Jump to content
MAINOS

Metsonkoti, Simonkoti, Myyrinkoti?


Vieras: Nasu

Recommended Posts

Kokemuksia kyseisistä Vantaalla sijaitsevista vanhainkodeista; millaisia työpaikkana, henkilöstöstä, minkä kuntoisia asukkaita... ??

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Mä en tiedä, kun Simonkodin yhteydessä olevan Torpan. Torpassa on kodinomaisempaa ja asukkaat(osa ainakin) suht virkkuja, joskin dementoituneita. Mutta siis yhden heng. huoneet ja rollilla pystyssä, kalusteet omia.

carpe diem

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Sen verran osaan minä kertoa että kaveri on Myyrinkodissa ja tykkää kovasti. :nauraa: Tietääkseni siellä on monta eri osastoa.. En nyt varmaksi väitä. Ja aikalailla vanhainkoti tyyppinen. Samanlainen taitaa olla kyllä Myös simo ja metsokin..

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Myyrinkotihan on syksyyn saakka ainakin lainatiloissa Helsingin puolella (olikohan asukkaat Kivelässä tms?), palaavat kotia kun remontti valmistuu.

Nokka kohti uusia tuulia.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Myyrinkotihan on syksyyn saakka ainakin lainatiloissa Helsingin puolella (olikohan asukkaat Kivelässä tms?), palaavat kotia kun remontti valmistuu.

Jep myyrkoti on evakossa syksyyn asti hesassa koskelan sairaalan tiloissa ja palaa uuteen kunnostettuun myyrinkotiin. Mitä tulee muuten aineskin kun itse olin aikoinaan töissä simonkodissa vanhukset osa oli omatoimisia ja osa melkein vuodepotilaita ja eiköhän linja ole tänänäkin päivänä että suurin osa vuoteeseen hoidettavia.

Etulinjan mies

Kanyloi varjoaan nopeammin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 9 kuukautta myöhemmin...

Mulla kokemusta metsonkodista ja simonkodista. Simonkotiin menisin ehkä vieläkin jos olisin perushoitaja, metsonkotiin en edes pieraisekaan. Ehkä se kertoo kokemuksista aika paljon..

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Metsonkodissa ei saa minkäänlaista tietoa mistään hädin tuskin asukkaiden nimet saa tietää ja kaikki raskaimmat työt kasataan keikkalaisille. Lisäksi kun et jotain tiedä siitä valitetaan todella kiukkuisesti eli jos ei osaa ajatuksia lukea ei sinne kannata mennä. Samaa olen kuullut monelta keikkaa tekevältä

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 kuukautta myöhemmin...
  • 2 viikkoa myöhemmin...

Simonkodissa olen käynyt, ollut.. Työporukka rentoa ja mukavaa.. Mut potilaat.. Isoja, vuoteessa, pihalla ku peipposet.. Eli ei mistään kevyimmästä päästä :) Mut työporukka auttaa jaksaa.

"Synkältä näyttää, mutta onneksi valopilkkuja on näkyvissä." -Ihaa-

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 1 kuukausi myöhemmin...

Olin tänään ykköskerroksessa ja sinne toisten mene (huomenna viel pakko mennä :S) Siel saa vaan turpaansa asukkailta ja niiden kaa pitäis pärjää yksin. Siinä samalla jakaa ruokaa, tiskaa, syöttää kolme potilasta ja laittaa 7, kaikki yksin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Olin tänään ykköskerroksessa ja sinne toisten mene (huomenna viel pakko mennä :S) Siel saa vaan turpaansa asukkailta ja niiden kaa pitäis pärjää yksin. Siinä samalla jakaa ruokaa, tiskaa, syöttää kolme potilasta ja laittaa 7, kaikki yksin.

