Jump to content
MAINOS

Neulankeräysastiat potilashuoneissa


syxid

Recommended Posts

Kyl toi mun mielestäni on aika outoa, että "tavis-osastoilla" on neulankeräysastiat huoneessa... Mun mielestä se on kyllä jo isompi turvallisuusriski, kun nuo neulanpistotapaturmat.

Ainoa paikka missä olen törmännyt tähän käytäntöön että astiat ovat potilashuoneissa, on ollut tuo tehostetun valvonnan osasto. Siellä (kuten myös esim. teholla) ymmärrän tämän käytännön täysin. Mutta en ymmärrä että ne astiat pitäs olla tavallisillakin osastoilla (jossa on varsinkin liikkuvia / omatoimisia / muistamattomia potilaita).

- Sinähän olet väsynyt, kun on oikein pussitkin silmien alla!

- Ei ne oo pussit, ne on tissit!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Kyl toi mun mielestäni on aika outoa, että "tavis-osastoilla" on neulankeräysastiat huoneessa... Mun mielestä se on kyllä jo isompi turvallisuusriski, kun nuo neulanpistotapaturmat.

Olet siis sitä mieltä että työturvallisuus tulee vasta potilasturvallisuuden jälkeen. Itse työskentelen "tavallisilla" sisätautiosastoilla ja mitään ongelmaa ei vielä ole tullut siitä, että potilashuoneissa on neulankeräysastiat. Pistostapaturmat kyllä ovat vähentyneet.

Minä olen sen verran itsekäs hoitaja, että laitan tässä tapauksessa oman etuni edelle.

"Tietä käyden tien on vanki/ vapaa on vain umpihanki."

- A. Hellaakoski -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 3 viikkoa myöhemmin...

Itse samaa ihmetellyt, eikö kuitenkin olisi turvallisempaa jos hoitajat raahaisivat neulankeräysastiat mukanaan ja vesivät takaisin omalle paikalleen. Itse en missään vakkari hommissa mutta sijaisena olen saanut nähdä kun neulankeräys astia hoippuu käsienpesualtaan päällä.  Olisihan se parempi jos neulankeräysastiat olisivat poissa potilashuoneista!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...