Jump to content
MAINOS

Hoitoalojen palkat


Marko

Recommended Posts

Pistinpä nyt tänne uuden aiheen jossa saan kertoa mitä mieltä itse olen. Mun mielestä toi "hehkutus" sairaanhoitajien palkoista on mennyt jo yli hilseen, muistaakseni tuo palkkakeskustelu alkoi alunperin lähi ja perushoitajista eikä pelkästään sairaanhoitajista. Tämä on vaan todella etovaa, kun tuntuu et medias sun muuallakaan ei nähä ku nämä maailmankuulut sairaanhoitajat. Minun mielestäni lähi ja perushoitajilla on aivan sama ongelma tuon palkan suhteen, palkka on hyvin paljon pienempi työnkuvaan nähden. Tuota palkkakeskustelua ei pitäisi käydä pelkästään sillä et vedotaan aina vain sairaanhoitajiin. Lähihoitajat tekevät yhtä arvokasta työtä ja heidänkin työnkuvansa on muuttunut aina vain vaativammaksi. Mun mielestä järkevä korotus olisi just tuo 500ekee. Se nostaisi lähi ja perushoitajien palkat reiluun 2000e ja sairaanhoitajien peruspalkan reiluun 2500e. Mutta pelkästään toi et kokoajan puhutaan vain ja ainoastaan sairaanhoitajista ottaa päähän. Tehykin tuntuu mainostelevan vain sairaanhoitajia. Kommentoikaa vapaasti mielipiteitänne Marko kiittää ja kuittaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Mä oon ihan samoilla linjoilla. Sairaanhoitajia "hehkutetaan" ja unohdetaan sitten nuo lähi- ja perushoitajat. Kaikille kuuluisi se palkankorotus, ei vain sairaanhoitajille.

Kummatkin tekee helkkarin tärkeetä työtä joten ei saa ketään "sorsia", varsinkaan tässä palkkakysymyksessä. Muutenkin lähi- ja perushoitajat saa vähempää palkkaa kuin sairaanhoitajat ja jos pelkästään sairaanhoitajien palkat nousee niin tulevaisuudessa ei enää oo lähihoitajia koska palkoissa on niin iso ero että kaikki kouluttautuu sairaanhoitajiks ja karttaa lähihoitaja-opintoja.

Palkkojen pitäis kaikilla nousta vähintää 500euroo niin olis kohtuu hyvä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ammattiliitot ovat puhuneet pääasiassa 'koulutetun hoitohenkilöstön' korotuksista ja heidän palkkakuopastaan. Samoin tekee hallitus. Kts esim TEHYn viimeisin tiedote http://www.tehy.fi/?x1536574=12861682 . Tuo 'hehkutus' osasto on jäänyt lähinnä median kontolle ja sille tietysti on aika vaikea tehdä mitään. Joka tapauksessa ammattiliitot puhuu koulutetusta hoitohenkilöstöstä (ainakin pääasiassa) ja se lienee tarkeintä. He niistä palkoista neuvottelut käyvätkin. Ei lehdistö tms.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Pistinpä nyt tänne uuden aiheen jossa saan kertoa mitä mieltä itse olen. Mun mielestä toi "hehkutus" sairaanhoitajien palkoista on mennyt jo yli hilseen, muistaakseni tuo palkkakeskustelu alkoi alunperin lähi ja perushoitajista eikä pelkästään sairaanhoitajista. Tämä on vaan todella etovaa, kun tuntuu et medias sun muuallakaan ei nähä ku nämä maailmankuulut sairaanhoitajat. Minun mielestäni lähi ja perushoitajilla on aivan sama ongelma tuon palkan suhteen, palkka on hyvin paljon pienempi työnkuvaan nähden. Tuota palkkakeskustelua ei pitäisi käydä pelkästään sillä et vedotaan aina vain sairaanhoitajiin. Lähihoitajat tekevät yhtä arvokasta työtä ja heidänkin työnkuvansa on muuttunut aina vain vaativammaksi. Mun mielestä järkevä korotus olisi just tuo 500ekee. Se nostaisi lähi ja perushoitajien palkat reiluun 2000e ja sairaanhoitajien peruspalkan reiluun 2500e. Mutta pelkästään toi et kokoajan puhutaan vain ja ainoastaan sairaanhoitajista ottaa päähän. Tehykin tuntuu mainostelevan vain sairaanhoitajia. Kommentoikaa vapaasti mielipiteitänne Marko kiittää ja kuittaa.

