai viranhaltija saa kieltäytyä siitä.

Nykyään vaan pomot on virkasuhteessa, eli tuo viimeinen lause koskee heitä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Olen tässä miettinyt, että onko pakko tehdä ylityötä tai jäädä töihin jos ei halua? ;

Ei ole.

Tätä mietittiin duunareiden kesken edellisellä työpaikallani. Pomo oli sitä mieltä, että voi määrätä hoitajan "hätätyöhön", jos sijaista ei saada. Mutta ei kai se nyt hätätyötä ole, jollei pomo saa hankittua sijaista? Tietääkseni ketään ei kyllä koskaan määrätty hätätyöhön. Aina löytyi joustavia hoitajia tekemään pari vuoroa putkeen.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tätä mietittiin duunareiden kesken edellisellä työpaikallani. Pomo oli sitä mieltä, että voi määrätä hoitajan "hätätyöhön", jos sijaista ei saada. Mutta ei kai se nyt hätätyötä ole, jollei pomo saa hankittua sijaista?

Ei ole vaikka pomot semmosta voi väittääkkin. Hätätyöstä on aika tarkat kriteerit olemassa. Jos pomo jonkun määrää hätätyöhön, hänen on tehtävä siitä kirjallinen ilmoitus työsuojelupiiriin jossa arvioidaanko oliko kysessä todellinen hätätyö http://www.tyosuojelu.fi/fi/hatatyoilmoitus#ilmoitus'>http://www.tyosuojelu.fi/fi/hatatyoilmoitus#ilmoitus Ilmoitukseen tulee myös työntekijän edustajan arvio teetetystä hätätyöstä.

Se että joku esim on sairastunut iltavuorosta, ei käsittääkseni täytä noita kriteereitä. Ihmisiä sairastuu koko ajan ja se ei ole ennalta arvaamaton tapahtuma vaan semmonen asia mihin työnantajan on täytynyt varautua. Tästä oli TEHY lehdessä vähän aikaa sitten juttua. Luulisin että jossain luonnonkatastrofissa, suuronnettomuudessa tms voidaan hätätyökriteereitä toteuttaa.

http://www.tyosuojelu.fi/fi/339/283

http://www.tyosuojelu.fi/fi/hatatyoilmoitus

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Olen tässä miettinyt, että onko pakko tehdä ylityötä tai jäädä töihin jos ei halua? ;D

Ei ole pakko tehdä ylitöitä eikä jäädä töihin jos ei halua. Sovitut työvuorot täytyy tehdä muttei minuuttiakaan sen enempää. Kuten Osku tuossa kertoikin, niin hätätyö on sitten eri asia, mutta työntekijän sairastuminen ja siitä johtuvien puutoksia ei voi hätätyöllä paikata.

Jokainen joka joustaa työnantajan niin pyytäessä voi hiljaa itsekseen miettiä kuinka paljon työnantaja on joustoa osoittanut työntekijöiden suuntaan.

Failure is always an option

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Hyvä tietää! Tuntuu vaan siltä, että osaston ainoa sh (vuorossa) aina vaan kiroaa ja nielee "tappionsa", jos ei seuraaavaan vuoroon ilmestykään sh:ta - ja "joutuu" itse jäämään töihin. Mutta kai sitä voi sitten vaan lähteä, mutta kukas sitten hommat hoitaa, onko sillä enää merkitystä?

Uskomatonta, mutta mie ainakin haluan lähteä kottiin!  ;D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kotiin vaan, meillä työsuhteisilla ei ole velvollisuutta jäädä mutta virkasuhteisella esimiehelläsi on. Osastonhoitaja voi jäädä puolestasi töihin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Voiko sh siis poistua osastolta, jos paikalla ei ole toista sh:ta ottamassa vastaan raporttia ja vastuuta osastosta? Ei siis saa syytettä heitteillejätöstä tms.

Hyvä kysymys. Tuskin ketään saa jättää heitteille ja vaarantaa potilaiden terveyttä, mutta onko sairaanhoitaja vastuussa siitä mitä työpaikalla tapahtuu hänen oman työajan ulkopuolella? Kuitenkaan se sairaanhoitaja ei ole vastuussa siitä, että työnantaja ei saa työntekijöitä jokaiseen vuoroon. Tuollaisissa tilanteissa pitää soittaa pomolle vaikka kotiin ja kertoa mikä tilanne on. Pomon tehtävänä on sitten järjestää paikalle työntekijä, vaikka tulisi sitten itse töihin.

Failure is always an option

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ja työnantajallahan on mahdollisuus ostaa halutessaan vuokratyövoimaa paikalle, eli keinoja on muitakin kuin alituinen työntekijän joustaminen.Eiköhän palkatkin ala pikkuhiljaa nousemaan kun työnantaja huomaa vuokratyövoiman tulevan kalliimmaksi.Niin kauaa kun me joustetaan puoli ilmaiseksi niin sehän sopii työnantajalle ja halvalla lähtee.

Kokeilkaa vaan sanooko työnantaja teitä irti töistä/antaa varoitusta kun lähdette kotiin työajan loputtua?Tuskinpa vain.

Olen joutunut kyllä tilanteeseen SH:na jssa osastolla ei ole SH:ta vuorossa ja tuolloin toisilta osastoilta tulee SH tekemään SH:n työt.Ja joskus olen joutunut olemaan ainut SH kahdella osastolla.Työnantaja on siis valmis menemään aika pitkälle tässä eli jos SH:ta ei ole niin ei ole. Tulee vaan mieleen että kuinka monta osastoa yksi SH on valmis ottamaan vastuulleen?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mites sitten seuraavanlainen tilanne joka itselleni tässä joku aika sitten sattui.

Paikkana psykiatrinen suljettu osasto, johon on määrätty miesvahvuudet. Olin iltavuorossa ja odoteltiin yökköjä tulevaksi. Yöhön on määritelty vähintään yksi mies. Toinen yökkö tuli, mutta miespuoleista yökköä ei näy eikä saada kiinni mitenkään. Itse olin siis ainoana miehenä enää siinä vaiheessa osastolla, joten jäin sitten paikkaamaan yökköä. Koin, että melkein on pakko jäädä vaikka tässäkään ei oikein se hätätyö täyty.

Miten nuo psykan puolen miesvahvuus asiat, nehän taitaa olla vaan ihan paikallisesti sovittuja juttuja, joten mistään laista ei löydy tähän kohtaa!? Eli, periaatteessa olisin voinut nakata kassin olalle ja kävellä pois? Joskin tämä ei edes käynyt mielessänikään johtuen osaston luonteesta..

"I mean, how hard can it be?"

- Jeremy Clarkson

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Voiko sh siis poistua osastolta, jos paikalla ei ole toista sh:ta ottamassa vastaan raporttia ja vastuuta osastosta? Ei siis saa syytettä heitteillejätöstä tms.

Hyvä kysymys. Tuskin ketään saa jättää heitteille ja vaarantaa potilaiden terveyttä, mutta onko sairaanhoitaja vastuussa siitä mitä työpaikalla tapahtuu hänen oman työajan ulkopuolella? Kuitenkaan se sairaanhoitaja ei ole vastuussa siitä, että työnantaja ei saa työntekijöitä jokaiseen vuoroon. Tuollaisissa tilanteissa pitää soittaa pomolle vaikka kotiin ja kertoa mikä tilanne on. Pomon tehtävänä on sitten järjestää paikalle työntekijä, vaikka tulisi sitten itse töihin.

Näinhän se on, vastuu siirtyy virkamiehelle kun hänelle on tieto annettu asiasta. Hänen velvollisuus on sitten järjestää asia parhaaksi katsomallaan tavalla.

Ja hyvä olisi kirjata asiat ylös kellonaikoineen tai ainakin pitää huoli että vuorossa olevat kollegat ovat tietoisia tilanteesta.

Paikkana psykiatrinen suljettu osasto, johon on määrätty miesvahvuudet. Olin iltavuorossa ja odoteltiin yökköjä tulevaksi. Yöhön on määritelty vähintään yksi mies. Toinen yökkö tuli, mutta miespuoleista yökköä ei näy eikä saada kiinni mitenkään. Itse olin siis ainoana miehenä enää siinä vaiheessa osastolla, joten jäin sitten paikkaamaan yökköä. Koin, että melkein on pakko jäädä vaikka tässäkään ei oikein se hätätyö täyty.

Miten nuo psykan puolen miesvahvuus asiat, nehän taitaa olla vaan ihan paikallisesti sovittuja juttuja, joten mistään laista ei löydy tähän kohtaa!? Eli, periaatteessa olisin voinut nakata kassin olalle ja kävellä pois? Joskin tämä ei edes käynyt mielessänikään johtuen osaston luonteesta..

