Jump to content
MAINOS

Raskaus ja työnsaanti


eemmaa

Recommended Posts

Onpa taas tämäkin...

Olen nyt ollut "vakituisena" sijaisena 26.3 saakka nykyisellä osastolla ja sitä ennenkin saman työnantajan palveluksessa. Nyt sitten tuli sairaanhoitajan virka sisäiseen hakuun. Kesäkuussa meille tuli sijaiseksi sh jolle oli vähän niinkuin luvattu vakituinen työpaikka. No kun virka tuli hakuun, pomo sanoi minulle että ei mun varmaan kannata ees hakea sitä paikkaa kun sitten jään syksyllä mammalomalle.. olin vaan että aijaa, niinhän luulet... Meinasi varmaan että pystyy pitämään lupauksensa tälle toiselle jos minä en hae... (oletan että minut pitäisi valita kun olen ollut em. työnantajan palveluksessa ilman moitteita, olen ollut kauemmin sh ja minulla on pidempi työkokemus). No sitten kävikin niin että tämä toinen hoitaja päättikin olla hakematta virkaa. Minä hain. No olivat kunnassa ottaneet käyttöön tämän toisen jo huhtikuussa tekemän työhakemusen. Nyt hän oli käynyt sanomassa ettei se käy, ja että hän ei sitä virkaa halua. Tänää sitten kun kysyin että koska saadaan kuulla uutisia, niin pomo ilmoitti että: "no sinä olet ainoa hakija, että ei me sitten varmaan täytetäkään sitä paikkaa. Kun sinähän sitten jäisit pois töistä kuitenkin pian."  ;) huh.gif Tämän onneksi kuuli myös muut työntekijät.

Kertokaahan kollegat olenko pahasti metsässä jos väitän, että kun on julistettu virka auki ja on olemassa pätevä hakija, voiko työnantaja yhtäkkiä päättää ettei sitä sitten täytetäkään? Ja varsinkaan siksi kun ainoa hakija sattuu olemaan raskaana? kyllä mielestäni niillä pitää olla jokin hyvin hyvin pätevä syy olla palkkaamatta minua ja jättää virka täyttämättä... Hieman naurattaa ja sapettaa.. Onneksi meidän liitonedustaja tulee maanantaina lomalta niin saa vähän jutella...

Ja tämä siis Pohjois-Norjassa joten ei voi ihan verrata Suomen lakisysteemeihin mutta kuitenkin...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Suomen lainsäädännön mukaan hakijan raskaus ei ole hyväksyttävä peruste valitsematta jättämiselle. Norjan lainsäädännöstä en sitten kyllä tiedäkään yhtään mitään. Käsittääksen Suomessa myös jos toimi laitetaan hakuun, on siihen valittava joku. Jos sopivaa hakijaa ei ole, pitää toimi laittaa uusintahakuun.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Toi ois Suomessa ainakin laitonta. Mut ei tavatonta... Nimim. onneks vitkuttelin oman raskausuutiseni kanssa rv27+ asti. Pääsin sattuman kautta lopullisesti saikulle 28+. "En mä tiiä uskallanko mä antaa sulle enää vuoroja, kun sä oot raskaana." (Vaikka kertaakaan en ollu inahtanu koko asiasta tai vedonnu, että tarvii päästä tauolle. Päinvastoin, olin viimeinen joka taukonsa piti.)

Anna muutokselle aikaa. Eihän mikään voi kasvaa pellossa, jota jatkuvasti kynnetään.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ei muuta kuin vihjaat NRK:lle, VG:lle jne, niin alkaa Tanan kunnassa tapahtua ja olet oikeutettu korvauksiin. Siis nyt rikotaan myös Norjan lakia törkeästi. Muista kertoa tästä rikkomuksesta myös kunnan edustajia. Kyllä he tietävät sen, mutta yrittävät vedättää sinua ajatellen että ulkomaalainen ei tiedä. Niin, ja ota NSF yhteys.

No comments

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...