Jump to content
MAINOS

Hei hei hoitotyö


Vieras: Entinen sh

Recommended Posts

Vieras: Happy now

Tein valmistumisen jälkeen 4v sairaanhoitajan töitä ja jo tuona aikana näki kuinka asiat voivat mennä huonosta todella huonoksi. Olin pienestä pitäen haaveillut työstä sairaanhoidon parissa, mutta kun et voi työtä tehdä niin, että oma eettinen omatunto olisi edes joinan päivinä puhdas johtaa se miettimään että onko tässä mitään järkeä. Ja eihän siinä ollut.

Joka päivä olen iloinnut siitä, että lähdin opiskelemaan uutta alaa! Kannustan jokaista ottamaan sen askeleen jos vähääkään asiaa miettii. Jokaisella on vain yksi elämä, kyllä tästä elämästä täytyy myös nauttia ja tuntea iloa. Olet sen ansainnut! Ja voihan hoitoalalle palata myöhemmin jos siltä tuntuu.

Tsemppiä kaikille tulevaan! 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS
Vieras: Sairaanhoitaja

Olen työskennellyt koko työurani pk-seudulla erikoissairaanhoidossa osastoilta päivystykseen ja poliklinikalle, kaikki on kokeiltu. Minulla on vakituinen toimi, mutta muutaman viime vuoden aikana tilanne on mennyt sellaiseksi, että alanvaihto on tekeillä. Erikoissairaanhoidossa hoidetaan nykyään tilastoja ja tulostavoitteita, potilaslähtöisyys ja yksilöllinen hoito on pelkkä vitsi. Vaatimukset kiristyvät koko ajan, eikä kukaan ajattele enää potilasta.

Rakastin työtäni, mutta nyt olen ollut jo kuukausia sairauslomalla työuupumuksen vuoksi. Alalle jää lopulta vain ne kyynisimmät ja leipiintyneimmät hoitajat, kun luovimmat, empaattisimmat ja innovatiivisimmat lähtevät sellaisiin töihin, jossa heidän osaamista ja innostuneisuutta arvostetaan. HUS todennäköisesti herää tilanteeseen vasta kun on liian myöhäistä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Lähärisaikku

Valmistuin sairaanhoitajaksi jouluna 2017. Töitä tehnyt jo opiskeluaikana ja nyt kokeillut kaikenlaisia sh:n töitä sijaisena. Nyt tuli mitta täyteen lopullisesti. Koko ala on silkkaa työntekijän riistoa. Olen hakenut töitä uudelta alalta, yhden tarjouksenkin jo saanut. Lähden heti muihin hommiin, kun uusi työ on varmaa. Siihen asti kärvistelen nykyisessä pestissä. Varmaa on, että sairaanhoitajan töitä en tulevaisuudessa tee päivääkään näillä palkoilla ja työtahdilla. Etenemismahdollisuudet uralla on surkeat. Siellä vaihtaa maisterit vaippaa rivissä toisten kanssa..Haluan jaksaa elää omaakin elämääni, enkä maata zombiena sohvalla seuraavaa työvuoroa kauhulla ajatellen.. 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Ex-lähihoitaja
6 tuntia sitten, Vieras: Hei kirjoitti:

Olin 20vuotta hoitoalalla. Vuosi sitten jätin alan. Voi mikä henkinen helpotus,nyt  olen rakennus alalla. Työntekijöiden arvostus parempi, ei vuorotyötä ja mikä parasta meillä on oikesti kahvi tauko klo930 , lounastauko klo 11 ja kahvit klo1330. Työpäivän jälkeen jaksaa käydä  reenaamassa iltaisin ja naureskella kotonakin. Vaihtamalla paranee :)

Täällä toinen hoitaja, kohta valmis rakennusalan ammattilainen. Päivääkään en ole katunut alan vaihtoa. Säännöllinen päivärytmi taukoineen tekee todella hyvää. Aikansa meni että tottui, mutta nyt todella ihanaa.

Työporukassa mukavampi toimia kun kukaan ei ole väsynyt ja saikut minimissä. Rentoa porukkaa raksalla. Eikä rasittavuus ole samaa tasoa kuin hoitoalalla.