Ilmoitus esimiehelle ja kassi olalle... Tietysti jos asiasta ilmoitetaan vasta vuoron vaihdossa on kohtuullista antaa oh:lle jonkin verran aikaa järjestää sijainen paikalle.
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Toi miesvahvuus yötyössä on kohta sama kuin yliyököt jotka eivät ole vahvuuksissa vaan ns. ylimmääräisenä ja vapaina liikkumaan talossa osastolta toiselle kun tarvetta tulee.

80 luvulla olin miesten osastolla kehitysvammalaitoksessa ja siellä ei tarvinnut kun painaa seinästä tiettyä nappia niin 2 miestä tuli ja vei eristykseen eri osastolle tai auttamaan hoitopaidan laittamisessa päälle.Ollaanko kohta palaamassa tähän että miehiä saadaan paikalle tällä systeemillä? Vaikka silloinkin huomasi että jo miehen läsnäolo osastolla saa asukkaat rauhallisemmaksi.Saattoihan joskus vuorossa olla pelkäämätön naispuolinenkin hoitaja jolla sama vaikutus.

Kyllähän hoitajapula alkaa näkymään ja tuntumaan myös mies pulana hoitotyössä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 viikkoa myöhemmin...

Ilmoitus esimiehelle ja kassi olalle... Tietysti jos asiasta ilmoitetaan vasta vuoron vaihdossa on kohtuullista antaa oh:lle jonkin verran aikaa järjestää sijainen paikalle.

Meillä oh ilmoitti että hänellä on oikeus velvoittaa työntekijä tekemään 10-tuntisen päivän muttei sen pitempää. Itse en ole nähnyt kuin kerran hänen itsensä tarttuvan kenttätyöhön 8 vuoden aikana vaikka työvoimapula on välillä ollut kova. Raada raada rivityöläinen...

Eipä se tosin multa enää kysykään kun en koskaan jää tekemään toista vuoroa perään.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Miksi siellä sh pitäisi välttämättä olla? Jos ainoa syy on saada iv-hoidot suoritettua, voidaan ilmoittaa että yksikkö ei anna ko. hoitoa nyt koska ei ole resursseja. Jos potilaan henki riippuu näistä iv-lääkkeistä, siirto muualle tai sitten hätätyö, mutta silloinkin työpaikalta voi poistua heti kun hätätyötä ei enää tarvita, eli lääke on annettu.

Tämä mielipide tai kommentti on yksityishenkilön antama eikä välttämättä edusta työnantajani, minkään yhteistyökumppanini, ammattiliittoni tai puolueeni kantaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tähän mennessä omiltakin duunipaikoilta on aina löytynyt se joku muu halukas jäämään töihin vielä esim. aamusta iltaan. Itse en ole tarjoutunut.. onhan nuo lapsetkin noudettava hoidosta.

Meillä onneksi (tk:n vuodeosastolla) osastonhoitajakin osallistuu kenttätyöhön ja tietää mitä se on.. Ja ainahan se omista hommistaan tulee paikkaamaan kun joku sairaslomalla eikä sijaista saada.

Vastaanoton osastonhoitajakin oli kerran jäänyt paikkaamaan minua (yksin iltavuorossa kun päivystetään klo 22 saakka) kun ensiapuun olin joutunut jumiin ja luukulla jono kasvoi.. yllätyin kyllä kun toimistoon seuraavan kerran kerkesin, et kas, kukas se täällä  ;D ja selkis miks puhelinkaan ei rinkuttanu taskussa kun oh oli vastannu ennenkö käänty kännyyn.

Ilo pintaan, vaikka syvän märkänis.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Meillä onneksi (tk:n vuodeosastolla) osastonhoitajakin osallistuu kenttätyöhön ja tietää mitä se on.. Ja ainahan se omista hommistaan tulee paikkaamaan kun joku sairaslomalla eikä sijaista saada.

Vastaanoton osastonhoitajakin oli kerran jäänyt paikkaamaan minua (yksin iltavuorossa kun päivystetään klo 22 saakka) kun ensiapuun olin joutunut jumiin ja luukulla jono kasvoi.. yllätyin kyllä kun toimistoon seuraavan kerran kerkesin, et kas, kukas se täällä  ;D ja selkis miks puhelinkaan ei rinkuttanu taskussa kun oh oli vastannu ennenkö käänty kännyyn.

