Guest Posted March 4, 2019 Share Posted March 4, 2019 Mitä mieltä olette, saako hoitaja pukeutua kuten haluaa ja käyttää meikkiä sekä laittaa hiuksia? Mikä on "liikaa"? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kukintavallaan. Posted March 4, 2019 Share Posted March 4, 2019 Kukin tavallaan. Itse en ole töissä hiukset auki, ihan hygieniasyistä. Joskus harvoin saattaa olla meikkiä jos olen tulossa esim. jostain suoraan iltavuoroon. Meikkaaminen töihin on vähän typerää,...noh ehkä sitten jos siellä on joku kiinnostava miespuolinen hoitaja Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest mikseisaisi Posted March 16, 2019 Share Posted March 16, 2019 Miksei saisi meikata tai laittaa hiuksia, outo kysymys. Eiväthän hoitajat mitään nunnia ole. "Hiusten laitto" on etenkin pitkähiuksisilla jopa suotavaa, etteivät roiku ptlaiden eritteissä tai ettei kukaan saa niistä kiinni. Työnantaja tarjoaa usein houtoalalla työvaatteet, joten niissä tapauksissa omia vaatteita ei tietenkään käytetä. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Hoitsu Posted March 16, 2019 Share Posted March 16, 2019 Minusta kannattaa meikata ja vähän laittaa itseään... näytetään paremmalta ja siitä tulee itselle sekä potilaalle parempi mieli... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anehoitaja Posted March 16, 2019 Share Posted March 16, 2019 4.3.2019 klo 22.01, Vieras: kukintavallaan. kirjoitti: Kukin tavallaan. Itse en ole töissä hiukset auki, ihan hygieniasyistä. Joskus harvoin saattaa olla meikkiä jos olen tulossa esim. jostain suoraan iltavuoroon. Meikkaaminen töihin on vähän typerää,...noh ehkä sitten jos siellä on joku kiinnostava miespuolinen hoitaja Öh, kiinnostavaa miestäkö varten meikkaat? Aika outoa. Itse kyllä meikkaan arkena, olin töissä tai en, ja olen leikkurissa sh. Ei ole ongelmaa mennä töihin meikittä, esim päivystäessä keskellä yötä, mutta kyllä meikkaaminen varmaankin aika monen itsestään huolta pitävän naisen arkirutiineihin kuuluu. Jokaisen oma asia joka tapauksessa, tarvitseeko tästä edes keskustella? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Hoitsuvaan Posted March 16, 2019 Share Posted March 16, 2019 Tääh! No tottakai saa meikata ja olla just sellanen ku on! Minä meikkaan aina, kaikkialle niin miksen töihinkin. Ilman kettää miespuolisia kolleegoita mielessä. Kerran tulin ilman meikkiä töihin, puolet ei tunnistanu ja loput luuli et oon sairas ja sanottakoot että en ees vahvasti meikkaa. Jokainenhan meistä tekee ammattinsapuolesta töitä omalla osaamisellaan, ei ulkonäöllä. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Vierailija Posted March 16, 2019 Share Posted March 16, 2019 Meikkaan kevyesti ja laitan hiukset kiinni. En käytä hajustettuja lakkoja yms. etten aiheuta yliherkkyys reaktioita potilaille. Joku meikkaa enemmän kuin minä ja joku vähemmän musta se on kunkin oma asia. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Vierailija Posted March 16, 2019 Share Posted March 16, 2019 Muutoin aivan sama ja ihan oma asia mutta kun ne hajusteet jätettäisiin kotiin.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Vieras Posted March 16, 2019 Share Posted March 16, 2019 Kyllä hoitajat saa meikata itse meikkaan aina, itsevarmempi olo ja hiukset aina kiinni jollan lailla. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Möllö Posted March 16, 2019 Share Posted March 16, 2019 Eiköhän se hoitaja oo asiakaspalvelussa omalla tavallaan. Kunhan on siisti ja huoliteltu habitus, onhan niitäkin jotka pakkeloivat iltameikit ja esittelevät ulokkeitaan hoitotyössä, mikä menee jo överiksi, koulussakin tämä on jo opetettu, mutta ei vissiin kaikille. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Opiskelija Posted March 16, 2019 Share Posted March 16, 2019 Kerrassaan typerää, ettei muka saisi. Monesti nuorempaa naista jolla on meikkiä ja vaikka irtoripset vanhemmat haahkat katsoo kieroon. Siinäpähän katsoo. Mielestäni runsaskaan meikki ei haittaa, jos osaa kauniisti meikata. Harvempi yli 50v esimerkiksi osaa. Mutta SEKIN on kunkin oma asia! Jos itse on meikkiinsä tyytyväinen niin eiku vaan töihin! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Astmaatikko Posted March 16, 2019 Share Posted March 16, 2019 Meikkaaminen ja hiustenlaitto ei haittaa, mutta se hajuveden käyttö pitäis olla kielletty. Välillä joku hoitaja haisee tosi paljon hajuvedelle, että näin astmaatikolle ja hajusteyliherkälle on tosi hankala olla lähellä hoitajaa.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Opiskelija Posted March 16, 2019 Share Posted March 16, 2019 12 minuuttia sitten, Vieras: Möllö kirjoitti: Eiköhän se hoitaja oo asiakaspalvelussa omalla tavallaan. Kunhan on siisti ja huoliteltu habitus, onhan niitäkin jotka pakkeloivat iltameikit ja esittelevät ulokkeitaan hoitotyössä, mikä menee jo överiksi, koulussakin tämä on jo opetettu, mutta ei vissiin kaikille. Ketä ne iltameikit haittaa? Vaikuttaako ne hoidon laatuun? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Mari Posted March 16, 2019 Share Posted March 16, 2019 Periaatteessa oon myös sitä mieltä että kukin tavallaan ja kohtuu kaikessa. Mutta sitten mietin asiaa potilaiden kannalta. Osasta varmaan positiivista, että hoitaja on siisti ja huoliteltu. Mutta sitten on varmaan myös niitä, jotka kokee meikatun ja huolitellun hoitajan olevan iso kontrasti omaan olotilaan esim syöpäpotilaat. Että tuleeko siinä sitten potilaalle entistä huonompi olo? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kateus Posted March 16, 2019 Share Posted March 16, 2019 Ulkonäkökateellisuus on ihmisissä se yksi sairain piirre. Sitä on naisilla ja miehillä. Kaunis ei saa olla. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Nalle Posted March 16, 2019 Share Posted March 16, 2019 Mulle on ihan sama mitä muut tekee. Itse en ole koskaan meikannut. Hiukset aina kiinni hygieniasyistä. Vapaalla en myöskään meikkaa... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Hoitaja Posted March 16, 2019 Share Posted March 16, 2019 Meikkaan ja laitan hiukset aina jollain tavalla kiinni. Meikkaan koska teen sen itseäni varten ja siisteys aina kaiken a ja O. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Nni Posted March 16, 2019 Share Posted March 16, 2019 Miksi tällaisesta pitää keskustella? Jokainen saa meikata tai olla meikkaamatta, miten itse tykkää. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Huoliteltu Posted March 16, 2019 Share Posted March 16, 2019 Minä ole hoivakodissa töissä ja haluan olla huoliteltu. Kertoo paljon toisten ihmisten kunnioittamisesta. Minulla on ripsenpidennykset jotka ovat luonnollisen näköiset, ja aina kulmat huoliteltu sekä huulikiiltoa ja huulipunaa joka on neutraali sävy. Minulla on pitkät hiukset jotka pidän kiinni aina töissä ollessani. Olen 49.v. ja haluan pitää itsestäni huolta. En käytä meikki voidetta enkä puuteria kuin kesällä. Minäkin tykkään potilaana tai omaisena katsoa huoliteltua hoitajaa. Kaikki eivät saa esim. uskonnon takia meikata, mutta eivät kaikki tarvitsekaan meikkiä. Ihmettelen tuota että aika moni on sitä mieltä että ehostus ei kuulu hoitotyöhön. Entäs tatuoinnit? Minusta eivät isoina kuvina sovi hoitajalle varsinkin jos on täkyvällä paikalla. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Hoitaja24v Posted March 16, 2019 Share Posted March 16, 2019 Itse meikkaan. On ollut tapana ja ihan omaksi "iloksi" teini-iästä asti, eli työpaikalla ei ainakaan ole ketään kenen takia laittaudun. Jos lähdetään ajattelemaan niin, että hoidettavilla asukkailla/potilailla iskee ns. alemmuuskompleksi jos hoitaja on "liian kaunis" niin miten esim. urheilullinen ja hoikla hoitaja voi hoitaa ylipainoista? Tai raskaana oleva lapsetonta? Mielestäni hölmöä lähteä ajattelemaan asiaa noin potilaslähtöisesti. Ihmisiä hoitajatkin ovat, omine tapoineen ja rutiineineen. Hajusteet ainakin itse jätän suuremmassa osin pois, hajuvesiä en käytä töissä ollenkaan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Hoitaja Posted March 16, 2019 Share Posted March 16, 2019 Komppaan!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Hoitsu Posted March 16, 2019 Share Posted March 16, 2019 Hajusteet ne pahoja on. Hajustetulla pestyt vaatteet järkyttäviä. Kevyt ehostus tekee siistin kuvan. Mutta mutta, kaikki mikä voi irrota ja mikä voi kerätä pöpöjä on kielletty. Tähän kuuluu myös irto ripset. Nämä ei ole oma asia. Hiukset ei saa roikkua ja lennellä. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest hoitajatar Posted March 16, 2019 Share Posted March 16, 2019 Hoitajien kannattas meikkaamisen sijasta kiinnittää enemmän huomiota siihen vartaloonsa. Tuntuu olevan aika paljon läskejä kentällä. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Lh Pilvi Posted March 16, 2019 Share Posted March 16, 2019 Neutraali meikki on kaunis..se riittää tai ilman...työn ulkopuolella sitten voimakkaampi..hiukset kiinni hygienia syistä ja vältä kasvojen koskettelua ettei siirretä pöpöjä..sitä en ymmärrä että kesken päivän käydään välillä meikkaamassa..ja totta tuokin, liikunta tuo kauneutta myös... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Mihin järki jäänyt? Posted March 16, 2019 Share Posted March 16, 2019 7 tuntia sitten, Vieras: Anehoitaja kirjoitti: Öh, kiinnostavaa miestäkö varten meikkaat? Aika outoa. Itse kyllä meikkaan arkena, olin töissä tai en, ja olen leikkurissa sh. Ei ole ongelmaa mennä töihin meikittä, esim päivystäessä keskellä yötä, mutta kyllä meikkaaminen varmaankin aika monen itsestään huolta pitävän naisen arkirutiineihin kuuluu. Jokaisen oma asia joka tapauksessa, tarvitseeko tästä edes keskustella? Leikkurissa ja sh... toivottavasti en ikinä päädy samaan saliin kanssasi.. voihan pöpöt sentään ja todellakin nainen voi pitää itsestään huolta ihan ilman meikkiä.. ei olla enää keskiajalla ...lisätään vain puuteria perukkiin ja eiku menox .. kunhan on pärstäkerroin maalattu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts