Jump to content
MAINOS

Minne HUS:ssa


Annanna

Recommended Posts

Hei.

Olen sairaanhoitaja, työskennellyt vauvojen teholla. Nyt haluaisin työpaikan jossa voisin itse suunnitella työvuorot ja tehdä vain pitkiä (12,5 tuntisia) päivävuoroja.

Tietääkö joku HUS:ssa paikan jossa saa suunnitella työvuoronsa vapaasti, kuitenkin toki niin että kaikkiin vuoroihin löytyy hoitaja? Silmä - korva - kurkku -osasto kiinnostaa koska kuulostaa aika lungilta? KAikki muukin kiinnostaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

englannissa voit tehdä ton 12h vuoroja ;D.

no en tiedä HUS:sta paljoankaan mutta kunnallisissa vuodeosastoissa on mahdollista tehdä moisia vuoroja aamu + ilta ja Jorvin tk osastot kans (Hus talossa :D). Voisi työnlaatu kärsiä jos noin pitkiä vuoroja tekis esim leikkurissa tai teholla tai päivystykses (mun mielipide).

I´am Wizard

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Voisi työnlaatu kärsiä jos noin pitkiä vuoroja tekis esim leikkurissa tai teholla tai päivystykses (mun mielipide).

Eikös näissä kaikissa tehdä näin pitkiä vuoroja, ainakin osaksi?? Ainakin leikkurissa aamu + päivystys seuraavaan aamuun, 24 h aktiivityötä, eikä väsytä yhtään  ;D

Res. alik.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Voisi työnlaatu kärsiä jos noin pitkiä vuoroja tekis esim leikkurissa tai teholla tai päivystykses (mun mielipide).

Eikös näissä kaikissa tehdä näin pitkiä vuoroja, ainakin osaksi?? Ainakin leikkurissa aamu + päivystys seuraavaan aamuun, 24 h aktiivityötä, eikä väsytä yhtään  ;D

missä paikassa joutuu olemaan aamul elektiivises ja jäämään iltaa/yötä päivystää? sinne en tahdo tulla :D

I´am Wizard

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

englannissa voit tehdä ton 12h vuoroja ;D.

no en tiedä HUS:sta paljoankaan mutta kunnallisissa vuodeosastoissa on mahdollista tehdä moisia vuoroja aamu + ilta ja Jorvin tk osastot kans (Hus talossa :D). Voisi työnlaatu kärsiä jos noin pitkiä vuoroja tekis esim leikkurissa tai teholla tai päivystykses (mun mielipide).

Tottumiskysymys osittain, ihminen sopeutuu lähes minkälaisiin työvuoroihin tahansa jos motivaatiota on.
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Muistaakseni joku Jorvin kirroista ainakin harrastaa ihan vakituiseen pitkiä vuoroja... muuten en kyllä osaa sanoa. Olinpa taas avuksi ;D

Nokka kohti uusia tuulia.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Meillä oli kokeilussa 12 h vuorot ja osa tykkäsi ja osa ei. Nyt pitkä päivä on 14 h- niitä ei jaksa tehdä kuin yhden kerrallaan ja jokainen tekee niitä tuntojensa mukaan / 3 viikkoa. Mahtaako missään HUS sairaalassa olla käytössä pelkästään pitkät vuorot?

Työ on vain sarja nälän aiheuttamia pakkoliikkeitä

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Voisi työnlaatu kärsiä jos noin pitkiä vuoroja tekis esim leikkurissa tai teholla tai päivystykses (mun mielipide).

Eikös näissä kaikissa tehdä näin pitkiä vuoroja, ainakin osaksi?? Ainakin leikkurissa aamu + päivystys seuraavaan aamuun, 24 h aktiivityötä, eikä väsytä yhtään  ;D

missä paikassa joutuu olemaan aamul elektiivises ja jäämään iltaa/yötä päivystää? sinne en tahdo tulla :D

Ainakin meillä on ihan normaalia protokollaa että ollaan aamu aktiivitöissä 7:30-16:00 ja sitten takapäivystetään 16:00-7:30. Puhumattakaan meidän jeejeeviikonlopuista, työtä perjantai kello 13 ad maanantai kello 16.           

Tämä mielipide tai kommentti on yksityishenkilön antama eikä välttämättä edusta työnantajani, minkään yhteistyökumppanini, ammattiliittoni tai puolueeni kantaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mahtaako missään HUS sairaalassa olla käytössä pelkästään pitkät vuorot?

