Sari-Helena Posted June 6, 2007 Posted June 6, 2007 Riippuu tietysti yksikön koosta, onko joku virhemäärä pieni vai suuri, mutta haluaisin tietää, sattuuko sellaista, että asiakas saa toisen asiakkaan lääkkeet? Joskus tuntuu, että meillä tämän tästä sattuu ja tapahtuu...?
gartsu Posted June 7, 2007 Posted June 7, 2007 Mä olen ollut talossa 4kk ja tiedän että sattunut 2 vahinkoa.. Toisella kerralla lääkkeet antoi väärin keittiön täti.. Eli tiedossa on kerran sattunut hoitajan virhe.
JKKK Posted June 7, 2007 Posted June 7, 2007 Riippuu tietysti yksikön koosta, onko joku virhemäärä pieni vai suuri, mutta haluaisin tietää, sattuuko sellaista, että asiakas saa toisen asiakkaan lääkkeet? Aika harvoin sattuu, mutta joku aika sitten annoin itse potilaalle toisen, saman nimisen potilaan lääkkeet. Onneksi ei sattunut mitään. Anna hevosen murehtia. Sillä on isompi pää.
Naina Posted June 7, 2007 Posted June 7, 2007 Viimesin harjottelu oli kotihoidossa, ja luvattoman paljon virhejakoja! Vikan viikon kun tein itsenäisesti, sattu kolme huomattua virhettä, eli prosentti saattaa olla iso :D
avohoitsu Posted June 8, 2007 Posted June 8, 2007 Kotihoidossa olen minäkin ja virheitä sattuu todella harvoin. Yleensä, kun lääkkeet jaettu väärin, syynä kotisairaanhoitajan kiire tai sijainen... Tai sitten mummot itse nappailevat dosetista tabuja miten sattuu :D Silloin herkästi lääkkeet tulevatkin sitten meidän taakse.
gartsu Posted June 8, 2007 Posted June 8, 2007 Meillä omahoitaja jakaa lääkket, mutta tällä hetkellä meillä pula hoitajista (minäkin lähdössä) joten omahoitajia ei kaikilla ole. Joten minulle yökkönä jää monesti jopa 7 dosettia jaettavaksi öisin. En pidä kovin turvallisena aikana tuota yötä jakaa lääkkeitä.. Ei ole vielä kukaan tullut sanomaan että väärin jaettu.. Taitaa mummot olla vaan yli onnellisia kun yökkö arpoo öisin lääkkeitä. >:D Itse olen 2 kertaa kipottanut väärin lääkket, ja yhdellä kerralla päivähoitaja yritti vierittää syyn mun niskoille vaikka oli itse antanut väärin lääkkeet. Oli niin läpinäkyvä selitys.
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.