Jump to content
MAINOS

Työtä pääkaupunkiseudulta Lähihoitajalle sh/hp


Vieras: inkeri 59

Recommended Posts

Vieras: inkeri 59

Meidän muutto pääkaupunkiseudulle sai tuulta purjeisiin löytyneen asunnon muodossa. Muutamme siis syksyllä Vantaalle. Tein avoimen työhakemuksen sekä Hesaan, että Vantaalle. Eipä näyttänyt olevan vapaita paikkoja kuin nimeksi ja nekin oli parin kuukauden mittaisista vähän pitempiin. Kotihoidossa olisi paikkoja mutta kun se ei ole ensitoiveena listallani.

Missä ne työpaikat oikein luuraa?

Tosin yksityisen sektorin paikoista en tiedä.

Haluaisin poliklinkikalle tai vastaanottotoimintaan...myös sairaalatyöskentely kiinnostaa. Tyytyisin kyllä pidempään sijaisuuteenkin mutta ihan parin kuukauden työrupeaman takia en uskalla sinne muuttaa?

Onko ehdotuksia/tarjouksia?

Missä paikoissa olisi suht normaali ilmapiiri ilman seläntakana juonitteluja..huumori olis myös suotavaa!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Ota yhteys suoraan mieleisesi sairaalan rekryyn huh.gif.

Ei siis työkkärin/netin kautta.

carpe diem

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vahvalla mutulla uskallan sanoa, jotta nuo paikat aikas vähissä, ainakin ilman

akuutin työkokemusta?

Mutta eikös sitä voi ottaa ns. varman paikan, ja sitten rauhassa kattella mitä myöhemmin

löytyy. Ainahan sitä duunipaikkaa voi vaihtaa :nauraa:

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: inkeri 59

hmmm...mitähän siellä saa tehdä Lh? Täällä keskussairaalassa ei saa tehdä muuta kun pestä ja korjata jätöksiä ja syöttää. Siinpä se työkuva kaikessa laajuudessaan. Niin ei siksi, ettenkö voisi tätäkin tytä tehdä mutta siinä kyllä ammattitaito häviää nopeasti jos ei saa muuta tehdä.

Haluaisin ihan tavalliseen sairaalaan missä olisi muitakin kuin vanhuspotilaita. Haluan tehdä muutakin kun saattohoitoa.

Mulle luvattiin suullisesti töitä Hesperian poliklinikalta kun juttelin Helsingin kaupungin rekrytoijan kanssa täällä koulullamme.

Hallitsen hyvin haavahoidot, ja muut hoidolliset toimenpiteen, Effican käyttö sujuu.

Onko heittää joitan nimiä..siis sairaaloitten? Mitä paikkoja suosittelette..siis hyviä kokemuksia?

Pitäisikö vaan etsiä Hesan luettelo jostain ja alkaa puhelinluettelosta selaamaan?

Meidän pitää kahden viikon sisällä ilmoittaa otammeko sen asunnon Vantaalta!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: inkeri 59

ok..kiitos vinkistä...mä valmistun elokuun loppupuolella ja kai sieltä voi kysyä ennakkoon vähän. Tässä on vielä pari kuukautta valmistumiseen.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mulle luvattiin suullisesti töitä Hesperian poliklinikalta kun juttelin Helsingin kaupungin rekrytoijan kanssa täällä koulullamme.

Tuollaista paikkaa ei olekaan. Tarkoittanet Auroran sairaalan päivystystä kun puhut Helsingin kaupungista. Hesperiassa ei ole enää pitkään aikaan ollut päivystystoimintaa ja se on HUS:sia.

Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi. Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten, että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: inkeri 59

no voi olla, että muistan väärin. Hesperiasta kyllä puhuttiin...mutta oliko se poliklinikka vai vastaanotto? Mulle tarjottiin useaa vaihtoehtoa, enkä painanut niitä niin mieleen.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

En tiedä tarkoitatko poliklinikalla pelkkiä päivystyspoliklinikoita vai kaikenlaisia poleja kuten konsultaatiopoliklinikoita?

Helsingissä on 2 perustason sisätauti- ja traumapäivystystä Malmin ja Marian sairaaloissa, jotka päivystää 24/7. Näiden yhteydessä toimii myös terveyskeskuspäivystykset klo 16-22 joka arkipäivä ja viikonloppuisin 8-22.

