Jump to content
MAINOS

Kuinka usein / harvoin yksikössäsi sattuu lääkevirheitä?


Sari-Helena

Recommended Posts

Riippuu tietysti yksikön koosta, onko joku virhemäärä pieni vai suuri, mutta haluaisin tietää, sattuuko sellaista, että asiakas saa toisen asiakkaan lääkkeet?

Joskus tuntuu, että meillä tämän tästä sattuu ja tapahtuu...?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Mä olen ollut talossa 4kk ja tiedän että sattunut 2 vahinkoa.. Toisella kerralla lääkkeet antoi väärin keittiön täti.. Eli tiedossa on kerran sattunut hoitajan virhe.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Riippuu tietysti yksikön koosta, onko joku virhemäärä pieni vai suuri, mutta haluaisin tietää, sattuuko sellaista, että asiakas saa toisen asiakkaan lääkkeet?

Aika harvoin sattuu, mutta joku aika sitten annoin itse potilaalle toisen, saman nimisen potilaan lääkkeet. Onneksi ei sattunut mitään.

Anna hevosen murehtia. Sillä on isompi pää.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Viimesin harjottelu oli kotihoidossa, ja luvattoman paljon

virhejakoja!

Vikan viikon kun tein itsenäisesti, sattu kolme huomattua

virhettä, eli prosentti saattaa olla iso :D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kotihoidossa olen minäkin ja virheitä sattuu todella harvoin.

Yleensä, kun lääkkeet jaettu väärin, syynä kotisairaanhoitajan kiire tai sijainen...

Tai sitten mummot itse nappailevat dosetista tabuja miten sattuu :D

Silloin herkästi lääkkeet tulevatkin sitten meidän taakse.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Meillä omahoitaja jakaa lääkket, mutta tällä hetkellä meillä pula hoitajista (minäkin lähdössä) joten omahoitajia ei kaikilla ole. Joten minulle yökkönä jää monesti jopa 7 dosettia jaettavaksi öisin. En pidä kovin turvallisena aikana tuota yötä jakaa lääkkeitä.. Ei ole vielä kukaan tullut sanomaan että väärin jaettu.. Taitaa mummot olla vaan yli onnellisia kun yökkö arpoo öisin lääkkeitä.  >:D

Itse olen 2 kertaa kipottanut väärin lääkket, ja yhdellä kerralla päivähoitaja yritti vierittää syyn mun niskoille vaikka oli itse antanut väärin lääkkeet. Oli niin läpinäkyvä selitys.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...