Jump to content
MAINOS

Rehula ennustaa hoitoalalle lakkoa


Annastiina

Recommended Posts

Nyt jokainen saa vetää herneen nenään jos haluaa, mutta tämä on juuri tällaista akkalauman keskinäistä tappelua. Yhteistyötä ei osata tai haluta tehdä ja keskitytään lähinnä itkemiseen ja toisten haukkumiseen. Kateellisena itketään kun joku voi saada enemmän kuin toinen. 

Näinhän se on, valitettavasti. Ja työnantaja tekee kaikkensa että saa porukan riitelemään entistä voimallisemmin keskenään; tähän taktiikkaan kuuluu mm. kuntatyönantajan lohkaisut joissa se kehottaa naisvaltaisia aloja sopimaan keskenään miten valtion tasa-arvotupon rahat jaetaan. Aivan sama kuin veisi 3-vuotiaille lapsille yhden tikkarin ja käskis lasten sopimaan kuka sen syö...
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS
  • Vastauksia 154
  • Aloitettu
  • Uusin vastaus

Nyt jokainen saa vetää herneen nenään jos haluaa, mutta tämä on juuri tällaista akkalauman keskinäistä tappelua. Yhteistyötä ei osata tai haluta tehdä ja keskitytään lähinnä itkemiseen ja toisten haukkumiseen. Kateellisena itketään kun joku voi saada enemmän kuin toinen. 

Näinhän se on, valitettavasti. Ja työnantaja tekee kaikkensa että saa porukan riitelemään entistä voimallisemmin keskenään; tähän taktiikkaan kuuluu mm. kuntatyönantajan lohkaisut joissa se kehottaa naisvaltaisia aloja sopimaan keskenään miten valtion tasa-arvotupon rahat jaetaan. Aivan sama kuin veisi 3-vuotiaille lapsille yhden tikkarin ja käskis lasten sopimaan kuka sen syö...

Nimenomaan, pelottaa että kohta tää homma kääntyy meitä vastaan ja huomataan edelleen viiden vuoden päästä kinaavamme keskenämme  :-

Mä en halua olla töissä enää, mä en ikinä riitä.

Mä raadan ja raadan mutta kukaan ei nää,

kukaan ei kiitä

- Maija Vilkkumaa-

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Miksi meidän pitää vaivata päätä sillä, että sosiaalityöntekijät, lastentarhanopettajat, kirjastonhoitajat, opettajat yms. naisvaltaiset alat joihin vaaditaan koulutusta saavat huonoa palkkaa? Onko mikään em. ammatteja edustava liitto tukenut hoitajien palkankorotusvaatimuksia? Ei, vaan ovat vaatineet vain ja ainoastaan itselleen lisää palkkaa.

Meidän täytyy pitää yhtenäisenä porukkana kiinni siitä, että lisää palkkaa on tultava. Mikään muu ammattiliitto tai -ryhmä ei meitä oikeasti tule tukemaan mahdollisen työtaistelun aikana, vaan yksin se homma täytyy hoitaa.

Nappiin sanottu. Ei lisättävää.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kyllähän sä näin on että nyt jos koskaan meidän tulee ajatella vain ja ainoastaan itseämme! Meitä vedetään kuin pässiä narussa ja sitä on tapahtunut jo aivan liian kauan. Ei lastentarhanopettajat eikä muutkaan opettajat joudu tekemään töitään niin alipalkattuina työn raskauteen nähden kuin me! Aina vaan vaaditaan tekemään enemmän ja vähemmällä työvoimalla. Ja jos nyt noustaan barrikaadeille kaikkien puolesta niin me jäämme nuolemaan näppejämme. ON aika arvostaa itseämme ja työtämme eli vedetään ruodot suoriksi ja puolustetaan toinen toistamme ja ajetaan yhteistä asiaa koska ilman yhteistyötä ja yhteishenkeä homma menee puihin ja mitä sitten tapahtuu huh.gif En uskalla edes ajatella.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

OAJ on päättänyt kampittaa hoitajien haaveet palkankorotuksesta? http://yle.fi/uutiset/kotimaa/vasen/id66959.html

Opettajien ammattijärjestö on viime päivinä todistellut kuinka moni korkeasti koulutetuista naisista tienaa paljon vähemmän kuin sairaanhoitajat.

