Jump to content
MAINOS

Debora


Vieras: jennifer

Recommended Posts

Vieras: Keikkailija

Mulle on palkat tulleet ajallaan ja keikkaa saanut tehdä sen mukaan mitä ehdin. Oon ollut ihan tyytyväinen.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 viikkoa myöhemmin...
MAINOS
  • Vastauksia 61
  • Aloitettu
  • Uusin vastaus

Deboran omistuspohja koostuu perheestä, joista kaikki aivan mielettömän raha-ahneita. Ihmisellä niin työntekijällä kuin asiakkaalla ei ole mitään merkitystä, kunhan omistajien omat taskut täynnä... :-S "Johtoporukka" on täysi vitsi, sillä ei ole minkäänlaista näkemystä henkilöstöjohtamisesta :-( "Elisapetti" huutaa työntekijöilleen naama punaisena ja kiroilee kuin mikäkin touretten syndroomapotilas. Kilpailu alalla muiden yritysten kanssa on kovaa ja Debora painanut hinnat niin alas, että useat yhtiön velvoitteet jääneet hoitamatta, kuten juuri työntekijöiden palkat ja mamuja viilataan linssiin toden teolla. Nyt firma on jälleen laajentamassa vanhusten palveluihin eikä toiminta taloudellisesti ole kestävällä pohjalla. Näyttää siltä, että kasvuhalua on hinnalla millä hyvänsä. Epäilen, että ei mene kauaa, kun firma on konkurssikypsä ja sitten jää kaikki pystyyn. Olisiko jokin maailman luokan vedätys kyseessä ja sitten soromnoo...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 4 kuukautta myöhemmin...

hallinnon kautta... TJ haistattelee kaikille. Ei mitään häpyä työntekijöilleen. Olevinaan suuren maailman immeisiä. Ilmeisest jotain kauppoja hieromassa. "Laajennetaan" toisille paikkakunnille yhden ihmisen voimin, jotta saa paperilla näyttämään isolta firmalta. Toimipiste per hoitaja... "Logistiikkapäällikkö", joka TJ:n Big bro, arvostelee TJ:tä joko tietoisesti selän takana tai suoraan naaman edessä TJ:n pyrkyritouhuista. Webbisivut vaihtuu useammin kuin autojen väritys. Mistäköhän johtuu....? Tosiasiassa tullut koko ajan huonoa feed bäkkiä, koska hyödynnetään ulkomaalaisia ja yököt ovat tosi yökköjä. Suomalaiset lähteneet pois aikaa sitten. Tuntuu siltä, että Deboran omistajat vetävät hinnalla millä hyvänsä kakun kauniiksi, mutta sisällä kammottava pommi. Osta hjuva fjirma, Vhjenälla khjallis, Shjuomesa hjalba...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 1 kuukausi myöhemmin...

Itse en suosittele Deboraa, enkä varsinkaan kotihoitoa, yhtään kenellekään. Asiat ei toimi kunnolla, työhaastattelua ei ole vaan töihin otetaan heti ensitapaamisella, perehdytys on vaan sanallinen, lähiesimiehet eivät tee töitänsä jotta vois tehdä omansa ja keikkalainen jätetään ihan oman onnensa nojaan jos ei ole esimiesten kaveri entuudestaan. Työpaikalla käytös on myös kuin päiväkodissa olisi, työntekijät tulee ja menee miten itseä huvittaa, tilat on aina sotkuiset ja ohjeistuksia ei ole päivitettyjä, joten tietoa saa jos joku viitsii vastata.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 1 kuukausi myöhemmin...

Joo. En missään nimessä kannata Deborah työnantajana. Työntekijöiden varsinkin keikkalaisten kohtelu aivan ala-arvoista ja esimiehet eivät ota mitään kantaa jos jotakin asiaa kysyy. Ala-arvoinen firma kaikin tavoin

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 1 kuukausi myöhemmin...
Vieras: Etsi parempi työpaikka

Tuntityöntekijälle ei makseta sairauskorvausta, vaan suunnitellut työvuorot laitetaan ei suunnitelluiksi. Tiimejä koordinoi lähihoitajat, joilla ei ole esimieskokemusta. Ajolistoja suunnittelevat työntekijät (lähihoitajat), jotka suosivat toisiaan. 

