Jump to content
MAINOS

Palkka yötyöstä


Vieras: pyörni

Recommended Posts

Hei! Millaista palkkaa saa sairaanhoitaja, joka tekee täysiaikaisesti pelkkää yötyötä?  Olen juuri miettimässä työpaikan vaihtoa hyvinpalkatusta päivätyöstä yötyöhön, mutta tulojen pieneneminen mietityttää... Kiitos kaikille avusta jo näin etukäteen:)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Yötyötä tekevän palkka riippuu tekeekö ns. täyttä listaa vai ottaako yölisät aikana. Jonkinlainen haarukka voisi olla 2500 - 3200 euroa/kk täysillä kokemuslisillä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Sairaanhoitajan palkasta ei tietoa mutta itse teen lähihoitajana yötyötä 7 yötä 7 vapaata periaatteella ja kuukaudessa käteen jää noin 1600 euroa. Bruttona kuukausipalkka yhden kokemuslisän kanssa 1750+lisät n 700 euroa kk. Kaksivuorotyöhön verrattuna tienaan noin 400 euroa kuukaudessa enemmän yökkönä ja vapaata puolet vuodesta!!!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Minä teen pelkkää yötyötä. Välillä saan aikahyvityksiä, väälllä taas teen täysiä tunteja. Kun meinasin joutua kolmivuorotyöhön laskeskelin että palkkani olisi pudonnut n. neljänneksen. Eli suunnilleen sen verran siitä saa. Euromäärää on vaikea sanoa, kun sehän tulee peruspalkan ja kokemuslisien mukaan.

Sodassa, rakkaudessa ja yleisessä vitutuksessa kaikki on sallittua.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Hoitaja80

Hiukka ohi aiheen menee mutta millaisissa paikoissa ja missä päin maata nykyään sh voisi tehdä pelkkää yötyötä?? jos tilaisuus siihen tulisi, vaihtaisin just ;D. meillä aiemmin tehtiin 3 kk vakiyökön hommaa ja sit 6 kk 3-vuoroo mut harmiksemme se purettiin vedoten henkilöstöpulaan ja työntekijöiden terveyden edistämiseen angry.png Muilla osastoilla meidän talossa oli erilainen käytäntö

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Hiukka ohi aiheen menee mutta millaisissa paikoissa ja missä päin maata nykyään sh voisi tehdä pelkkää yötyötä??

Ainakin terveyskeskusten vuodeosastoilta löytyy vaki-sh-yökköjä. Mutta eikös tuo ole neuvottelukysymys, eli missä vaan missä yötyötä tehdään..
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Hiukka ohi aiheen menee mutta millaisissa paikoissa ja missä päin maata nykyään sh voisi tehdä pelkkää yötyötä??

Ainakin terveyskeskusten vuodeosastoilta löytyy vaki-sh-yökköjä. Mutta eikös tuo ole neuvottelukysymys, eli missä vaan missä yötyötä tehdään..

Jostain syystä kaikkien osastojen johtoporras ei tykkää siitä. että pelkkää yötyötä tehdään. Edellisessä työpaikassa (HUS)vakiyökköjen hommat on kuulemma muutettu kolmivuorotyöksi ylihoitajan päätöksellä. Hän ei minunkaan siellä ollessa vakiyököistä tykännyt, muttei silloin vielä asiaa pystynyt muuttamaan henkilöstöpulan takia. Osastolla usealla vanhemmalla perus- ja sairaanhoitajalla oli lääkärin määräys olla tekemättä yötyötä.

Hoitajien ikärakenne kyllä monessakin paikassa antaa mahdollisuuden yötyön tekemiselle. Meillä(TYKS) ainakin tulee monilta hoitajilta kiitosta, että jaksan yötyötä tehdä. Näin muille hoitajille ei niin paljon yövuoroja jää.

Itse en kuitenkaan täysin vieraalle osastolle ainakaan erikossairaanhoidossa menisi yötyötä tekemään. Työpaikan vaihdoksen yhteydessä tein täälläkin ensin normaalia kolmivuorotyötä, joloin opin osaston käytännöt yms. Sitten rupesin pikku hiljaa tekemään enemmän yövuoroja ja lopulta tein pelkästään yötyötä.

