Jump to content
MAINOS

Miehen katetrointi


Maiju

Recommended Posts

Toi pitää kyllä minunkin tarkistaa het ma, mun mielestä tuo Klorhexol on vanhaa juttua jo.

Travahexistä tietenkin puhuin, kuten sinikin jo sanoi. Alottelijan tuuria.

Meillä koulussa opetettiin pesut tekemään ihan (steriilillä) vedellä vaan.

Käytetäänkö sitten kentällä jotain aineita puhdistukseen? En itse ole päässyt toistaiseksi vielä harjoitteluissa/työssä katetroinnin pariin niin saattaa olla tyhmäkin kysymys ::)

Olen kyllä nähnyt ainakin keittosuolaa käytettävän puhdistushommissa. Kai se steriili vesikin sitten menee, tuskin pieni määrä suolaa hirveästi mitään ihmeitä tekee noin puhdistuswisely?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS
  • Vastauksia 127
  • Aloitettu
  • Uusin vastaus

Sairaalassa aina steriilisti, travahexiä ainakin meillä käytössä. Itse teen pesut steriilein hanskoin. "Pesukäteen" laitan ylim. steriilin "mikkihiiri"-hanskan, jonka poistan kädestä tietenkin ennen katetriin koskettelua. Henk.koht. tykkään käyttää tyävälineenä pelkkää kättä. Katetrin kostutus aqualla. Steriiliä pöytää en tee, vaan käytän hanskojen pakkausmateriaalina olevaa paperia (sisäpuoli steriili) apuna. Meillä tarvikkeet kootaan itse. Steriilisti olen katetroinut myös vanhainkodeissa.

Kotona sitten homma hoituu puhtaasti. Tosin meillä on käytössä Lofricin primo, jossa kostutusvesi on kätevästin aina katetrin mukana. Muuten käytettäis hanavettä. Pesut Bidellä. Mutta huom, bide on aikamoinen pöpöpesä. Se puhdistettiin meillä ennen katerointien alkamista osa osalta. Säännöllinen biden puhdistus kuuluu siis rutiineihin. Kodin ulkopuolella pesut tehdään steriileintaitoksin, jotka kostutetaan aqualla tai keittiksellä, mitä sattuu olemaan.

Liisa

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 1 kuukausi myöhemmin...

Tietääkö/muistaako kukaan lofricin valmiita kertapakattuja pieniä puhdistuspyyhkeitä? Käteviä esim. matkalla. Saimme kotiin Tuffereita ( Alkohol Tupfer, 70% Isopriptyl-alkohol) vastaavina tuotteina. Vähän kammoksuttaa noilla ennen katetrointia pyyhkiä. Mutta en löydä enää Lofricin sivuiltakaan heidän omaa tuotettaan, jotta voisin vertailla.

Pesut kiukuttaa nuorta miestä ja hetkien helpotusta haettaisiin siis jostain valmispakkauksesta. Taitoksia kyllä kotoa löytyy ja kostuketta, mutta niidenkin kanssa täytyy "pelata".

Liisa

Lisäys; Lofricin omia kosteuspyyhkeitä saa suoraan toimittajalta. Mutta Vain Ilmaiseksi >:D Suoraan kotiin toimitettuna! Kyllä on palvelu hyvää :)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...