Maanantaina alkavissa kunta-alan palkkaneuvotteluissa OAJ aikookin valvoa, etteivät sairaanhoitajat ohita opettajia.

- Lastentarhanopettajien palkka on huomattavasti heikompi kuin esimerkiksi hoitoalan palkka. Keskipalkkakin on lähes neljä sataa euroa heikompi. Emme me voi hyväksyä, että meidän porukka jää ilman tuntuvaa palkankorotusta, OAJ:n puheenjohtaja Erkki Kangasniemi sanoo.

Kieltämättä pistää hymyilyttämään opettajien matematiikan taidot.

täältä lainattua tekstiä:

Sairaanhoitaja on kuntasektorin suurin ammattiryhmä. Sairaanhoitajan nimikkeellä työskentelee 33 400 henkilöä ja heidän kokonaisansionsa ovat keskimäärin 2 487 euroa /kk.

Sairaanhoitajan tehtäväkohtainen palkka oli lokakuussa 2006 keskimäärin 1 889 euroa/kk ja sen osuus sairaanhoitajan kokonaisansioista oli 76 %. Neljäsosa sairaanhoitajan ansioista kertyykin erilaisista lisistä.

Ok, ihan asiallista tekstiä. En käy kiistämään etteikö kolmivuorotyötä tekemällä noihin ansioihin voisi päästä.

Lähi- ja perushoitajan nimikkeellä työskentelee 26 000 henkilöä. Perushoitajan kokonaisansio on keskimäärin 2 236 euroa/kk. Kokonaisansioista 1 662 euroa/kk eli 74 % on tehtäväkohtaista palkkaa. Myös perushoitajilla runsas neljäsosa kokonaispalkasta tulee erilaisista lisistä.

Kolmea vuoroa painamalla olen valmis uskomaan, että noihin tuloihin on mahdollisuus.

Kokonaisansiot olivat kunnallisen yleisen virka- ja työehtosopimuksen piirissä keskimäärin 2 164 euroa/kk, opetusalalla 3 128 euroa/kk

Eli tuohon opetusalaan varmasti kuuluvat ne palkkakuopassa rypevät lastentarhanopettajat, peruskoulun-, lukion- ym. opettajat

Sitten se kymmenen pisteen ja papukaijamerkin arvoinen kysymys: Miten opetusalan 3128 euroa/kk kokonaisansiot ovat pienemmät kuin hoitajilla? Olenko tehnyt laskuvirheen kun pidän 3128:aa euroa suurempana määränä kuin 2487:ää saatika 2164:ää euroa?  >:D

Failure is always an option

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Noihin opettajien vaatimuksiin liittyen täytyy mainita, että Hesarissa oli hyvä kirjoitus Mielipide-osastolla eräältä luokanopettajalta, joka oli sitä mieltä että korotukset kuuluvat nyt nimenomaan hoitajille. Siinä kirjoituksessa sai myös OAJ melkoisesti kyytiä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Noihin opettajien vaatimuksiin liittyen täytyy mainita, että Hesarissa oli hyvä kirjoitus Mielipide-osastolla eräältä luokanopettajalta, joka oli sitä mieltä että korotukset kuuluvat nyt nimenomaan hoitajille. Siinä kirjoituksessa sai myös OAJ melkoisesti kyytiä.

Tämän päivän lehdessä vai milloin? Kiinnostaisi itseäni lukea se, koska kuitenkin työskentelin koulumaailmassa jonkin aikaa. >:D

" Vaikeuksien kohdatessa saa huomata, kuinka rikas sitä on monella tapaa ollut. "

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tämän päivän lehdessä vai milloin?

-Tämän päivän lehdessä. Hyvä kirjoitus.

My brain is stuck from shooting glue

I'm not sorry for the things I do

 

Carbona not glue

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Nyt alkaa mediassa käymään kuumana tämä palkkakeskustelu... Tänään tv:ssa oli pienen kunnan "edustajahenkilö", joka sanoi, ettei hoitajien palkkaa voida kunta-alalla nostaa, koska se veisi kuntia lähestulkoon "konkursiin". Tämä kunnan "edustajahenkilö" "itki", että jos hoitajien palkkoja nostetaan joudutaan nostamaan reilusti kunnan veroprosenttia, että palkkakustannukset saadaan maksettua. Mitä panettelua! Nytkö se sitten on hoitajien palkkojen vika, että monien kuntien talous on vähintäänkin retuperällä!? Syyllistämisen makua oli kyllä pahasti tämän kuntaihmisen puheissa.

