Jump to content
MAINOS

Hoitotieteen opintojen suuntautumisen merkitys?


Vieras: Nova

Recommended Posts

Olen pohtinut jatko-opintoja jo pidemmän aikaa ja jatkossa aion tähdätä hoitotieteen opintoihin. En kuitenkaan ole löytänyt vastausta seuraavaan asiaan.

Jos esimerkiksi päätyisin suuntautumaan johtamiseen, niin onko minun maisteriopintojen jälkeen mahdollista pätevöityä opettajaksi jos haluaisinkin? Tai samoin jos suuntautuisin kliiniseen asiantuntijuuteen, niin mitä tulisi tehdä ollakseen samalla viivalla kuin johtajuuteen suuntautuneet? Tuntuu mahdottomalta rivihoitajana tietää mitä lopulta haluaisi tehdä ja valinnat pelottavat.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Mikäli valitset suuntautumisvaihtoehdoksi johtamisen ja asiantuntijuuden sen lisäksi valitaan sivuaineopinnoiksi joko kliininen asiantuntijuus, gerontologiseen tai mielenterveyteen  suuntautuva hoidotiede. Ainakin Turun opinnoissa asiantuntijuus ja johtaminen antaa samat valmiudet ja opintopisteet kaikille huolimatta sivuaineopinnoista. Sivuainopinnot täydentävät pääaineen eli hoitotieteen opintoja eivätkä juurikaan poikkea toisistaan kovin suuresti. Tuohon opettajan pätevyyden hankkimiseen en valitettavasti osaa sinulle vastata. Kannattaa katsoa yliopistojen nettisivuilta opintojen sisältöjä. Suosittelen lämpimästi hoitotieteen opintoja!

 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 viikkoa myöhemmin...
Vieras: Tampereen opiskelija

Itse opiskelen Tampereella Hoitotieteiden johtajuus-suunnassa enkä voisi olla tyytyväisempi valintaani. Johtajaa musta ei tule, mutta monipuolinen asiantuntija erilaisiin tehtäviin kylläkin. Hallintotieteet sivuaineena on mielenkiintoinen ja todella yleissivistävä, lisäksi voi valita vaikka Työhyvinvoinnin opintokokonaisuutta, kestävää kehitystä tms :) suosittelen!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...