Jump to content
MAINOS

Debora


Vieras: jennifer

Recommended Posts

Meinasin laittaa hakemuksen Turkuun deboraan. Enpäs laitakaan. Aivan kamalaa!! Toivottavasti joutuisivat vastuuseen. Lapsellista touhua

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 3 viikkoa myöhemmin...
MAINOS
  • Vastauksia 61
  • Aloitettu
  • Uusin vastaus
Vieras: Röykeää Deboran toimintaa

Tositarina Espoon tiimistä: Liki 100- vuotias rouva itki, siis tosiaankin ITKI. Sitä että Deboran henkilökunta kävi liian usein hänen luonaan (x3pvä). Kerran viikossa tapahtuva siivouskin oli rouvan mielestä hutaisemalla tehty.  Rouva toivoi kaksi kuukautta ikkunanpesijää, lukemattomista viesteistä huolimatta ei sitä hänelle järjestetty. Siis yksi asia missä rouva olisi todellakin tarvinut apua, ei sitä silti viitsitty hänelle järjestää. Kerran viikossa kävi vuoroon sattunut lähihoitaja siivoamassa ja siivousjälkeen rouva oli täysin tyytymätön, ja sitä en yhtään ihmettele jos vuoroon sattui siivoustaitoinen tai ei niin siivouksesta piittaava lähihoitaja. Täysin omatoiminen rouva, joka tunsi olevansa kotinsa vanki itki minulle pariin otteeseen, tyyliin auta sinä minua. Vein asiaa eteen päin koordinaattorille, että rouvalle tehdään täysin turhia käyntejä. Koordinaattorina toimiva esimies oli kuitenkin eri mieltä, sillä ulkomailla asuva poika maksoi ihan mitä vaan käynneistä, niitä käyntejä ei voida siis lopettaa. Onneksi lopulta kävi hyvin. Kyseinen sisukas rouva sai lopulta irtisanottua Deboran. Kyseisen rouvan luona käytiin ainakin 10 kuukautta, mikä on pitkä aika vanhan kärsivän ihmisen aika taistella oikeudesta omaan elämään.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 kuukautta myöhemmin...
Vieras: paska_paikka

Pahin paikkani IKINÄ on ollut keikkatyöni Deborassa. Nyt uudessa työpaikassani ihmisarvoni on jälleen sitä mitä sen pitäisi ollakin. ARVOSTETTU. Olen hengittävä ja elossa oleva ihminen. Se että Espoon Deborassa oli mätämunia ja on edelleen töissä, ne eivät pääse kuitenkaan enään ikinä vaikuttamaan MINUN elämääni. Tyttöpariskunta jotka ovat  nykyään töissä. Kovaäänisen naisen ansiosta sekä Kopla kolmikko sekä serkukset (lähihoitaja+ koordinaattori), ikävä kyllä jatkavat vielä siellä työntekoa. En tiedä muuta kuin että ovat vielä töissä siellä. Niinhän käy, että pahiksilla on valtaa tietyn aikaa. Kunnes lopulta käy köpelösti.

Olen aina ollut hyväkäytöksinen ja oikeudenmukainen, niin paljon että minua kehuttiin ja ylistettiin ei pelkästään asiakkaiden vaan lähiesimieheni sekä myös palvelupäällikön johdosta joka tehtiin julkisesti muiden työntekijöiden kullesssa. Sanoin, että kyseinen kehu on ollut minulle huonoksi sillä olen tuntenut joidenkin käyttäyttäymisessä muutosta . Sen myötä syntyi kilpailuhenkeä ja mollaamista. Sanoin myös avoimesti kyseisille henkilöille, eli palvelupäällikölle ja esimiehelle etteivät kehu minua muiden kuullen. 

 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Pois jo hyvin pitkään Deborasta ja voin vain todeta että JEE, JEEE😁

Hirveä paikka!!!!