No tällaista vääntöä oli odotettavissa...rivit alkaa rakoilemaan jo..Kukaan ei mielestäni ole väheksynyt lähi- ja perushoitajien panosta terveydenhuollossa, jos siltä tuntuu, se on sinun tulkintasi.

Sitä paitsi mielestäni nyt kun palkoista on puhuttu, on puhuttu palkankorotuksista "koulutetuille naisvaltaisille aloille." Tähän kategoriaan käsittääkseni myös kuuluu lähi- ja perushoitajat.

Olet kyllä oikeassa siinä että tuota sairaanhoitajan ammattinimikettä on keskusteluissa käytetty enemmän kuin lähi- tai perushoitajan. Mutta tähänkin on selvä selitys....mikä liitto mielestäsi on ollut ajamassa juuri nyt näitä palkkakeskusteluja? Tehy.(kaikesta huolimatta nostan lippua tehylle edes yrittämisestä). Tehy nyt vaan sattuu olemaan sairaanhoitajien liitto, pääasiassa. Lähi- ja perushoitajien liitto Super kun taas on ollut aikas hiljakseen....omassa lehdessään kyllä kirjoittelevat kolumneja, mutta eivät julkisissa tiedotusvälineissä paljoa komeile. Jos siis koet että lähi- ja perushoitajien edunvalvonta on jäänyt vähemmälle, kannattaa suunnata kritiikkinsä siihen suuntaan. Loppujen lopuksi hehän siivun teidän palkastanne saa. Miksi maksaa sellaiselle joka ei maksajiensa etuja aja.

Sitten vielä sekin, että meinaatko että rahaa riittää palkankorotuksiin kaikille? Eikö kuitenkin ole hyvä että eteenpäin mennään, se kun tulevaisuudessa varmasti auttaa myös muita. Jos nyt ruvetaan kollegoiden kesken voodoo nukkeja pistelemään niin eihän mikään mene ikinä parempaan suuntaan...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

ihan turha oli odottaa palkan korostusta, niinhän se katainen sanoi tämän päivän huomenta suomessa..

vaikka eletään noususuhdannetta, maksetaan velkaa pois. hoitajien on turha odottaa budjetista mtn. opiskelijat saa, ja vainajien perilliset saavat budjetista osansa.. mutta ne opiskelijoiden ohjaajat, ja ne jotka hoitavat ihmistä juuri ennen kuolemaa, jäävät ilman... (en silti tarkoita sitä ettenkö ymmärtäisi että myös muutkin  kuin hoitajat ohjaavat opiskelijoita)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Minun mielestäni Super on hoitanut leiviskänsä tähän asti hyvin. Enkä voi nyt ihan hiljaiselostakaan syyttää; olihan tv- mainos kampanjakin käsittääkseni onnistunut ( nelosella, keväällä) Mainos oli mielestäni tosi ajatuksia herättävä ja hauska. Lisäksi Palomäki on ollut ainakin ykkösen aamutv:ssä haastattelussa, tämän aamun huomenta suomen uutisissa jne.. Alkuperäisaiheeseen palatakseni olen myös sitä mieltä,että keskustellut palkankorotukset kuuluvat kaikille.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Joo, katsoin kans ton kataisen haastattelun.. pisti senverran vihoiksi koko katainen! Olihan se helppo lupailla ennen vaaleja vaikka mitä, mutta nytten sitten ei tule mitään. Hoitoalan yhteislakko olisi vasta jotain..

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Onko tarkempaa tietoa mitä toi Katainen sanoi?

Muokkaus:Jahas, tämmönen löytyi:

http://www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa.shtml/arkistot/kotimaa/2007/07/547938

-> Netti-TV -> Hoitajien palkankorotus kiperä kysymys  (31.07.)

Ei vaan löytynyt mitä se Katainen on sanonut.

My brain is stuck from shooting glue

I'm not sorry for the things I do

 

Carbona not glue

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

"Kataisen mukaan sairaanhoitajien ei kannata 500 euron palkanlisää tässä budjetissa odotella."

http://www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa.shtml/arkistot/kotimaa/2007/07/547938 

Katso Tuomas Forsellin juttu Netti-tv:stä

(Huomenta Suomen uutiset 31.07.2007)

Jos et pidä siitä, että muut kävelevät ylitsesi, nouse ylös lattialta.

