Jump to content
MAINOS

Metsonkoti, Simonkoti, Myyrinkoti?


Vieras: Nasu

Recommended Posts

Vähän kauhistutti mennä Metsonkotiin töihin kun kävin lukemassa täältä näitä juttuja, vaikkakin nämä 2 vuotta sitten näköjään kirjoitettu.

Olin iltavuorossa ja aluksi sain listan soluni asiakkaista ja noin 15min perehdytyksen. Nopeasti piti töihin tarttua ja ehdinkin vuoron aikana pitämään vaan 5min tauon. Asukkaita oli 7, onneksi sain opiskelijalta apua iltahommissa, en olisi muuten mitenkään ehtinyt, sillä kaikki oli syötettäviä, kuivitettavia yms.

Nopeasti se päivä meni, mutta on kyllä raskain paikka missä olen töissä ollut. Pari vuoroa vielä sinne. Ihmettelen miten vakkarit ym. jaksaa kun niin kiire, mutta ovat kai tottuneet. Talo oli niin iso, että jos jotain apua tarvitsi/piti kysyä, kesti tosi kauan löytää joku toinen hoitaja, kun ei voinut tietää missä huoneissa ne nyt menee. Sain aika nihkeitä vastauksia kun kyselin jotain juttuja, varmaan osaksi johtui siitä, että niilläkin tietysti omat hommat hoidettavana.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 4 viikkoa myöhemmin...
MAINOS

Olen ollut työharjoittelussa Myyrinkodissa ja oli kyllä huonoin kokemus ikinä. En viitsi kerrosta mainita, mutta sanottakoon että todella huono työilmapiiri pilasi koko työharjoittelun. Ohjaajani oli mukava vanhempi rouva, joten hänessä ei mitään moitittavaa. Työkaverit olivat aivan kamalia - eivät olleet tyytyväisiä mihinkään ja haukkuivat kaikkia kokoajan. Osaankin arvata, ettei minustakaan pidetty koska olin nuori ja kokemattomampi. Jatkuvasti paskanjauhamista selkien takana ja siellä oletettiin, että osaisin jo kaiken. Todella huono perehdytys ja kysyin kokoajan ohjaajaltani ja työkavereiltani kaikesta jotta oppisin ja silti niin moni asia jäi mysteeriksi. Ei ketään kiinnostanut tehdä töitä opiskelijan kanssa. En menisi enää Myyrinkotiin, vaikka maksettaisiin!

Kukaan ei ole hyödytön - aina voi olla edes huonona esimerkkinä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 7 kuukautta myöhemmin...

Myyrinkodista tässä olikin yksi tuoreempi kokemus. Kaipaisin lisää, osastoista voitte laittaa mulle vaikka yksärillä!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 1 vuosi myöhemmin...

Simonkylän vanhustenkeskuksessa olen ollut keikalla. Viereisessä rakennuksessa siis Simonkoti, jossa en tosin ole käynyt. Tässä hoivakoti 1:ssä hoitajat olivat tosi nyrpeitä ja kukaan ei edes tiennyt, että olin keikalle tulossa. Heidän työvuorolistassaan luki, että minun olisi pitänyt saapua klo 13:15, vaikka itselle varatussa keikassa luki klo 14:00. Siitä en onneksi huutia saanut. Sain kuitenkin siitä paheksuvia katseita, kun ei ollut tunnuksia heidän kirjausjärjestelmään. Vihaisesti kysyttiin, että "MIKSI EI OLE?" ja vastasin sitten, että enpä ole täällä tai Myyrin- tai Metsonkodissa keikalla käynyt, joten en ole sellaisia tunnuksia tarvinnut.

 

Asukaslista annettiin käteen, eikä kukaan kertonut mitä pitäisi tehdä seuraavaksi. Kyselin kokoajan joltain sairaanhoitajalta, että mitä oikein teen ja monelta ruokailut ovat. En tiennyt, että hoitaisin koko sen päivän minun asukkaitteni lääkkeet, vessatukset sun muut. Ilta meni onneksi hyvissä merkeissä, mutta ahdisti se, kun en tiennyt mitä oikein tekisin seuraavaksi. Kun sain selvitettyä itse ruokailuajat (jotka lukivat oikeastaan vain asukkaitten huoneessa...) niin osasin varautua niihin. Ajoissa sain kaiken tehtyä ja kirjattua, mutta jäi paskanmaku suuhun. Kai siellä sitten oletettiin, että olen ollut siellä aikaisemminkin ja tiedän mitä tehdä. Juupa juu...

 

En aio kyllä mennä toista kertaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...