Jump to content
MAINOS

Rehula ennustaa hoitoalalle lakkoa


Annastiina

Recommended Posts

Yksi pyyntö: seuratkaa asioita. Ainakin argumentointi puolesta ja vastaan on uskottavampaa, kun sille löytyy todellisuuspohjaa eikä pelkästään mutua.

Tota ei ois voinu paremmin sanoa. Väitteet 'ei tee mitään' on 99,99%ssa täysin mutu pohjalta jne.
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS
  • Vastauksia 154
  • Aloitettu
  • Uusin vastaus

Elä liiottele. EI Sairaanhoitajan peruspalkka KVTESsIn mukaan noin korkea ole. Ei lähellekkään. Se on 1713,64 euroa. Eli sulla on yli 200 ekeä ilmaa tossa ;D Lähihoitajille KVTES lupaa ruhtinaalliset 1 558,94 euroa. Onhan noihin jotain marginaalisia korotuksia ton sopparin jälkeen tehty, mutta peruspalkka ei todellakaan ole lähellekkään 1900 euroa.

Mulla peruspalkka (sh pk-seudulla) 1966e + henk.koht.vuosilisä ja määrävuosilisä (pieni) = 2237e. Tosin töitäkin tehty jo 20-v, ei yksityisellä vaan kunnalla.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

jep.. pesonen laskee korotuksen sen varaan mitä valtionosuus kattaisi.. eli saadaan sen 20e/kk lisää liksaa ja sillä sipuli.. YHYYY!

Tehyn pomona pitäis olla kyllä joku muu kuin pesonen. pitäisi olla joku paperiliiton kaljamaha joka uskaltaisi uhmata työnantajat ja haistattais pitkät kunnes tulis tyydyttävät sopimukset.

Tai sellanen kikkeliotta mikä Opettajilla on..

Ajat muuttuvat- muutu sinäkin!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Elä liiottele. EI Sairaanhoitajan peruspalkka KVTESsIn mukaan noin korkea ole. Ei lähellekkään. Se on 1713,64 euroa. Eli sulla on yli 200 ekeä ilmaa tossa ;D Lähihoitajille KVTES lupaa ruhtinaalliset 1 558,94 euroa. Onhan noihin jotain marginaalisia korotuksia ton sopparin jälkeen tehty, mutta peruspalkka ei todellakaan ole lähellekkään 1900 euroa.

Mulla peruspalkka (sh pk-seudulla) 1966e + henk.koht.vuosilisä ja määrävuosilisä (pieni) = 2237e. Tosin töitäkin tehty jo 20-v, ei yksityisellä vaan kunnalla.

Kuten lainauksestasikin voit lukea, nyt oli puhe KVTEssin mukaisista palkoista. Mullakin on peruspalkka 1980, mutta se ei poista sitä tosiasiaa että monessa muussa paikassa maksetaan edelleen KVTESsin mukaista palkkaa. Mm mun edellisessä duunissa oli näin.
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Elä liiottele. EI Sairaanhoitajan peruspalkka KVTESsIn mukaan noin korkea ole. Ei lähellekkään. Se on 1713,64 euroa. Eli sulla on yli 200 ekeä ilmaa tossa ;D Lähihoitajille KVTES lupaa ruhtinaalliset 1 558,94 euroa. Onhan noihin jotain marginaalisia korotuksia ton sopparin jälkeen tehty, mutta peruspalkka ei todellakaan ole lähellekkään 1900 euroa.

Mulla peruspalkka (sh pk-seudulla) 1966e + henk.koht.vuosilisä ja määrävuosilisä (pieni) = 2237e. Tosin töitäkin tehty jo 20-v, ei yksityisellä vaan kunnalla.