OAJ:n puh.johtaja oli tänään aamutv:ssa Tehyn Laitinen-Pesolan kanssa haastateltavana. OAJ:n "pampun" kommentit olivat melko "epätoivoista" ja "katkeraa" tilitystä. Opettajat taitavat olla vain katkeria hoitajien palkkauksen saaman suuren mediahuomion ja "kansansuosion" vuoksi. Nyt hoitajat todellakin vain puhumaan ja vaatimaan omia palkankorotuksiaan! Pitäisi unohtaa kaikenlaiset syyllistämisyritykset ja muu "jauhanta"!  >:D

Yhteisö/yhteiskunta on juuri niin vahva kuin sen heikoin lenkki on. (mukaillen M.Wuorelta)

Instant Karma?

Miten me voimme irtisanoutua, orjathan pitää myydä?!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tämän päivän lehdessä vai milloin?

-Tämän päivän lehdessä. Hyvä kirjoitus.

Ja joku on pölliny mun päivän hesarin luukusta... Varmaan joku mun tuloista kateellinen lto!

Tämä mielipide tai kommentti on yksityishenkilön antama eikä välttämättä edusta työnantajani, minkään yhteistyökumppanini, ammattiliittoni tai puolueeni kantaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tämän päivän lehdessä vai milloin?

-Tämän päivän lehdessä. Hyvä kirjoitus.

Ja joku on pölliny mun päivän hesarin luukusta... Varmaan joku mun tuloista kateellinen lto!

En ollut minä. >:D

Ja kommentti tuohon PUTte:n kirjoittamaan viestiin, että niitä itkuja kuulee aina silloin tällöin myös tuolla koulumaailmassa, että kun me hoitopuolen väki ollaan niin reippaasti ansaitsevia. Joo, millähän matematiikalla ne muutamat opet niitä laskee..

" Vaikeuksien kohdatessa saa huomata, kuinka rikas sitä on monella tapaa ollut. "

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ja kommentti tuohon PUTte:n kirjoittamaan viestiin, että niitä itkuja kuulee aina silloin tällöin myös tuolla koulumaailmassa, että kun me hoitopuolen väki ollaan niin reippaasti ansaitsevia. Joo, millähän matematiikalla ne muutamat opet niitä laskee..

Meidän hoitotieteen (+ parin muun aineen) opettaja oli ehdottomasti sitä mieltä että kaikki edunvalvontajärjestöt tekee vain hallaa alallamme

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ja kommentti tuohon PUTte:n kirjoittamaan viestiin, että niitä itkuja kuulee aina silloin tällöin myös tuolla koulumaailmassa, että kun me hoitopuolen väki ollaan niin reippaasti ansaitsevia. Joo, millähän matematiikalla ne muutamat opet niitä laskee..

Meidän hoitotieteen (+ parin muun aineen) opettaja oli ehdottomasti sitä mieltä että kaikki edunvalvontajärjestöt tekee vain hallaa alallamme

Siis Tehy ja SuPer myöskin? Millä ne tämän perusteli? Silläkö, että jos hoitotyöstä maksetaan palkkaa ja työntekijöillä on oikeuksia, niin se sammuttaa jokaisen hoitajan sisäisen Florence Nightingale -öljylampun?  ::)

Siis millaisia ihmisiä opettajiksi oikein hakeutuu, täysiä realiteeteista irronneita hihhuleitako?

Failure is always an option

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ja kommentti tuohon PUTte:n kirjoittamaan viestiin, että niitä itkuja kuulee aina silloin tällöin myös tuolla koulumaailmassa, että kun me hoitopuolen väki ollaan niin reippaasti ansaitsevia. Joo, millähän matematiikalla ne muutamat opet niitä laskee..

