Jump to content
MAINOS

Hoitoalojen palkat


Marko

Recommended Posts

vastuu on kevyttä verrattuna pörssiyhtiöiden johtajiin; siellä on oikeasti tulos tai ulos-systeemi olemassa.

Juu näin on ja heidän ansionsa ovatkin sen mukaiset.
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

p.s lisään vielä tuohon palkkaan sen että välillä pitäisi itsellekkin katsoa jotain ja jos palkka lisineen kerran kuussa niin kyllähän se karu totuus on et toi palkka on aivan naurettavan pieni niin sairaanhoitajilla kuin lähäreilläkin ja muualla sosiaali ja terveysalalla.

Sitä se on. Nyt ois Tehyllä ja Superilla näytön paikka ja toivottavastti ei saada vain ilmaislippuja Korkeasaareen  :D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

kahenkympin palkankorotus, toki myös jaanan tarjoamat ilmaiset tallink liput. Siihenhän tää menee, HURRAA meille "kutsumuslaisille"!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

tuosta aikaisemmasta viestistä vielä, että kun luin tekstejä niin tajusin että tuttuni tekevät pelkkää päivää ma-pe, vloput aina vapaat..

lisät tekee aika ison osan palkasta, jos ne ottais pois ni ei sitä paljon käteen jäisi...

peruspalkkaahan siinä pitäisikin verrata, lisät on kuitenkin korvausta että menee illalla, yöllä ja lähes joka hiton vloppu töihin...

nykyinen palkka tuntuu kovin isolta kun aikaisemmin ollut osa-aikaisena koulunkäynti avustajana ja filmtownissa myyjänä ja on saanut syödä melkeen kynsiä...kummasti arvostaa kun palkka niiltä ajoilta nousi tonnilla...

mitäs ne nykyiset sairaanhoitajan palkat on sairaalassa, suunnilleen? etenkin vsshp:llä..sss tai tyks..kannattaako lukea sairaanhoitajaksi...sitä pohdin..

Kerran se vaan kirpaisee...;)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

mitäs ne nykyiset sairaanhoitajan palkat on sairaalassa, suunnilleen? etenkin vsshp:llä..sss tai tyks..kannattaako lukea sairaanhoitajaksi...sitä pohdin..

TYKS:n palkoilla... ei kannata! Mutta kyllähän sitä sairaanhoitajan töitä löytyy muualtakin varsinaissuomesta. TYKSissähän palkat ovat todella matalat. Esim.  terveyskeskuksen vuodeosastolla on ainakin joillain kunnilla sairaanhoitajan peruspalkka on yli 100/kk parempi.

Sodassa, rakkaudessa ja yleisessä vitutuksessa kaikki on sallittua.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Hoitaja80

olen kiinnittänyt huomiota siihen tosiseikkaan että aina kun puhutaan hoitoalan palkoista tai työoloista tarkoitetaan automaattisesti somantiikan puolen hoitajia. missään nimessä en tarkoita ettei heidän työ olisi raskasta ja potilaat hankalampia vuosi vuodelta mutta sama juttu on psykiatrian puolella. Aina kun vaikkapa telkkarissa on puhetta hoitajien työoloista, aina kuva tulee jostakin ensiavusta tms. Psyk. hoitajana olen sitä mieltä että ei ne meidänkään työolot herkkua ole: aggressiivisia huumeiden käyttäjiä, vaikeaoireisia mt potilaita,  haistattelua, monotusta, uhkailua. Tätä samaa toki kohtaa muuallakin mutta meidän puolella saatamme hoitaa näillä oireilla varustettua potilasta useita viikkoja tai jopa kuukausia. Kyllä silloin miettii, ettei palkka todellakaan ole kohdillaan.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

pöh.. paetaan kaikki ulkomaille.. jätetään tämä uppoava laiva!

Kyllä se englanti taitaa kutsua jos palkka ei ala parantua..englannista saa parempaa teetäkin.

Ajat muuttuvat- muutu sinäkin!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

olen kiinnittänyt huomiota siihen tosiseikkaan että aina kun puhutaan hoitoalan palkoista tai työoloista tarkoitetaan automaattisesti somantiikan puolen hoitajia. missään nimessä en tarkoita ettei heidän työ olisi raskasta ja potilaat hankalampia vuosi vuodelta mutta sama juttu on psykiatrian puolella.

Minulle ei ole tullut tuollaista mielikuvaa, itse ainakin miellän edunvalvonnan osalta kaikki hoitoalan ammatit samaan pakettiin kuuluvaksi.