Sodassa, rakkaudessa ja yleisessä vitutuksessa kaikki on sallittua.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Hiukka ohi aiheen menee mutta millaisissa paikoissa ja missä päin maata nykyään sh voisi tehdä pelkkää yötyötä??

Ainakin terveyskeskusten vuodeosastoilta löytyy vaki-sh-yökköjä. Mutta eikös tuo ole neuvottelukysymys, eli missä vaan missä yötyötä tehdään..

Kyllä HUSsillakin on pelkän yön tekijöitä, eli on se neuvottelukysymys. Virallisesti tehdään kolmivuorotyötä, mutta käytännössä pelkkää yötä.

Nokka kohti uusia tuulia.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Meidän osastolla on muutama vakiyökkö, vaikkei virallinen linjaus tätä suosikaan. Vakiyökkö tekee kerran vuodessa yhden listan päivävuoroja, muuten pelkkää yövuoroa.

"Minä suojelen sinua kaikelta, mitä ikinä keksitkin pelätä. Ei ole sellaista pimeää, jota minun hento käteni ei torjuisi." -Ultra Bra-

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 viikkoa myöhemmin...

Ite olisin halukas, varsinkin näin kesäisin, tekemään pelkkää yötyötä. Muttamutta, meidän talossa tähän ei ole suostuttu. Johtoporras perustelee asian sillä, että silloin työntekijä vierottuu liikaa päivätöistä  >:D Aikusten ihmisten holhoamista, eiköhän jokanen osaa ite ottaa vastuun ammattitaidon ylläpitämisestä... Joillekkin ihmisille ja elämäntilanteille yötyö sopisi 3-vuorotyötä paremmin, mutta ei tälläistä meillä huomioda.

"Maailmassa ei ole koskaan saatu aikaan mitään ilman suoraa toimintaa."

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 5 kuukautta myöhemmin...

Minä teen pelkkää yötyötä. Välillä saan aikahyvityksiä, väälllä taas teen täysiä tunteja. Kun meinasin joutua kolmivuorotyöhön laskeskelin että palkkani olisi pudonnut n. neljänneksen. Eli suunnilleen sen verran siitä saa. Euromäärää on vaikea sanoa, kun sehän tulee peruspalkan ja kokemuslisien mukaan.

Mäkin teen tällä hetkellä pelkkää yötä.

Ulkona olen noista aikahyvityksistä sun muista, että miten ne menee eli voisiko joku ystävällinen henkilö vääntää rautalangasta?

Mulla joka toinen lista on tähän saakka ollut ns. vajaa ja joka toinen kutakuinkin täysi, joka tietenkin kummastuttaa itseäni jonkin verran. Meillä yököt tekee 10 tuntia/yö ja ollaan työyhteisön eduksi toivottu kaikki, että yökön työvuoro olisi 11 tuntia, jolloin samalla nuo listat tasoittuisi edes hieman..

" Vaikeuksien kohdatessa saa huomata, kuinka rikas sitä on monella tapaa ollut. "

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

samalla lailla mulla on noiden öiden kanssa. Joka toinen lista on vajaa, eli sitten aina seuraavalla listalla tasataan tunnit. Niin se menee väkisinkin, kun on 3 viikon listat ja tekee 7+7. Tosin alkuvuodesta ja vuodenvaihteessa tulee niin paljon ylimääräisiä vapaita, että ei juuri tarvitse listoja tasailla =)

Jos et pidä siitä, että muut kävelevät ylitsesi, nouse ylös lattialta.

Non sunt multiplicanda entia praeter necessitatem.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Hmm.. mä taas olen ymmärtänyt, että jotkut yököt tekee noita tuntivajauksia takaisin ettei tule taloudellisia tappioita?

*raapii päätään*

" Vaikeuksien kohdatessa saa huomata, kuinka rikas sitä on monella tapaa ollut. "

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kun tekee 11 tuntisia öitä, tulee tunnit täyteen, meillä tunnit tasataan kahdessa listassa eli kahden listan tunnit oltava 230 tuntia / normaali lista, eli ei mitään ylimääräisiä pyhäpäiviä. Kahdessa listassa ( 6 viikkoa ) tulee yhteensä 21 yövuoroa ja kun jokainen yövuoro on 11 tuntia niin tulleepi kahdessa listassa 231 tuntia. Näin ei missään vaiheessa vähennetä "tekemättömiä tunteja" palkasta.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...