Jump to content
MAINOS

Kotihoidon asiakkaiden rahan käyttö


Lääkärihoitaja

Recommended Posts

Huono on otsikko, mutta uuden keskustelun ajattelin aloittaa asiasta, mitä kovasti sivutaan tuossa keskustelussa lääkehoidon rahoituksesta.

No selityksenä on että kaverit sitä viinaa mulle on tuonut en minä sitä itse ;) haen. Kas kummaa ettei kaverit tois joskus niitä lääkkeitä tahi kunnon ruokaa sieltä sen viinan sijasta.

Olen saman ongelman huomannut joskus itse. Potilas makaa "jalattomana" sängyssä omissa ripuleissaan. Viinaa vaan tuntuu riittävän, muttei ruokaa, puhtaista lakanoista puhumattakaan. Kerran oli naapuri "lainannut" pankkikorttia, ja tuonut vain viinaa (jos edes sitäkään läheskään koko rahalla).

Onko kukaan keksinyt mitään apua?

Veripalvelu kaipaa kipeästi hengenpelastajia!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Onko kukaan keksinyt mitään apua?

Miten niitä auttaa, kun ihmisellä on kuitenkin oikeus määritellä itse se mikä on tärkeää ja mitä tarvitsee... ;) Jos se viina/huumeet/lääkkeet on ykkösenä, niin ei sillä ripulilla siinä ympärillä niin tunnu olevan väliä. Eikä sillä onko laskut maksettu ja ens kuussa katto pään päällä. Eipä ne tunnu olevan edes kiitollisia suihkun jälkeen, kuivat, puhtaat vaatteet päällä ja ruoka suussa. Henk.koht oon sitä mieltä, että jos ihminen kokee tuollaisen elämän tyydyttäväks, niin mitäs sitä sen koommin väkisin muuttelemaan.

Anna muutokselle aikaa. Eihän mikään voi kasvaa pellossa, jota jatkuvasti kynnetään.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Onko kukaan keksinyt mitään apua?

Miten niitä auttaa, kun ihmisellä on kuitenkin oikeus määritellä itse se mikä on tärkeää ja mitä tarvitsee... 8) Jos se viina/huumeet/lääkkeet on ykkösenä, niin ei sillä ripulilla siinä ympärillä niin tunnu olevan väliä. Eikä sillä onko laskut maksettu ja ens kuussa katto pään päällä. Eipä ne tunnu olevan edes kiitollisia suihkun jälkeen, kuivat, puhtaat vaatteet päällä ja ruoka suussa. Henk.koht oon sitä mieltä, että jos ihminen kokee tuollaisen elämän tyydyttäväks, niin mitäs sitä sen koommin väkisin muuttelemaan.

Samoin... Oma tupa, oma lupa... Eli tuommoisissa tilanteissa hoitaja on kyllä aika avuton.

Toisaalta ilmoittelisin kyllä viranomaisille, jos taloudellista hyväksikäyttöä selkeästi koko ajan ilmenee ja asiakas ei välttämätä itse sitä tajua.

Kotihoidossa asiakas on sillä tavalla kuningas, että itsemääräämisoikeus menee kaiken yli ellei ole sitten itselleen tai toisille vaaraksi (eli tarvitsee M1:tä).

Joskus tosin tuntuu hassulta, että viina menee niin totaalisesti kaiken muun edelle. Mutta riippuvuus on sellaista...  huh.gif

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

No ehkä eniten juuri tämä että selvästi näkee ettei toinen voi sitä viinaa ostaa ja sitten sitä vaan tulee ja tulee ja rahat on eläkepäivänä jo loppu...

Veripalvelu kaipaa kipeästi hengenpelastajia!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...