Mikä sulla on tossa pointti? Osku mainitsi KVTES minimipalkat, joita moni sairaanhoitaja Suomessa todellakin nauttii. Pk-seudulla ja muutenkin isoissa siteissä palkat ovat parempia, mutta ei siinä euromäärässä että niihin kukaan oikeasti voisi olla tyytyväisiä. Minä saan ilman vuorolisiä 2386 euroa kuussa, ja se ei todellakaan vastaa sitä työmäärää ja vastuuta mitä minulla on.

Tämä mielipide tai kommentti on yksityishenkilön antama eikä välttämättä edusta työnantajani, minkään yhteistyökumppanini, ammattiliittoni tai puolueeni kantaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Elä liiottele. EI Sairaanhoitajan peruspalkka KVTESsIn mukaan noin korkea ole. Ei lähellekkään. Se on 1713,64 euroa. Eli sulla on yli 200 ekeä ilmaa tossa ;D Lähihoitajille KVTES lupaa ruhtinaalliset 1 558,94 euroa. Onhan noihin jotain marginaalisia korotuksia ton sopparin jälkeen tehty, mutta peruspalkka ei todellakaan ole lähellekkään 1900 euroa.

Mulla peruspalkka (sh pk-seudulla) 1966e + henk.koht.vuosilisä ja määrävuosilisä (pieni) = 2237e. Tosin töitäkin tehty jo 20-v, ei yksityisellä vaan kunnalla.

Mikä sulla on tossa pointti? Osku mainitsi KVTES minimipalkat, joita moni sairaanhoitaja Suomessa todellakin nauttii. Pk-seudulla ja muutenkin isoissa siteissä palkat ovat parempia, mutta ei siinä euromäärässä että niihin kukaan oikeasti voisi olla tyytyväisiä. Minä saan ilman vuorolisiä 2386 euroa kuussa, ja se ei todellakaan vastaa sitä työmäärää ja vastuuta mitä minulla on.

Kuopiossa terotellaan jo lakko-aseita,täällä KYS maksaa juuri kvtesin minimipalkan,koska hoitajia on vielä jokseenkin riittävästi. Kaupungilta saa vähän paremmin fyffee. Odotan kun pohjois-savo tippuu norsunluu tornista ja huomaa ettei hoitajat tule töihin orjapalkalla..

Ajat muuttuvat- muutu sinäkin!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mikä sulla on tossa pointti? Osku mainitsi KVTES minimipalkat, joita moni sairaanhoitaja Suomessa todellakin nauttii. Pk-seudulla ja muutenkin isoissa siteissä palkat ovat parempia, mutta ei siinä euromäärässä että niihin kukaan oikeasti voisi olla tyytyväisiä. Minä saan ilman vuorolisiä 2386 euroa kuussa, ja se ei todellakaan vastaa sitä työmäärää ja vastuuta mitä minulla on.

Pointti oli Oskun mainitsema peruspalkka, ei minimipalkka.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Pointti oli Oskun mainitsema peruspalkka, ei minimipalkka.

Edelleen, kyse oli työehtosopimuksen mukaisesta peruspalkasta.  :D
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Edelleen, kyse oli työehtosopimuksen mukaisesta peruspalkasta.  ;)

Yksi puhuu peruspalkasta ja toinen minimipalkasta. Yksi ja sama?  :D

Äh.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Edelleen, kyse oli työehtosopimuksen mukaisesta peruspalkasta.  ;)

Yksi puhuu peruspalkasta ja toinen minimipalkasta. Yksi ja sama?  :D

Äh.

Työehtosopimuksen mukainen peruspalkka on minimipalkka.
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Työehtosopimuksen mukainen peruspalkka on minimipalkka.

Ja niitäkin on erilaisia. Ei voi puhua yhdestä ja ainoasta perus/minimipalkasta.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Työehtosopimuksen mukainen peruspalkka on minimipalkka.

Ja niitäkin on erilaisia. Ei voi puhua yhdestä ja ainoasta perus/minimipalkasta.