Kannustan kaikkia alan vaihtoa suunnittelevia. Se kannattaa! Moni pelkää opinto aikaa jne. mutta loppujen lopuksi opinnot uudelle alalle kestää vain vuodesta kahteen riippuen omasta aktiivisuudesta. Itse saan paperit 1v 4kk opiskelulla. 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Entinen sh

Kiitos vastauksista, en selvästikään ole ainut ;) Haluaisin vielä lisätä sen, että tuolla somekeskusteluissa lukee hyvin paljon siitä, kun omaiset kokee, että hoitajat vain istuvat naureskellen tauolla kaiket päivät. Itse olen ollut aina vähän huono taukojen pitäjä ja varmaan nekin hetket olisi vain pitänyt ottaa taukoina ja hetki hengähtää.

Tauot sattuu monesti olemaan hoitajilla samaan aikaan sairaaloissa ja laitoksissa sen vuoksi, että osastojen päivärytmi on aika tarkalleen aikataulutettu ja kaikki käsiparit tarvitaan kentälle juuri silloin kun ruoka tulee, aamulla ja illalla asiakkaat/potilaat täytyy saada perushoidettua melko rajoitetun aikahaarukan sisällä ja työtä joutuu monesti tekemään parityönä. Joustoa hoitajien taukoihin saisi jos esim. aamupala, lounas, päiväkahvit, päivällinen ja iltapala tarjoiltaisiin joustavammin.

Mutta monesti tietyt hommat pitää hoitaa suurinpiirtein tunnin parin aikahaarukassa. Eli se hoitajien tauko on monesti siinä "hiljaisena hetkenä" asiakkaiden lounaan jälkeen, ennen kuin on siirryttävä päiväkahvi- ja lääkkeenjako hommiin. Kotihoidossa taas ei tauoista voi puhuakaan.

En tiedä missä ne hoitajat saa istua tauoilla kaiket päivät, eipä ole tullut vastaan minun 10 vuoden uran aikana. Toki tauot venyy usein, johtuen siitä, että kesken tauon täytyy lähteä avustamaan asiakasta tai mennä juttelemaan omaisten kanssa ja palata sitten jatkamaan sen oman jäähtyneen kahvin tai ruuan kanssa.

 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Hoiva-avustajana parempi

Jokin mättää alalla ja pahasti. Olen koulutukseltani sh joka irtisanoutui vakituisesta kokoaikaisesta työstä ja siirtyi hoiva-avustajaksi, parempien kuukausiansioiden takia. Nyt saan paahtaa tuplasunnuntaita ja juhlapyhiä! Vastuukin lähti käsistä! Ei tässäkään mitään järkeä mutta näillä mennään kun pitää syödäkin vuokran jälkeen...Ja kyllä minäkin, koko ala jää parin vuoden sisällä, päätös tehty ja opiskelen jo toiseen ammattiin! Mietin miten tähän aiotaan hoiva-alalla varautua kun entisiäkään reserviläisiä ei saada alalle takaisin? Työpaikassamme pomo  lomalla ja kirjelaatikossaan odottaa kahdelta työkaverilta tällä hetkellä irtisanoutuminen. Tulee varmaan aika yllätyksenä kun ovat kumpikin erittäin tunnollisia ja pidettyjä työntekijöitä, mutta mitta se täyttyy niiltä 'hiljaisiltakin'.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Jäänyt jo pois

Vielä hetki sitten työuupumuksen/ masennuksen takia pitkällä saikulla hoivatyöstä. Nyt toisella alalla kokoaikatöissä, uupumuksesta/masennuksesta ei tietoakaan eikä mitään lääkitystä. Voiko vuorotyö itsessään aiheuttaa? Nyt teen pelkkää ma-pe, viikonloput ja pyhät vapaata. Palkassakaan ei näy kun käteen jää samanverran ( vuorotyöstä sai enemmän palkkaa mutta niin oli verotkin isommat). Syy hoiva-alalla loppuunpalamiseen oli työntekijärakenne. Alalla paljon kielitaidottomia sekä nuoria jotka eivät välttämättä osaa nähdä kokonaisuutta, mitä työhön kuuluu.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Vierailija

