Pernasoppa Posted July 18, 2007 Posted July 18, 2007 Uuden mielipidekyselyn mukaan suomalaiset korjaisivat mahdollisella tasa-arvotupolla mieluiten sairaanhoitajien palkkoja, kertoo Yleisradion internet-sivut. Helsingin Uutiset -lehden Taloustutkimuksella teettämän kyselyn mukaan 47 prosenttia suomalaisista korjaisi mieluiten sairaanhoitajien palkkoja ja runsas kolmannes perus- ja lähihoitajien palkkoja. http://www.yle.fi/uutiset/kotimaa/id65209.html Tämä mielipide tai kommentti on yksityishenkilön antama eikä välttämättä edusta työnantajani, minkään yhteistyökumppanini, ammattiliittoni tai puolueeni kantaa.
Guest Auts Posted July 18, 2007 Posted July 18, 2007 En mä nyt sit tiiä enää onko toi hyvä tulos vai ei? Seuraavassa linkissä kuukausi tai jotain takaperin kun prosenttiluku oli vielä 86... http://www.taloussanomat.fi/tyo-ja-ura/2007/06/18/Suomalaiset+vaativat+hoitajille+isompaa+palkkaa/200715133/106?rss=4
Pernasoppa Posted July 18, 2007 Author Posted July 18, 2007 Seuraavassa linkissä kuukausi tai jotain takaperin kun prosenttiluku oli vielä 86... Tässä uusimmassa oli kyselty tarkemmin sitä, että kelle sitä rahaa pitäisi antaa jos kaikille ei riitä? Tämä mielipide tai kommentti on yksityishenkilön antama eikä välttämättä edusta työnantajani, minkään yhteistyökumppanini, ammattiliittoni tai puolueeni kantaa.
-emmi- Posted July 18, 2007 Posted July 18, 2007 Kyllä sen korotuksen ansaitsee KAIKKI hoitajat. Ilo pintaan, vaikka syvän märkänis.
nobu Posted July 18, 2007 Posted July 18, 2007 Kyllä sen korotuksen ansaitsee KAIKKI hoitajat. Aivan, samaa mieltä!!! Olemme yhtä tärkeitä kaikki ja meidän jokaisen työtä tarvitaan!
Sukunajo Posted July 18, 2007 Posted July 18, 2007 Kaikille lisää palkkaa joo... mutta jos ensimmäinen korjattava palkka olisi lh/ph niin eipä jäisi paljoa arvoa pidemmälle koulutukselle ja suuremmalle vastuulle :- niin pieni on palkkojen ero ph/sh nykyäänkin... parin lähihoitajan kanssa olen puhunut asiastam ja kaikki ovat sanoneet, etteivät ole niin "hulluja" että kouluttautuisivat lisää vain saadakseen lisää velvollisuuksia ja vastuuta... Nokka kohti uusia tuulia.
kemmuru Posted July 19, 2007 Posted July 19, 2007 Jostain se palkkojen nostaminen on aloitettava, kun ei kaikkien alojen ansiotasoa voida kerralla nostaa. "Minä suojelen sinua kaikelta, mitä ikinä keksitkin pelätä. Ei ole sellaista pimeää, jota minun hento käteni ei torjuisi." -Ultra Bra-
-emmi- Posted July 19, 2007 Posted July 19, 2007 Kaikille lisää palkkaa joo... mutta jos ensimmäinen korjattava palkka olisi lh/ph niin eipä jäisi paljoa arvoa pidemmälle koulutukselle ja suuremmalle vastuulle :- niin pieni on palkkojen ero ph/sh nykyäänkin... parin lähihoitajan kanssa olen puhunut asiastam ja kaikki ovat sanoneet, etteivät ole niin "hulluja" että kouluttautuisivat lisää vain saadakseen lisää velvollisuuksia ja vastuuta... Näinhän se tietysti on, ettei arvoa sairaanhoitajalle anneta jos lh/ph palkkaa ensin nostettaisiin.. mutta toivotaan et asiat saadaan ajettua niin, että kaikkien hoitajien palkkaa nostettas (no joo, tiedän että aikas epätodennäköistä). Pieni on palkkaero juu, mut itseäni ainankin kannustaa opiskella siitä syystä, että saan mielekkäämpää työtä sh:n tutkinnon myötä ja lisää koulutusta.. ei oo vielä liikaan tietoo tässä nupissa. :) Ilo pintaan, vaikka syvän märkänis.
dino Posted July 19, 2007 Posted July 19, 2007 Jos ei haluta repiä alaa entistä enemmän hajalleen niin kyllä tuleva korotus on edelleen perinteinen prosenttikorotus.