En suosittele työpaikkaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 4 viikkoa myöhemmin...
Vieras: TyhmäDebora!

Pitkään töitä tehneenä voin todeta, että ongelmista ei keskustella. Uusi itseohjautuvuusmalli on poikinutut vain ongelmia. Itseohjautuvuuden myötä koordinaattoreiden töiden helpottamiseksi päädyttiin ratkaisuun, että työntekijät alkavat tekemään listoja. Aiemmin kaksi koordinaattoria suunnitteli listat ja he tiesivät kenellä on raskas päivä. Nyt koordinaattoreiden lisäksi on kolme muuta työntekjää tekemässä ajolistoja. Minne työt hävisivät? Kentällä se näkyy, se että toiset istuvat tekemässä listoja! Lähihoitajat tekevät ajolistoja, ja näitä listoja suunnitttelevat nykyään tyttöystävät, kamut ja sukulaiset. Uuden järjestelmän, Doman piti olla järkevä, se suunnittelee melkein itse ajolistat (täytyy johtoportaan olla täysin tyhmiä!). Näillä prosenteilla perustellaan syitä, jos et jaksa tehdä ajolistaa. Pitää johtoportaalle näkyä riittävät prosentit. Toisille suunnitellaan ajoaikoja ja ruokataukoja, ja toisille ei. Jos vaadit tasa-arvoa, ja ruokataukoja, niin saat kenkää. Deboran tasa-arvoa!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 3 viikkoa myöhemmin...
4.7.2017 klo 18.39, Vieras: TyhmäDebora! kirjoitti:

Pitkään töitä tehneenä voin todeta, että ongelmista ei keskustella. Uusi itseohjautuvuusmalli on poikinutut vain ongelmia. Itseohjautuvuuden myötä koordinaattoreiden töiden helpottamiseksi päädyttiin ratkaisuun, että työntekijät alkavat tekemään listoja. Aiemmin kaksi koordinaattoria suunnitteli listat ja he tiesivät kenellä on raskas päivä. Nyt koordinaattoreiden lisäksi on kolme muuta työntekjää tekemässä ajolistoja. Minne työt hävisivät? Kentällä se näkyy, se että toiset istuvat tekemässä listoja! Lähihoitajat tekevät ajolistoja, ja näitä listoja suunnitttelevat nykyään tyttöystävät, kamut ja sukulaiset. Uuden järjestelmän, Doman piti olla järkevä, se suunnittelee melkein itse ajolistat (täytyy johtoportaan olla täysin tyhmiä!). Näillä prosenteilla perustellaan syitä, jos et jaksa tehdä ajolistaa. Pitää johtoportaalle näkyä riittävät prosentit. Toisille suunnitellaan ajoaikoja ja ruokataukoja, ja toisille ei. Jos vaadit tasa-arvoa, ja ruokataukoja, niin saat kenkää. Deboran tasa-arvoa!

Koskeeko tämä kotihoidon puolta vai myös Harmoniaa? Etsivät meinaan niin montaa työntekijää tällä hetkellä..

Martsu

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Deborassa työskennelleenä reilu vuoden voin suositella. Saan itse paljon vaikuttaa työtehtäviini sekä työaikoihini. Turha hierarkia poissa mikä tietenkin lisää osittain itse vastuunottoa työstään enemmän. Mutta se vasta motivoikin kun näkee työnsä jäljen ja pystyy haastaa itseään kokoajan enemmän. Aina löytyy epätyytyväistä porukkaa, tällöin on syytä varmaan miettiä olisiko itsessään parannettavaa ja onko oikealla alalla. 

 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Ihanaa1990

Ai, jos Deboran pahuuden pesässä ei viihdy tai kyseenalaistaa toimintaa on heti väärällä alalla:D? HAH-HAH-HAA!!