Vaihdoin alaa ja uudella alalla olen ollut noin kaksi vuotta (Kiinteistönhoitaja). Fyysisesti kylläkin, myös raskasta työtä. Mutta nyt on päivätyö klo 6-14 ma-pe. Illat, viikonloput ja kaikki pyhät vapaata (ei päivystetä itse, vaan ulkoistettu.) On pekkaset ym. En kadu päivääkään. Henkinenkin jaksaminen ihan eri luokkaa, kuin hoitajana ja vuorotyössä. Ja palkassa ei ainakaan hävinnyt. 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Olen suunnitellut hakevani opiskelemaan hoitotieteitä ihan vaan nähdäkseni missä vaiheessa opintoja aletaan opettamaan paskaa johtamista. Lisäksi haluan nähdä edellyttääkö opintoihin hyväksyminen voimakasta persoonallisuushäiriötä. Tämä siksi, koska vakavasta persoonallisuushäiriöstä kärsiviä, paskaan johtamiseen erikoistuneita hoitotieteilijöitä on tullut esimiehiksi kuuluneen vuosikymmenen aikana valtavia määriä. Terveisin alalla vuodesta -94.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Entinen sh
13 tuntia sitten, Vieras: Jäänyt jo pois kirjoitti:

Vielä hetki sitten työuupumuksen/ masennuksen takia pitkällä saikulla hoivatyöstä. Nyt toisella alalla kokoaikatöissä, uupumuksesta/masennuksesta ei tietoakaan eikä mitään lääkitystä. Voiko vuorotyö itsessään aiheuttaa? Nyt teen pelkkää ma-pe, viikonloput ja pyhät vapaata. Palkassakaan ei näy kun käteen jää samanverran ( vuorotyöstä sai enemmän palkkaa mutta niin oli verotkin isommat). Syy hoiva-alalla loppuunpalamiseen oli työntekijärakenne. Alalla paljon kielitaidottomia sekä nuoria jotka eivät välttämättä osaa nähdä kokonaisuutta, mitä työhön kuuluu.

 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ala ei useinkaan vastaa sitä mitä koulussa opetetaan. Ristiriita hyvän hoitotyön ja resurssien suhteen aiheuttaa henkisen stressin. Hoitotyön mitoittajat ei näe potilasta yksilönä jolla on omat tarpeensa. Niitä ei voi mitoittaa tiettyyn kaavaan, toinen voi työllistää  moninkertaisesti. Kun kokee itsensä riittämättömäksi, syyllistät itseäsi ja työtovereita. Naurettavia onkin ne korulauseet hoitotyön yksilöllisestä, kunnioittavasti ja arvokkaasta vanhuudesta. Todellisuus on kaukana siitä, ennemminkin heitteille jättö ja syy ei ole hoitajissa vaan työolosuhteissa. Ei ihme että alaa vaihtaa useat ja kunhan työaikaa vielä sotketaan niin kukahan ne työt sitten tekee🤔😯

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Entinen sh

Varsinkin tietynlaisissa työpaikoissa törmää tähän kieliongelmaan. Se on aika uuvuttavaa selittää asiat juurta jaksaen selkokielellä, tehdä kirjallisia ohjeita ja vielä jännittää ymmärsikö kuitenkaan. Ihania ihmisiä moni, mutta kyllä pitäisi olla lähi-/sairaanhoitajana kielitaito riittävän hyvä. Virheitä sattuu, kun ymmärretään ohjeet väärin. Ja jotkut ei uskalla sanoa, ettei ymmärtänyt.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mistä tämä hoitoalan valitus oikein johtuu? Oisko alalle hakeutunut liikaa sinne sopimattomia ihmisiä.

Tyyliin naisia, että haetaan nyt johonkin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

14 tuntia sitten, Vieras: Jäänyt jo pois kirjoitti:

. Syy hoiva-alalla loppuunpalamiseen oli työntekijärakenne. Alalla paljon kielitaidottomia sekä nuoria jotka eivät välttämättä osaa nähdä kokonaisuutta, mitä työhön kuuluu.

Kyllä se on se hoitajamitoitus ja voittoa keinolla millä hyvänsä yrittävät yritykset.