Meidän hoitotieteen (+ parin muun aineen) opettaja oli ehdottomasti sitä mieltä että kaikki edunvalvontajärjestöt tekee vain hallaa alallamme

Siis Tehy ja SuPer myöskin? Millä ne tämän perusteli? Silläkö, että jos hoitotyöstä maksetaan palkkaa ja työntekijöillä on oikeuksia, niin se sammuttaa jokaisen hoitajan sisäisen Florence Nightingale -öljylampun?  ::)

Siis millaisia ihmisiä opettajiksi oikein hakeutuu, täysiä realiteeteista irronneita hihhuleitako?

kysyin että mitä tehdään jos lakko työharjoittelun aikana?

vastasi että näin tuskin tulee tapahtumaan ja lisäsi samaan syssyyn mielipiteensä (käsittääkseni) kaikista edunvalvontajärjestöistä. Varmaan perustelee mielipiteensä asiasta juuri tuolla Florencen sammumisella...en tiedä?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ja kommentti tuohon PUTte:n kirjoittamaan viestiin, että niitä itkuja kuulee aina silloin tällöin myös tuolla koulumaailmassa, että kun me hoitopuolen väki ollaan niin reippaasti ansaitsevia. Joo, millähän matematiikalla ne muutamat opet niitä laskee..

Meidän hoitotieteen (+ parin muun aineen) opettaja oli ehdottomasti sitä mieltä että kaikki edunvalvontajärjestöt tekee vain hallaa alallamme

Siis Tehy ja SuPer myöskin? Millä ne tämän perusteli? Silläkö, että jos hoitotyöstä maksetaan palkkaa ja työntekijöillä on oikeuksia, niin se sammuttaa jokaisen hoitajan sisäisen Florence Nightingale -öljylampun?  ::)

Siis millaisia ihmisiä opettajiksi oikein hakeutuu, täysiä realiteeteista irronneita hihhuleitako?

Kyllä. Ne vähätkin järkevät, kliinisen puolen opetukseen motivoituneet ammattitaitoiset opettajat joko kyllästyvät ja lähtevät tai sitten heidät "savustetaan" ulos... Huom! Tämä on siis vain oma näkemykseni ja kuulopuheiden varassa muodostettu käsitys.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: msh -79

jep psykassa sh tekee vain lääketilauksen.. ainaski meillä.. muuten sama homma kyl

Tehtäväkohtaisiin lisiin pitäisi päästä.Minä annan injektioita,teen lääketilauksia,labratilauksia,sisään ja uloskirjoitan potilaita,neuvottelen kuntien psyk sh:jien kanssa,järjestän verkostotapaamisia.

Ohjaan opiskelijoita (opettajan työtä) ,annan  ohjaamilleni opiskelijoille arvostelut.Neuvottelen opettajien kanssa aikatauluista.

Peruskuntoutan psyk potilaita osastolla ja ulkona osastolta.Vedän ryhmiä.

Teen perustyötä osastolla (hygienia,vaatetus ,ruoka ,ulkoilu,liikunta jne)

Olen turvamies ja puutun levottomuuksiin.

Esittelen lääkärille ajankohtaiset potilasasiat,kirjaan ja raportoin...

Ajattelen ja keskustelen toiminnan kehittämisestä.

Oikeastaan on vain yksi tehtävä ,jota en tee ,nimittäin työlista.

Tehtäväkenttä on laaja ja välillä hankala,ahdistava tai vaikea,toisaalta monintavoin haastava,kiinnostava ja tyydyttävä.

Harmittaa vaan tehdä näinkin vaativaa työtä vaatimattomalla palkalla.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Silläkö, että jos hoitotyöstä maksetaan palkkaa ja työntekijöillä on oikeuksia, niin se sammuttaa jokaisen hoitajan sisäisen Florence Nightingale -öljylampun?  :)

Eikä. Meinas tulla pissat housuun kun nauroin tälle niin  :P

Muokkaus:lainaukset korjattu

Miksi olla vaikea kun voi vähällä vaivalla olla täysin mahdoton?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Niin, mistä saada ne tehtäväkohtaiset lisät??? Mikä on "työnantajan määräämä työ"? Milloin työnantaja pistää hoitsut liian koville? Onko se oikein että msh-79 tekee nuo kaikki työt ilman erillistä korvausta?