Camu.Nro3 Posted August 14, 2007 Posted August 14, 2007 Kaikkihan sen korotuksen toki ansaitsevat, mutta jos (ja kun) rahaa ei riitä taaskaan niin itse näkisin sen mieluiten menevän vaativien erikoisalojen puurtajille, kuten esimerkiksi ensihoito, päivystys, tehohoito ja leikkaussalihoitajille. Mutta, tämähän on vain minun mielipiteeni... "Minulla on omia mielipiteitä - vahvoja mielipiteitä, mutta en ole aina samaa mieltä niistä." -George Bush-
Jio Posted August 14, 2007 Posted August 14, 2007 Kaikkihan sen korotuksen toki ansaitsevat, mutta jos (ja kun) rahaa ei riitä taaskaan niin itse näkisin sen mieluiten menevän vaativien erikoisalojen puurtajille, kuten esimerkiksi ensihoito, päivystys, tehohoito ja leikkaussalihoitajille. Mutta, tämähän on vain minun mielipiteeni... -Mun mielestä psykiatriaa on kohdeltu kaltoin kautta aikojen; sairaalatkin on piiloteltu pitkin metsiä, Jumalan selän taakse. My brain is stuck from shooting glue I'm not sorry for the things I do Carbona not glue
-emmi- Posted August 14, 2007 Posted August 14, 2007 Kaikkihan sen korotuksen toki ansaitsevat, mutta jos (ja kun) rahaa ei riitä taaskaan niin itse näkisin sen mieluiten menevän vaativien erikoisalojen puurtajille, kuten esimerkiksi ensihoito, päivystys, tehohoito ja leikkaussalihoitajille. Mutta, tämähän on vain minun mielipiteeni... Onhan se toki niin, että näillä aloilla palkankorotuksen ansaitsisi hoitajat jo ihan työn vaativuuden kannalta, mutta sitten taas kun ajatteleen niitä muita esim. vanhainkotien hoitajia (joissa lääkäri käy kerran viikossa jos silloinkaan) niin heidänkin vastuu on aikas suuri.. tiedä tuota, jokainen katsoo asioita eri kantilta. :o Ilo pintaan, vaikka syvän märkänis.
SirLucas Posted August 14, 2007 Posted August 14, 2007 Onhan se toki niin, että näillä aloilla palkankorotuksen ansaitsisi hoitajat jo ihan työn vaativuuden kannalta, mutta sitten taas kun ajatteleen niitä muita esim. vanhainkotien hoitajia (joissa lääkäri käy kerran viikossa jos silloinkaan) niin heidänkin vastuu on aikas suuri.. tiedä tuota, jokainen katsoo asioita eri kantilta. :o Itsekin olen enemmän tällä kannalla että vk/vo työ sitä raskainta on ja näiden alueiden rahallinen tukeminen voisi lisätä uusien hoitajien suuntautumista näille osa-alueille. http://retropelaaja.nettisivu.org
sadelilja Posted August 14, 2007 Posted August 14, 2007 TÄNÄÄN on mielipidekysely Hesarin nettisivuilla: opettajien vai sairaanhoitajien palkat?? Olisikohan mahdollista vaikuttaa kyselyn tulokseen mitenkään...Ei kai me jäävejä olla "äänestämään?" :o
Maaria Posted August 14, 2007 Posted August 14, 2007 Seuraavassa linkissä kuukausi tai jotain takaperin kun prosenttiluku oli vielä 86... Tässä uusimmassa oli kyselty tarkemmin sitä, että kelle sitä rahaa pitäisi antaa jos kaikille ei riitä? Kysyä nyt maallikoilta tommosia, eihän monet edes erota sairaanhoitajan ja ph/lh:n työnkuvaa toisistaan. Joillekin kun mieshoitajatkin on kaikki lääkäreitä.. :o
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.