Sama meno 2 kerroksessakin ja vielä suurin osa vakkareista tosi v..tumaisia  angry.png. Yhtään eriävää mielipidettä en ole kuullut keneltäkään joka siellä on käynyt

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Juuri tästä(kin) syystä tämä foorumi on kullanarvoinen. Keikkalaisena aion itse karttaa metsonkotia visusti kuulemani perusteella. Huono maine kiirii yllättävän äkkiä kauas ja sitten saavat ihmetellä miksi keikkalaisia on niin vaikeaa saada ja painaa vakkarit itse tuplavuoroa. :)

"Minä kyllä puren, jos yrittävätkin tulla motivoimaan ja aktivoimaan ja syöttämään terveysleseitä ja kysymään, että tulikos meiltä tänään kakka." Markus Kajo/Kettusen kootut/pakkovanhuus

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Myyrinkodin 5. krs ei ollu kehuttava paikka. Raskashoitoitoisia potilaita ja vajaa miehitys. Mieluiten kierrän koko Myyrinkodin kaukaa.

Älä ylpeile sillä, ettet ole koskaan kaatunut vaan sillä, että olet aina noussut ylös.- Joseph Campbell-

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 kuukautta myöhemmin...

minä olen ollut opiskelijana myyrinkodissa remontin jälkeen. Kerroksessa, jossa minä olin (en viitsi ilmoitella kerroksia), on vakituisilla työntekijöillä paljon sairaslomia, josta voi päätellä työn vaativuuden. Melkein jokaisessa vuorossa on aina vähintään yksi keikkalainen/sijainen.

Yhdellä työntekijällä on noin 7 asukasta hoidettavana, melkein jokainen asukas vuodepotilas/ vuoteeseen hoidettava ja raskasrakenteinen.  Jotkut työntekijät ovat mukavia ja auttavat kyllä tarvittaessa, mutta siellä on myös niitä työntekijöitä, jotka eivät millään auttaisi, jos ei heille asia kuulu.

Osastonhoitaja on minusta inhottava, eikä juurikaan puolla työntekijöidensä oikeutta/ hyvinvointia - voisi melkein sanoa päällepäsmäriksi  ::)

Jos kaipaa haastetta ja uusia tilanteita, kannattaa tietenkin käydä ainakin kokeilemassa myyrinkodissa. Onhan siellä ihan uusia ja hienoja apuvälineitä, joilla hommat tietenkin helpottuu.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 3 kuukautta myöhemmin...

Hitto, olin kokonaan unohtanut että kirjoitin käyväni katsastamassa paikan.

Juu kävin tosissaan tekemässä kaksi aamuvuoroa Metsonkodissa ja enää en sinne mene :) Aamulla kun menin töihin (huom.hyvissä ajoin) yritin ottaa selvää mihin soluun menen päiväksi, mistä saan avaimet+vaatteet ja miten lääkitys on tapana hoitaa jne. eli siis ihan tälläiset perusasiat. Yökkö ilmoitti minulle, että ei hänellä sitten ole koko päivää minua aikaa perehdyttää...olisin ymmärtänyt kommentin jos yökön työaika olisi ollut jo loppu, mutta toki se on tärkeämpää vakkareiden kanssa vaihtaa kuulumisia kuin keikkailijalle kertoa asioita :-X

No sain avaimet ja muut tavarat, pääsin soluun missä päivän olen ja mietin, että kyllähän tämä tästä, 7 asiakasta, joista osa vuoteeseen hoidettavia mutta se nyt ei sinäällään tunnu aivan mahdottomalta. Olin sitten ensimmäistä alkanut syöttää kun soluuni pamahtaa paikalle vakkarihoitaja joka hieman kireänä ihmettelee minkä takia en ole ottanut kansliasta solun puhelinta ja osaa asiakkaiden lääkkeistä (osa lääkkeistä on solussa, osa kansliassa), mieleni teki huutaa, että mistäs minä voin tietää kun ketään ei kiinnosta mitään kertoa mutta maltoin itseni kuitenkin.