Aina kun vaikkapa telkkarissa on puhetta hoitajien työoloista, aina kuva tulee jostakin ensiavusta tms.

Olisiko syynä akuutin puolen (osin perusteetonkin) "mediaseksikkyys" sekä se että käsittääkseni psyk. puolen laitoksiin on hankalampi saada kuvauslupia laitoksen sisälle.

Psyk. hoitajana olen sitä mieltä että ei ne meidänkään työolot herkkua ole: aggressiivisia huumeiden käyttäjiä, vaikeaoireisia mt potilaita,  haistattelua, monotusta, uhkailua. Tätä samaa toki kohtaa muuallakin mutta meidän puolella saatamme hoitaa näillä oireilla varustettua potilasta useita viikkoja tai jopa kuukausia. Kyllä silloin miettii, ettei palkka todellakaan ole kohdillaan.

Aivan samaa mieltä, tuskin tätä kukaan asioista tietävä kiistää.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tiedän jo valmiiksi, että tämä kommentti aiheuttaa varmaan suurta närää täällä mutta sanonpahan kumminkin kun näin kerta olen jo pitkään itsekseni ajatellut. Olen vielä opiskelija mutta tehnyt kuitenkin töitä jo useamman vuoden jo ennen koulutukseen menemistä ja koulun ohella myös työskennellyt erilaisissa hoitopaikoissa. Työharjoittelut olen tehnyt päiväkodissa, vanhainkodissa, kotipalvelussa ja tk-vuodeosastolla. Tämän perusteella voin sanoa, että kaikista raskainta ja haastavinta työtä ei todellakaan tehdä päiväkodissa. Enkä siksi voi mitenkään uskoa, että miten voi olla mahdollista että esim. tk-henkilökunta ja päiväkodin henkilökunta saavat samaa palkkaa!! Järkyttävää. Okei, en sano enempää. Odotan vastalauseita.  *nolona*

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kia: mä otan sit kans niitä vastalauseita vastaan sun kanssa, mut olen kyl himpun verran samaa mieltä.

Itse koen myös, että siellä psykiatrian puolella se työ on vähintää yhtä raskasta ja vaativaa kun tuolla toisellakin puolella. Kaikki siis olemme ne palkankorotukset (joista todennäköisesti saamme vaan haaveilla) ansainneet.

Kyllä mä rupee oleen sitä mieltä, et lakkoon vaan.. Hatutti taas kun tuo tilipäivä käväs tuossa, siitä ei mitään jäänyt  cry.png

Ilo pintaan, vaikka syvän märkänis.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Joo kyllä tätäkin tyttöä on alkanut noi palkka-asiat mietityttää vaikka ei oo vielä ees sh:n papereita taskussa. Ei tullu pahemmin palkkaa mietittyä kun tälle alalle hakeuduin. Kaveri saa pelkästä työharjoittelusta(tuleva insinööri) 2500€/kk, saati sit mitä se saa kun valmistuu.Kade :nauraa: Ala on ihan jees mutta ei sitä pelkällä pyhällä hengellä elä. Joskus ehkä tekis mieli omakotitalokin rakentaa, mut laina on varmaan maksettu sillon kun täytän 100v(näillä palkoilla). Irlannissa kuulemma olis 47 000€/vuodessa sh:n palkka, kyllä vähän houkuttelis.. :)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

aikista raskainta ja haastavinta työtä ei todellakaan tehdä päiväkodissa. Enkä siksi voi mitenkään uskoa, että miten voi olla mahdollista että esim. tk-henkilökunta ja päiväkodin henkilökunta saavat samaa palkkaa!! Järkyttävää. Okei, en sano enempää. Odotan vastalauseita.  :)

Vastalause! Toki sinulla on oikeus mielipiteeseesi, mutta kyllä siellä päiväkodeissakin vedetään vajaalla kuten tk:ssakin. Lapsi painaa vähemmän kuin vanhus, mutta yhtä fyysistä se työ on. Eihän vanhusta sylissä kannella, käännetään ja tuetaan korkeintaan. Ja meinaatko että vastuu jopa alle vuoden ikäisistä lapsista on pienempi kuin satavuotiaista kuolevista mummoista?

Minun mielestäni molemmat ovat palkankorotuksen (reilun) ansainneet.

