Jump to content
MAINOS

Hoitajan meikkaaminen


Vieras

Recommended Posts

MAINOS
Vieras: kukintavallaan.

Kukin tavallaan.

 

Itse en ole töissä hiukset auki, ihan hygieniasyistä. Joskus harvoin saattaa olla meikkiä jos olen tulossa esim. jostain suoraan iltavuoroon.

Meikkaaminen töihin on vähän typerää,...noh ehkä sitten jos siellä on joku kiinnostava miespuolinen hoitaja :)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 viikkoa myöhemmin...
Vieras: mikseisaisi

Miksei saisi meikata tai laittaa hiuksia, outo kysymys. Eiväthän  hoitajat mitään nunnia ole. "Hiusten laitto" on etenkin pitkähiuksisilla jopa suotavaa, etteivät roiku ptlaiden eritteissä tai ettei kukaan saa niistä kiinni. Työnantaja tarjoaa usein houtoalalla työvaatteet, joten niissä tapauksissa omia vaatteita ei tietenkään käytetä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Minusta kannattaa meikata ja vähän laittaa itseään... näytetään paremmalta ja siitä tulee itselle sekä potilaalle parempi mieli☺️...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Anehoitaja
4.3.2019 klo 22.01, Vieras: kukintavallaan. kirjoitti:

Kukin tavallaan.

 

Itse en ole töissä hiukset auki, ihan hygieniasyistä. Joskus harvoin saattaa olla meikkiä jos olen tulossa esim. jostain suoraan iltavuoroon.

Meikkaaminen töihin on vähän typerää,...noh ehkä sitten jos siellä on joku kiinnostava miespuolinen hoitaja :)

Öh, kiinnostavaa miestäkö varten meikkaat? Aika outoa. 

Itse kyllä meikkaan arkena, olin töissä tai en, ja olen leikkurissa sh. Ei ole ongelmaa mennä töihin meikittä, esim päivystäessä keskellä yötä, mutta kyllä meikkaaminen varmaankin aika monen itsestään huolta pitävän naisen arkirutiineihin kuuluu. Jokaisen oma asia joka tapauksessa, tarvitseeko tästä edes keskustella?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Hoitsuvaan

Tääh! No tottakai saa meikata ja olla just sellanen ku on! Minä meikkaan aina, kaikkialle niin miksen töihinkin. Ilman kettää miespuolisia kolleegoita mielessä. 

Kerran tulin ilman meikkiä töihin, puolet ei tunnistanu ja loput luuli et oon sairas🙄😌 ja sanottakoot että en ees vahvasti meikkaa. 

Jokainenhan meistä tekee ammattinsapuolesta töitä omalla osaamisellaan, ei ulkonäöllä. 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Vierailija

Meikkaan kevyesti ja laitan hiukset kiinni. En käytä hajustettuja lakkoja yms. etten aiheuta yliherkkyys reaktioita potilaille. Joku meikkaa enemmän kuin minä ja joku vähemmän musta se on kunkin oma asia. 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Eiköhän se hoitaja oo asiakaspalvelussa omalla tavallaan. Kunhan on siisti ja huoliteltu habitus, onhan niitäkin jotka pakkeloivat iltameikit ja esittelevät ulokkeitaan hoitotyössä, mikä menee jo överiksi, koulussakin tämä on jo opetettu, mutta ei vissiin kaikille. 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Opiskelija

Kerrassaan typerää, ettei muka saisi. Monesti nuorempaa naista jolla on meikkiä ja vaikka irtoripset vanhemmat haahkat katsoo kieroon. Siinäpähän katsoo. Mielestäni runsaskaan meikki ei haittaa, jos osaa kauniisti meikata. Harvempi yli 50v esimerkiksi osaa. Mutta SEKIN on kunkin oma asia! Jos itse on meikkiinsä tyytyväinen niin eiku vaan töihin!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Astmaatikko

Meikkaaminen ja hiustenlaitto ei haittaa, mutta se hajuveden käyttö pitäis olla kielletty. Välillä joku hoitaja haisee tosi paljon hajuvedelle, että näin astmaatikolle ja hajusteyliherkälle on tosi hankala olla lähellä hoitajaa..

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Opiskelija
12 minuuttia sitten, Vieras: Möllö kirjoitti:

Eiköhän se hoitaja oo asiakaspalvelussa omalla tavallaan. Kunhan on siisti ja huoliteltu habitus, onhan niitäkin jotka pakkeloivat iltameikit ja esittelevät ulokkeitaan hoitotyössä, mikä menee jo överiksi, koulussakin tämä on jo opetettu, mutta ei vissiin kaikille. 