Miksi mun yöhoitajana pitää paikata siivoojaa, joka paikkaa jonkun hoitsun puutosta? Kuka hiivatti on määrännyt että lattioitten pesu kuuluu hoitotyöhön? Jos meillä on puutoksia hoitotyössä, siivojalla paikaten ensimmäisenä puutoksen, ja todetaan yökölle että sen homma pestä lattiat. Ja vessat.

Ja kun kiinteistömies ei tuu ajamaan nurmikkoa, niin hoitaja määrätään siihen.

Kuinka hyväuskoisia ollaan loppupelissä, ja paljonko ylimääräistä työtä tehdään, ilman palkkaa, joka oikeesti kuuluisi jollekin muulle?

Siinä vaiheessa kun töissäsi on vain keikkareita/opiskelioita, ja sinä yksin kannat päävastuun kaikesta, niin miksi siitä ei makseta lisiä? Työstä riippuen tietysti vastuu on erilainen, mutta kuitenkin, sun vastuulla se on että kaikki saa oikeat lääkkeet, sinä arvioit onko jonkun potilaan tilanne akuutti vai ei, ja sua katotaan vinosti jos et ole kyllin hyvin kantanut vastuun (ilmaiseksi) osastolla.

Ja missä meidän ylityö näkyy? Ja maksu, onko se sitten rahassa vai ajassa korotettuna, se ei näy ainakaan meillä. Hoitoalalla on paljon mitä pitäisi parantaa. Meidän luottamusmies aikoinaan teki kaikkensa että ilmaiset ylityöt loppuisivat, mitä me hoitajat meidän työpaikallemme tehtiin? Juu, ei mitään! Meitä oli vain pari jotka oltiin valmiita taistelemaan oikeuksistamme, mutta isoimmassa yksikössä se ei riitä pitkälle. Useasti ainakin mulla on fiilis että taistelee tuulimyllyjä vastaan (siis omassa työpaikassa, tässä nyt en yleistä koko hoitoalaa).

Minä olen ainakin valmis lakkoilemaan paremmasta palkasta, jos se siihen menee. Ja jos tässä työpaikassa ei voida lakkoila, niin ihan varmasti pistän jotain duunia ainakin jäihin, mitä en tee lakon aikana (esim. nuo typerät lattioitten pesut).

Tsemppiä meille!!!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Olen tässä hieman ihmetellyt sitä, että Tehy vaatii Suomen hallitusta ilmoittamaan tasa-arvotupoon varatun  valtionosuuden euromäärän ennen kunta-alan sopimusneuvottelujen käynnistymistä. Miksi ihmeessä? Eikö Tehy voi ITSE määrittää palkkatavoitteen, jonka se vaatii jäsenilleen? Kun sopimukseen päästään, on kuntatyönantajan ongelma mistä se saa rahat palkankorotuksiin joko valtionosuuksista tai sitten jostain muualta. Jos rahat eivät riitä, niin se ei ole ainkaan Tehyn jäsenistön ongelma.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

jep.. pesonen laskee korotuksen sen varaan mitä valtionosuus kattaisi.. eli saadaan sen 20e/kk lisää liksaa ja sillä sipuli.. YHYYY!

Tehyn pomona pitäis olla kyllä joku muu kuin pesonen. pitäisi olla joku paperiliiton kaljamaha joka uskaltaisi uhmata työnantajat ja haistattais pitkät kunnes tulis tyydyttävät sopimukset.

I´am Wizard

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Miksi mun yöhoitajana pitää paikata siivoojaa, joka paikkaa jonkun hoitsun puutosta? Kuka hiivatti on määrännyt että lattioitten pesu kuuluu hoitotyöhön? Jos meillä on puutoksia hoitotyössä, siivojalla paikaten ensimmäisenä puutoksen, ja todetaan yökölle että sen homma pestä lattiat. Ja vessat.

Ja kun kiinteistömies ei tuu ajamaan nurmikkoa, niin hoitaja määrätään siihen.

OT. Ja  sitten vielä sanotaan että hoitajien koulutus  ei vastaa työelämän tarpeita :o.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ja aina sairaaloissa yms. paikoissa hoitajalle katsotaan kuuluvaksi kaikki ne muut hommat, joille ei ole selvästi määrätty tekijää, vaikka työtehtävä kuuluisi selvästi laitoshuoltajien osaamisen piiriin.