Sen jälkeen tulee vasta ne kielitaidottomat.

 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mistä tämä hoitoalan valitus oikein johtuu? Oisko alalle hakeutunut liikaa sinne sopimattomia ihmisiä.

Tyyliin naisia, että haetaan nyt johonkin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: mistä muita töitä sh:lle

Haasteelliselta kuulostaa hoitotyön tulevaisuus. Olisiko kenties aika viimeinkin työn muokkaamiselle? Hoitajille määrätyt heille kuulumattomat työt nyt vähintäänkin pitäisi delegoida niille kenelle ne kuuluukin. Hoitajia tulisi palkata lisää, jotta työn voisi tehdä kunnolla. Jatkuva riittämättömyyden ja  arvottomuuden tunne on omiaan lisämään henkistä työn kuormitusta. Tauko työstä on saanut minutkin tosissani ajattelemaan alan vaihtoa, se toki edellyttää vielä lisää kouluttautumista. 🤔 kukapa tervejärkinen ihminen ei alan vaihtoa miettisi tilanteessa, jossa työ "syö' enemmän mitä antaa. Kyllä me hoitajatkin haluamme säilyttää työstämme huolimatta niin fyysisen kuin psyykkisenkin terveytemme, mikä ei valitettavasti ole työssämme enää mahdollista. 😪Kun me lähdemme alalta tavalla tai toisella, niin kuka hoitaa sairaat, vanhukset, vammaiset jne? Tähänkö sotketaan vielä SOTE-uudistus ja ulkomaalaisille sijoittajille myydyt terveyspalvelumme, niin menetetään veroeurotkin valtion kassasta ja halpatyövoima saadaan kukoistamaan. Kiitos nykyisen hallituksen, suossa ollaan ja syvällä. Eipä taida eläkkeellä meille enää olla varaa maksaa eläkettä, ehkä onkin tarkoitus tappaa meidät työllä ennen sitä.😞
 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Vinkkejä?

Hei, 

oletko työskennellyt/työskenteletkö hoitoalalla? Jos näin on, niin nostan hattua ja voisit jakaa omat vinkkisi täällä esim. stressinhallintaan ja loppuunpalamisen ehkäisylle.

Jos et ole, niin suosittelen kokeilemaan hoitotyötä vähintään 1kk ajan. Siinä ajassa jo näkee hoitotyön todellisuutta ja arkea. 

Osittain pieni määrä varmaan sopimattomiakin ihmisiä, mutta ainakin omat työkaverit (kaikki sh) olivat erittäin soveltuvia ja silti jättivät hoitoalan useiden työvuosien jälkeen. Oma terveys kun on ainutkertainen asia.

Jo nyt hoitoalalla on (sopimattomat työntekijät mukaanluettuna) kova pula työntekijöistä, niin miten saadaa alalle enemmän (sopivia)tekijöitä? Vastaus on palkkaus ja työolosuhteet, mutta näitä ei voida laskea mukaan koska niihin ei ole tulossa muutoksia, ikävä kyllä.

Tässä vain muutama asia pohdittavaksi, näitä toivottavasti miettivät jotkin päättävät tahot myös muualla. 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Kuusvaara
5 tuntia sitten, Vieras: ShAmk kirjoitti:

Olen suunnitellut hakevani opiskelemaan hoitotieteitä ihan vaan nähdäkseni missä vaiheessa opintoja aletaan opettamaan paskaa johtamista. Lisäksi haluan nähdä edellyttääkö opintoihin hyväksyminen voimakasta persoonallisuushäiriötä. Tämä siksi, koska vakavasta persoonallisuushäiriöstä kärsiviä, paskaan johtamiseen erikoistuneita hoitotieteilijöitä on tullut esimiehiksi kuuluneen vuosikymmenen aikana valtavia määriä. Terveisin alalla vuodesta -94.