Minulle annettiin ensimmäisen kerran elämässäni tyydyttävä käytös Deborassa. Minkä takia? No, taistelin epäoikeudenmukaisuutta vastaan. Juoksulistat, ilman taukoa. Jos asianmukaisesti sanoit, ettei käy ruokatauoton työ ja toit sen yhtä useasti esille kuin sitä työlistaa teit, niin porukka leimasi valittajaksi. Joo-oo arvatakaa miltä tuntui tehdä töitä?

Osa teki töitä päivästä toiseen samoilla asiakkailla 15 minuutin siirtymillä. Itse tein vaihtuvaa listaa ja  ei siirtymäaikoja. Jos siitä valitit sitä ei kuunneltu tai sait potkut. 

Hirveä paikka!!  

 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 1 kuukausi myöhemmin...
Vieras: Listansuunnittelua

Listansuunnittelijat voivat prosenttien varjolla suunnitella kenelle hyvänsä täydet listat. He jättävät roikkumaan listoille aikaa kuluttavia paikkoja, joita voidaan hyvän tahdon eleenä jakaa niille kenen päivää halutaan keventää. Toiset huhkivat ja toiset loisivat, on Deboran toimintaa. Varsinkin sen jälkeen kun listoja alkoivat suunnittelemaan työntekijät. Tämä savustusmeiniki on inhottavaa ja täysin epäoikeudenmukaista, sekä johdolle täysin näkymätöntä piilovittuilua, jolla viedään eväät puolustuskyvyttömältä ihmiseltä. Prosentit näyttävät näin joten turha sanoa mitään. Ainakin Espoossa on tätä toimintaa harjoitettu jo viimeisen vuoden ajan.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 4 viikkoa myöhemmin...
Vieras: Läheltäseurannut

Älä ikinä luota E:iin, mitä sitten lupaakaan tai sanoo. Tarkottaa eri asiaa, täysin kaksinaamainen.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 1 kuukausi myöhemmin...
Vieras: Ei-Enää-Deboraa

Voin allekirjoittaa täysin lähes kaikki monet monet tämän ketjun tyytymättömät kommentit Deborasta. Olin siellä vuoden töissä ja taistelin asiakkaiden oikeuksien puolesta. Ja luonnollisesti sen vuoksi minut savustettiin ulos. Näin jälkikäteen ajatellen sinänsä hyvä juttu, sillä nykyisessä työpaikassa asiat ovat paljon paremmin. Deboraa voi käydä kokeilemassa, mutta ehdottamasti kannattaa muistaa, että huonoon työpaikkaan ei tarvitse jäädä.

Deborassa ei kunnioiteta TESiä ja jouduin itsekin taistelemaan oikeuksieni puolesta luottamusmiehen kautta. Onneksi hän sentään on asiallinen. Lisäksi se, että esimies suoraan valehtelee oli meillä siellä täysin arkipäivää. Ja ne asiakkaiden oikeudet minua siellä niin surettivat. Valitettavasti henki on selkeästi "voitot maksimiin, laatu minimiin".

En voi suositella paikkaa kellekään.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 1 kuukausi myöhemmin...
Vieras: pölöpölö

Luulin tekeväni töitä itseohjautuvassa tiimissä, missä noudatetaan hienoa Buurtzorgin mallia Hollannin opein. Harmi vaan kun hoitajat, ketkä alkoivat suunnittelemaan listoja, he luulivat jotenkin ylenevänsä työtehtävissään ja antoivat sen myös näkyä sitten muille. Yhtäkkiä voitiinkin alkaa tiuskimaan ja komentamaan muita kollegoja tavoilla, mitkä itselläni eivät kävisi mielessänikään. Olin todistamassa Espoossa kun eräs juuri työnsä aloittanut hoitaja hihkui koordinaattorina toimivalle esimiehelle sitä, että hänen pitää kutsua tyttöystäväkin työskentelemään tänne, kun täällä ylenee niin nopeasti. Itse ihmettelin tätä ajatusmaailmaa, kun eihän henkilö ylene työtehtävissään mihinkään, vaan toteuttaa sitä toimintamallia, mikä pitäisi olla itsestäänselvä tapa toimia itseohjautuvassa tiimissä. Mutta, ikävä kyllä, olin mukana tässä alkuvaiheen käsirysyssä, jossa hoitajat mittasivat 'ylenemistään' julmilla keinoilla.