Turha hierarkia poissa, tarkoittaa, että sinulla ei ole hoitovälineitä kuten hanskoja tai kengänsuojuksia, muista puhumattakaan, kun ne pääsevät aina loppumaan ja sitten viikko tolkulla odotellaan niiden saapumista. Turha hierarkia poissa tarkoittaa myös sitä, että ajolistojen suunnittelu on TÄYSIN epäoikeudenmukaista, sillä niitä suunnittelevat sukulaiset, kaverit ja tyttöystävät. Tekevät listansuunnittelua älykkäällä Doma-järjetelmällä, joka pian tekee itse kokonaan kaiken suunnittelutyön;)  HAH-HAH-HAA!! Tietokoneasiantuntijoita kaikki sen jälkeen kun pääsevät muutaman kerran listoja suunnittelemaan:D. Ohjelma kuin ohjelma suunnittelee lyhyimmän reitin mukaan asiakaskäynnit, se ei ole mitään wow-tiedettä;) Mutta se, että tietokoneohjelma ei suunnittele paikkoja hoitajamyönteisesti on totta. Harvoin kaikki avuntarvitsijat asuvat niin, että tietyllä kilometrin säteellä on helpot ja raskaat paikat jaettuna tasaisesti. Noh, nykyinen järjestelmä ei ole päivitetty siten, että se huomioisi myös nämä seikat. Ja jos olet joskus niistä maininnut olet jo saanut kenkää, sillä koordinaattorit eivät halua itseään fiksumpia tyyppejä töihin;) Kyräilyä, valehtelua, oman itsensä korostamista riittää niin että omakehu haisee kilometrien päähän. Koordinaattorit keksivät milloin mitäkin omasta päästään, kun kysyt työlakiin perustuvia asioita.  Eli kaikki asiat on tarkastettava, useinmiten olet oikeassa, joten luota hälytyskelloon!

Siellä pahuudenpesässä ei ole enää hyviä hoitajia kun kaikki ovat tajunneet lähteä pois tai ne on savustettu ulos talosta. Kieroutunutta menoa, mustamaalaamista, käytöstapojen puutetta johdosta rivikansaan. Epäsiistiä ja äänekästä väkeä, saavat haukkuja lähellä sijaitsevilta yrityksiltä sekä siivoilijoilta, kun wc:t siivottomassa kunnossa ja muut eivät saa tehtyä töitä tupakansavun tai äänekkyyden vuoksi.

Jatkuvasti hakevat uusia työntekijöitä, kun eivät saa ketään pitkäksi aikaan pysymään firmassa. 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Itse työskentelin firmassa muutama vuosi sitten. Liikaa epäammatillisesti käyttäytyvää, kuppikuntaista väkeä ja tiettyjen työntekijöiden suosimista vuoroissa ja tehtävissä. Tosin tosi mukavia ja osaavia työkavereitakin löytyi, mutta eivät riittäneet korvaamaan näiden muiden "panosta" ilmapiiriin ja meininkiin. Jotain hyvää: Opin ainakin arvostamaan hyvää työilmapiiriä ja sujuvia esimiestaitoja tämän kokemuksen jälkeen. Toivottavasti meno on muuttunut niistä ajoista!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 1 kuukausi myöhemmin...
Vieras: epätasa-arvo

Minä osaan arvostaa nykyään uutta työpaikkaani, mikä ei kuitenkaan ole Debora. Ensinnäkin uudessa työpaikassani ihmiset tervehtivät ja minulle on merkitty listaani kahvi- ja ruokatauot. Lisäksi työni on niin valmiiksi suunniteltu ja mietitty etukäteen etten joudu kuluttamaan aikaani epäolennaisiin asioihin kuten onko minulla auto, mitä asiakkaalla tehdään ja mitkä ovat hoidon tarpeet, kun minulla ei ole riittäviä tietoja asiakkaista. Deborassa pyydettyäni ruokataukoa listaani , ei sitä siltikään suunniteltu. Pyydettiin pitämään tauko jossakin välissä, joka kuitenkin osoittautui mahdottomaksi.