Kuulostaapa mukavalta paikalta.

Terv. *kateellinen*

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Viime viikolla tapahtui seuraavaa:

Iltapäivällä (aamuvuoron aikana) soitti seuraavan yön yöhoitaja, että hän on sairastunut eikä pääse tulemaan yöksi töihin. Oh ilmoitti siitä iltavuorolaisille ja pakkasi itse laukkunsa ja lähti kotiin kun kello löi kolme ja sanoi että "en tiedä mitä nyt tehdään...heihei." Olin itse jo tekemässä 2. vuoroa eikä kukaan muukaan olisi pystynyt jäämään jatkamaan yövuoroa illasta.

Pisti vaan vi*uttamaan hel*etisti tollanen! Jätetään nyt ihmiset osastolle paiskimaan töitä ja olkaa kohauttamalla oh lähtee töistä ja siirtää ongelmat meille. Mitäs.. no jos yökköä ei olisi saatu paikalle niin 100% varmuudella olisin lähtenyt lätkimään osastolta.. Oh tiesi jo tilanteen. Ja itse hommasimme yökön sinne. PRKL.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Iltapäivällä (aamuvuoron aikana) soitti seuraavan yön yöhoitaja, että hän on sairastunut eikä pääse tulemaan yöksi töihin. Oh ilmoitti siitä iltavuorolaisille ja pakkasi itse laukkunsa ja lähti kotiin kun kello löi kolme ja sanoi että "en tiedä mitä nyt tehdään...heihei." Olin itse jo tekemässä 2. vuoroa eikä kukaan muukaan olisi pystynyt jäämään jatkamaan yövuoroa illasta.

Pisti vaan vi*uttamaan hel*etisti tollanen! Jätetään nyt ihmiset osastolle paiskimaan töitä ja olkaa kohauttamalla oh lähtee töistä ja siirtää ongelmat meille. Mitäs.. no jos yökköä ei olisi saatu paikalle niin 100% varmuudella olisin lähtenyt lätkimään osastolta.. Oh tiesi jo tilanteen. Ja itse hommasimme yökön sinne. PRKL.

Sillee. Ei meitin osasto sitte ookaan ainoa jossa noin käy.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Iltapäivällä (aamuvuoron aikana) soitti seuraavan yön yöhoitaja, että hän on sairastunut eikä pääse tulemaan yöksi töihin. Oh ilmoitti siitä iltavuorolaisille ja pakkasi itse laukkunsa ja lähti kotiin kun kello löi kolme ja sanoi että "en tiedä mitä nyt tehdään...heihei."

Jos tilanne toistuu, niin kannattaa pokkana soittaa sille osastonhoitajalle kotiin ennen yövuoron alkua ja kysyä, että miten yövuorosta ajatellaan selvitä ilman hoitajia.

Osastonhoitajan vastuulla on pitää huoli, että jokaisessa vuorossa on riittävä määrä työntekijöitä. Siitä osastonhoitaja saa palkkansa.

Failure is always an option

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Hoitaja80

Minäkin olin valmis tiettyyn rajaan asti tekemään ylitöitä kunnes...sattui tilanne et multa pyydettiin vuoron vaihtoa pomon taholta. kyseessä oli viikonloppu. Listan mukaan vuorot ois ollu la aamu ja su vapaa mutta pyydettiin tekemään ilta la ja aamu su. ok, suostuin tähän, mutta kuinkas ollakkaan, tiistaina tullessani yöksi töihin, huomasin että lauantain vuoro oli muutettu aamuks multa mitään kysymättä. pomon selitys oli kun kiukkuisena sille soitin, että oisin kyllä ilmoittanut sulle, tuliko sulle nyt hankaluuksia tästä. Tämän tapauksen jälkeen soitin liittoon ja kysyin oikeuteni. Nyt tiedän että pomo menetteli virheellisesti.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Meidän esimies on kyllä sitä mieltä että saa määrätä meidät töihin jos tarve vaatii.

