Jump to content
MAINOS

Lääketietoa kotikoneelle, mistä??


EE

Recommended Posts

Tämä ei nyt varsinaisesti kuulu tähän mutta valvojat siirtäköön parhaaseen katsomaansa paikkaan.

Kotikoneelle pitäisi saada pharmaca ja mielellään ilmaiseksi... Apteekin sivustot tarjoavat niin lyhyttä tuoteselostetta että laajempi olisi tarpeen. Vinkkejä??

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Lääkelaitoksen sivuilta löytyy lääkkeiden valmisteyhteenvedot.

Teksti on mun käsittääkseni sama kun Pharmacassa.

Suora linkki hakuun:

http://spc.nam.fi/html/humspc.html

Päivitykset toimivat hieman hitaansorttisesti, esim Lidocain on jo

vuoden alusta ollut markkinoilla hieman petratulla koostumuksella,

muttei näköjään vielä näy siellä.

Hitaasti hyvää tulee...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 9 kuukautta myöhemmin...

Eikös esim. Sairaanhoitajaliiton jäsenenä pääse tutkailemaan Pharmaca Fennicaa ihan ilmaiseksi?

Jep  :D

Mä en halua olla töissä enää, mä en ikinä riitä.

Mä raadan ja raadan mutta kukaan ei nää,

kukaan ei kiitä

- Maija Vilkkumaa-

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

mä käytän välillä töissäkin tota yliopiston apteekin sivuja, sieltä löytyy helposti tietoa tietyistä lääkkeist. iv lääkkeitä en oo koskaan sieltä hakenu

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 viikkoa myöhemmin...

En viitsi tätä kysymystä varten perustaa omaa otsikkoaan, joten kysyn sen täällä, aiheeseen löyhästi liittyvän otsikon alla.

Osaston ylilääkäri lykkäsi käteeni kasan ilmaisia päivystyspakkauksia kun kysyin häneltä allergialääkereseptin uusimista. On taas se aika vuodesta. Pakkausten lääkkeet ovat vähän vanhentuneita, pahimmillaan 2/07 viimeistään käytettäviä. Kuinka kauan ne oikeasti pysyvät käyttökelpoisina? Onko vanhentuneiden lääkkeiden syöminen muuten vaarallista kuin että ne eivät enää tehoa?

Meidän liitto neuvottelee teidänkin liittojen palkat!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

En viitsi tätä kysymystä varten perustaa omaa otsikkoaan, joten kysyn sen täällä, aiheeseen löyhästi liittyvän otsikon alla.

Osaston ylilääkäri lykkäsi käteeni kasan ilmaisia päivystyspakkauksia kun kysyin häneltä allergialääkereseptin uusimista. On taas se aika vuodesta. Pakkausten lääkkeet ovat vähän vanhentuneita, pahimmillaan 2/07 viimeistään käytettäviä. Kuinka kauan ne oikeasti pysyvät käyttökelpoisina? Onko vanhentuneiden lääkkeiden syöminen muuten vaarallista kuin että ne eivät enää tehoa?

Itse en kyllä söisi yli vuotta vanhoja lääkkeitä,  ehkä viimekuussa vanhentuneita voisin ottaa, riippuen lääkkeestä. Joidenkin lääkkeiden vaikuttava aine voi tosiaan muuttua niin, että ovat haitaksi. Jonkun antibioottipakkauksen tuoteselosteesta muistan joskus näin lukeneeni.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...