iseeviot Posted June 26, 2007 Posted June 26, 2007 Olen kesätöissä sijaisena.. ja olen suullisesti sopinut töideni jatkuvan elokuulle saakka.. nyt minusta on kuitenkin alkanut tuntua että olen haalinut liikaa töitä. työpaikan ilmapiiri on myös melko huono. voiko minulle seurata jotain vaikeuksia työsuhteeni perumisesta?? tälle ajalle en ole kuitenkaan allekirjoittanut mitään, koska on alkanut epäilyttää. en ole ennen joutunut lähtemään töistä kesken sovitun ajan mutta jollakin varmaan tällaisestakin on kokemusta.. joten apua kaipaisin... ovatko työnantajat alkaneet hankaliksi tällaisissa tilanteissa? toisaalta ihmisethän irtisanovat itseään koko ajan.
Guest Auts Posted June 26, 2007 Posted June 26, 2007 Ei seuraa mitään ongelmia. Työtodistuksessa lukee "irtisanoutunut omasta pyynnöstä" tai jotain sinne päin.
tuulitukka Posted July 11, 2007 Posted July 11, 2007 Voit lopettaa työt aivan huoletta, yleensä määräaikaisessakin työsuhteessa on koeaika ja sen puitteissa saa lähteä vaikka siltä seisomalta. On toki myös se pointti, että jos määräaikaisen työsuhteen purkaa ennen aikojaan, voi työantaja jättää lomarahan eli entisen lomaltapaluurahan maksamatta. Usein tätä ei kyllä tapahdu ja monet työnantajat eivät edes hoksaa. Lähde toki pois paikasta, jossa et viihdy, töitä piisaa.
TexWiller Posted July 16, 2007 Posted July 16, 2007 Täytyy muistaa kuitenkin, että myös määräaikainen työsopimus on sopimus joka on sidottu molemmin puolin.
kartsa Posted July 24, 2007 Posted July 24, 2007 Täytyy muistaa kuitenkin, että myös määräaikainen työsopimus on sopimus joka on sidottu molemmin puolin. Jeps, koeajasta tuossa pitää tosiaan olla erikseen (mieluiten kirjallisesti toki) sovittu, jotta duunista voi sen aikana "kävellä pihalle". /Kari
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.