Jump to content
MAINOS

Esittelyjä


Vieras: Student Midwife

Recommended Posts

Vieras: Student Midwife

Kun nyt saatiin oma alue, niin pistetään kätilöt ja naistentaudeilla työskentelevät hoitajat pinoon ;)

Itse olen nyt neljännen vuoden kätilöopiskelija, takana on kätilön ammattiopinnoista naistentaudit ja syksyllä on vuorossa äitiysneuvola.

Kesätöissä olen tällä hetkellä vastasyntyneiden valvontaosastolla.

Vielä ei ole ihan selvillä, minne kaikkein mieluiten haluaisin töihin valmistuttuani, koska tähän asti kaikki tutustumani alueet ovat olleet yhtä mielenkiintoisia. Tykkäsin naistentaudeista ja poliklinikkatyö olisi perheelliselle oikein kiva paikka. Naistentautien vuodeosasto ei ihan tunnu omimmalta paikalta, mutta toisaalta taas naistentautien päiväkirurginen puoli kiinnostaisi. Perhesuunnittelu ja sukupuolitaudit voisivat olla opettavaisia paikkoja. Synnärille en sanoisi ei, mutta vasta harjoitteluissa näkee, olisiko minusta salityöskentelyyn. Lapsivuodeosastolla saisin toteuttaa sydämeni kyllyydestä inotohimoni kohdetta eli imetysohjausta. Äitipoli olisi myös upea juttu ja äitiysneuvolassakin viihtyisin taatusti.

Kuten näkee, kätilön maailma on minulle vielä joka suuntaan avoin. Onhan tässä vielä koulua jäljellä, jotta toiveet ehtii täsmentyä.

Opinnäytetyötä väsään nuorten naisten hoitoon sitouttamisesta papaseurantaan kolposkopian ja mahdollisen loop-hoidon jälkeen.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Heippa vaan. Olen Student Midwifen lailla (moikka A  ;D ) neljännen vuoden kätilöopiskelija, samalla luokalla ollaan ;) Kesätöissä oon suljetulla akuuttiosastolla sh:na, ja tuo psykiatrinen hoitotyö tuntuu tällä hetkellä kiinnostavan sen verran paljon, että en osaa tulevaisuudesta sanoa vielä yhtään mitään. SM:n pohdiskelut muuten tuntuvat aikas tutuilta. Onneksi tässä on vielä aikaa miettiä omia mieltymyksiä, ja on kiva kun on ovia auki moneen paikkaan :D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kätilö olen koulutukseltani ja työskennellyt sekä salissa että vuodeosastolla. Vajaan vuoden olin naistentautien polillakin päikiyksikössä. Keikkaa olen tehnyt neuvolan puolelle.

Nykyisin vaikutan sisätautipuolella, kun sieltä irtosi vakinainen toimi.

"Tietä käyden tien on vanki/ vapaa on vain umpihanki."

- A. Hellaakoski -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Wau, oma alue!  ;D Elikkäs neljännen vuoden kätilöopiskelija minäkin, samassa koulussa kun Minuli ja Student Midwife, mutta puoli vuotta edellä. :) Viimeinen vuosi alkaa syksyllä ja se on mahtavaa! Vähän samat mietteet kuin näillä kahdella muulla, eli tällä hetkellä kaikki vielä kiinnostaa, eikä ollenkaan tiedä missä sitä tulee ensi kesänä työskentelemään. Toivottavasti kuitenkin saa töitä nimenomaan kätilönä, koska se kiinnostaa kuitenkin paljon enemmän kuin sh:n työt.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Hei vaan kaikille!

Mäkin olen odotellut tätä meidän alaa tänne ja vihdoinpa sellainen saatiin!  ;D Olen valmistumassa jouluna eli edessä on enää pikkupätkä opiskeluja.  Tällä hetkellä kesätöissä lapsivuodeosastolla, on muuten aivan ihanaa..  :) Mielelläni vaikkapa sinne jäisin valmistuttuani. Mutta katsotaanpa nyt, mihin tie vie sitten valmistumisen jälkeen.

A lot of fellows nowadays have a B.A., M.D. or Ph.D. Unfortunately they don't have a J.O.B. -Fats Domino-

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Heips.

Olen koulutukseltani sis-kir sairaanhoitaja ja VTM. Tänään sain tietää, että pääsin Stadiaan aikuispuolelle lukemaan kätilöksi, mikä on ollut haaveeni jo pitkään. Olen tehnyt mm. graduni seksuaali- ja lisääntymisterveysasioista ja työskennellyt viimeiset vuodet ko asioiden parissa kotimaassa ja kansainvälisesti. Joudun kuitenkin aloittamaan kätilöopintoni poissaolevana, koska kolmannnen lapseni laskettu aika on juuri silloin, kun opintojen pitäisi alkaa...

Hienoa, että kätilöillä on vihdoin oma foorumi.:)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Student Midwife

Onnea Lottastiinalle kätilökoulutukseen pääsystä! Ja paljon onnea myös tulevasta perheenlisäyksestä!! Ajattelit hoitaa "ammattitaudin" ensimmäiseksi pois alta  ;D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Onnea Lottastiinalle kätilökoulutukseen pääsystä! Ja paljon onnea myös tulevasta perheenlisäyksestä!! Ajattelit hoitaa "ammattitaudin" ensimmäiseksi pois alta  ;D

Kiitos!

Itseasiassa haaveilin kätilökoulusta jo 90-luvun puolivälissä, mutta valitsin silloin kuitenkin sairaanhoitajapuolen, ihan sen takia, että työllisyystilanne oli mikä oli. Olen kuitenkin ollut näiden seksuaali- ja lisääntymisterveysasioiden kanssa jatkuvasti tekemisissä, joten ajattelin, että nyt toteutan sen, mikä olisi ehkä jo alunperin pitänyt tehdä. Tai voi tosin olla, että on jopa parempi näin - olen varmasti nyt, yli 30-vuotiaana kolmen lapsen äitinä, ihan erilainen kätilö kuin olisin ollut, jos olisin valmistunut silloin kymmenen vuotta sitten! Kaikella on varmaan tarkoituksensa!;-)

Hyvää kesää!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 viikkoa myöhemmin...

Iltaa kaikille....

Olen suomalainen katilo Englannissa toissa, kolmas vuosi jo meneillaan... 'Erikoisalaani' on raskaus ja paihdeongelmat, teen neuvolaa paljolti ja kotikaynteja synnytyksen jalkeen. Myos luonnollinen synnytys on kiinnostuksen kohde, ja mielestani Suomessa on maailma paras hoito kaikesta nakemastani huolimatta. Olen ollut myos Ruotsissa, mika on toinen suosikkimaani.

Tulevaisuudessa toivon tekevani maisterin tutkinnon, ja paasevani opettamaan naita tulevia katilolupauksia... Olen vain ollut aika laiska luopumaan saannollisista tuloistani toistaiseksi ja palaamaan koulunpenkille uurastamaan...

En ole aina kokenut olevani synnynnainen katilo, ja vuosien varrella oma rooli on loytynyt. Ammatti on valilla maailman paras, ja valilla niin helvetin paskahommaa. Etenkin taalla ulkomailla taistelee monien paineiden kanssa, hoitotyo on Suomeen nahden huonosti johdettua, sairaalat valilla suorastaan hengenvaarallisia, ja toisaalta lakijutut myos paljon tavallisempia.

Suosikki-inspiraationi saan huonoina paivina Michel Odentia lukemalla (katson Birth Reborn kirjasta kuvaa jossa ponnistetaan lapsi maailmaan hymyssa suin), Ina May Gaskinilta, ja katsellessani poydan kulmalle kertyneiden asiakkailta saatujen viinipullojen rivia (taalla luullakseni tavanomaisempaa kuin Suomessa), jos mikaan muu ei auta taytynee juoda ne viinat pois...

'Turpa kiinni ja ponnista!'

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 viikkoa myöhemmin...

Täällä istuu pian kolmannen opiskeluvuotensa aloittava kätilöopiskelija ;D Vielä ei siis ole edes suuntaavat opinnot alkaneet, mutta innolla niitä tässä odottelen. Puolen vuoden päästä alkaa ensimmäiset kätilötyön opinnot.

Tässä samalla voisinkin kysyä, että missä paikoissa olette tehneet ensimmäiset kätilöharjoittelunne?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Student Midwife

Tähän mennessä ainoan kätilötyön harjoitteluni olen tehnyt Kätilöopiston naistentautien polilla.

Tykkäsin kovasti.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Suosikki-inspiraationi saan huonoina paivina Michel Odentia lukemalla (katson Birth Reborn kirjasta kuvaa jossa ponnistetaan lapsi maailmaan hymyssa suin), Ina May Gaskinilta, ja katsellessani poydan kulmalle kertyneiden asiakkailta saatujen viinipullojen rivia (taalla luullakseni tavanomaisempaa kuin Suomessa), jos mikaan muu ei auta taytynee juoda ne viinat pois...

Höh, mä en kätilönä toimiessani saanut kuin suklaata ja kiitoskortteja. Niin, ja kerran pizzan...

"Tietä käyden tien on vanki/ vapaa on vain umpihanki."

- A. Hellaakoski -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Moikka moi!

Täällä (tällä hetkellä) synnytyssalikätilö huudahtaa yöllisen tervehdyksen!

Lähes koko kirjoa erilaisista potilaistamme elinkaaren alueelta olen lyhyen (noin 8v.) urani aikana hoidellut ja omalla alallani olen ehdottomasti.

Hienoa, että on oma kanava meille hoitajien laajan kirjon keskellä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 viikkoa myöhemmin...
  • 1 kuukausi myöhemmin...

Minäkin olen aivan tuore tapaus - Stadian opiskelija olen siis minäkin, ja olen käynyt koulua ruhtinaallisen viikon. ;D

Olen opiskellut kaksi vuotta yliopistolla, mutta koin, etten halua työllistyä ko. alalta. Nyt on ihan erilainen fiilis - tunnen olevani ihan kotonani tuolla koulussa, ja uskon viihtyväni oikein hyvin kätilöntyössä. Ensin täytyy tietenkin oppia perushoito, mutta sitten parin vuoden päästä alkavat tositoimet kätilöopinnoissa. :) Tuskin maltan odottaa, vaikka muut opinnot ovatkin hyvä pohja kätilöydelle.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Hei, Student Midwife ja muut onnekkaat jotka ovat onnistuneet pääsemään opiskelemaan kätilöksi! :D Opiskelen sairaanhoitajaksi diakissa, mutta suunnittelen käydä valintakokeessa Stadiassa. Ajankohdasta en ole vielä varma  ;D Onneksi olkoon kaikille :-*

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Student Midwife

Hei, Student Midwife ja muut onnekkaat jotka ovat onnistuneet pääsemään opiskelemaan kätilöksi! :)

Kiitokset onnitteluista :) Minä pääsin tosin opiskelemaan kätilöksi jo kolme vuotta sitten eli neljäs opintovuosi käynnistyi tuossa elokuussa. Ensi maanantaina alkaa äitiysneuvolaharjoittelu ja tammikuussa kutsuu synnytyssali.

Valtavat onnittelut omasta puolestani uusille kätilöopiskelijoille. Meillä on parhaillaan menossa syntymän hoitotyön teoriaopinnot ja joka päivä kiitän tähtiä ja kuuta, että päätin tempaista ja hakea uudestaan koulunpenkille. Tämä on just sitä, mitä haluan tehdä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Olen tänä vuonna (joulukuussa) valmistuva kätilöopiskelija. Nyt teen viimeisiä harjoittelujaksoja Ruotsissa. Opiskeluaika on ollut pitkä (ja tuskainen :)...kuitenkin olen tyytyväinen alan valintaan. Tykkään eniten synnytyssalihommista ja sinne mielisin töihinkin. Onko kellään vinkkejä, mistä voisi kysellä?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 3 viikkoa myöhemmin...

Kätilöopiskelija minäkin.

Stadiassa opiskelen ja keväällä -09 olisi tarkoitus valmistua. Olen tosin aloittanut opinnot jo -03 syksyllä, mutta kun "sairastuin" tähän ammattitautiin ja olin äitiyslomalla välissä. Viime keväänä oli viimeiset sairaanhoitajapuolen opinnot ja nyt tänä syksynä päästiin vihdoin ja viimein aloittelemaan naistentauteja yms.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 viikkoa myöhemmin...

Minä olen toiminut kätilönä jo noin viisi vuotta. Opiskelujen jälkeen olen tehnyt kolme lasta. Yksi oli jo ennen opiskeluja ja nyt viidettä odotan. Synnytysvuodeosastolla työskentelen. Täällä siis äitien ja vauvojen kanssa.

Tänä syksynä aloitin terveydenhoitajaopinnot, koska haaveenani on työskennellä äitiysneuvolassa.

Kohti ääretöntä-ja sen yli

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 1 kuukausi myöhemmin...

Tuleva kätilöopiskelija täällä terve! Tänään juuri kolahti paksu kirje postilaatikkoon!  :)

Yksi vaippapöksy tuossa tepsuttaa ja piirtelee paperiin ja lattialle, jotta sen verran itsellä (sectio)kokemusta  :)

Nyt ois jo seuraava muksu tuloillaan, joten saa nähdä ennätänkö nyt tammikuussa aloittamaan opinnot vai joudunko rahallisista syistä siirtämään vuodella eteenpäin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 kuukautta myöhemmin...
Meillä on parhaillaan menossa syntymän hoitotyön teoriaopinnot ja joka päivä kiitän tähtiä ja kuuta, että päätin tempaista ja hakea uudestaan koulunpenkille. Tämä on just sitä, mitä haluan tehdä.

Samat tuntemukset täälläkin nyt, kun suuntaavat opinnot vihdoin alkaneet :( Ensimmäinen kätilötyön harjoittelu on loppukeväällä. Välillä on meinannut usko ja motivaatio loppua totaalisesti, mutta täytyy sanoa, että nyt olen todella onnellinen, että olen jaksanut tänne asti. Nyt tuntuu vihdoin siltä että opiskelen oikeaa alaa.

Onnea siis minultakin kaikille uusille kätilöopiskelijoille ja tsemppiä. Voin sanoa, että vaikka alku olisi raskas, kannattaa suuntaavia opintoja todellakin odottaa >:D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

onpa kiva nähdä että tääl on kuitenki näin paljon naisiin ja synnytyksiinki hurahtaneita kun välillä tuntuu että foorumi on täynnä sairaankuljettajia ja leikkurin väkeä 8)

ite oon sis.kir. sairaanhoitaja, naistentauteihin harjotteluni painotin jo sh-koulussa ja nyt tän kuun alussa aloin suorittaa vielä kätilötyön syventäviä opintoja. joskin tää kevät on kyllä ihan naurettava - 6.5 op mulla tekemistä koko keväänä... oon kevään ja kesän nyt sit sh:na gynen vuodeosastolla. syksyllä sit pääsee äitiysneuvolaan ja synnäriin harjottelemaan :) toisaalta oon niin innoissani et meinaan pakahtua ja toisaalta jännittää se synnäritouhu niin hitosti.. mut siitä oon varma ollu jo vuosia et tää se mun juttu on joka tapauksessa, ja oon ihan valtavan riemuissani siitä et oon tätä alaa päässy opiskelemaan (vaikka koulu kyl parhaansa mukaan yrittääkin sen innostuksen tappaa...)

to be right is only half the battle, to convince the doctor is more difficult

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...