Jump to content
MAINOS

Aurorakoti Espoo


gartsu

Recommended Posts

MAINOS

kokemuksista kiinnostunut minäkin :D

Oliko niin että siellä sijaitsee myös ns. psykiatrinen yksikkö, olikohan nimeltään viisikko?

Kokemuksia siellä työskentelystä?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Osastot 3 ja 4 ovat vuodeosastoja, potilaat ovat kunnoltaan kaikkea mahdollista kävelevästä vuodepotilaaseen. Ja koska Aurorakodissa on myös psykiatrisia osastoja, osa potilaista on myös psykogeriatrisia. Kummallakin osastolla on mukava henkilökunta! Ja Viisikko on psyk.potilaiden asuntola eli siellä ei ole öisin henkilökuntaa ollenkaan. Tässä omia tietojani/kokemuksiani paikasta..  ;)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Onko 3 ja 4 osastot kuinka raskaita? Toki aina raskasta työtä keventää loistava työporukka. ;)

Osastojen raskaus vaihtelee; välillä suurin osa potilaista voi olla vuodepotilaita ja välillä on "paljonkin" käveleviä tai yhden autettavia. Tämä johtuu siitä, että osastoilla on vaihtuvuutta... yleensä se on se viimeinen paikka ettei sieltä kukaan enää kotiinsa lähde..

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ahaa, okei. Vaihtuvuus varmaan kuitenkin on ehkä se joka tekee sitten vähän kevyemmän hommasta.. Kun se että monessa paikkaa on todella raskaita eikä taivaankoti ole vielä lähelläkään..

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ahaa, okei. Vaihtuvuus varmaan kuitenkin on ehkä se joka tekee sitten vähän kevyemmän hommasta.. Kun se että monessa paikkaa on todella raskaita eikä taivaankoti ole vielä lähelläkään..

No, onhan siellä näitä todella raskaita ja vuosikausia oleviakin, mutta on vaihtuvuuttakin. Että kyllä siellä ihan hiki tulee töitä tehdessä!  8)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Olen keikkaillut rekryfirmojen kautta Aurora-kotiin. Osastoilla 5 ja 6 uudet toimivat tilat. Miehitystä (hoitajia) hyvin asukasmäärään nähden. Osastolla kuusi vaihtuu ihan jatkuvasti porukka, en tiedä miksi. Hieman taitaa olla huono työilmapiiri. Toisaalta osa viihtyykin.

Osaston 3 koin ahdistavaksi ja raskaaksi.

Mutta sanoisin näin, että kannattaa kokeilla. "joku tykkää äidistä ja joku tyttärestä"

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

En tiedä....hoitajien ilmeet olivat aina (sanonko mistä), kun näkivät uuden naaman. Ei ollut kovain helppo päästä sisään ko. osastolle. Vuoroihin tultiin myöhään...ja tosiaan...paljon keikkalaisia, joista suurin osa hyvin huonosti, jos ollenkaan suomea puhuvia. Tietyski tämän tyyppinen työ ei ole minun lempihommaa muutenkaan. Minulla ei ole kyllä kuin noin kymmenen vuoron kokemus ko. osastosta.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

En tiedä....hoitajien ilmeet olivat aina (sanonko mistä), kun näkivät uuden naaman. Ei ollut kovain helppo päästä sisään ko. osastolle. Vuoroihin tultiin myöhään...ja tosiaan...paljon keikkalaisia, joista suurin osa hyvin huonosti, jos ollenkaan suomea puhuvia. Tietyski tämän tyyppinen työ ei ole minun lempihommaa muutenkaan. Minulla ei ole kyllä kuin noin kymmenen vuoron kokemus ko. osastosta.

Taitaa olla aika yleistä (valitettavasti) että uusiin suhtaudutaan aika nuivasti. Olen huomannut sitä täällä nykysessäkin paikassa ja itse koin "perehdytyksen" lähes ahistavana. Tai sen puuttumisen. Toki se on raskasta vakiporukalle että uusia naamoja koko aika, joka vuorossa.