Non sunt multiplicanda entia praeter necessitatem.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mun mielestä ois erikoisen mukavaa nähdä tämä katainen tekemässä hoitoalan työtä. Sanotaan vaikka et olisi vanhuspuolella puurtamassa 3vuorotyötä, vaipattamassa jne ja sais sitten tämän "ruhtinaallisen" palkan. Tekisi tommosta sen 3-4kk niin varmaan sälli huomais itsekkin. Etova koko äijä..

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Jännä juttu, mutta ajattelin juuri tänään aivan samaa. Pitäis Katainen pistää hoitotyöhä tuolla palkalla edes kolmen viikon listan ajaksi ja katsotaan kuinka ukko elää sillä palkalla.

V*tuttaa niin tuollaiset paskan puhujat jotka ei saa koko vaalikautena aikaan muuta kun sen että omaa palkkaansa nostaa.  angry.png

Ilo pintaan, vaikka syvän märkänis.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Aivan samaa mieltä.

JA kokoomus oli kaikissa kyselyissä vaalien alla Kaikkein Eniten nostamassa HOitajien palkkoja...

(tosin epärealistisesti osin)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Joo mä en tajua mut kataisen ku näkee telkkarissa niin tulee vaan paha olo. Niin etovan näköinen kaveri joka kalastelee vaan omia etujaan. Kovaan ääneen oltiin huutamassa kuinka hoitoala "ehdottomasti" tarvitsee palkankorotuksia ja täsmäsummia heiteltiin, mut tosipaikka kun tulee niin mitään ei tapahdu. Itse ainakin KANNATAN EHDOTTOMASTI lakkoa, sotki se sitten miten pahasti vain niin ainakin näkee miten kypsiä hoitoalan ihmiset on tähän "kutsumukseen" ....... !

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

taidan olla aika poikkeus tässä porukassa, teen myös kolmevuoro työtä lastenhoitajana, ja palkka on kait aika ihan ok, 1620/kk plus lisät päälle, eli kuussa jää käteen noin 1500e. oon kyllä tyytyväinen siihen, lähipiirissäni on ihmisiä monelta eri alalta ja kyllä palkkani on pikkasen parempi ku monen heistä..omituista.. ;) onkohan mulla sitten vaan köyhiä kavereita ;)

aina palkankorotus tervetullut on, sitä en kiistä, mutta kyllä nytkin oon ihan tyytyväinen.

Kerran se vaan kirpaisee...;)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ihan hyvä päätelmä. Tämä palkka mikä jää käteen tuleekin juuri tuosta 3vuorotyöstä. Tehdään töitä milloin muut ei todellakaan tekisi. Eikä ne lisät niin mahtavat siitäkään ole. Sanoit et jää tuo 1500e hmm. Siitä ottaa vuokran hinnan pois, maksaa laskut, auton, kauppareissut niin ei tuosta niin järin hirveästi sitä rahaa jää käteen. Itse pidän palkkausta lähinnä surkeana. No siinähän näkee katainen ja kokoomus mitä syksyllä käy jos tehyyn on yhtään uskomista näistä lakkovalmiuksista.

p.s lisään vielä tuohon palkkaan sen että välillä pitäisi itsellekkin katsoa jotain ja jos palkka lisineen kerran kuussa niin kyllähän se karu totuus on et toi palkka on aivan naurettavan pieni niin sairaanhoitajilla kuin lähäreilläkin ja muualla sosiaali ja terveysalalla.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

taidan olla aika poikkeus tässä porukassa, teen myös kolmevuoro työtä lastenhoitajana, ja palkka on kait aika ihan ok, 1620/kk plus lisät päälle, eli kuussa jää käteen noin 1500e. oon kyllä tyytyväinen siihen, lähipiirissäni on ihmisiä monelta eri alalta ja kyllä palkkani on pikkasen parempi ku monen heistä..omituista.. :o onkohan mulla sitten vaan köyhiä kavereita :)

Mun kavereista ei kukaan lähtis päiväduuniin 1600 eurolla, normaali duunarin taksa, oli se sitten timpuri, myyjä, metallimies tai autokuski on tänä päivänä 2200-2600 euroa/kk ja jos sitten ilta/yö/vkl vuoroja tekevät niin sitten tietysti lisät siihen päälle. Mun 16v. poikakin tienaa kesätöissä metalliverstaalla lähes tuon lähihoitajan peruspalkan verran, eli uskaltaisin väittää että sinulla on keskimääräistä huonopalkkaisempia kavereita...

aina palkankorotus tervetullut on, sitä en kiistä, mutta kyllä nytkin oon ihan tyytyväinen.

