Jump to content
MAINOS

työvaatteet kotihoidossa?


Fiu

Recommended Posts

Millaisia työvaatteita teille kotihoidon parissa työskenteleville on työnantaja hommannut? Aika usein näkyy olevan noita erilaisia liivejä käytössä (joiden alla siviilivaatteet), mutta olen jopa törmännyt ihansiihenkin käytäntöön, että jopa kodinhoitajilla on ollu päällä valkoiset "laitosvaatteet". Entä mitenkä muuten on vaatehuolto kotihoidossa järjestetty? Esim. meneekö vaatteet pesulalle, onko työnantajan puolesta esim. talvivaatteet erikseen, tms.

- Sinähän olet väsynyt, kun on oikein pussitkin silmien alla!

- Ei ne oo pussit, ne on tissit!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Meille työnantaja hommannut lyhythihaisia "jakkuja", housuja ja liivejä. Eri vuosina vähän erilaisia. Väreihin ja malleihin saadaan itse vaikuttaa. Myös t-paitoja löytyy, sekä lyhyt- että pitkähihaisia.

Ulkovaatteista on ollut puhetta, mutta jos niitä aletaan hommaamaan, jää muut uudet suojavaatteet saamatta ulkovaatteiden kalleuden vuoksi. Hyvä juttu tosin olisi, tahtoo omat toppavaatteet kärsiä kun niitä joutuu niin usein pesemään. Naapurikunnan kotihoito on laittanut myös ulkovaatteita ja puvut ihan kivan näköisiä.

Meillä työnantaja vaatii suojavaatetuksen pitämistä tunnistettavuuden vuoksi. Vanhusten hyväksikäyttöyritykset kotihoidon työntekijäksi tekeytymällä vaikeutuu, kun oikea henkilökunta pukeutuu tunnistettavasti työvaatteisiin.

Vaatteet voidaan pesettää joko kunnan puolesta tai pestä itse. Itse tehdystä vaatehuollosta ei makseta erikseen korvausta, koska kunta järjestänyt mahdollisuuden pesettää vaatteet. Itse kuitenkin pesen suojavaatteeni itse, helpommin saa pidettyä "omat" vaatteet tallella ja nopeassa kierrossa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Muistin juuri että pikku paikkakunnalla kaverini äiti on kotipalvelussa ja siellä kaupunki osti työntekijöille tosi hyvän näköiset talvitakit. Ja vieläpä polkupyörään yhden nastarenkaan.  ;D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Muistin juuri että pikku paikkakunnalla kaverini äiti on kotipalvelussa ja siellä kaupunki osti työntekijöille tosi hyvän näköiset talvitakit. Ja vieläpä polkupyörään yhden nastarenkaan.  ;)

Jos ne sen toisen olis kans ostanut, ni olis varmaan mennyt budjetit pieleen  :).

- Sinähän olet väsynyt, kun on oikein pussitkin silmien alla!

- Ei ne oo pussit, ne on tissit!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 3 vuotta myöhemmin...

Meillä kai ollaan ikään kuin kotipalvelun idealla vaikka ollaanki palvelutalos töissä. Vaatteet kustantaa työnantaja, mutta kyllä sitä tulee omiakin käytettyä. Varsinkin pitkähihasta (sitä ei työnantaja ainakaan mulle ole kustantanut), meillä kun on hemmetin kylmät työtilat - asunnot taas on ku jossain tropiikissa...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 1 kuukausi myöhemmin...

Työnantaja kustantaa meillä liivit, muuten mennään siviileillä. Liivinkin saa vain jos on vakinainen. Sijaiset kulkee omissa vaatteissaan. Ja jokainen pesee omat vaatteensa kotona.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 1 kuukausi myöhemmin...

Itse teen juuri kotihoidon harjoittelua, siellä työntekijöillä on työpaita jonka päällä monet pitävät vielä liiviä. Ovat ihan siistin näköinen yhdistelmä. Itse menen omissa vaatteissani, sillä ylimääräisiä työvaatteita ei ole.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kotikuntani kotihoidossa on tarjolla jakkuja sekä liivejä työvaatteiksi, housut sitten pitää etsiä omasta vaatekaapista.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 3 kuukautta myöhemmin...

me saatiin tilata vakkareina joka vuos jotain...(eli housut, paita, liivi, kengät) about 50eurolla...muuten talon jäämistöillä pukeuduttiin tai omilla kuteilla..

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 7 kuukautta myöhemmin...

Meillä periaatteessa työvaatepakko, mutta aika moni kyllä käyttää siviilivaatteita. Korkeintaan laitetaan työpaita mutta muut vaatteet omia.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 1 kuukausi myöhemmin...

Meillä työpaikan puolesta t-paidat, vilutakit ja liivit. Työvaatepakko on, muttei sitä monikaan toteuta, enkä itsekään etenkään talvisin sillä eihän nuo vaatteet riitä. Housuja ei ole lainkaan eli omilla mennään.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Helsingissä on harvalla alueella käytössä työvaatteet. En osaa sanoa haluaisinko itse käyttää. Mikä hyöty niistä on? Eniten joutuu laittamaan rahaa kenkiin ja päällysvaatteisiin Suomen vaihtelevassa ilmastossa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kaveri ainaki täysin siviilit päällä tekee kotihoitoduunia. On vissiin huhuttu et sais jotain liivejä mut ainakaa vielä ei näy :o

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Helsingissä on harvalla alueella käytössä työvaatteet. En osaa sanoa haluaisinko itse käyttää. Mikä hyöty niistä on? Eniten joutuu laittamaan rahaa kenkiin ja päällysvaatteisiin Suomen vaihtelevassa ilmastossa.

Hyötynä ainakin se, ettei tarvitse mennä likaisissa vaatteissa kotiin jos sattuu työpäivän aikana päällensä jotain saamaan.. Ja kyllähän siinä omat vaatteet kuluu, tosiaan etenkin nuo kengät. Ainakin kengät ja talvitakit olis hyvä saada työpaikan puolesta..

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...