Ai niin, jouduin hakemaan naapurisolun hoitajan avaamaan lääkelaatikon koska keikkariavaimilla sinne ei pääse, hoitaja tuli avaamaan sen minulle samalla tiukkaan sävyyn ohjeisti, että minun pitää aina muistaa lukita laatikko kun olen sieltä ottanut jotain...millähän lukitsen kun minulla ei ole avainta, sitä en kuitenkaan kerinnyt kysyä :nauraa:

Perustiedot asiakkaista rajoittuivat muistaakseni oikeastaan nimeen ja ruoka-aine allergioihin...oletan jos yksin hoidan, että hieman paremmat tiedot tulisi olla, voi olla että oletan liikaa.

Tuossa nyt muutama negatiivinen asia mainitakseni, paljon muutakin siellä oli josta en oikein välittänyt. Noh kuitenkin siis, enää en mene sinne keikalle ja tämän olen tehnyt myös kyseiselle yritykselle jonka kautta siellä kävin vuorot tekemässä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Eiköhän noiden yökköjen ja vakkareiden asenteista voikin jo tehdä johtopäätöksen, etteivät haluakaan sinne ketään auttamaan hommissaan... Joten parempi muiden pysyä poissa. Kokevat varmasti selviävänsä apuvoimitta paremmin... Jännä että silti viitsivät hakea keikkalaisia, siinäkin vois säästää vaan rahaa, kun ei ota ketään hommiin. Nekin rahat vois pistää talon tulokseen... Eiksje? :D

Jos potilas on sekavampi kuin meidän yksikössä hoitajansa, kuuluu potilas sairaalahoitoon...

Ylpeiksi jumalat tekevät ensin heidät, jotka jumalat haluavat tuhota.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Muoks. siis Metsossa. Olin  2. krs keikalla aamuvuorossa. Sain listan soluni asukkaista. Listassa oli kerrottu aika hyvin mitä tarvitsi tietää. Solussa 7 asukasta, joista osan hoitoon sain apua koska osastolla oli sh ja oppisopimusopiskelija joilla ei ollut omaa solua hoidettavana. Näin ainakin käsitin. Myös yökkö kertoi jonkun verran asukkaista ja miten heidän yö on mennyt ja mitä erityistä huomioitavaa on.

Aika raskas paikka hoitajalle, ja tavallaan yksinäinenkin. Saatan mennä uudelleen keikalle, tai sitten en :). Minulle ei kyllä, eikä ei paikka, vaan ehkä :).

3 lapsen äiti

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Niin ne kokemukset voi olla erilaisi :) On varmaan meistä osalle käynyt sitten vaan todella huono tuuri millaisia vakkareita siellä on silloin sattunut olemaan vuorossa. Todella hyvä, että löytyy hoitajia jotka sinne haluavat mennä keikalle kun itse sain hieman sellaisen käsityksen että on hieman kivenalla ihmiset jotka siellä keikkaa haluaisivat heittää.

Kerroin tosissani firmalle jonka kautta keikkaa tein nämä ongelmat joihin itse törmäsin paikassa ja toivoin, että kyseinen firma ottaisi Metsonkotiin yhteyttä asioiden korjaamiseksi, olisikohan niin voinut siis jo käydä...käsitin myös, että jotkut muutkin keikkarit olivat välittäneet samaa viestiä kuin minä.

Minua siellä ei kyllä paikan raskaus tai yksinäisyys niinkään tökkineet, olen ehkä tottunut tekemään työtä yksin kun yökön työtä tuli sen verran kauan tehtyä. Enemmän siellä mielestäni ongelma oli vakkareiden asenneongelma ja tiedonsaannin mitättömyys.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ai niin, pakko sanoa kuitenkin, että näin siellä muutaman todella hyvänkin puolen. Talolla näyttäisi olevan oma fysiterapeutti käytössä joka aktiivisesti pyöri osastolla :) Metsonkoti on myös mielestäni tiloiltaan varsin hyvä, hoitopuitteet ovat hyvät ja kyseisessä solussa oli myös nosturi käytössä asiakkaita varten.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...