Nyt reilun vuoden työskennellessä uudessa työpaikassa keikkalaisena edelleenkin ( omasta halusta), tehden siinä sivussa muita hommia, niin voin vain pyyhkiä otsalta hikeä ja todeta, että kaikkea julmuuksia sitä ihmispolo joutuukin kokemaan toisten pyrkimyksien edessä.  Siinä vaiheessa olet vaan se este, mistä pitää päästä yli vaikka räpiköiden. Oma kunnia pitää säilyttää keinolla millä hyvänsä, vaikka ei osaisi tehtäväänsä. Siinä sivussa, sinä kärsivä ihminen olet joutunut tekemään hulluja työvuorolistoja, joissa ei ole taukoja ja silti pitäisi hymyillä ja taputtaa kamua olalle hyvin suunnittelusta työvuorolistasta, en suostunut siihen oman työhyvinvoinnin varjolla, ja seuraukset olivat kaameat.

Työntekijät (vihamiehet) saivat yhtäkkiä määritellä sinun käytöksen tyydyttäväksi, vaikkei siihen ole muuta syytä kuin kauna. 

Ennen Deborassa työskentelyä käytökseni ja työpanokseni ovat olleet kiitettäviä, olen ollut monessa hommassa alkuunpanijana ja tehnyt muitakin hommia kuin hoitoalaa (antaa perspektiiviä, suosittelen kaikille 👍). Niin nämä henkilöt jotka tiesivät voimavarani käänsivät ne heikkoudeksi kohdallani. En tiedä pahempaa kuin työpaikkakiusaus, jota koin Deborassa pelkästään siitä että olen tarkka ja positiivinen, muiden kanssa toimeentuleva, mutta epäkohtiin puuttuva.

Positiivista siis on vain se kaikki hirveä koettu piina, jota koin Deborassa palvelupäällikön suostumuksella. Hän ei siis koskaan jutellut kanssani epäkohdista, ainostaan näiden muiden kanssa. Olen vahva. Saan kiitosta viikottain. Minua kaivataan töihin, saan kehuja. Kuten ennenkin sain, ennen Espoon Deboran listansuunnittelijoiden murskayksikköä. Huh, HUH!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 1 kuukausi myöhemmin...
Vieras: Työnantaja nöyryytti

Itse työskentelin Deboran palveluksessa parisen vuotta mm.2015. Aikaisemmat työnantajat ja Deboran jälkeiset olleet erittäin miellyttäviä enkä missään ole kohdannut sellaista nöyryytystä kuin tuon kuluneen muutaman kauhean vuoden aikana. Aluksi luulin, että kaikki on hyvin ja Debora mielikuvieni mukainen. Koeajan jälkeen esimieheni otti minut silmätikukseen ja aloitti jokapäiväisen kiusanteon joka oli aluksi muka vain leikkiä. Kun sanoin asiasta ja toivoin että "vittuilu" loppuisi niin tilanne vain paheni siihen pisteeseen, että kerroin silloiselle toimarille kiusaamisesta. Johtajatar haukkui ja käski painua muualle valittamaan, jos työt ei kiinnosta. Tosin se kaheli huusi kuin sireeni toisinaan myös pienelle pojalleen, jota retuutti työpaikalla ja työpaikalle silloin tällöin. Kaikilla ei pitäisi olla lapsia, jos pitää pahaa oloaan purkaa noin pieniin ihmisiin. Kuulin myöhemmin, että Johtajattarella oli jokin diagnosoitu mielisairaus, joten annoin asian olla enkä tehnyt lastensuojeluun ilmoitusta (myöhemmin kaduttanut etten tehnyt silloin mitään). Mutta vaihdoin työpaikkaa ja takaisin ei ole kyllä ollut ikävä. Nykyään kuulemma silloinen johtajatar on siirretty muihin hommiin ja lähiesimieheni, josta kaikki alkoi, on edelleen talossa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Mörkö_listalla

