Jump to content
MAINOS

Omaisiin yhteyden ottaminen


Lääkärihoitaja

Recommended Posts

Eli lyhykäisyydessään: Millaisissa tilanteissa otetaan yhteyttä papereissa esiintyvään lähimpään omaiseen?

muoks* tarkennus vielä, että siis kun potilas joutuu äkillisesti sairaalaan, eikä ole ilmaisemassa suostumustaan yhteyden ottamiseen.

Veripalvelu kaipaa kipeästi hengenpelastajia!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Ite tykkään, että tää sovitaan sen lähiomaisen kanssa sillon ku potilas tulee osastolle... Mutta ainakin jos potilas siirretään jonnekin, kun ilmoitetaan voinnin äkillisistä muutoksista tai exituksesta. Mutta tilannekohtaisesti ja sen omaisen ja potilaan kanssa sovitusti  ;D

Mä en halua olla töissä enää, mä en ikinä riitä.

Mä raadan ja raadan mutta kukaan ei nää,

kukaan ei kiitä

- Maija Vilkkumaa-

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Näin ppkl:n näkökulmasta omaisiin yhteiden otot on lähinnä silloin, jos lääkäri haluaa jotain lisätietoa tai kun pot on todella huonossa ja siitä lääkäri haluaa ilmoittaa potilaan omaisille. Yleensä siis lääkäri puhuu omaisten kanssa tilanteessa kuin tilanteessa. Joskus kotiutumisen yhteydessä kun kartoitetaan kotitilannetta, niin silloin soitetaan omaisille. Usein on niin, että ne potilaat, jotka ovat "hyvässä" kunnossa, soittavat itse omaisilleen ja joskus huonokuntoisten potilaiden omaisista ei ole mitään tietoja.

Eli summa summarum, aika harvoin sitä itse tulee omaiselle soitettua.

Yeah, right! Like I'm going to put that icky thing in my mouth.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...