Nyt en ymmärrä. Kunnallisella puolella sairaanhoitajilla on käsittääkseni yksi voimassaoleva työehtosopimus jossa perus/minimipalkka on määritelty. Sä puhut vissiin nyt ihan eri asiasta. Minä olen koko ajan puhunut kunnallisen työehtosopimuksen mukaisesta peruspalkasta. Sopimuksen piiriin kuuluu valtaosa sairaanhoitajista.

Lue uudelleen se teksti mitä sä lainasit alunperin http://hoitajat.net/foorumi/index.php?topic=10497.msg112599#msg112599

EI Sairaanhoitajan peruspalkka KVTESsIn mukaan noin korkea ole. Ei lähellekkään. Se on 1713,64 euroa.
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Nyt en ymmärrä. Kunnallisella puolella sairaanhoitajilla on käsittääkseni yksi voimassaoleva työehtosopimus jossa perus/minimipalkka on määritelty. Sä puhut vissiin nyt ihan eri asiasta. Minä olen koko ajan puhunut kunnallisen työehtosopimuksen mukaisesta peruspalkasta. Sopimuksen piiriin kuuluu valtaosa sairaanhoitajista.

Lue uudelleen se teksti mitä sä lainasit alunperin http://hoitajat.net/foorumi/index.php?topic=10497.msg112599#msg112599

EI Sairaanhoitajan peruspalkka KVTESsIn mukaan noin korkea ole. Ei lähellekkään. Se on 1713,64 euroa.

Kaipa hosuin, sori. Pisti vain silmään ja nyt luin KVTES:sta tämän:

Vaativat hoitoalan ammattitehtävät

Pätevyys: Viranhaltijalta/työntekijältä edellytetään sosiaali- ja

terveysalan ammattikorkeakoulututkintoa tai terveydenhuoltoalan

aikaisempaa opistoasteista tutkintoa.

Tähän ryhmään voivat kuulua esimerkiksi apulaisosastonhoitaja, vastaava

sairaanhoitaja ym. vastaavana toimivat, erikoishammashoitaja, hammashuoltaja,

erikoissairaanhoitaja, ym. erikoisnimikkeet, fysioterapeutti, lääkintävoimistelija,

kuntoutusohjaaja, kuulontutkija, kätilö, laboratoriohoitaja,

röntgenhoitaja, sairaanhoitaja, terveydenhoitaja ja toimintaterapeutti.

03HOI030 Peruspalkka 1 713,64 €

Sitä tässä ihmettelin koska mun peruspalkka on korkeampi, vai tarkoititko sitten vastavalmistuneen peruspalkkaa? Tosin tuossa mun palkassakaan (1966e) ei ole mukana ns. homelisiä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Sitä tässä ihmettelin koska mun peruspalkka on korkeampi,

Se johtuu siitä että osa työnantajista maksaa vapaaehtoisesti KVTESSiä korkeampaa palkkaa, kuten monet pk-seudun sairaalat. Tällä halutaan varmistaa työvoiman vetovoima yms.

Silti pitää muistaa että moni kollega kituuttaa tolla KVTEssin mukaisella palkalla koska heidän työnantaja ei halua maksaa enempää kuin on pakko. :D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Se johtuu siitä että osa työnantajista maksaa vapaaehtoisesti KVTESSiä korkeampaa palkkaa, kuten monet pk-seudun sairaalat. Tällä halutaan varmistaa työvoiman vetovoima yms.

Silti pitää muistaa että moni kollega kituuttaa tolla KVTEssin mukaisella palkalla koska heidän työnantaja ei halua maksaa enempää kuin on pakko. :D

Alkoipa selvitä mullekin mistä oli kysymys.

Sori jankkaus  ;)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Sitä tässä ihmettelin koska mun peruspalkka on korkeampi,

Se johtuu siitä että osa työnantajista maksaa vapaaehtoisesti KVTESSiä korkeampaa palkkaa, kuten monet pk-seudun sairaalat. Tällä halutaan varmistaa työvoiman vetovoima yms.

