Jump to content
MAINOS

Liikunnasta


Vieras: kissanminttu

Recommended Posts

Vieras: kissanminttu

Hei kaikki sairaankuljettajat, ja miksei muutkin raskaan työn raatajat!

Paljonko treenaatte esim. viikkoa kohti salilla, tai muuta liikuntaa? Onko työpaikallanne kuntotestit säännöllisin väliajoin? Mistä motivaatiota treenaamiseen? Itse olen kuullut tässä viimeaikoina spekulointia pienten tyttöjen jaksamisesta saku-hommissa, ja tottahan se on, että lihaskuntoa vaaditaan etenkin reisissä, pakaroissa ja habaakin täytyy olla. Jo pelkät kamat keikoille painavat. Olen myös törmännyt siihen, että jos työparina on mies-nainen, mies hyvin herkästi kohtelee naista kuin kukkaa kämmenellä, ja tarjoutuu itse kantamaan lähes kaikki -, ihan kuin nainen mitään jaksaisi kantaa, vaikka alaa valitessaan on ollut hyvin tietoinen myös fyysisitä vaatimuksista.  Lihaskuntoa täytyy olla, ja se auttaa muutenkin työssä jaksamisessa. Olen myös huomannut pituuseron vaikutuksen (esim. Jos kannetaan kantotuolilla alas rappusia, ja edessä oleva on lyhyempi, hän joutuu nostamaan paljon, jottei kantotuoli osuisi rappusiin...)

Tässä vain tällaisia ajatuksia. Nyt, kun kesällä on hienot ulkoiluilmat, salilla käynti ei niin houkuttele, mutta kunnon täytyisi silti säilyä..

Kertokaa kokemuksianne. ;D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS
Olen myös törmännyt siihen, että jos työparina on mies-nainen, mies hyvin herkästi kohtelee naista kuin kukkaa kämmenellä, ja tarjoutuu itse kantamaan lähes kaikki -, ihan kuin nainen mitään jaksaisi kantaa, vaikka alaa valitessaan on ollut hyvin tietoinen myös fyysisitä vaatimuksista.

Anteeks kun menee vähän OT, mutta mulla ei kyllä noita kokemuksia ollut. Päin vastoin, brankkarit naureskeli vieressä ja kyseli että painaako, kun raahattiin isoa elvytettyä miestä kerroksista alas deffoineen sun muine vermeineen.  ;D Ehkä se on pärstäkerroinkysymys. Pieniä ja nättejä autellaan, muita ei. :D

Itse en juuri treenaillut sakussa ollessa, se työ riitti treeniksi. Nyt kun tekee istumaduunia on isompi tarve pitää kroppaa kunnossa salilla käymällä. Firman puolesta on ilmainen punttisali ja omassa pihassa puoli-ilmainen. :(

Eteenpäin menoa sekin on kun nenälleen kaatuu.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Työnantaja maksaa meille salille vuosikortin. Liian laiskasti tulee silti käytyä. Mitään kuntotestejä ei työpaikan puolesta ole, eikä vaatimuksia.

Poikamies voi olla idiootti tietämättään, ukkomies ei ikinä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Itse olen jäsenenä Elixialla, mutta kovin paljon tulee hintaa yhdelle käynnille... kuntosalilla koitan käydä, ja pumpissa. Meillä on kantopaarit, mutta toistaiseksi ei ole jäänyt kun yksi potilas kantamatta, ja sillä oli painoa varmaan 140 kg. Sen verran noi miehet tulee vastaan, että ottavat pääpuolen ja jalkopää jää mulle. Aika vähän tarttee loppujen lopuksi oikein _kantaa_ paareilla, mieluummin poka kantotuoliin, ja jos se on ihan raakku, niin sittenhän on evykin kohteessa. Käsivoimia kyllä tarttis saada lisää, kyllähän niitä paareja kannattelee, mutta kun sattuu vähän korkeammat rillat oleen polilla, ja pituus ei riitä, niin aika ähisemiseksi menee nostaa niitä paareja ylemmäs pelkillä käsivoimilla. Hammasta purren koitan kyllä tehdä oman osuuteni, kannan pakit ja defin siinä kun miehetkin, enkä suostukaan siihen että mulle jäis pelkkä kansio.

"Olkaapa hetki paikallanne, kun otetaan sydänfilmiä."

"Jaa KUHANSILMIÄ?!"

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Paljonko treenaatte esim. viikkoa kohti salilla, tai muuta liikuntaa?

Punttia en nosta, mutta juoksua tulee 10km vähintään joka toinen päivä, lisäksi yksi pidempi lenkki, 2-3 h mittanen, kerran viikossa.
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Työnantaja tarjoaa ilmaisen salin sekä uimahallin käyttö mahdollisuuden, mutta kyseessä onkin pelastuslaitos  ;D

Kyllähän näitä etuja tulee sitten käytettyä aika aktiivisesti. Mikäli juoksumatolla ei tule juostua, niin sitten muutama kunnon lenkki viikkoa kohden ja pyöräilyt päälle. Päätoimiset sakut eivät kyllä meilläkään näitä kovin aktiivisesti taida käyttää tai en ole ainakaan huomannut. "Palopuolen" ihmiset kyllä senkin edestä.

Itsellä tietysti motivoi/pakottaa jotain tekemään pakolliset palopuolen kuntotestit, mutta tämä ei tietystikään koske päätoimisakuja.

Kyllä keikkapaikalla voi sen evyn laittaa ihan huoletta kantamaan, ainakaan meillä ei tuossa mitään ongelmaa ole. Siinä kun 8:sta kerroksesta "raahaa" pokan alas, niin kivahan se olisi vielä jaksaa muutakin tehdä. Tietty evy toimintaa tässä maassa on monenlaista ja monenlaista osallistujaa siihen. Pidemmällä aikavälillä kannattaa vähän omaa fyysistä työssä jaksamistakin miettiä, luulisin....

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Itse suosin lenkkeilyä, pyöräilyä ja uinta kunnon ylläpitämisessä, vaikken saku-hommissa juuri nyt ole. Perinteinen treenailu parasta: lenkkeilyä 3-4 kertaa viikossa, pyörällä taas töihin ja muualle ym. Salilla en ole käynyt, maksut tuntuvat kukkarossa turhan korkeilta.

Pituudesta hyötyy kantopuuhissa - välillä toivoisi sitä lisää itsellekin  ;D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Pituudesta hyötyy kantopuuhissa - välillä toivoisi sitä lisää itsellekin  ;D

Totta. Itse en ole edes mikään tappi naiseksi, 168 cm, mutta lisääkin sitä pituutta sais olla. Toinen haitallinen ominaisuus on muuten pienet kädet. Itsellä onneksi miehekkäät lapiot, mutta jos on lyhyet sormet, niin ne ei yllä kunnolla paarien kahvojen ympärille ja ote on mahdottoman raskas.

En mä usko että naiselta vaaditaan mitään Goljatin voimia, mutta aika pian alkaa kritiikkiä tippumaan, jos ei ne paarit meinaa nousta normaalipainoisten potilaidenkaan kanssa. Tosin taitaa olla nykyään noi monitoimipaarit yleisempiä, että varsinaista kantamista on vähemmän. Toisaalta taas monareitakaan ei voi läheskään joka paikassa pyörillä lykätä, ja ne taas painaa itsessään enemmän. Meillä kun paikkakunnalla on melkoisesti noita hissittömiä, kolmikerroksia kerrostaloja, rehelliset kantopaarit on ihan ok valinta. Ja se kantotuoli. Me likes.

"Olkaapa hetki paikallanne, kun otetaan sydänfilmiä."

"Jaa KUHANSILMIÄ?!"

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Pituudesta hyötyy kantopuuhissa - välillä toivoisi sitä lisää itsellekin  ;D

Totta.

Pah. Joutuu nostaa korkeammalle, ja laskiessa laskemaan korkeammalta. 2 metrisellä melkein puolimetriä pidempi matka/riski hajottaa selkä kuin minulla.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Pituudesta hyötyy kantopuuhissa - välillä toivoisi sitä lisää itsellekin  ;D

Totta.

Pah. Joutuu nostaa korkeammalle, ja laskiessa laskemaan korkeammalta. 2 metrisellä melkein puolimetriä pidempi matka/riski hajottaa selkä kuin minulla.

Jees, mutta eipä niitä paarejakaan ole kiva kainaloissa kuljetella  :D Noh, vitsi vitsinä. Itsellänikin pituutta on 168 cm, mutta muutama lisäsentti ei olisi ollut pahitteeksi. Isommat kädet ovat etu, voima jakaantuu suuremmalle alalle. Mutta kyllä nainenkin pärjää kantopuuhissa!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Toisaalta taas monareitakaan ei voi läheskään joka paikassa pyörillä lykätä, ja ne taas painaa itsessään enemmän. Meillä kun paikkakunnalla on melkoisesti noita hissittömiä, kolmikerroksia kerrostaloja, rehelliset kantopaarit on ihan ok valinta. Ja se kantotuoli. Me likes.

Yhdessä keikka paikassani on vielä kantopaarit, ja olen sitä mieltä että ne ovat keksintö joka pitäisi hävittää maan päältä. Jos renkaat uppoaa tai joutuu kantamaan kerroksista, niin suosin kauhoja, jättää paarit vain valmiiksi sopivalle laskupaikalle. Jos Fernon jenkit on käytössä niin potilaan voi toki tuoda irrotettavalla paariosalla, Pensit taas eivät muistaakseni paina paljoakaan.

