Jump to content
MAINOS

"Kyytilaput"

Satu-Maarit

Recommended Posts

Miten sinun työpaikallasi, saako perus/lähihoitajat kirjoittaa asiakkaille "taksilappuja"?

MAINOS

Miten sinun työpaikallasi, saako perus/lähihoitajat kirjoittaa asiakkaille "taksilappuja"?

Saa. Ja vuodeosastoilla tuo on pääsääntöisesti osastonsihteerien homma.

Itsekin "vain" lähihoitajana kirjoittanut kyseisiä lappuja melkoisen nipun. Ja ottanut vastaan. Ei siihen sairaanhoitajaa tarvita - ellei nyt sitten haluta vetää jotakin hoitotieteellistä analyysiä kuvaan mukaan.  ;D

God save the king - cause no-one else will!

- Black Adder

Meillä ei saa perus/lähihoitajat kirjoittaa KELAn kyytilappuja. Sitä aikanaan KELAlta tarkistettiinkin, sieltä ohje, että sairaanhoitajan kirjoittama vaan kelpaa, jossain vaiheessa piti jopa olla merkintä, että kenen lääkärin luvalla se kirjoitetaan!!! Minut KELAn virkailija kerran ripitti asiasta, oli ihan ottanut selville puhelinnumeroni ja tekstiä tuli... Liekö kovinkin paikkakuntakohtaista sitten nämäkin....?

Meillä ainakin polilla kirjoittaa sekä sh:t että ph:t, ja jossain olen nähnyt sihteereidenkin kirjoittavan. Olet itse ottanut tavaksi tosin laittaa aika tarkasti matkan, jota varten lappu on kirjoitettu (Päivystyspoliklinikka - Valtatie, Kirkonkylä) ja myöskin dg-numeron sekä kenen lääkärin luvalla olen lapun kirjoittanut. Itse sen verran Kelan kanssa tapellut, että parempi laittaa kerralla kunnolla, ettei tartte sitten perästä kuulla vittuilua.

"Olkaapa hetki paikallanne, kun otetaan sydänfilmiä."

"Jaa KUHANSILMIÄ?!"

Kuka ehtii... Koskaan en ole kuullut takaisin tulleen ja itsekin kahtena vuonna saanut "vapaakortin" noihin matkoihin.

Veripalvelu kaipaa kipeästi hengenpelastajia!

Helsingissä ei ainakaan tietääkseni niiden kanssa ole ollut mitään ongelmia - eivät ole tulleet bumerangina takaisin meille, vaikka ollaankin niitä kirjoitettu eikä välttämättä aina lue muuta kuin diagnoosi.

God save the king - cause no-one else will!

- Black Adder

Itse olen taksia ajanut ja aivan sama millä tittelillä allekirjoitus on kunhan lapussa on leima. Samoin kun taksifirma jossa olen ajanut hakee KELA:lta suoraan korvaukset ja ottaa asiakkaalta vain omavastuun (toisenlainen lappu) niin aivan sama keneltä siihen nimen saa kunhan saa lisäksi leiman.

• 4 weeks later...

Täällä vanhainkodilla saa kirjoittaa lähihoitaja, perushoitaja tai sairaanhoitaja eli periaatteessaa kuka vain jolla on koneelle tunnarit... Olishan se tyhmää jos pitäs jälkikäteen niit lappuja lähetellä ja liekköhän onnistuiskaan.. ( Koko talossa kolme sh)

MAINOS

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...