Älä heittäydy liian tyytyväiseksi sillä sanotaanhan että tyytyväinen ihminen on aina kehityksen jarru.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tuttu meni vantaan energialle. Nuori mies kävi amiksen sähköpuolen, sit pääs töihin energialle. Palkka 3200 euroo, tosin työpaikka lisäkouluttu puol vuotta minkä ajan palkkaa en tiedä. Ja nyt se on sitoutunut siellä työskentelemään kaks vuotta. Korjaa jotain generaattoreita...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kaikilla ei mene niin huonosti kuitenkaaan:

http://www.iltasanomat.fi/verotiedot/2005/ay-pomot.asp

Meitin Jaana on sijoittunut ihan mukavasti ja saa varmasti ansionsa mukaan.

Työmies on palkkansa ansainnut!

Tämä mielipide tai kommentti on yksityishenkilön antama eikä välttämättä edusta työnantajani, minkään yhteistyökumppanini, ammattiliittoni tai puolueeni kantaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Pitäskö sun mielestä hoitajien ammattiliiton johtajan tienata vähemmän kuin muiden liittojen ?

-Hauskaa että otitkin asian puheeksi, kyl se voisi mun mielestä olla suhteutettuna ihan hyvin meidän palkkoihin. Lasketaan SAK:n pomon palkasta 20 % pois ja maksetakkoon sen mukaan palkkaa Tehyn PJ:lle.

Tietty tulosvastuullisuus voisi olla myös ihan mukava juttu ja tai se että konkreettisesti tekisi näkyvästi jotain.

Mun mielestä Jaana ei ole tehnyt muuta kuin levittänyt persettään pallillaan ja hoitanut oman palkka-asiansa kuntoon.

Ansio tietysti sekin. Mun olisi vaikea luopua tuommoisista eduista.

Oikeasti olen kateellinen.

My brain is stuck from shooting glue

I'm not sorry for the things I do

 

Carbona not glue

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mun mielestä AY pomot ja muutkin isot johtajat ovat yleensä palkkansa ansainneet. Katkeruus siitä että he tienaavat enemmän kuin rividuunarit ei edistä meidän asiaa mitenkään. Kuka haluaisi AY pomoksi ja sen vastuun jos siitä sais saman verran kuin tavallisesta työstä. Myönnän toki että olen samaa asiaa joskus aikoinaan kritisoinut, mutta olen sanonut monta muutakin asiaa josta en ole välttämättä kauhean ylpeä :o

Mun mielestä Jaana ei ole tehnyt muuta kuin levittänyt persettään pallillaan ja hoitanut oman palkka-asiansa kuntoon.

Sulla on oikeus mielipiteeseesi kuten meillä muillakin. Kuinka moni meistä oikeasti tietää mitä ay-pomo tekee?
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Sulla on oikeus mielipiteeseesi kuten meillä muillakin. Kuinka moni meistä oikeasti tietää mitä ay-pomo tekee?

-Tämä asia onkin vaivannut munkin mieltä useita kertoja. Ainakaan mitään näkyvää hän ei tosiaankaan tee.

Tällä tietopohjalla en edes pitäisi itseäni yhtään huonompana pj:nä, välillä antaisi stt:lle jonkun julkilausuman kehnosta palkkauksesta ja kävisi aamu-TV:ssä höräämässä kahveet ympäripyöreiden juttujen kera niin kyl mulle kelpaisi.

Suurin haaste olisi kirjoittaa jokaiseen Tehy-lehteen kolumni tai pääkirjoitus. Tosin sekään ei varmaan mikään kummempi juttu olisi, koska ei niitä kukaan lue (ainakaan jos osaa asettaa jutulle sopivan tylsän otsakkeen).

My brain is stuck from shooting glue

I'm not sorry for the things I do

 

Carbona not glue

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kuka haluaisi AY pomoksi ja sen vastuun jos siitä sais saman verran kuin tavallisesta työstä.

Duuni on varmasti vaikea ja haastava, mutta kyllä vastuu on kevyttä verrattuna pörssiyhtiöiden johtajiin; siellä on oikeasti tulos tai ulos-systeemi olemassa. Ay-pomoilla palkkakehitys ei (heidän onnekseen) ole mitenkään sidottu firman tulokseen eli jäsenistön etujen paranemiseen.
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Juu kyllähän jaanan kelpaa :o keikistellä rahojensa kera antamalla muutaman lausunnon ja voivottelemalla hoitoalojen palkkoja kirjoituksillaan, aah kokoomuslaista vertahan siinä on  :)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...