Itse mietin, mitä keksisin selitykseksi ansioluettelooni kyseiselle ajanjaksolle, sillä en kehtaisi edes mainita olleeni töissä  Deboralla😱🤔🤮Niin mätä paikka, ja kipukohtia avaava nimi ansioluettelolistalla, että tekee ihan pahaa nimetä paikka työpaikaksi. Hirvein ja epäoikeudenmukaisin työpaikkani koskaan 💀.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 4 viikkoa myöhemmin...

Ilkeily on mitä pahinta, mitä olen kokenut Deborassa. Omat asiakkaat olivat ainakin kohdallani kauhitus keikkalaisena työskennellessäni. Yhtäkkiä keksittiin sääntö, että jos on ollut yli puoli vuotta töissä keikkalaisena, niin pitää ottaa omia asiakkaita. Sinulle siis nimitettiin omat asiakkaat. Tietenkään tämä sääntö ei koskenut kielitaidottomia, mutta asian osaavat keikkalaiset joutuivat omaksi hoitajaksi, jos he olivat työskennelleet jo yli kolme kuukautta pääsääntöisesti. Tämäkin päähänpisto taisi olla jonku vakkari lähärin juttu, joka sattumoisin alkoi suunnittelemaan listoja. Minulle keikkalaiselle laitettiin yhtäkkiä asiakkaiden nimiä listoille omiksi asiakkaiksi. Pahin tapaukseni 'omana hoitajana ' oli ns. oma asiakkaani.

Olin laittanut keikkalaisena viestiä koordinaattorille jo kuukausia aiemmin, keneltä todellakin toivoin APUA tilanteeseen. Laitoin kuvia asiakkaan kantapäästä, että tälle ruvelle pitäisi tehdä jotakin. Aikaa kului, ja kului...Innokas lähäri, joka muutenkin tykkäsi puuttua muiden asioihin suihkutti kolmen viikon aikana haavaa, niin että rupi irtosi ja haava levisi kantapäästä lievästi sen alle . Menin käynnille kolmen viikon jälkeen, ja laitoin asiakkaan samantien sairaalaan. Sillä kotioloissa sitä haavaa ei enään voitu hoitaa.

Espoo..

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 kuukautta myöhemmin...
Vieras: En suosittele

Olin Deboralla töissä useamman vuoden. Lähdin kun motivaatio loppui kokonaan kyseisessä firmassa työskentelyyn. Jatkuva pula lähihoitajista (uskon huonon maineen vaikuttaneen asiaan) kulutti loppuun ja jokaiseen työvuoroon lähtö tuntui tuskaiselta kun ei tiennyt tuleeko työpäivästä 16h pituinen lyhyine taukoineen. Pitkä sen vuoksi kun jos illasta puuttui tekijä eikä sijaista saatu esimies uhkaillen pakotti jäämään tuplavuoroon hätätyön ilmoittamisen varjolla. Tätä tapahtui usein. Lisäksi uusi palkattu lähiesimies sai jo viikon talossa olleena työilmapiirin tulehtumaan. Työkaverit oli kultaisia ihmisiä ja eräs parhaimmista ja tunnollisista työkavereista joutui uuden esimiehen silmätikuksi totaalisesti ja vasta muutamia viikkoja esimies talossa ollessaan joutui toinen jäämän sairaslomalle kyseisen esimiehen ilkeilyiden vuoksi. Nooh. Pääsin uuteen ihanaan työpaikkaan jonne on mukava aamuisin lähtä. Toivon todella ettei tämä tule olemaan jatkossakaan pettymys. Lisäksi deboralta on tullut vanhoja työkavereita myös nykyiseen paikkaan. 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...