Erikoissairaanhoidon päivystykset ovat Meilahdessa (neuro, sydän ja sisätaudit yleensäkin + nenä ja korvapäivystykset) ja Töölössä (lähinnä traumat/murtumat). Alle 16-vuotiaat hoitaa Lasten ja nuorten sairaala, missä on niin perustason kuin erikoissairaanhoidon toiminnot.

Naistenklinikka (Meilahden yhteydessä) sekä Kätilöopisto hoitaa synnytykset 24/7.

Lisäksi on Auroran päivystyspoliklinikka, joka hoitaa keskitetysti kaikki akuutit mielenterveyspotilaat (muista päivystyksistä tarvittaessa ohjataan sinne). Tämäkin päivystää 24/7.

Näiden lisäksi on Malmilla, Mariassa, Laaksossa ja Herttoniemessä erilaisia sisätautien konsultaatiopoliklinikoita (Malmilla ainoa murtumien Töölön lisäksi). Nämä ovat auki virka-aikaan 8-16. Saattaa muissakin sairaaloissa (kuten Kivelä tai Koskela) olla, mutten kaikkia tiedäkään.

Saattoi tuosta listasta jotain unohtua, mutta suurimmat päivystykset tuli ainakin listattua.

Itse työskentelen Helsingin toisessa perustason traumapäivystyksessä ja olen lähihoitaja (ensihoitoon erikoistunut).

Malmin trauma- ja sisätautipäivystys on Helsingin kaupungin alaisuudessa ja niissä työskentelee paljon lähihoitajia sekä lääkintävakseja, joilla on on myös lupa suoniyhteyden avaamiseen sekä I.M. lääkitykseen rajallisesti.

Marian traumapäivystys samoin on kaupungin ja samat velvoitteet pätee. Marian sisätautipäivystys taas on HUS:in alaisuudessa ja siellä ei juurikaan lähihoitajia näy. Sama pätee koko HUS:in aluetta (Helsingin ja Uudenmaan Sairaanhoitopiiri).

Lisättäköön että Helsingin potilasohjaus on sekava ja potilaita pompotellaan paikasta toiseen ilman järjen häivää välillä. Jos lähihoitajana päivystyspoli toiminta kiinnostaa (ja asut Vantaalla), niin suosittelen kysymään Malmin  tai Marian päivystyksestä keikkaa. Tosin työtahti on usein aika kova potilasvolyymin vuoksi, niin aikaisempi kokemus on suotavaa.

Toivottavasti auttoi jotain ;D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vantaan kaupungilla on kahdeksan terveyskeskusta, yhteystiedot löytyy netistä. Peijaksen osastoilta kannattanee myös kysellä.

Melko harvassa paikassa lyödään pitkää sopimusta kouraan kun ovesta paukkaa sisään, hoitaa hommansa hyvin ja sopeutuu porukkaan, niin duunit (sijaisuudet) suurella todennäköisyydellä jatkuu.

Ja jos haluaa työpaikan jossa ei puhuta seläntakana, suosittelen yksityisyrittäjyyttä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Töölössä on myös neurokirurgian ja plastiikkakirurgian päivystys.

Korjataan nyt sirramiehen virheellinen tieto myös noista kahdesta perustason päivystyksestä. Marian pientraumapäivystys on kyllä terveysviraston yksikkö, mutta siellä työskentelee lääkäriä lukuunottamatta HUS:in työntekijöitä ja siellä pätevät HUS:in säännöt lääkehoidosta.

Lähi- ja perushoitajia Marian päivystyksessä on kyllä ihan kohtalaisesti töissä ja työskentelevät päivystyksen kaikissa huoneissa, lukuunottamatta kansliasta käsin toimivan aulahoitajan (vuorovastaava/triage) tehtävää.

God save the king - cause no-one else will!

- Black Adder

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: inkeri 59

eli mitkä on Hussin säännöt lääkehoidosta?

No ei varmaan pahemmat ku täällä.

No olen nähnyt täällä kahden kuukauden aikana sellaista toimintaa, että juoksujalkaa kuletaan ja välillä jää ruokkis pitämättä...tuskin se enää pahemmaks menee. Potilaat makaa ylipaikoilla käytävillä ja pitäisi olla monessa paikassa yhtáikaa.

Meinaan mennä meidän keskussairaalaan sydänosastolle ja sydänvalvontaan töihin elokuun lopulla. Katsotaankohan se hyväksi kokemukseksi?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tässä mun mielestä hyvät paikat:

Laakson päiväsairaala

Malmi M2

Suursuo, kaikki osastot, ainakin 10 11 12 21 22 24 ja olisko ollut vielä 23.

Lokaa heitän vasta pyydettäessä, mutta noissa oon viihtynyt.

PS töitä on niin paljon kuin jaksaa tehdä, jos ei muuta niin seuren kautta keikkaa vaan, tosin pelkkä keikkailu pidemmän päälle ehkä raskasta.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: inkeri 59

joo seurelta sain haastattelukutsun mutta Helsingin kaupunki, Vantaa ja Espoo eivät ole vanstanneet mitään avoimeen työhakemukseeni...musta outoa!  Luulisi, että jos on työvoimapula niin tarttuisivat nettihakemukseenkin huh.gif

Tulostin koko listan ja aion tutkia sen tarkasti. Vaikea vaan sanoa vuokranatajalle, että on työpaikka kun ei ole. Kannattaisi varmaan alkaa jostain helpommasta paikasta kun valmistun vasta. Olen ollut täällä aika vaikeilla osastoilla töissä muutamia päiviä kuukaudessa opiskelun ohessa. Mulla on noista sisätaudeista ja sydän- ja verisuonitaudeista paljon tietoa ja sellainen osasto kiinnostaisi ja sitten tietysti nämä polit ja vastaanotot.

Pitäskö soittaa johonkin kun ei ala vastauksia kuulumaan? Eikö seure ota välityspalkkion ja siten palkkani on huonompi?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tulostin koko listan ja aion tutkia sen tarkasti. Vaikea vaan sanoa vuokranatajalle, että on työpaikka kun ei ole. Kannattaisi varmaan alkaa jostain helpommasta paikasta kun valmistun vasta. Olen ollut täällä aika vaikeilla osastoilla töissä muutamia päiviä kuukaudessa opiskelun ohessa. Mulla on noista sisätaudeista ja sydän- ja verisuonitaudeista paljon tietoa ja sellainen osasto kiinnostaisi ja sitten tietysti nämä polit ja vastaanotot.

Pitäskö soittaa johonkin kun ei ala vastauksia kuulumaan? Eikö seure ota välityspalkkion ja siten palkkani on huonompi?

Ainakin minulle epäpätevää peehoota tehdessä Seure maksoi paremmin kuin HUS.

HUSsin sisätautiosastoilla monilla työskentelee muutamia perushoitajia, ja tässä hoitajatilanteessa varmasti saa sijaisuuksia siltä puolelta. Itse en koe että mitenkään kamalasti on minulta ainakaan vaadittu, kun peehoota tein keikkalaisena, päävastuu oli kyllä sairaanhoitajalla joka oli kanssani vuorossa, vaikka minullakin oli ns "omia" potilaita.

Tietynlaista nöyryyttä kyllä keikkalaiselta vaaditaan (vaikka myös oma-aloitteisuutta ja reippautta), ja se kannattaa pitää mielessä. Tietysti vakiporukka työpisteessä osaa hommat ihan eri tavalla, kuin itse sinne tullessa.

Itse olen ainakin huomannut, että mitä pitemmälle pääsen, sen vähemmän huomaan tietäväni ja osaavani.  ;D

Nokka kohti uusia tuulia.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

joo seurelta sain haastattelukutsun mutta Helsingin kaupunki, Vantaa ja Espoo eivät ole vanstanneet mitään avoimeen työhakemukseeni...musta outoa!  Luulisi, että jos on työvoimapula niin tarttuisivat nettihakemukseenkin huh.gif?

No hyvänen aika,tartu puhelimeen ja soita työhönottajille.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: inkeri 59

no hyvänen aika soitanhan minä kunhan saadaan ekaks asuntoasiat järjestettyä ja koulun käytyä valmiiksi. Ihmettelin vaan, että hakemuksiin ei ole vastattu kun puhutaan niin kovasta työvoimapulasta. Sitä paitsi olen niin tiivissä opiskeluvaiheessa, ettei ole paljon virka-aikaan mahdollista soittaa mihinkään.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Itse olen ainakin kokenut, että ainakaan Vantaa ei vastaa netissä jätettyyn avoimeen työhakemukseen.

Haku täytyy kohdistaa johonkin työpaikkailmoitukseen, jos aikoo saada reaktion, eli haastattelupyynnön, aikaiseksi. 

Jos olet muuttamassa pääkaupunkiseudulle ja sinulla on asunto, suosittelisin sinulle, että käyt SEURE:n haastattelussa

ja sitä kautta keikkatyön merkeissä etsit itsellesi mieleisen paikan. Heiltä löytyy esim. Meilahteen ja Töölöön, kuin muihinkin akuutteihin paikkoihin sijaisuuksia. Myös pidempiä, näin olen ymmärtänyt. Itse olen tehnyt juuri SEURE:n kautta keikkaa ja noihin akuutteihin paikkoihin on tullut monesti pyyntö. Minulla ei vain ole tarpeeksi ammattitaitoa niihin, enkä lähde vakkareita kiusaamaan.  ;D

SEURE:ssa on vielä se hyvä puoli, että palkka-asiat juoksevat hyvin. Ja joissain keikkafirmoissa on sääntö, ettet saa mennä töihin listoille vuoteen työpaikkaan, missä olet ollut keikalla. SEURE:lla sitä ei ole ollut, ainakaan ennen.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mun mielestä paras tapa, tai ainakin itse käytin sitä tapaa kun aikoinaan muutin pääkaupunkiseudulle, että soittelin itse eri sairaaloita läpi ja kyselin töitä ja samalla että millaisia osastot ovat yms. Ja joka paikasta sanottiin heti, että tule käymässä ja yhdessäkin paikassa kysyttiin kun menin "näytille", että "onko työkengät mukana, saisit jäädä suoraan iltavuoroon!"  ;D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: inkeri 59

Mä lopetin tänään teoriaosuuden koulusta..eli oli sisätautikirran kokeet ja nyt on peräti 1.5 viikkoa lomaa ja sit harjoittelu plus näyttö(6vk). Lähden tän loman aikana käymään hesassa ja käyn siellä Seuren haastattelussa samalla. Pakko kai tässä on lomaa pitää valmistumisen jälkeen muutama viikko kun on toi muuttokin ja remontti uudessa asunnossa. ..ainakin pari kolme viikkoa!

Kiitos näistä monista vinkeistä..tulostin ne ja tarkastelen suurennuslasin kanssa :(

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tässä kesäkuussa on erikoinen tilanne kun opiskelijat ja kesätyöntekijät ovat aloittaneet kesätyöt sekä keikkatyöntekijät ovat kiinnittyneet lomasijaisuuksiin. Samoin osastoja on suljettu hesäajaksi.Aiemmin täystyöllistetynkin vakikeikkalaisen on hankalampi saada keikkoja nyt. Kun koulut taas alkavat ja opiskelijat poistuvat tilanne yleensä muuttuu.

Ai. Meille ei kyllä saada keikkalaisia mistään (erikoissairaanhoidon osasto). Puhelimeen paukkuu 3-5 tekstaria vähintään päivässä, että tulisitko töihin sinne, tänne ja muutamaan paikkaan vielä..

Nokka kohti uusia tuulia.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mä soitin suoraan Peijaksen ea:n osastonhoitajalle silloin v -99 kun sain päähäni paeta maalta  ;D Kävin sovitusti näytillä ja seuraavalla viikoilla aloitin hommat, kirjat 3kk kerrallaan. Pidemmänkin olisin saanut mutta arvoin jo silloin että haluanko jäädä vai vaihtaa takas farkut verkkareihin. Mulla oli kyllä silloin kokemusta keskussairaalan ea polilta...apauttia 2 vuotta?  Mutta työpaikkana tykkäsin, työkaverit tosi mukavia. Vaihtuvuus kova, samoin kiire. Silloin jo mahdoton pula hoitajista joten ihmettelenpä suuresti jos tilanne muuttunut....

Muuten hän oli niin kuin

Yksi meistä vain,

Hän rokkia rakastaa

Ja öisiä katuja...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ai. Meille ei kyllä saada keikkalaisia mistään (erikoissairaanhoidon osasto). Puhelimeen paukkuu 3-5 tekstaria vähintään päivässä, että tulisitko töihin sinne, tänne ja muutamaan paikkaan vielä..

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...