Ei se pelkästään ole työnantajan suuren sydämen ja puhtaasti vapaaehtoisuuden sanelema asia. Kyllä ammattiliitoilla on ollut näppinsä mukana kun on saatu neuvoteltua palkkaa ylöspäin paikallisesti.

Kivenkova fakta taitaa kuitenkin olla, että työnantaja ei anna vapaaehtoisesti lanttiakaan enempää palkkaa mitä sen on pakko.

Failure is always an option

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ei se pelkästään ole työnantajan suuren sydämen ja puhtaasti vapaaehtoisuuden sanelema asia. Kyllä ammattiliitoilla on ollut näppinsä mukana kun on saatu neuvoteltua palkkaa ylöspäin paikallisesti.

Totta, 'vapaaehtoisesti' oli huono sanavalinta.
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ei se pelkästään ole työnantajan suuren sydämen ja puhtaasti vapaaehtoisuuden sanelema asia. Kyllä ammattiliitoilla on ollut näppinsä mukana kun on saatu neuvoteltua palkkaa ylöspäin paikallisesti.

Totta, 'vapaaehtoisesti' oli huono sanavalinta.

No en mä epäillyt ettetkö sä tietäisi asioiden oikeaa laatua.  :)

Ikävä kyllä tämä maa on täynnä hoitajia ja alan opiskelijoita jotka luulevat, että kaikki palkankorotukset ja ne pienetkin edut mitä ollaan saatu hankittua on työnantajan hyvää hyvyyttään tarjoamia asioita. Totuus on kuitenkin ihan toinen. Jos ihan parinkymmenen vuoden taakse katsoo ja kirjaa ylös mitä ammattiliitot, Tehy mukaan lukien, on saaneet aikaan tähän päivään mennessä, niin luulisi sen "Tehy ei tee mitään" -narinan loppuvan.

Failure is always an option

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

jep.. pesonen laskee korotuksen sen varaan mitä valtionosuus kattaisi.. eli saadaan sen 20e/kk lisää liksaa ja sillä sipuli.. YHYYY!

Tehyn pomona pitäis olla kyllä joku muu kuin pesonen.

MÄ oon niin KYLLÄSTYNYT Jaana Laitinen-Pesolaan. Minusta hän ei ole mitään saanut aikaiseksi hoitajien hyväksi. Hän vaan myönnyttelee kaikille ja varsinkin oman puolueensa jäsenille! En oikein jaksa uskoa siihen, että tulisi enempää palkankorotusta kuin 20e/kk. OIkeesti nyt olis aika tekoihin, eikä pelkkiin myönnytksiin. Mulla odottaa jo eropaperit Tehyyn,jos mitään ei tapahdu!

Kuin myös... Eropaperit odottelee... :- Laitila-Pesonen on tiukan paikan eessä. Jos tuee tollanen 20 eur/kk korotus, niin Laitila-Pesonen menetää rippeetkin uskottavuudestaan ammattiliiton johtajana. Tämä on kuitenkin aikas harvinaislaatuinen tilaisuus vaatia kunnon korotusta, kiitos vaalipuheiden... Noloo, jos nyt alkaa Tehy perääntymään ja tyytyy johonkin kuntapuolen ja hallituksen maltillisiin "hiluihin". Tuskin tulee sopua 7.9 mennessä, jos oikeesti taistoon lähdetään. "Vastapuoli", eli kunta, on jo asenteensa ja mielipiteensä näyttänyt; ei rahaa hoitajille. Pöh ja kas...  >:D Lakkoa, lakkoa..?! Hoitajilla on myös oikeus palkkauskehitykseen, este tai syy ei saisi olla kunnat. Raha on budjetointi kysymys ja myös asenne kysymys. Rahaa nyt vain ei tunnu koskaan hoitajille riittävän... Muuhun kylläkin...

Yhteisö/yhteiskunta on juuri niin vahva kuin sen heikoin lenkki on. (mukaillen M.Wuorelta)

Instant Karma?

Miten me voimme irtisanoutua, orjathan pitää myydä?!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

jep.. pesonen laskee korotuksen sen varaan mitä valtionosuus kattaisi.. eli saadaan sen 20e/kk lisää liksaa ja sillä sipuli.. YHYYY!

Tehyn pomona pitäis olla kyllä joku muu kuin pesonen.

MÄ oon niin KYLLÄSTYNYT Jaana Laitinen-Pesolaan. Minusta hän ei ole mitään saanut aikaiseksi hoitajien hyväksi. Hän vaan myönnyttelee kaikille ja varsinkin oman puolueensa jäsenille! En oikein jaksa uskoa siihen, että tulisi enempää palkankorotusta kuin 20e/kk. OIkeesti nyt olis aika tekoihin, eikä pelkkiin myönnytksiin. Mulla odottaa jo eropaperit Tehyyn,jos mitään ei tapahdu!

Kuin myös... Eropaperit odottelee... :- Laitila-Pesonen on tiukan paikan eessä. Jos tuee tollanen 20 eur/kk korotus, niin Laitila-Pesonen menetää rippeetkin uskottavuudestaan ammattiliiton johtajana. Tämä on kuitenkin aikas harvinaislaatuinen tilaisuus vaatia kunnon korotusta, kiitos vaalipuheiden... Noloo, jos nyt alkaa Tehy perääntymään ja tyytyy johonkin kuntapuolen ja hallituksen maltillisiin "hiluihin". Tuskin tulee sopua 7.9 mennessä, jos oikeesti taistoon lähdetään. "Vastapuoli", eli kunta, on jo asenteensa ja mielipiteensä näyttänyt; ei rahaa hoitajille. Pöh ja kas...  >:D Lakkoa, lakkoa..?! Hoitajilla on myös oikeus palkkauskehitykseen, este tai syy ei saisi olla kunnat. Raha on budjetointi kysymys ja myös asenne kysymys. Rahaa nyt vain ei tunnu koskaan hoitajille riittävän... Muuhun kylläkin...

Eiköhän jo nykyinen uutisointi ole osoittanu että 20 egen korotuksiin ei tyydytä. Työntäkää pessimismi sinne mihin ei aurinko paista ja tukekaa ammattiyhdistystänne.

Tämä mielipide tai kommentti on yksityishenkilön antama eikä välttämättä edusta työnantajani, minkään yhteistyökumppanini, ammattiliittoni tai puolueeni kantaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MÄ oon niin KYLLÄSTYNYT Jaana Laitinen-Pesolaan. Minusta hän ei ole mitään saanut aikaiseksi hoitajien hyväksi. Hän vaan myönnyttelee kaikille ja varsinkin oman puolueensa jäsenille!

Kuin myös... Eropaperit odottelee... :-

Voisitteko antaa jotain konkreeettisia esimerkkejä tosta myönnyttelystä?

Eiköhän jo nykyinen uutisointi ole osoittanu että 20 egen korotuksiin ei tyydytä. Työntäkää pessimismi sinne mihin ei aurinko paista ja tukekaa ammattiyhdistystänne.

NImeonomaan. Ammattiyhdistykset tarvitsee nyt kentän tukea 100%sti.
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

jep.. pesonen laskee korotuksen sen varaan mitä valtionosuus kattaisi.. eli saadaan sen 20e/kk lisää liksaa ja sillä sipuli.. YHYYY!

Tehyn pomona pitäis olla kyllä joku muu kuin pesonen.

MÄ oon niin KYLLÄSTYNYT Jaana Laitinen-Pesolaan. Minusta hän ei ole mitään saanut aikaiseksi hoitajien hyväksi. Hän vaan myönnyttelee kaikille ja varsinkin oman puolueensa jäsenille! En oikein jaksa uskoa siihen, että tulisi enempää palkankorotusta kuin 20e/kk. OIkeesti nyt olis aika tekoihin, eikä pelkkiin myönnytksiin. Mulla odottaa jo eropaperit Tehyyn,jos mitään ei tapahdu!