Meilahden neurologisilla on erityislupa tehdä pitkii päivii. Olikohan 7.30-21.00. Moni tekee siellä ihan mielellään noita pitkiä, tuleehan niistä hyvät vapaat kanssa. Ja pakollisia ne ei ole, voipi olla tekemättäkin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Meilahden neurologisilla on erityislupa tehdä pitkii päivii. Olikohan 7.30-21.00. Moni tekee siellä ihan mielellään noita pitkiä, tuleehan niistä hyvät vapaat kanssa.

Samoin voi Peijaksessa tehdä Kirran vuodeosastoilla pitkiä päiviä, eli 7-21:30. Ja ainakin ortopedian osastolla (siis peijaksessa) on käytössä työaika-autonomia, eli työvuorot suunnitellaan itse ja voi vain syyttää itseään jos on liian pitkiä putkia  ::)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Student Midwife

Jorvin vastasyntyneiden valvontaosastolla tehdään omat työvuorot ja pitkääpäivää saa tehdä. Muutama tekee pelkkää pitkääpäivää ja yövuoroja ja viettävät sitten vastapainoksi paljon pitkiä vapaita.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Jorvin vastasyntyneiden valvontaosastolla tehdään omat työvuorot ja pitkääpäivää saa tehdä. Muutama tekee pelkkää pitkääpäivää ja yövuoroja ja viettävät sitten vastapainoksi paljon pitkiä vapaita.

Olet ilmeisesti työskennellyt vastasyntyneiden valvontaosastolla.. Mitä pidät työstä ja mitä siellä kuuluu esim.sairaanhoitajan työtehtäviin? Mietin, pystyisköhän sitä itse enää näin "lapsellisena" työskennellä kyseisessä paikassa..  :-

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Jorvin K6:lla ainakin minun aikaan tehtiin pitkää vuoroa suurimmaksi osaksi. Itse ainakin jaksoin paremmin pitkiä päiviä kun vastapainoksi oli enemmän vapaita.

Mitä nopeammin, sitä nopeammin

Hiki säästää verta

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Student Midwife

Olet ilmeisesti työskennellyt vastasyntyneiden valvontaosastolla.. Mitä pidät työstä ja mitä siellä kuuluu esim.sairaanhoitajan työtehtäviin? Mietin, pystyisköhän sitä itse enää näin "lapsellisena" työskennellä kyseisessä paikassa..   :-

Kunnon lasten teholla olleelle voisin kuvitella tuon Jorvin vastasyntyneiden olevan leppoisa paikka, koska tuolla ei esim. intuboituja vauvoja hoideta. Intuboidaan toki, mutta sitten piipaa-auto tulee viemään klinikalle. Potilaat ovat tuolla joko klinikalta kasvamaan tulevia keskosia, joillakin on tukihoidot vielä päällä eli iv-nesteitä, teofylliiniä jne. mutta osa tulee suoraan pelkästään kasvamaan. Sitten Jorvin tornista tulee vastasyntyneitä eri ongelmien takia eli on huumevieroitusvauvaa, wet lungia, infektioepäilyt on se suurin syy. Paljon silkkaa perushoitoa, mutta paljon myös iv-hoitoja, mutta aika silkkaa kaurapuurokamaa.

Iso osa työtä on vanhempien ohjaaminen. Keskosten vanhemmat ovat tietenkin jo klinikalla osallistuneet hoitoihin, mutta meillä sitten opastetaan siihen kotiinlähtevän vauvan hoitoon. Imetysohjausta on paljon.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 viikkoa myöhemmin...

Hei.

Olen sairaanhoitaja, työskennellyt vauvojen teholla. Nyt haluaisin työpaikan jossa voisin itse suunnitella työvuorot ja tehdä vain pitkiä (12,5 tuntisia) päivävuoroja.

Tietääkö joku HUS:ssa paikan jossa saa suunnitella työvuoronsa vapaasti, kuitenkin toki niin että kaikkiin vuoroihin löytyy hoitaja? Silmä - korva - kurkku -osasto kiinnostaa koska kuulostaa aika lungilta? KAikki muukin kiinnostaa.

Meillä lasteklinikalla ja tehdään 12½ h vuoroja, yöt ovat myös 12½h. Työvuoroja ei kyl ite saada suunnitella mutta tosi paljon niihin voidaan vaikuttaa. Lähes aina kaikki toiveet toteutuu. 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...