Guest Nasu Posted June 16, 2007 Posted June 16, 2007 Hei! Mitä kuuluu pediatrian ajanvarauspolilla sairaanhoitajan työnkuvaan? Entä pitääkö olla lastensairaanhoitaja koulutukseltaan?
Maailman vahvin tyttö Posted June 16, 2007 Posted June 16, 2007 On varmaan kovin paikallista. Sairaalasta riippuen voisi kuvitella, että eri erikoisalojen polien pyörittämistä (astma-, allergia-, neuro-, munuais-, sydän-...) ja siten paljon paperitöitä. "Olkaapa hetki paikallanne, kun otetaan sydänfilmiä." "Jaa KUHANSILMIÄ?!"
Guldan Posted June 16, 2007 Posted June 16, 2007 jorvin lastentautienpoliklinikalla hoidetaan bilikontrolleja, diabetes lapsia, astma ja allergia on yksi iso ryhmä. sit käy lapsia paljon sydän uä:ssä. ja sit on vielä uroterapeutin vastaanotto. sit on vähä laidastalaitaan lääkärin vastaanottoja. sairaanhoitaja varailee aikoja, itse hoitotoimenpiteitä on tosi vähän. astmapuolella opettaa pef:iä, mittaa spirometriaa, kaikkee astmalääkkeiden käyttöön liittyvää, pric-testit. diabeteshoitaja ohjaa pistämistä, vs mittausta, hiilareiden laskemista yms. uroterapeutti mittaa residuaalia ja virtsan flow-mittauksia, ohjaa "pissaamisessa" ;D. sydänuä:ssä lähinnä koitetaan vaa rauhoittaa tilannetta että kardiologi saa otettua hyvät uä:t sydämmestä. I´am Wizard
Marjo Posted June 18, 2007 Posted June 18, 2007 Työskentelen tällä hetkellä lastentautien poliklinikalla. Meillä on erikoispoleja (diabetes, astma, kirurgia) joissa on omat vakituiset hoitajat ja sitten poleja joissa ei ole niin tarkat rajat siinä kuka hoitaa (sydän, vastasyntyneet, endokrinologia, hematologia, anorexia) ja yleistä pediatriaa, joita ei ole saatu mahdutettua erikoispoleille. Tietysti näilläkin pyritään siihen, että on omat vastuuhoitajat. Hematologisilla lapsilla tämä onkin erityisen tärkeää. Työhöni kuuluu paljon paperityötä. ajanvarausta, jatkohoitojen tekoa, jakelujen (tk ym) laittoa. Puhelin kuormittaa todella paljon, vanhemmat kyselevät aikoja, labravastauksia ym. Vastuualueesta (jos on) riippuen hoitotoimenpiteitä on jonkun verran, mutta esimerkiksi lastenpäivystykseen verrattuna tosi vähän. Katetrointia (isotooppitutkimusta edeltävästi), erilaisissa toimepiteissä avustamista (kuten esim. kanyylin laitossa), näytteiden ottoa (ei verinäytteitä) holter-laitteen "asentamista" ym. Eli loppujen lopuksi tosi vähän. Astma, diabetes ja kirurgian poliklinikoilla on sitten niihin liittyviä toimenpiteitä. Hematologisilla lapsilla on näytteen ottoa, sytostattien laittoa, kasvutekijän pistämistä ja paljpn yhteistyötä yliopistosairaalan kanssa. Ja tietysti labrojen tilaamista ja vastauksien keräämistä papereihin (jotka toimitetaan edelleen vastaavalle lääkärille) En tiedä osasinko selittää ymmärrettävästi, mutta on aivan erilaista kuin esim. lastenosastoilla työskentely. Toisille sopii, toiset eivät viihdy. Minä pidän ja aina huomaan sinne palaavani. Välillä on todella kiirettä, toisinaan taas ehtii syventyä paremmin paperitöihin, jotka vievät paljon ajasta.
Guest Sara Posted January 31, 2008 Posted January 31, 2008 Olipa kiva lukea täältä nämä jutut, sillä mun toiseksi viimeinen juttuni ennen valmistumista on lastenpoli. Rehellisesti voin tunnustaa, että lastenhoitotyö ei ole mun juttu, mutta avoimin mielin olen menossa tutustumaan. Hieman harmittaa vaan meno, sillä joudun laittamaan pienen lapseni hoitoon ensimmäistä kertaa. (=sairastelut alkavat ja sitä rataa :( ) Mutta tehtävä se on, ihan kivakin mennä vaikka ristiriitaisia tuntemuksia herättää >:D Kai tuo oma "vauva" pärjää jo..
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.