Ja kaiken huipuksi; kun täällä keväällä käytiin keskustelua ylityön korvauksista (mitä meille ei tietenkään makseta, meillä saa säästää tunnit), se oli sitä mieltä että vaikka henkilöllä ei ole allekirjoittanut sopimusta tuntien säästämisestä, henkilölle ei makseta ylityökorvauksia. Pomo oli sitä mieltä, että kun hän joutuu määräämään jonkun töihin, hän joutuu samantien määräämään sille vapaapäivän korvaukseksi. Ja kun kysyin, että mitä sitten jos sanon että tulen, jos saan ylityökorvauksia, se tokas että mulla ei ole oikeuksia asettaa vaatimuksia.  ::)

Mutta hyvä tietää että kukaan ei voi pakottaa tai määrätä mua töihin!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Hoitaja80

Meidän esimies on kyllä sitä mieltä että saa määrätä meidät töihin jos tarve vaatii.

Ja kaiken huipuksi; kun täällä keväällä käytiin keskustelua ylityön korvauksista (mitä meille ei tietenkään makseta, meillä saa säästää tunnit), se oli sitä mieltä että vaikka henkilöllä ei ole allekirjoittanut sopimusta tuntien säästämisestä, henkilölle ei makseta ylityökorvauksia. Pomo oli sitä mieltä, että kun hän joutuu määräämään jonkun töihin, hän joutuu samantien määräämään sille vapaapäivän korvaukseksi. Ja kun kysyin, että mitä sitten jos sanon että tulen, jos saan ylityökorvauksia, se tokas että mulla ei ole oikeuksia asettaa vaatimuksia.  :o

Mutta hyvä tietää että kukaan ei voi pakottaa tai määrätä mua töihin!

Ei voi, olen ottanut sen liitosta selville. Poikkeuksena vois olla äärimmäiset katastrofit mutta ei yksittäisen työntekijän sairastuminmen ja hänen äkillinen sijaistarve ole sellainen.[br][br]Ylläoleva osuus viestistä on kirjoitettu: 11.08.07 - klo:23:12


Ikävä huomata että terveydenhuollossa alkaa olla ylitöihin pakottamismeininki. Ei kovin pitkänäköistä pomojen taholta.
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mutta hyvä tietää että kukaan ei voi pakottaa tai määrätä mua töihin!

Hätätyöhön voidaan määrätä, mutta eipä tule ihan heti mieleen milloin hätätöitä olisi teetetty. Hätätyötä on käsiteltykin tässä ketjussa aikaisemmin.

Pomo ei voi ketään määrätä tekemään ylitöitä eikä vahvistettuja työvuorolistoja voi yksipuolisesti muuttaa. Luulisi tällaisten perusasioiden olevan tiedossa esimiestasollakin, mutta ei taida olla.

Seuraavan kerran kun pomo käskee jäämään ylitöihin niin kysykää mitä se meinaa tehdä kun ette jää. Jos se alkaa uhkailemaan jollain, niin yhteys liittoon, pomon esimieheen ja vaikkapa poliisiin.

Failure is always an option

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ikävä huomata että terveydenhuollossa alkaa olla ylitöihin pakottamismeininki. Ei kovin pitkänäköistä pomojen taholta.

Ei todella.

Alkaa harkita työkyvyttömyyseläkettä henkisistä syistä  :o

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Meidän esimies on kyllä sitä mieltä että saa määrätä meidät töihin jos tarve vaatii.

Ja kaiken huipuksi; kun täällä keväällä käytiin keskustelua ylityön korvauksista (mitä meille ei tietenkään makseta, meillä saa säästää tunnit), se oli sitä mieltä että vaikka henkilöllä ei ole allekirjoittanut sopimusta tuntien säästämisestä, henkilölle ei makseta ylityökorvauksia. Pomo oli sitä mieltä, että kun hän joutuu määräämään jonkun töihin, hän joutuu samantien määräämään sille vapaapäivän korvaukseksi. Ja kun kysyin, että mitä sitten jos sanon että tulen, jos saan ylityökorvauksia, se tokas että mulla ei ole oikeuksia asettaa vaatimuksia.  :o

Mutta hyvä tietää että kukaan ei voi pakottaa tai määrätä mua töihin!

Ei voi, olen ottanut sen liitosta selville. Poikkeuksena vois olla äärimmäiset katastrofit mutta ei yksittäisen työntekijän sairastuminmen ja hänen äkillinen sijaistarve ole sellainen.

mitenhän nää menee. siis jos osastolla yks yökkö ja se sairastuu ja ketään ulkopuolista ei saada? eikä tosiaan iltavuorolaista silloin voi velvoittaa töihin?? Eli osaston vois jättää ilman yökkööhuh.gif

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...