Mua on tosin aivan turha yrittää saada tekemään hoitotyön ohella myös muiden alojen töitä.

Yhtenä vaatimuksena uudelle sopimuskaudelle se, että hoitajalle ei kuulu muiden alojen töitä, vaan niitä varten on omat ammattilaiset.

"If you ain't part of a solution, you are solid or gas."

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

jep.. pesonen laskee korotuksen sen varaan mitä valtionosuus kattaisi.. eli saadaan sen 20e/kk lisää liksaa ja sillä sipuli.. YHYYY!

Tehyn pomona pitäis olla kyllä joku muu kuin pesonen.

MÄ oon niin KYLLÄSTYNYT Jaana Laitinen-Pesolaan. Minusta hän ei ole mitään saanut aikaiseksi hoitajien hyväksi. Hän vaan myönnyttelee kaikille ja varsinkin oman puolueensa jäsenille! En oikein jaksa uskoa siihen, että tulisi enempää palkankorotusta kuin 20e/kk. OIkeesti nyt olis aika tekoihin, eikä pelkkiin myönnytksiin. Mulla odottaa jo eropaperit Tehyyn,jos mitään ei tapahdu!

Kyllä se siitä!!!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ja aina sairaaloissa yms. paikoissa hoitajalle katsotaan kuuluvaksi kaikki ne muut hommat, joille ei ole selvästi määrätty tekijää, vaikka työtehtävä kuuluisi selvästi laitoshuoltajien osaamisen piiriin.

Tai osastosihteerin, lääkärin, osastonhoitajan, hoitoapulaisen, juristin, talonmiehen, etc. Ja tietenkin päälle nämä erilaiset vastuualueet joihin ei voi ottaa ketään muita kuin niitä hoitajia. Ja kuitenkin meidän määrämme on mitoitettu sen mukaan miten paljon meitä tarvitaan siihen potilastyöstä selviytymiseen.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

jep.. pesonen laskee korotuksen sen varaan mitä valtionosuus kattaisi.. eli saadaan sen 20e/kk lisää liksaa ja sillä sipuli.. YHYYY!

Tehyn pomona pitäis olla kyllä joku muu kuin pesonen.

MÄ oon niin KYLLÄSTYNYT Jaana Laitinen-Pesolaan. Minusta hän ei ole mitään saanut aikaiseksi hoitajien hyväksi. Hän vaan myönnyttelee kaikille ja varsinkin oman puolueensa jäsenille! En oikein jaksa uskoa siihen, että tulisi enempää palkankorotusta kuin 20e/kk. OIkeesti nyt olis aika tekoihin, eikä pelkkiin myönnytksiin. Mulla odottaa jo eropaperit Tehyyn,jos mitään ei tapahdu!

Eikö voitais edes YRITTÄÄ suhtautua positiivisin ajatuksin tähän neuvottelukierrokseen? Nyt jo on tapahtunut positiivisia asioita, kun Laitinen-Pesola ja Superin Palomäki ovat saaneet runnottua itsensä ainakin toistaiseksi neuvottelupäälliköiden rinnalle neuvottelupöytään, mikä ei ole onnistunut sitten vuoden 1993. Nytkin vastustus muiden järjestöjen puheenjohtajien taholta oli kova. Vuodelta -93 oleva malli on määrännyt niin, että TNJ (Tehyn ja Superin yhteinen neuvottelujärjestö) on saanut nimetä neuvottelupöytään yhden neuvottelijan kummastakin liitosta. Kunta-alan unioni, jonka muodostavat JHL ja Jyty, saa asettaa kummastakin liitosta kaksi edustajaa. Näin ollen TNJ on ollut "altavastaajana". (Lähde: HS 14.8.)

Minä ainakin haluan edelleenkin pitää yllä toivoa, että tämä kierros on se hetki, jolloin jotain voitaisiin saada aikaan. Ja muistetaan nyt, että on täysin epärealistista odottaa huimaa palkannousua kertalaakista. Tavoitteenahan on sopimuskauden mittainen palkkaohjelma, jolla se reipas korotus saataisiin asteittain.

Yksi pyyntö: seuratkaa asioita. Ainakin argumentointi puolesta ja vastaan on uskottavampaa, kun sille löytyy todellisuuspohjaa eikä pelkästään mutua.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...