Espoon tiimissä on kahvikuppikunta. Pullukka kovaääninen nainen on saanut tuekseen entisestä työpaikasta työkaverinsa sekä vielä lisäksi hänen tyttöystävän. He terrorisoivat koko meinikiä. Keksivät yhdessä valheita jotta pääsevät jostakin eroon kenestä joku heistä ei pidä. Järjestävät tilanteita, missä tervehtivät kun jotku näkevät, muuten eivät tervehdi. Saavat toisen näyttäytymään huonossa valossa. Siis jos et ole osannut lähteä heidän peliin mukaan. Todella häijyä meininkiä. Jos olet pyytänyt porukan hajottamista olet todennäköisesti saanut jo potkut.

 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Pasta lafka

Nimimerkki Ihanaa1990 kyllä tiivisti tuon kaiken. Itse erehdyin Deboran listalle keikkalaiseksi ja huomasin miten huonosti arvostavat työntekijää.. Valehtelua ja kyräilyä esimiehen puolelta. Muutoman vittumaisen pitkän työviikon jälkeen (huom! Työpäivät oli 10-11,5h!!!!) minulle annettiin PUHELIMITSE!! Kenkää! Ei irtisanomis perusteita tullut, vaikka vaadin todisteineen eli laiton irtisanominen! Ja irtisanotaan puhelimitse!!!??? Kertoo jo kaiken tuon lafkan toiminnasta! Ammattitaidotonta, "rahat pois asiakkailta" tyyliä! ja tämä ei sattunut Helsingissä vaan pohjoisempana eli firman toiminta malli näköjään sama joka Deboran puljussa! Ei voi paikkaa kehua. 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Tyytyväinen

Uskomatonta,miten tuntuu olevan helppoa huudella nimimerkkien varjosta!

Itse olen tyytyväinen Deboran työntekijä, töissä ollut jo lähes 3 vuotta :) Olen aina voinut lähestyä Elisaa ja Päiviä sekä kaikkia palvelukoordinaattoreita (Lea,Hanna,Peppiina, Miia) asiassa kuin asiassa, eikä mikään "ongelma" ole jäänyt ratkaisematta. Yhdeksi työn etuudeksi kuuluu myös mahtavat työkaverit, jotka eivät aina jaksa hymyillä kuin " Naantalin aurinko", mutta aina joustavat, neuvovat ja ohjaavat kun tarve sitä vaatii;) 

Helppoa tuntuu olevan myös huudella, jos tarvikkeet ovat lopussa ym.ym.-->huuteletko myös kotona, jos jääkaapistasi puuttuu jotakin vai käytkö reippaasti hakemassa puuttuvan asian??:o En tiedä,miten olette toimineet aikaisemmissa työpaikoissa....itse olen tottunut hoitamaan tilauskset ym. jos kohdalle osuu tai ainakin selvittämään, miten saan tilauksen tehtyä....noh ilmeisesti olemme tässäkin erilaisia "työntekijöitä".

Ymmrrän, että muutos työelämässä voi olla ahdistavaa, mutta toisaalta koen, että nyt pääsemme "aikuisten oikeasti" vaikuttamaan työhömme ja ok, se ei tapahdu hetkessä taikka kahdessa^_^ 

Noh...toivon teille ex-Deboralaisille kaikkea hyvää ja toivottavasti jossakin on työpaikka, jossa "kaikki palikat ovat kohdillaan".

 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

18.9.2017 klo 12.57, Vieras: Tyytyväinen kirjoitti:

Uskomatonta,miten tuntuu olevan helppoa huudella nimimerkkien varjosta!

Itse olen tyytyväinen Deboran työntekijä, töissä ollut jo lähes 3 vuotta :) Olen aina voinut lähestyä Elisaa ja Päiviä sekä kaikkia palvelukoordinaattoreita (Lea,Hanna,Peppiina, Miia) asiassa kuin asiassa, eikä mikään "ongelma" ole jäänyt ratkaisematta. Yhdeksi työn etuudeksi kuuluu myös mahtavat työkaverit, jotka eivät aina jaksa hymyillä kuin " Naantalin aurinko", mutta aina joustavat, neuvovat ja ohjaavat kun tarve sitä vaatii;) 

Helppoa tuntuu olevan myös huudella, jos tarvikkeet ovat lopussa ym.ym.-->huuteletko myös kotona, jos jääkaapistasi puuttuu jotakin vai käytkö reippaasti hakemassa puuttuvan asian??:o En tiedä,miten olette toimineet aikaisemmissa työpaikoissa....itse olen tottunut hoitamaan tilauskset ym. jos kohdalle osuu tai ainakin selvittämään, miten saan tilauksen tehtyä....noh ilmeisesti olemme tässäkin erilaisia "työntekijöitä".