Kuin myös... Eropaperit odottelee... :- Laitila-Pesonen on tiukan paikan eessä. Jos tuee tollanen 20 eur/kk korotus, niin Laitila-Pesonen menetää rippeetkin uskottavuudestaan ammattiliiton johtajana. Tämä on kuitenkin aikas harvinaislaatuinen tilaisuus vaatia kunnon korotusta, kiitos vaalipuheiden... Noloo, jos nyt alkaa Tehy perääntymään ja tyytyy johonkin kuntapuolen ja hallituksen maltillisiin "hiluihin". Tuskin tulee sopua 7.9 mennessä, jos oikeesti taistoon lähdetään. "Vastapuoli", eli kunta, on jo asenteensa ja mielipiteensä näyttänyt; ei rahaa hoitajille. Pöh ja kas...  >:D Lakkoa, lakkoa..?! Hoitajilla on myös oikeus palkkauskehitykseen, este tai syy ei saisi olla kunnat. Raha on budjetointi kysymys ja myös asenne kysymys. Rahaa nyt vain ei tunnu koskaan hoitajille riittävän... Muuhun kylläkin...

Eiköhän jo nykyinen uutisointi ole osoittanu että 20 egen korotuksiin ei tyydytä. Työntäkää pessimismi sinne mihin ei aurinko paista ja tukekaa ammattiyhdistystänne.

Eihän realismissa mitään vikaa ole...  :P Optimistin ja pessimistin ero: Optimistin mielestä voisi mennä vieläkin huonommin... Eiköhän se ammattiyhdistys ole kuitenkin työntekijää varten eikä työntekijä ammattiyhdistystä varten... Vuosittain tuen ammattiyhdistystä yli kahdellasadalla eurolla... Se on sitä konkreettista tukemista... Nyt tartis saada sille "tuelle" vastinetta... Ja vaikka kuinka me täällä foorumilla "avaudutaan" niin se ei tuo meille mitään konkretiaa, siis rahaa tilipussiin. Kyllä se siellä neuvottelupöydässä tapahtuu.

Yhteisö/yhteiskunta on juuri niin vahva kuin sen heikoin lenkki on. (mukaillen M.Wuorelta)

Instant Karma?

Miten me voimme irtisanoutua, orjathan pitää myydä?!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Eihän realismissa mitään vikaa ole... 

Ei niin. Sitä kun saatais tähän keskusteluunkin jostain. Realismia, konkretiaa, faktoja jne, mutun ja muun hyödyttömän jauhamisen sijaan. Ketään sormella osoittamatta.
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Eihän realismissa mitään vikaa ole... 

Ei niin. Sitä kun saatais tähän keskusteluunkin jostain. Realismia, konkretiaa, faktoja jne, mutun ja muun hyödyttömän jauhamisen sijaan. Ketään sormella osoittamatta.

Konkretiaa ja faktaa pitäis tähän asiaan saada 7.9 mennessä, siihen asti KAIKKI on pelkkää spekulointia... "Hyödytön" jauhaminen voi monesti olla hyvinkin hyödyllistä, jos se oikein kanavoidaan ja ainahan jonkun mielestä toinen asia on toista hyödyllisempi. Ei mitään tapahdu ilman vastakkaisia näkemyksiä ja spekulontia, ei ainakaan politiikassa  >:D. Kansanedustajat nostivat ensitöikseen omaa liksaansa, perustellen, että jäävät eurooppalaisessa palkkauksessa jälkeen. Hoitajat kun ovat jäänet jo omassa maassaankin palkkauksessa jälkeen, puhumattakaan euroopan palkoista...

Yhteisö/yhteiskunta on juuri niin vahva kuin sen heikoin lenkki on. (mukaillen M.Wuorelta)

Instant Karma?

Miten me voimme irtisanoutua, orjathan pitää myydä?!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...