Jump to content
MAINOS

Onko yötyöt pakko ottaa rahana??


Omenakaneli

Recommended Posts

Tänään tuli sitten töissä ilmi, että tästä lähin yötöiden tunnit maksetaan puoliksi vapaina, puoliksi rahana. Eli oletin (aikaisemman käytännön mukaisesti), että jos teen neljä yötä putkeen, saan neljä vapaapäivää. Mutta ehei, hoitajapulan takia "ylimääräisiä" vapaita ei voida antaa. Onko laillista, että työpaikka pystyy työntekijän puolesta päättään tuon vapaa/raha-asian? Olen käsittänyt, että joissain paikoissa tuon saa itse päättää. Suoraan sanottuna v*tuttaa kun olin laskenut nuo yövapaat ainoiksi "kesälomiksi" tänä kesänä...  angry.pngangry.pngangry.png

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Miten oli se lepoaika yövuorojen jälkeen? Eli kuinka kauan "pitää" olla vapaata yötyöputken jälkeen?

"If you ain't part of a solution, you are solid or gas."

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Onko laillista, että työpaikka pystyy työntekijän puolesta päättään tuon vapaa/raha-asian?

On laillista, työantaja saa tuon asian päättää.

Miten oli se lepoaika yövuorojen jälkeen? Eli kuinka kauan "pitää" olla vapaata yötyöputken jälkeen?

Olikos se 9 tuntia mitä pitää olla taukoa työvuorojen välillä...?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Meilläkin oli ennen aikahyvitys yötyöstä, mutta sitten siirryttiin rahakorvaukseen että saatiin muutamille päiville aamuvuoroon enempi hoitajia. eli nyt listassa 3 viikon tunnit on aina se 114.45. Me tehdään nyt kaksi yötä peräkkäin muutoksen takia, ennen oli 1-2 yötä listassa, mutta yöt erikseen joka ei ole nyt mahdollista kun valvojat eivät riitä siihen että olisi vain yksi yö listassa eikä voi olla 2 yötä erikseen koska tunnit jää vajaaksi.

Käsittääkseni rahakorvaus on nykyään paljon yleisempi kuin aikahyvitys ja sen kumpaa käytetään saa työnantaja päättää. ;D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Meillä saa (sai? - tiedä enää jatkossa...) yöhyvitykset talvikaudella enimmäkseen aikana jos halusi, nyt keväällä ja kesällä rahana kun muutenkin on miehitysvajausta... Eli juuri silloin vapaata ei saa kun ihmiset sitä eniten tahtoisivat. Ja sitten taas ihmetellään kun on uupumusta ym.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...