Jump to content

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

Pernasoppa

Suomalaiset korjaisivat mieluiten sairaanhoitajien palkkoja

Recommended Posts

Pernasoppa

Uuden mielipidekyselyn mukaan suomalaiset korjaisivat mahdollisella tasa-arvotupolla mieluiten sairaanhoitajien palkkoja, kertoo Yleisradion internet-sivut. Helsingin Uutiset -lehden Taloustutkimuksella teettämän kyselyn mukaan 47 prosenttia suomalaisista korjaisi mieluiten sairaanhoitajien palkkoja ja runsas kolmannes perus- ja lähihoitajien palkkoja.

http://www.yle.fi/uutiset/kotimaa/id65209.html

Jaa tämä kirjoitus

Suora linkki
Jaa toisille sivustoille
Pernasoppa

Seuraavassa linkissä kuukausi tai jotain takaperin kun prosenttiluku oli vielä 86...

Tässä uusimmassa oli kyselty tarkemmin sitä, että kelle sitä rahaa pitäisi antaa jos kaikille ei riitä?

Jaa tämä kirjoitus

Suora linkki
Jaa toisille sivustoille
-emmi-

Kyllä sen korotuksen ansaitsee KAIKKI hoitajat.  angry.png

Jaa tämä kirjoitus

Suora linkki
Jaa toisille sivustoille
nobu

Kyllä sen korotuksen ansaitsee KAIKKI hoitajat.  angry.png

Aivan, samaa mieltä!!!

Olemme yhtä tärkeitä kaikki ja meidän jokaisen työtä tarvitaan!

Jaa tämä kirjoitus

Suora linkki
Jaa toisille sivustoille
Sukunajo

Kaikille lisää palkkaa joo... mutta jos ensimmäinen korjattava palkka olisi lh/ph niin eipä jäisi paljoa arvoa pidemmälle koulutukselle ja suuremmalle vastuulle  :- niin pieni on palkkojen ero ph/sh nykyäänkin... parin lähihoitajan kanssa olen puhunut asiastam ja kaikki ovat sanoneet, etteivät ole niin "hulluja" että kouluttautuisivat lisää vain saadakseen lisää velvollisuuksia ja vastuuta...

Jaa tämä kirjoitus

Suora linkki
Jaa toisille sivustoille
kemmuru

Jostain se palkkojen nostaminen on aloitettava, kun ei kaikkien alojen ansiotasoa voida kerralla nostaa.

Jaa tämä kirjoitus

Suora linkki
Jaa toisille sivustoille
-emmi-

Kaikille lisää palkkaa joo... mutta jos ensimmäinen korjattava palkka olisi lh/ph niin eipä jäisi paljoa arvoa pidemmälle koulutukselle ja suuremmalle vastuulle  :- niin pieni on palkkojen ero ph/sh nykyäänkin... parin lähihoitajan kanssa olen puhunut asiastam ja kaikki ovat sanoneet, etteivät ole niin "hulluja" että kouluttautuisivat lisää vain saadakseen lisää velvollisuuksia ja vastuuta...

Näinhän se tietysti on, ettei arvoa sairaanhoitajalle anneta jos lh/ph palkkaa ensin nostettaisiin.. mutta toivotaan et asiat saadaan ajettua niin, että kaikkien hoitajien palkkaa nostettas (no joo, tiedän että aikas epätodennäköistä).

Pieni on palkkaero juu, mut itseäni ainankin kannustaa opiskella siitä syystä, että saan mielekkäämpää työtä sh:n tutkinnon myötä ja lisää koulutusta..  ei oo vielä liikaan tietoo tässä nupissa.  :)

Jaa tämä kirjoitus

Suora linkki
Jaa toisille sivustoille
dino

Jos ei haluta repiä alaa entistä enemmän hajalleen niin kyllä tuleva korotus on edelleen perinteinen prosenttikorotus.

Jaa tämä kirjoitus

Suora linkki
Jaa toisille sivustoille
Camu.Nro3

Kaikkihan sen korotuksen toki ansaitsevat, mutta jos (ja kun) rahaa ei riitä taaskaan niin itse näkisin sen mieluiten menevän vaativien erikoisalojen puurtajille, kuten esimerkiksi ensihoito, päivystys, tehohoito ja leikkaussalihoitajille. Mutta, tämähän on vain minun mielipiteeni...

Jaa tämä kirjoitus

Suora linkki
Jaa toisille sivustoille
Jio

Kaikkihan sen korotuksen toki ansaitsevat, mutta jos (ja kun) rahaa ei riitä taaskaan niin itse näkisin sen mieluiten menevän vaativien erikoisalojen puurtajille, kuten esimerkiksi ensihoito, päivystys, tehohoito ja leikkaussalihoitajille. Mutta, tämähän on vain minun mielipiteeni...

-Mun mielestä psykiatriaa on kohdeltu kaltoin kautta aikojen; sairaalatkin on piiloteltu pitkin metsiä, Jumalan selän taakse.

Jaa tämä kirjoitus

Suora linkki
Jaa toisille sivustoille
-emmi-

Onhan se toki niin, että näillä aloilla palkankorotuksen ansaitsisi hoitajat jo ihan työn vaativuuden kannalta, mutta sitten taas kun ajatteleen niitä muita esim. vanhainkotien hoitajia (joissa lääkäri käy kerran viikossa jos silloinkaan) niin heidänkin vastuu on aikas suuri.. tiedä tuota, jokainen katsoo asioita eri kantilta.  :o

Jaa tämä kirjoitus

Suora linkki
Jaa toisille sivustoille
SirLucas

Onhan se toki niin, että näillä aloilla palkankorotuksen ansaitsisi hoitajat jo ihan työn vaativuuden kannalta, mutta sitten taas kun ajatteleen niitä muita esim. vanhainkotien hoitajia (joissa lääkäri käy kerran viikossa jos silloinkaan) niin heidänkin vastuu on aikas suuri.. tiedä tuota, jokainen katsoo asioita eri kantilta.  :o

Itsekin olen enemmän tällä kannalla että vk/vo työ sitä raskainta on ja näiden alueiden rahallinen tukeminen voisi lisätä uusien hoitajien suuntautumista näille osa-alueille.

Jaa tämä kirjoitus

Suora linkki
Jaa toisille sivustoille
sadelilja

TÄNÄÄN on mielipidekysely Hesarin nettisivuilla: opettajien vai sairaanhoitajien palkat?? Olisikohan mahdollista vaikuttaa kyselyn tulokseen mitenkään...Ei kai me jäävejä olla "äänestämään?" :o

Jaa tämä kirjoitus

Suora linkki
Jaa toisille sivustoille
Maaria

Seuraavassa linkissä kuukausi tai jotain takaperin kun prosenttiluku oli vielä 86...

Tässä uusimmassa oli kyselty tarkemmin sitä, että kelle sitä rahaa pitäisi antaa jos kaikille ei riitä?

Kysyä nyt maallikoilta tommosia, eihän monet edes erota sairaanhoitajan ja ph/lh:n työnkuvaa toisistaan. Joillekin kun mieshoitajatkin on kaikki lääkäreitä..  :o

Jaa tämä kirjoitus

Suora linkki
Jaa toisille sivustoille