Ymmrrän, että muutos työelämässä voi olla ahdistavaa, mutta toisaalta koen, että nyt pääsemme "aikuisten oikeasti" vaikuttamaan työhömme ja ok, se ei tapahdu hetkessä taikka kahdessa^_^ 

Noh...toivon teille ex-Deboralaisille kaikkea hyvää ja toivottavasti jossakin on työpaikka, jossa "kaikki palikat ovat kohdillaan".

 

On kyllä huippua, että tämmöisiä avoimia foorumeita on olemassa, joissa voi huudella ilmoille negatiiviset ( jopa työlakia rikkovat epäkodat julki), samoin positiiviset (saan elantoni tästä julkaisusta😂 ) . Siis  jokaisella on oikeus ilmaista mielipiteensä vapaasti ainakin näillä palstoilla👍🏻 , toisin kuin Deborassa työskennellessä😱. Ilman pelkoa siitä että joudut irtisanotuksi , jos sanot eripuraisen mielipiteen. Deborassa ei kuitenkaan haluta draamaa lainaten palvelupäällikön lausuntoja, eli eriäväisiä mielipiteitä ei yksinkertaisesti suvaita. Tääkin "tyytyväisen" kommentti kuullostaa juuri tuolta tutulta ongelman pakoilulta. "Hae ite jääkaapista maito", se ratkaisuhan ei vain yksinkertaisesti toimi työpaikalla, jossa osa on keikkalaisia jotka ovat suomalaisia ja yksi osa suomen kielen alkeet omaavia keikkalaisia ja loput vakkareita. Niin hommat ei vaan toimi, jollei asioita vastuuteta. Koordinaattorit hoitivat vastuunsa huonosti, on verrannollinen siihen, että työvälineet loppuivat aina.

Vaikka kuinka halutaan syyllistää muita tekijöitä. Kuitenkin, jos torni heiluu, on se jo epävakaalle pohjalle rakennettu. Silloin osioitetaan kohdistavat katseet rakenteiden luojille ja niitä rakenteita ylläpitäville. Se että luvataan asioita, on tyypillistä Deborassa. Ilosuin luvataan ja hymyillään, ja ollaan niin Naantalin aurinkoa ja halutaan olla niin kavereita, "tykkää minusta", on kuitenkin tärkeämpää kuin lupaus. Mutta ootahan kun tulee aika, että niiden sanojen takana pitäisi seistä. Silloin mennään piiloon, ja aletaan syyllistämään työntekijöitä. Tai suoranaisesti sanotaan ihan pokalla: "ei ole luvattu", vaikka kuukausia asiat olisi mennyt kuten aikeisemmin luvattiin, mutta kun lupauksen aika koittaa niin lupaukset syödään 😡  Silloin jopa palvelupäällikkö, joka ei ole koskaan ollutkaan paikan päällä kuulemassa asioita, sanoo yksioikoisesti: "ei ole luvattu". Hän on yksi uskomaton valehtelija, kuuntelee ensin toisten valheita ja itse vielä seisoo niiden valheiden takana. Ilman, että kuulee syytetyn osapuolen mielipiteitä asiasta. Hän on Giljotiini ilman valamiehiä.

 

 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Täällä on mukavaa!

Harmi lukea miten negatiivista ja riitaisaa joukkoa siellä päin on. (Mitä nyt nopsaa luin.) Olen kotihoidossa myös, mutten etelä-suomessa. Entinen tylsä työpaikka joka ei loppuvaiheessa antanut mtn vaihtui vauhikkaaseen menoon. Työvuoro toiveet toteutuivat miltein aina (nykyään ne tehdään itse tiimissä.)

"Mahdottomia" ajolistoja muokattiin jos ne tuntuivat liian kiireisiltä... 

Palkka tullut aina ajoissa.