Opiskelen viimeistä kevättä YAMK:ssa johtamista. Tehtiin heti alussa testit ”minkä värinen persoona olet” ja painotettiin miten hyviä johtajia punaiset ovat. Itse keltaisena en kuulemma sovellu johtajaksi, koska olenkin liian herkkä ja myötätuntoinen. Hyvä, että tuli heti ilmi, että pitää olla kova. Täytyy sanoa, että loppuinto meni hoitoalasta ko koulutuksen myötä. Yhdessä pari vuotta mietittiin miten surkeata on olla sairaanhoitaja. 🙄 harmittaa, että koko alalle lähdin. Huonommaksi vaan menee. 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Niin,itse olen valmistunut sairaanhoitajaksi 2000 luvun alkupuolella. Lisäksi olen lukenut YAMK Terveyden edistämisen tutkinnon. Kasvatustieteen sekä aikuiskasvatustieteen perusopinnot avoimessa yliopistossa ja tällä hetkellä hoitotieteen aineopinnot menossa avoimessa yliopistossa. Nyt jäin työttömäksi määräaikaisen työsopimuksen päätyttyä. Minulla on vuosien monipuolinen työkokemus, runsaasti koulutusta ja kas, viimeisimpänä työnä tein sh.na vanhuspuolta jossa olin kuin lähihoitaja,muutama extratyö(esim.näytteenotto 2-3 kertaa kuussa)  vain poikkesi lähihoitajan työstä; pyykinpesua,pöytien pyyhintää,tiskejä jne. Voi vain kuvitella fiilistä,kun luet,luet ja luet ja koitat kehittää itseäsi ja sitten työnkuva on edellä mainitut. Tuskin monikaan lukee korkeakoulu/yliopistotutkintoja ihan vaan omaksi iloksi,vaan kyllä niissä on ihan selkeä tavoitehakuisuus. Jos koulutuksen laadulla/määrällä ja työllä ei olisi mitään väliä,tuskin kukaan lukisi yhtään mitään koska työ olisi kuitenkin ihan mitä sattuu. Lisäksi minulla ei ole koskaan ollut vielä vakinaista työpaikkaa,vaikka käyn jo viittäkymppiä. Että sellainen hoitoala....hattua niille,joka tätä oravanpyörää jaksaa! En hetkeäkään ihmettele että ihmiset vaihtaa alaa,tätä samaa jauhantaa palkasta ja resursseista on käyty vuosikymmeniä ja mikään ei ole vielä vieläkään muuttunut. Itsekin vaihtaisin jos vain joku muu kiinnostaisi ja sen hoksaisi. Nyt olen kuitenkin panostanut jo niin paljon tähän hoitoalan osaamiseen,että koen ainoaksi reitiksi lukea vain lisää jotta jossakin vaiheessa löytyy koulutuksen tasoa vastaava työ. Töitä hakiessa YAMK on ihan läpihuutojuttu yhäti yliopiston maisterin rinnalla; työnantajat eivät vieläkään osaa arvostaa tutkintoa,vaikka se monessa kohtaa työelämälähtöisyydellään olisi moneen työtehtävään yliopiston käynyttä pätevämpi valinta. Ja toinen ongelma on,että kun koitat päästä hoitoalalla nousemaan urallasi,kaatuu se usein esimieskokemuksen puutteeseen hallinnollisia töitä hakiessa. Miten sitä kokemusta saa,jollet koskaan mihinkään esimiestehtävään pääse? Eikö kaikki joskus aloita nollasta,myös ne jolla sitä nyttemmin jo on?? Eteneminen uralla on hoitoalalla VAIKEAA! Ja sitten löydät itsesi taas tekemässä sitä paitsi,pesemässä peffoja,ne lukuisat tutkintopaperit takataskussa ja joku vielä ihmettelee,miksei motivoi??

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 5 viikkoa myöhemmin...
Vieras: herkkähipiäinen

Harkitsen vakavasti syksyllä, pois lähtöä hoitotyöstä.

Lasken kk:a nyt ja laitan paperit kohta vetämään. lähdin myös tämän takia pois pääkaupunkiseudulta muualle töihin kesän ajaksi. Jos, muualla olisi inhimilisempää kohtelua meitä kaikkia duunareita ja asiakkaita kohti. Jokainen työntekijä on paikansa arvoinen.

Moni kaverini on jäänyt vuoden sisällä alalta pois. 