Tämä mielipide tai kommentti on yksityishenkilön antama eikä välttämättä edusta työnantajani, minkään yhteistyökumppanini, ammattiliittoni tai puolueeni kantaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

aikista raskainta ja haastavinta työtä ei todellakaan tehdä päiväkodissa. Enkä siksi voi mitenkään uskoa, että miten voi olla mahdollista että esim. tk-henkilökunta ja päiväkodin henkilökunta saavat samaa palkkaa!! Järkyttävää. Okei, en sano enempää. Odotan vastalauseita.   >:D

Vastalause! Toki sinulla on oikeus mielipiteeseesi, mutta kyllä siellä päiväkodeissakin vedetään vajaalla kuten tk:ssakin. Lapsi painaa vähemmän kuin vanhus, mutta yhtä fyysistä se työ on. Eihän vanhusta sylissä kannella, käännetään ja tuetaan korkeintaan. Ja meinaatko että vastuu jopa alle vuoden ikäisistä lapsista on pienempi kuin satavuotiaista kuolevista mummoista?

Minun mielestäni molemmat ovat palkankorotuksen (reilun) ansainneet.

Komppaan foccea... Eiköhän meidän jokaisen työssä ole "ne" omat haasteet... Mitä enemmän tietäisimme toistemme työstä, sitä enemmän arvostaisimme sitä  :)

Mä en halua olla töissä enää, mä en ikinä riitä.

Mä raadan ja raadan mutta kukaan ei nää,

kukaan ei kiitä

- Maija Vilkkumaa-

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: msh -79

"Kataisen mukaan sairaanhoitajien ei kannata 500 euron palkanlisää tässä budjetissa odotella."

http://www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa.shtml/arkistot/kotimaa/2007/07/547938 

Katso Tuomas Forsellin juttu Netti-tv:stä

(Huomenta Suomen uutiset 31.07.2007)

130 000 kertaa 250 euroa kertaa 13= 422 miljoonaa euroa puhtaana käteen. Jos palkkoja korotetaan 500 euroa ,niin melkein puolethan siitä palautuu palkanmaksajallemme takaisin veroina.Tarkasti laskien kokonaisveroprosenttimme on 46% (tulovero.kunnallisvero,sv-maksut,eläkemaksut,tyött.vak.maksu ,alv tavaroista,kiinteistöverot,autoverot)

tarkalleen palautusi 500 eurosta veroina takaisin julkiselle palkanmaksajallemme 230 euroa

joten laskemme: 130 000 kertaa 270 kertaa 13=456 miljoonaa euroa nettokorotus hoitoalan palkkoihin vaatisi rahaa.Kunnat ja valtio ovat todellakin siitä hyvässä asemassa palkanmaksajina ,että ne saavat suuren osan maksamastaan palkasta takaisin

Katainen ilmaisi asian: Valtion rahat menevät lainojen maksuun,eli tehdään tulonsiirto työntekijöiltä pankkien omistajille.Tämän tulonsiirron rahoittamiseksi meidät älytettiin maksumiehiksi 1990 luvun aikana ja noin 15 vuotta olemme olleet valtionvelkoja maksamassa elintasostamme ja saavutetuista eduistamme luopumalla.

Aikoinaan kun suuromistajat hummasivat maatilojaan bankrottiin 1800 luvulla osti valtio tilat ja antoi pienviljelijöille lainaa ,jotta nämä pystyivät ostamaan itselleen myytävää maata.Nyttemmin valtioherroissa ei löydy sellaisia ajattelijoita ,joilla olisi ollut kykyä hoitaa lama kansaa vahingoittamatta ja vain suursäästäjien rahat turvaten hurjalla lainanotolla,mitä lainaa me nyt maksamme-15% alennetulla palkallamme.Jos et halua jatkaa Kataisen määräyksestä maksumiehenä ,niin vedä punainen viiva.Samanlainen lainarahan kierrätys olisi pitänyt tehdä 1990 luvun lamassa-antaa lainaa velkoihin joutuneille valtion lainaamista rahoista.Nyt säälimättömällä politiikalla ajettiin kymmeniätuhansia konkurssiin ja pakkoluovutettiin rikkaitten käsiin pilkkkahinnalla heidän omaisuutensa ,eli rikkaista tuli entistäkin rikkaampia.Eikö tässä ole siemen muhimassa tulevaisuuden levottomuuksia varten ?Polisiivaltio tulee tietysti kiristämään otettaan kontrollia lisäämällä.Mutta kun se raha on tärkeä tekijä kunkin ihmisen elämässä ja kukin meistä olisi ansainnut muutakin työstään,kuin vain asunnon ja indeksielintarpeet.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...