Nautin työstäni. Toki kiireisiä ja mahdottomia päiviä välillä on edelleen. Mutta aina autetaan jos voidaan eikä ikinä ole tarvinut olevansa yksin hankalien asioiden kans. Työkaverit ovat huipputyyppejä. Kotihoidossa (missä tahansa firmassa) on haastavaa nykypäivänä. Kiire ja asiakkaiden heikkokunto ei tee siitä yhtään helpompaa, mutta suuri vaikutus jaksamiseen on kuitenkin työkavereissa, joustavuudessa, tsemppaamisessa ja myös pienissä asioissa (vaikka ne pullakahvit rankan päivän päätteeksi). Vaikka työ ei aina sitä unelma duunia olekkaan, onhan silti tärkeää viihtyä työssä. Kaikkien olisi hyvä hoksata, että myös itsellä on vastuu hyvän työilmapiirin ylläpitämisessä. Deboralla on varmasti heikkoja kohtia, eikä työ aina ole ruusuilla tanssimista kuten jo aiemmin mainitsin. Mutta nyt nukkumaan, huomenna aamuvuoro ja listakin näytti ihan ookoolta. Perusasiat on mielestäni kunnossa.

Ps.

Olis kyllä mukava joskus käydä tutustumassa muihinkin deboran yksiköihin. Sinne Helsinkiin en kuitenkaan välttis haluais tulla edes vierailulle jos siellä noin tylsää on että tyypit tappelee netin keskustelupalstoilla! ;D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Oikeutta
12.9.2017 klo 14.45, Vieras: Pasta lafka kirjoitti:

Nimimerkki Ihanaa1990 kyllä tiivisti tuon kaiken. Itse erehdyin Deboran listalle keikkalaiseksi ja huomasin miten huonosti arvostavat työntekijää.. Valehtelua ja kyräilyä esimiehen puolelta. Muutoman vittumaisen pitkän työviikon jälkeen (huom! Työpäivät oli 10-11,5h!!!!) minulle annettiin PUHELIMITSE!! Kenkää! Ei irtisanomis perusteita tullut, vaikka vaadin todisteineen eli laiton irtisanominen! Ja irtisanotaan puhelimitse!!!??? Kertoo jo kaiken tuon lafkan toiminnasta! Ammattitaidotonta, "rahat pois asiakkailta" tyyliä! ja tämä ei sattunut Helsingissä vaan pohjoisempana eli firman toiminta malli näköjään sama joka Deboran puljussa! Ei voi paikkaa kehua. 

Minä kannatan ryhmäkannetta Deboraa vastaan. Uskon että täältä löytyy muitakin, jotka kokevat Deboran osalta kaltoinkohtelua. Laiton irtisanominen tuskin on vierasta muillekaan keikkalaisille saatika vakkareille.  Itse työskentelin vuoden ajan ja sinä aikana katosi mukavia tyyppejä töistä. Jotku olivat sairauslomalla ja sen jälkeen niitä ei enää näkynyt töissä. Tekstejä somesta lukien, muillekin on käynyt "hassusti". Lisäksi itse jouduin jo aikaisemmin todistamaan yhtä irtisanomista, kun koordinaattori/esimies ei osannut muokata PDF:ä sinne olisi pitänyt vain päivämäärä muuttaa. Nyt vasta palaset alkavat loksahtamaan kohdilleen, Miksi?

Itse vakkari keikkalaisena koin pöyristyttävän irtisanomisen. Yhden päivän aikana kirjattu kolmesta eri syystä varoitusta, joista minulle ei koskaan mainittu sanallakaan. 

