Jump to content
MAINOS

Miten suosittelette loman aloitettavaksi vkolla 52


Sohvi_K

Recommended Posts

Terve!

Auttakaahan nyt miten hyödyn eniten lomapäivistäni. Mulla on 9 lomapäivää säästössä, jotka olen ajatellut pitää joulun/uuden vuoden tienoilla.

Viikon 1 (ma on 31.12.) haluan kokonaan vapaaksi, käsitykseni mukaan siltä viikolta palais 4 lomapäivää??

Jos toivon loman alkavaksi to 27.12. niin saanko automaattisesti myös joulun vapaaksi? Vai joudunko sen sitten lusimaan töissä? (3-vuorotyössä osastolla) Ja jos loma alkaisi 27.12. miten monta lomapäivää siltä viikolta menisi? Kaksi ilmeisesti ainakin?

Miten hyödyn siis eniten? Auttakaa te viisaat ja kokeneet  ;D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Viikon 1 (ma on 31.12.) haluan kokonaan vapaaksi, käsitykseni mukaan siltä viikolta palais 4 lomapäivää??

Jos toivon loman alkavaksi to 27.12. niin saanko automaattisesti myös joulun vapaaksi? Vai joudunko sen sitten lusimaan töissä? (3-vuorotyössä osastolla) Ja jos loma alkaisi 27.12. miten monta lomapäivää siltä viikolta menisi? Kaksi ilmeisesti ainakin?

-Lomat alkavat yleensä maanantaista. Itse aloittaisin lomani 24.12.07 ja pyytäisin edeltävän vkl:n (22-23.12.07) vapaaksi listantekijältä.

Vko:lta 52 menee kolme lomapäivää, koska 25-26.12.07 ovat pyhiä ja viikonloppuja ei lasketa. Lisäksi seuraavalta viikolta (vko 1) lasketaan neljä päivää pois lomasta, koska 1.1.2008 on juhlapyhä, näin lomaa jää vielä pari päivää vko:lle 2.

Joku VES:siin minua paremmin perehtynyt osaa varmasti sanoa paremmin olenko muistanut ylläolevaan kaiken olennaisen. Itse sain edelliseen vapuntienooseen sijoittuneeseen lomaani ylimääräisen lomapäivän jostain kummallisesta pykälästä minkä syytä/ansioita en nyt valitettavasti muista.

My brain is stuck from shooting glue

I'm not sorry for the things I do

 

Carbona not glue

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

En nyt jaksa alkaa laskemaan, mutta meillä lauantaista menee lomapäivä. Eli viikossa kuluu normaalisti kuusi lomapäivää, sunnuntaita ei lasketa.

Mitenkä teidän työpaikallanne nuo lomapäivät menevät? Meillä noudatetaan yksityisen sosiaalipalvelualan työehtosopimusta.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MItenkä teidän työpaikallanne nuo lomapäivät menevät?

-Meillä lasketaan pelkät arkipäivät.

My brain is stuck from shooting glue

I'm not sorry for the things I do

 

Carbona not glue

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kv-tessin mukaan yksi kokonainen kalenteriviikko kuluttaa viisi lomapäivää. Vuosiloma-aikaan sijoittuvalla vajaalla kalenteriviikolla lomaa kuluu seuraavasti: yksi vuosilomapäivä viikolla kuluttaa vuosilomaa yhden päivän, kaksi lomapäivää kuluttaa 1,5 päivää, kolme vuosilomapäivää kuluttaa kaksi päivää, 4  lomapäivää viikossa kuluttaa kolme lomapäivää. Työaikaa lyhentävät arkipyhät eivät kuluta vuosilomapäiviä.

Näin laskettuna viikolla 52 jos aloitat loman maanantaina (palkallinen vapaapäivä jouluaatto), lomapäiviä tulee kalenteripäivinä 2 (to ja pe) eli lomapäiviä kuluu tällä viikolla 1,5.

Viikolla 1 lomaa kuluttavia kalenteripäiviä on 4, eli vuosilomaa kuluu kolme päivää.

Näin itse olen tulkinnut työehtosopimusta, mutta kannattaa kysyä vaikka työpaikan luottamusmieheltä tarkemmin...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Terve!

Auttakaahan nyt miten hyödyn eniten lomapäivistäni. Mulla on 9 lomapäivää säästössä, jotka olen ajatellut pitää joulun/uuden vuoden tienoilla.

Viikon 1 (ma on 31.12.) haluan kokonaan vapaaksi, käsitykseni mukaan siltä viikolta palais 4 lomapäivää??

Jos toivon loman alkavaksi to 27.12. niin saanko automaattisesti myös joulun vapaaksi? Vai joudunko sen sitten lusimaan töissä? (3-vuorotyössä osastolla) Ja jos loma alkaisi 27.12. miten monta lomapäivää siltä viikolta menisi? Kaksi ilmeisesti ainakin?

Miten hyödyn siis eniten? Auttakaa te viisaat ja kokeneet  :)

Suosittelen pitämään viikon 52 kokonaan lomaa.

Kvtessin mukaan viikollta 52 menisi kaksi lomapäivää, koska 24, 25 ja 26 ovat työaikaa lyhentäviä arkipyhiä. Huomioi, että jouluaatto sattuu sopivasti maanantaille.

Viikolta 1 sinulta menee tuo mainitsemasi 4 lomapäivää.

Näin sinulle jäisi vielä pitämättä 3 lomapäivää :).

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...