Jump to content
MAINOS

Käsidesin haitat???


vilikki

Recommended Posts

Ei ihan riitä ensihoidon parissa.

Riittäähän se, jos kädet pestään kun ne ovat likaiset.

Veripalvelu kaipaa kipeästi hengenpelastajia!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS
  • Vastauksia 58
  • Aloitettu
  • Uusin vastaus

Ei ihan riitä ensihoidon parissa.

Enemmänhän sairaalassa on paskaa

Joskus harvoin jotain roiskuu suojavaatteille, mutta kyllä töissä kädet yleensä puhtaana pysyy. Tai, no, voihan aamun sanomalehdestä mustetta jäädä sormiin tai jos syö sottaisesti...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ei ihan riitä ensihoidon parissa.

Enemmänhän sairaalassa on paskaa

Joskus harvoin jotain roiskuu suojavaatteille, mutta kyllä töissä kädet yleensä puhtaana pysyy. Tai, no, voihan aamun sanomalehdestä mustetta jäädä sormiin tai jos syö sottaisesti...

En tiedä missä olet töissä mutta jos nuo musteet ovat suurin huolen aiheesi niin...ja paskalla tarkoitin kaiken maailman tarttuvia tauteja joita sairaalassa jyllää...

Toki, enhän mä muuta kuin kahvilla lehteä lukien ::)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Enemmänhän sairaalassa on paskaa

Joskus harvoin jotain roiskuu suojavaatteille, mutta kyllä töissä kädet yleensä puhtaana pysyy. Tai, no, voihan aamun sanomalehdestä mustetta jäädä sormiin tai jos syö sottaisesti...

En tiedä missä olet töissä mutta jos nuo musteet ovat suurin huolen aiheesi niin...ja paskalla tarkoitin kaiken maailman tarttuvia tauteja joita sairaalassa jyllää...

Toki, enhän mä muuta kuin kahvilla lehteä lukien ::)

Siis sairaankuljetuksessa oon töissä ja samaa mieltä siitä että sairaalassa näkee enemmän paskaa kuin lanssissa..

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Käsien "turhaa" pesemistä ainakin koulussa opetettiin välttämään, koska se patogeenien lisäksi tuhoaa myös omaa flooraa ja kuivattaa käsiä. Nyrkkiohjeena annettu että näkyvä lika pestään, muuten desinfioidaan ahkerasti.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Sairaalat on pirun vaarallisia paikkoja, siellä sairastuu. Just niiden mainittujen pöpömäärien takia.

Eli kyllä hoitajan on pakko tehostaa saippuapesu+käsidesi-kuviot aina Noro/Clostis/ mikä ikinä sairaalabakteereista on kyseessä.

Osastolla hoitaja toimiessa pesen kädet saippualla

1.ennen ruokailua, siis omaa

2.ennen toimenpiteitä, kuten katetrointi

3.töihin tullessa(koska mulla on aina likainen auto=likaiset kädet)

4.wc:ssä käydessä, siis henk.koht.asioilla

5.eritteiden kanssa lotratessa potilaan kanssa

Ja kuiviin käsiin se käsidesi, välttäen kontamanaatiota käsipyyhkeen avulla mm.kraanoista sekä kahvoista/ovista. Tulee potkittua/työnnettyä takamuksella ovia mennen tullen tartuntahuoneesta tultua...

Os.sihteerinä kohdat 1, 3 ja 4.

carpe diem

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Saako kukaan muu ihottumaa käsidesistä? Merkistä riippuen, allekirjoittanut saa pientä kuplaa/rakkulaa sormet täyteen ja kutittaa niin maan peevelisti. Luonnollisestikaan ei merkkiä duunipaikoissa ole saanut aina valita (muutamassa paikassa on ollut useampaa merkkiä tosin).

Itse sain samanlaista ihottumaa, kun ensimmäiset käsidesit tulivat markkinoille. Nyt ongelmaa ei enää onneksi ole ollut. Päinvastoin, kädet ovat paremmassa kunnossa niinä aikoina, kun käsiä ei tarvitse pestä enää jatkuvasti.

Sitten onkin taas toinen juttu, jos esim. on norovirustartuntoja... sitten taas pitää ohjeiden mukaan pestä käsiä ennen desinfiointia ja taas käsien iho kuivuu.. Joskus olen miettinyt, että kummassa tapauksessa levittää enemmän: kädet ehjinä ja desinfioituna ilman pesua vai kädet pestyinä, iho rikkoutuneena ja desinfioituna...?

Oppia ikä kaikki.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...