Asiakkaat kehuvat aina, niin Deborassa kuin sitä ennen ja sen jälkeen nykyisessä työpaikassa. Työkavereita on edelleenkin edellisitä työpaikoista ja nykyisessä alkaa muodostumaan. Deboran porukkaa en halua edes muistella, osa halusi vielä senkin jälkeen pitää yhteyttä Instassa kun facen kautta hylkäsin. joo-Ei Deboraa mun elämään

 

 

 

 

 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 3 viikkoa myöhemmin...
Vieras: Paha paikka

Eniten minua on ihmetyttänyt Deboran toiminnassa keikkalaisena se, että olin ainoastaan kolme kuukautta tehnyt keikkaa Espoon alueella ja minulle laitettiin opiskelijoita ja uusia keikkalaisia oppiini. Itsellenkin kaikki oli uutta ja vierasta, mitä myös toin muille keikkalisille esille, etten ole pätevä kertomaan talon tavoista toimia, vaikka työkokemusta on paljon. Mutta sitä toimintaa seuraten, se oli tapana Deborassa. Keikkalaisia laitettiin opettamaan uusia keikkalaisia ja opiskelijoita. Epäpätevät keikkalaiset toimivat jopa opiskelijoiden arvioijana, jos olivat suorittaneet pätevyden siihen. Hki- Espoo-Vantaa tiimiin otettiin kerralla jopa 12 ensihoitajaopiskelijaa, vaikkei heille edes ollut ohjaajia tiedossa. Lisäksi samalla oli muita lähihoitajaopiskelijoita opetettavana,  Jos laitoin eteen päin arvioinnin epäpätevyydestä ja pyysin, että opiskelijan arviointi oli väärin perustein tehty. Ei siitä saanut vastausta edes esimieheltä. Hän ei kuulemma ollut ottanut opiskelijota, joten hän pompotti vastuuta eteen päin, ja lopulta oppilaan etu jäi toisarvoiseksi. Täydellistä vastuunpakoilua!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 1 kuukausi myöhemmin...

Olin Deboralla (Turussa) töissä n. 6kk. (Miten jaksoinki noin kauan) 

Kukaan ei puhunut mitään, ei moikattu koskaan, ei pyydetty mukaan syömään. Muutamat työntekijät käyttäytyivät todella ilkeästi ilman mitään syytä?! Esimies ei puuttunut asiaan. Naureskeli vaan toimistolla jos muita (vanhoja työntekijöitä, opiskelijoita) haukuttiin ! Myös Deboran whatsapp- ryhmässä puhuttiin entisistä työntekijöitä todella epäkunnioittavasti ja suoraan sanottuna haukuttiin pystyyn. Jokaisessa tiimissä suunniteltiin työvuoroja ja ajovuoroja... tosiaan ihmiset ketkä suosivat toisiaan tekivät esim. opiskelijoiden työvuoroja!! En saanut myöskään vaikuttaa työvuoroihin koska "olin vain keikkalainen". En suosittele kenellekkään !! 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Tuokaa oksennussanko
28.11.2017 klo 19.54, Vieras: Turkudebora kirjoitti:

Kellään kokemuksia turun deborasta? Ite oon ollu siellä töissä n. 2kk eikä mitään positiivista sanottavaa. 

 

22 tuntia sitten, Vieras: Vastaus kirjoitti:

Olin Deboralla (Turussa) töissä n. 6kk. (Miten jaksoinki noin kauan) 

Kukaan ei puhunut mitään, ei moikattu koskaan, ei pyydetty mukaan syömään. Muutamat työntekijät käyttäytyivät todella ilkeästi ilman mitään syytä?! Esimies ei puuttunut asiaan. Naureskeli vaan toimistolla jos muita (vanhoja työntekijöitä, opiskelijoita) haukuttiin ! Myös Deboran whatsapp- ryhmässä puhuttiin entisistä työntekijöitä todella epäkunnioittavasti ja suoraan sanottuna haukuttiin pystyyn. Jokaisessa tiimissä suunniteltiin työvuoroja ja ajovuoroja... tosiaan ihmiset ketkä suosivat toisiaan tekivät esim. opiskelijoiden työvuoroja!! En saanut myöskään vaikuttaa työvuoroihin koska "olin vain keikkalainen". En suosittele kenellekkään !! 

Tutun kuullosta pääkaupunkiseudun toimintaa. Molemmissa pisteissä sama palvelupäällikkö, niin liekö syy siinä?  Tyydyttävään käytökseen yltävä, markkinataidoton ja viesteihin vastaamaton palvelupäällikkö ei voi toimia hyvänä esimerkkinä muille. Tapa toimia ja luoda työkulttuuria ja tapa kohdella muita työtovereita periytyy ylhäältä alas. Palvelupäällikön hyvä ystävä, kiroileva merikapteeni Vantaan tiimistä käy auttamassa Turun tiimiä, niin liekö siinä toinen syy?  Jos työkulttuuria luodaan kiroilun ja töykeän ilmaisun avulla, niin mitä siitä syntyy? 