Ketä ne iltameikit haittaa? Vaikuttaako ne hoidon laatuun?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Periaatteessa oon myös sitä mieltä että kukin tavallaan ja kohtuu kaikessa. Mutta sitten mietin asiaa potilaiden kannalta. Osasta varmaan positiivista, että hoitaja on siisti ja huoliteltu. Mutta sitten on varmaan myös niitä, jotka kokee meikatun ja huolitellun hoitajan olevan iso kontrasti omaan olotilaan esim syöpäpotilaat. Että tuleeko siinä sitten potilaalle entistä huonompi olo?  🤔

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mulle on ihan sama mitä muut tekee. Itse en ole koskaan meikannut. Hiukset aina kiinni hygieniasyistä. Vapaalla en myöskään meikkaa...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Huoliteltu

Minä ole hoivakodissa töissä ja haluan olla huoliteltu. Kertoo paljon toisten ihmisten kunnioittamisesta. Minulla on ripsenpidennykset jotka ovat luonnollisen näköiset, ja aina kulmat huoliteltu sekä huulikiiltoa ja huulipunaa joka on neutraali sävy. Minulla on pitkät hiukset jotka pidän kiinni aina töissä ollessani. Olen 49.v. ja haluan pitää itsestäni huolta. En käytä meikki voidetta enkä puuteria kuin kesällä. Minäkin tykkään potilaana tai omaisena katsoa huoliteltua hoitajaa. Kaikki eivät saa esim. uskonnon takia meikata, mutta eivät kaikki tarvitsekaan meikkiä. Ihmettelen tuota että aika moni on sitä mieltä että ehostus ei kuulu hoitotyöhön. Entäs tatuoinnit? Minusta eivät isoina kuvina sovi hoitajalle varsinkin jos on täkyvällä paikalla.

 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Hoitaja24v

Itse meikkaan. On ollut tapana ja ihan omaksi "iloksi" teini-iästä asti, eli työpaikalla ei ainakaan ole ketään kenen takia laittaudun.

Jos lähdetään ajattelemaan niin, että hoidettavilla asukkailla/potilailla iskee ns. alemmuuskompleksi jos hoitaja on "liian kaunis" niin miten esim. urheilullinen ja hoikla hoitaja voi hoitaa ylipainoista? Tai raskaana oleva lapsetonta?

Mielestäni hölmöä lähteä ajattelemaan asiaa noin potilaslähtöisesti. Ihmisiä hoitajatkin ovat, omine tapoineen ja rutiineineen.

Hajusteet ainakin itse jätän suuremmassa osin pois, hajuvesiä en käytä töissä ollenkaan.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Hajusteet ne pahoja on. Hajustetulla pestyt vaatteet järkyttäviä. Kevyt ehostus tekee siistin kuvan. Mutta mutta, kaikki mikä voi irrota ja mikä voi kerätä pöpöjä on kielletty. Tähän kuuluu myös irto ripset. Nämä ei ole oma asia. Hiukset ei saa roikkua ja lennellä. 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: hoitajatar

Hoitajien kannattas meikkaamisen sijasta kiinnittää enemmän huomiota siihen vartaloonsa. Tuntuu olevan aika paljon läskejä kentällä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Neutraali meikki on kaunis..se riittää tai ilman...työn ulkopuolella sitten voimakkaampi..hiukset kiinni hygienia syistä ja vältä kasvojen koskettelua ettei siirretä pöpöjä..sitä en ymmärrä että kesken päivän käydään välillä meikkaamassa..ja totta tuokin, liikunta tuo kauneutta myös...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Mihin järki jäänyt?
7 tuntia sitten, Vieras: Anehoitaja kirjoitti:

Öh, kiinnostavaa miestäkö varten meikkaat? Aika outoa. 

Itse kyllä meikkaan arkena, olin töissä tai en, ja olen leikkurissa sh. Ei ole ongelmaa mennä töihin meikittä, esim päivystäessä keskellä yötä, mutta kyllä meikkaaminen varmaankin aika monen itsestään huolta pitävän naisen arkirutiineihin kuuluu. Jokaisen oma asia joka tapauksessa, tarvitseeko tästä edes keskustella?

Leikkurissa ja sh... toivottavasti en ikinä päädy samaan saliin kanssasi.. voihan pöpöt sentään 🙄 ja todellakin nainen voi pitää itsestään huolta ihan ilman meikkiä.. ei olla enää keskiajalla ...lisätään vain puuteria perukkiin ja eiku menox .. kunhan on pärstäkerroin maalattu. 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Luo tunnus tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi

Vain jäsenet voivat kommentoida

Luo tunnus

Rekisteröi tunnus yhteisöömme. Se on helppoa!

Rekisteröi uusi tunnus

Kirjaudu sisään

Onko sinulla jo tunnus?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...