Ainoa puntti treeni mitä tämän työn takia olen tehnyt on levytangolla sormivoimien kehittäminen.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mä aloitin taas pitkästä aikaa salilla kuntoiun, eli kolmisen kertaa viikossa. Yläkroppaa ja jalkoja + selkää treenailen. Kolmisen vuotta meni ilman mitään treeniä (lapsen nostelua ei lasketa ;D) ja kyllä ne paarit liikahti hyvin, oli Pensin monitoimipaarit. Kantotuoli on ehdoton keksintö, samoin ne kauhat ja pensin kantopaarit poistaisin myös käytöstä.

Nyt kun lunssa alkaa helpottaa, niin pe taas puntille, tässä tuli viikon tauko, mutta onneksi tällä viikolla ehti kahdesti salille.

Yeah, right! Like I'm going to put that icky thing in my mouth.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kyllä pituudesta olis hyötyä, nyt autosta paareja ulostaessa joudun tempaseen ne tohon rinnan kohdalle. Koville ottaa, kun käsillä joutuu nostaan eikä enää reisilihaksista apua. Samoin muutama sentti lisää kantotuolin kanssa olis hyödyllistä, esim. ihan autoon (sprinter, korkea lattia) nostettaessa. Itellä vartta 170cm ja 5 cm lisää auttais.

Niin ja sitten oon miettinyt tota liikuntaa. Mitä liikuntaa? Milloin yksityisen puolella jää siihen aikaa noin 5 töitä/2vapaata tai sinne päin. Kyllä ne vapaat menee monesti johonkin ihan muuhun kuin kuntoiluun. Kotivara on yksi pahin asia (asun kaukana) ei juuri urheilla silloin ellei sitten taloa ympäri työvermeissä.  :)

Opettaja jumalan armosta...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Pituudesta hyötyy kantopuuhissa - välillä toivoisi sitä lisää itsellekin

Totta.

Itsellänikin pituutta on 168 cm, mutta muutama lisäsentti ei olisi ollut pahitteeksi. Isommat kädet ovat etu, voima jakaantuu suuremmalle alalle. Mutta kyllä nainenkin pärjää kantopuuhissa!

Miksi pituutta lisää?? Minä ja minun hurja 156 ja risat senttinen varteni on aina riittäny vallan mainiosti. Tosin, kantotuolia en rappusissa takaa kykene kantamaan kun aina kolisee pyörät rappuihin, se ainut rajote. Niin joo... Jenkkipaarejakaan en pääpuolelta kykene kerralla nostaan ylimpään asentoon. Ja öö... Mutta toisaalta, miksi ne pitäis saada kerralla nostettua..?  :o  :nauraa:

Yhdessä keikka paikassani on vielä kantopaarit, ja olen sitä mieltä että ne ovat keksintö joka pitäisi hävittää maan päältä.

Yhdyn. Ja kiroan ne alimpaan helvettiin  :nauraa:

Vähän OT.

Optimisti näkee rinkilän. Pessimisti vain reiän.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Yksityisellä olen töissä ja hyvin jää aikaa. Tosin mennään sillä 1 töitä ja 3 vapaata rytmityksellä. Salille/jumppiin on kortti, mut nyt kesällä on ollu hieman heikkoa toi liikkuminen. Töissä kyllä käsipainot ja levytanko, et siellä tulee aina joskus jotain tehtyä.

Mutta tarjoutukaa heinätöihin apulaiseksi, jos vaan mahdollista  :) Hyvä treeni yläkropalle ja vatsalihaksille!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kaikenlainen painojen edestakainen nostaminen on maailman tylsintä hommaa. Vielä pahempaa kuin mummorumba.

Mutta ne pikkutytöt.... niin mukavia kuin ne onkin... jotain kannattais kyllä tehdä ettei tarvitsisi pyytää meitä isoja miehiä aina nostamaan. (no ei ku yks vaan on heikko ja aina mankuaa, mutta muut on vahvoja)

Be a ninja, feel no pain

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Jes,

työpaikalla ennen vuoroa reenaillaan salilla ja pelit siihen työvuoron aikana päälle. (eli työpaikkana PELA)

Kuntotestejä töissä ei sitten tehäkkää...

Kotona aijan salliessa fillarointia, kävelyä, sählyä. Hyvin pärjää kun vähän touhuaa.. ;)

Väärä mappi. Tästä asiasta minulla juurikaan ei ole mitään tietoa, niinkuin oikeastaan mistään asiasta, mutta senverran tahdon sanoa että...

Niin, lämpösempi se on flunssassa taksissa matkustaa kuin tabiksen kontissa...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...