Jump to content
MAINOS

Psst... Ajankohtainen kakkonen 3.7.07


ShTintti

Recommended Posts

Ajankohtaista sairaankuljetuksesta, kommentteja Pirkanmaalta luvassa. Eli TV2 3.7.07 klo 21.00 alkaen.

Yeah, right! Like I'm going to put that icky thing in my mouth.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Jo vain...  meillä sai odotusaulan potilaat livekommentoinnin kaupan päälle  ;D Hyvä että tuotiin esiin sitä 15 minuutin lähtövalmiutta ja työaikoja...

"Olkaapa hetki paikallanne, kun otetaan sydänfilmiä."

"Jaa KUHANSILMIÄ?!"

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ehkä vähän sekava pätkä tavalliselle kaduntallaajalle, tais mennä iteltäkin puolet ohi vaikka alalla olenkin.. Mutta toivottavasti päättäjät oli ruudun ääressä ja vielä toivottavampaa olisi että asia kiinnostaisi ja herättäisi keskustelua.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Itse olen muutamaan otteeseen yrittänyt selittää parille päättäjälle, mitä varallaolo tarkoittaa, vääntänyt jopa siitä rautalangasta mallia, mutta eivät ne sitä vieläkään tunnu täysin ymmärtävän.

olenko minä selittäjänä se heikkolahjainen, vai löytyykö vika toisesta päästä, en tiedä. Varallaolosta huolimatta me kuulemma lähdetään heti, kun keikkaa pukkaa.  ;D

Poikamies voi olla idiootti tietämättään, ukkomies ei ikinä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Joo ja varsinkin kun on ihmisiä, jotka suureen ääneen ilmoittavat näin tekevänsä, niin kunnanisät hieroo käsiään, ja taas säästyy rahaa...

"Olkaapa hetki paikallanne, kun otetaan sydänfilmiä."

"Jaa KUHANSILMIÄ?!"

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

niinpä. Mä taas tein tapani mukaan selväksi, että näissä olosuhteissa se nopea varallaolo lähtö ottaa sen 10min vähintään. No on tällä vääntämisellä ollut jotain hyötyäkin, kun valmius on noussut. Silti yö aika on vielä varallaoloa.

Poikamies voi olla idiootti tietämättään, ukkomies ei ikinä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Todennäköisesti ongelmat menivät ohi tavalliselta kansalaiselta. Kuinka moni ymmärtää edes eron kunnan ostamalle palvelulle ja sairaanhoitopiirin järjästämälle sairaankuljetukselle. Hyvä kuitenkin, että jotain pääsee vuotamaan julkisuuteenkin. Itse en kyllä vastuu lääkärin kommentteja allekirjoittaisi. Kaupunki alueella kiireellinen sairaankuljetus kuuluu mielestäni edelleen pelastuslaitokselle, mutta maakuntiin toivoisi parannusta ja hoidon tason tasaamista.

Naisen täytyy olla kaksi kertaa niin pätevä kuin miehen, jotta häntä pidettäisiin puoliksikaan niin hyvänä. Onneksi se ei ole vaikeaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kiva kun Dosentti Kuisma kertoo televisiossa silmät kirkkaina, että jossain päin ajetaan ensin tk:n , sieltä aluesairaalaan, josta kolmannella kyydillä yliopistosairaalaan. Tämä kuulemma vie yhteiskunnan varoja. Itse on kuitenkin laatinut Helsinkiin potilasohjauksen, missä määrätään käyttämään mahdollisimman paljon terveysasemia ensisijaisina kuljetuskohteina. No sieltähän tulee tietenkin vain lähete tk sairaalaan, josta kolmannella siirrolla päästään yliopistosairaalaan. Muualla Suomea se näköjään on huono, mutta omilla kulmilla hyvä. Yksityiskielteinen asenne paistaa läpi , myös hänestä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ihan totta on. Pirkanmaalla hoito-ohjeistus kehoittaa lähes aina ensisijaisesti kuljettamaan terveyskeskuspäivystykseen. Poikkeuksina tietenkin esim. vammapotilaat. Onneksi turhaa ajoakin pystyy helposti välttämään, kun viitsii soitella lääkäreille, jos tilanne näyttää siltä, ettei perusterveydenhuolto riitä. Tarkoituksen mukaist ei kuitenkaan ole sairaaloiden ensiapua yt-laskuilla ruuhkauttaa.

Naisen täytyy olla kaksi kertaa niin pätevä kuin miehen, jotta häntä pidettäisiin puoliksikaan niin hyvänä. Onneksi se ei ole vaikeaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ja nyt potilaat/omaiset rupeaa vaatimaan että ajetaan suoraan Meilahteen kun se Helsingin tohtorikin sanoi että pitää suoraan ajaa yliopistolliseen.

Ihan hyvä ohjelma mutta eipä tule mitään muutamaan.

Ei tässä kädestä suuhun elämisessä haittaa muu kuin tuo käden pienuus ja suun suuruus. Mutta kutsumusta löytyy!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Itse olen törmännyt siihen, että jos konsultoi as/tk:n päivystäjää kuljetusosoitteesta, niin välillä ei lääkäri "usko" minun arviotani potilaan tilasta. Tähän on osin syynä ambulanssi henkilökunnan erittäin kirjava osaaminen/kokemus, joilloin on vaikea saada puhelimen välityksellä oikea tilanne kuva, kun ei tiedä voiko arvioon oikeasti luottaa.

PSHP:n alueella on nyt myös ollut paljon keskustelua siitä, ettei yo sairaalan päivystystä kuormitettaisi liikaa "turhilla" potilailla ja as:t ovat saaneet satikutia asiasta. Eli sieltä on joillakin päivystäjillä aika korkea kynnys antaa lupa kuljettaa suoraan TAYSaan. Tämän vuoksi ajetaan ensin aluesairaalaan/tk:een ja sieltä jatkona/samana kyytinä keskussairaalaan. Tästä syystä itse konsultoinkin usein yo sairaalan päivystäjää suoraan. Tosin ei nekään aina "usko" arviotani potilaan tilanteesta ja haluavat kierrättää potilaan as/tk:n kautta ja sitten vasta lähetteellä eteenpäin. Myös kuvantamismahdollisuuksien keskittäminen virka-ajan ulkopuolella yo sairaalaan lisää sen potilaskuormitusta.

Että ainakin saku henkilöstön valtakunnalliset tasotestit ja osaamisen todentaminen helpottaisi sairaaloiden päivystäjien tehtävää arvioida potilaan tilannetta puhelinkonsultation pohjalta.

Yeah, right! Like I'm going to put that icky thing in my mouth.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...