Tositarinoita Espoon tiimistä: Espoon tiimissä työvuorosuunnittelija voi haukkua what's up:ssa työtovereita pystyyn ilman seuraamuksia. Valehdella valittajaksi, vaikka kyseessä on selvittämättömät asiat, joita ei selvitetä useista pyynnöistä huolimatta. Jos otat keskustelun aiheeksi epätasa-arvoisen työnjaon on sinulle siitä seurauksena potkut, sillä työvuorosuunnittelijat sekä koordinaattorit eivät kestä kritiikkiä.  Jos ihmettelet semmoista asiaa, kun että työvuorosuunnittelijoilla on 100%- työaika ja itsellä 40-60%- työaika. Kuitenkin sillä erotuksella, että itse olet ihan loppu tauottomasta työnteosta. Tätä asiaa tonkiessa, sinua kohtaan on jo aloitettu "ulos talosta savustus". Tekemällä yhtäkkisiä työvuoromuutoksia. Esim. työaika on sovittu vuoden ajan, että alkaa kello 6:30. Yhtäkkiä, asiasta puhumatta työaika laitetaan sinulle alkavaksi kello 7:00. Näin on toki ennenkin käynyt, mutta asia on korjaantunut sillä, että olet muuttanut työvuoron alkavaksi kun olet töihin tullut. Sitten yhtäkkiä sinua kuitenkin syytetään virheellisistä työaikakirjauksista. Kyllä! Serkukset (koordinaattori+tuntilistan suunnittelija) ja tyttöystävät savustuksen vauhdissa. Se ei vielä riitä, vaan sinusta tehdään käytökseltäsi tyydyttävän omaava, vaikka aina olet tsempannut työkamujasi joidenka kanssa olet tehnyt töitä. Puhunut hyviä asioita, välttämällä välttänyt valitusta. Kaikkia tervehtinyt (paitsi ne jotka ovat sinulle ilkeitä, ne olet lopulta jättänyt omaan arvoonsa). Opiskelijat kehuvat sydämelliseksi ja välittäväksi ihmiseksi. Missä vika---> savustavissa koordinaattoreissa ja tuntilistojen tekijöissä, jotka keinoja kaihtamatta ovat valmiita tekoihin kuin tekoihin.

En ole eläissäni kohdannut niin epärehellistä, valheellista ja kieroutunutta menoa kuin Espoon tiimissä. YÖKS, tuokaa mulle oksennussankko!

Parasta on pahin mitä olet kohdannut, sillä se on tehnyt minusta entistä vahvemman.  Parasta myös nykyinen työpaikkani, missä on työkavereita arvostava tiimi. Netissä arvosteluita nolla , sillä homma toimii!

 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Turkuun vaan!

Tutulta todellakin kuullostaa ! Olin töissä myös Turun Deboralla. (Opiskelijana) lähdin sieltä kuitenkin todella nopeasti pois, koska en vaan jaksanut sitä, miten muut vakkarityöntekijät huutelivat kaikkia ilkeyksiä. Tällä hetkellä siellä on ainakin yksi opiskelija jonka kanssa olen ollut yhteyksissä ja hänkin kohdannut kaikkea kamalaa siellä. Aikoo vaihtaa työpaikkaa niin pian kun mahd.  

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Kommentti

Mullakin kokemuksia Turun deborasta(kotihoidosta). Oon edelleen siellä töissä, mutta etsin toisen paikan missä suoritan hhp:n jakson loppuun. Siellä tosiaan ollaan ilkeitä opiskelijoita kohtaan varsinkin, mm.  syrjitään, haukutaan ja valehdellaan. Mistäköhän johtuu? Olis vaikka mitä negatiivista sanottavaa.. 

Näköjään vaan ne prosentit mielessä ja ollaan kokonaan unohdettu miten kuuluis käyttäytyä :D  

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...