Ahdistaa, tympäisee lukea päivittäin, miten käytetään hoitotyöntekijöitä hyväksi .   Mitä pitää oikein tapahtua, että muutos tulee pysyvästi.

Luottamus on mennyt koko lähiesimiehiin ja heidän työkuvaansa, varsinkin pääkaupunkiseutua koskien?  

En, yksinkertaisesti jaksa näiden "pikkupomojen" simputusta jatkuvasti katsella.  Heille ei mikään mene omien korvien väliin, vaan tietävät asiat aina paremmin kuin itse asianomainen ja tietysti näitä nuolijoita kuunnellaan herkeämättä. Keillä on oma "lehmä ojassa" ja muut kiltisti siihen mukaan.   

Lisäksi on todella rasittavaa tarkistaa jatkuvasti:  onko maksettu palkka tilille on ihan sama onko kaupunki/ yksityinen työnantajana.  Heiltä saat anoa, tarkistaa joka euro,  vastausta on turha edes odottaa.  Jos on toistenpäin saat  yhden euron liikaa.

Niin se VAADITAAN JO ULOSOTON KAUTTA ja vaikka VIRHE ON HEIDÄN OMA.  Selityksiä, selityksen perään ja muistutusta perään.... Mutta työpaikkakiusaajat vaan NAURAVAT  tälle, ovat peräti mielissään yksi ajettu taas sairauslomalle  ja talousvaikeuksiin. Kiitosta näille TYÖPAIKKAKIUSAAJILLE ja toivottavasti yksikään ei tule teille kesäksi töihin. Työpaikkana; Kaupunki.

Liian usein on palkkatoimiston/ kaupunki tehnyt omia virheitä, mutta eivät saa omia palkanmaksun työntekijöitä vastuuseen tai sitten salaavat asian. Vastuu on olematon siellä päässä, mutta aina me hoitoalan työntekijät olemme hankalia, kun omista oikeuksista yritetään pitää puolia.

Onko parempi asumme KADULLA JA OLEMME RUOKAJONOSSA? Lähiesimiehet, seko on teidän nykyinen toimeen kuva? 

 Viaton saa kärsiä, näistä edes vastuuttomista lähiesimiehistä. Nyt raja tuli totaalisesti vastaani. Kiusaaminen on todella SALLITTU TYÖPAIKOILLA ja jos et mene mukaan  OLET SEURAAVA UHRI. Lyhyesti kaikki muu on sallittua paitsi normaali työnteko työajalla.

Kävin katsomassa Keva:n sivujani. 

Onko kenelläkään tietoa; TYÖURAELÄKE,  oli kirjoitettu sivulleni.  Varhaiseläke olisi aikaisemmin ja siitä pystyin laskemaan mitä saisin.  Onko näissä paljon eroa, kumpaa hakee?

 Työuraeläke vaatii ainakin Lääkärintodistusta? Pitääkö katkaista jalkaa tai jäädä auton ym. alle. Että pääsee edes LÄÄKÄRIN vastaanotolle. Ilman näitä turhia sh. tenttejä? Lisäksi onko edes sanottu ; Päästää lääkärin puheille. Huonoja kokemuksia on tästä systeemistä. 

Onko  ainoa toive on siis jäädä auton alle, että pääsisin suoraan lääkärin kanssa suoraan keskustelemaan? 

Kuulun näihin väliin putojiin.  Ketkä ovat lisäksi pysyneet terveenä tai ei ole edes hoidettu lääkärin kautta vuosiin.  Verorahoista maksanut näiden " työstä vieroksujien" maksut ja näitä on oudon paljon nykyisin.

Kenestä kukaan EI oikeasti välitä h....p...…. Vaan kylmästi käytetään hyödyksi.  

 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: kjfdlsakjfl

Nyt ylläoleva liioittelee, tuohan on ihan puppua mitä kirjoitit.

Kyllä palkat tulee ajallaan. Työpaikoilla on eri tunnelmia, jossain hyvä henki ja jossain paskaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Luo tunnus tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi

Vain jäsenet voivat kommentoida

Luo tunnus

Rekisteröi tunnus yhteisöömme. Se on helppoa!

Rekisteröi uusi tunnus

Kirjaudu sisään

Onko sinulla jo tunnus?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...