Tuohon kieliongelmaan törmäsin edellisessä paikassa. Yksi hoitajista kirjoitti raporttilehteen venäläisillä kirjaimilla kun ei aina suomeksi osannut..  angry.png

Haluaisin kokeilla vuodeosastoa, vaikka sitä niin "vihasin" opiskeluaikana.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Olen keikkaillut rekryfirmojen kautta Aurora-kotiin. Osastoilla 5 ja 6 uudet toimivat tilat. Miehitystä (hoitajia) hyvin asukasmäärään nähden. Osastolla kuusi vaihtuu ihan jatkuvasti porukka, en tiedä miksi. Hieman taitaa olla huono työilmapiiri. Toisaalta osa viihtyykin.

Osaston 3 koin ahdistavaksi ja raskaaksi.

Mutta sanoisin näin, että kannattaa kokeilla. "joku tykkää äidistä ja joku tyttärestä"

Minkä rekryfirmojen kautta olet keikkaillut Aurora-kotiin? Mitä maksavat tunnilta?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Aurora-kotiin voi tehdä tosi monen keikkafirman kautta. MedOne, Seure, mediverkko, Metsätähti, Debora....nämä ainakin. Saan sieltä saman palkan kuin muistakin paikoista eli jossakin 14 euron huitteissa. Ja sit niillä on vielä oma työhönotto. Jos sinne haluaa töihin, niin ei muuta kun soittaa oh:lle niin töitä varmasti löytyy.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tuulitukka tehnyt öitä Aurorakotiin. Muutamalle eri osastolle. Öissä olen parhaiten viihtynyt. Tietysti riippuu kovasti yökaverista. Joskus yöt sujuvat tasasen joutuisasti, mutta välillä.....Jos saan valita niin kolmoselle en enää yöksi menisi..(ja miksen saa valita? :D )

Mielestäni öissä aika sopivasti työtä, eikä ole lisäksi laitettu mitään näennäispuuhastelua.

Itse viihdyn viime kädessä kuitenkin enemmän akuutimmalla puolella.

Sanoisin näin, että jos asuisin lähellä ja pitäisin pitkäaikaistyötä niin ei mikään hullumpi paikka yökölle.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Siellä on huutava pula hoitajista, ja varsinkin just osastoilla 3 ja 4. Kyllä varmasti yötyötäkin löytyy.. ainakin kolmosella sairaanhoitajien yöt on täysin ostopalveluna että riittäis tuttua porukkaa edes jonkin verran päivävuoroihin..

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tuulitukka tehnyt öitä Aurorakotiin. Muutamalle eri osastolle. Öissä olen parhaiten viihtynyt. Tietysti riippuu kovasti yökaverista. Joskus yöt sujuvat tasasen joutuisasti, mutta välillä.....Jos saan valita niin kolmoselle en enää yöksi menisi..(ja miksen saa valita? :) )

Mielestäni öissä aika sopivasti työtä, eikä ole lisäksi laitettu mitään näennäispuuhastelua.

Itse viihdyn viime kädessä kuitenkin enemmän akuutimmalla puolella.

Sanoisin näin, että jos asuisin lähellä ja pitäisin pitkäaikaistyötä niin ei mikään hullumpi paikka yökölle.

Miksi et menisi kolmoselle yöksi? Johtuuko ehkä yökkökaverista..  :D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Miksi et menisi kolmoselle yöksi? Johtuuko ehkä yökkökaverista..  ;D

....niin, vaikea kysymys....Olen ajatellut, että työtä on nyt paljon tarjolla ja vastaanotto jossakin on huono niin valitsen sitten sen toisen paikan. Ehkä sellainen yleinen fiilis jäi negatiiviseksi...en oikein tuntunut kuuluvani sinne.

Muokkaus:Lainaukset...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 1 kuukausi myöhemmin...
  • 8 kuukautta myöhemmin...

On kokemuksia osastosta 5.Vastaanotto oli tuima.Kaikki työvuorossa olleet olivat keikkalaisia, joista kukaan ei osannut antaa raporttia saati muuta tietoa.Ainut ko.työvuorossa ollut vakituinen työntekijä olikin lähtenyt juuri kotiin. huh.gif Niimpä, hänen olisi kuulunut olla paikalla vastuullisesti antamassa tietoa.Keikkalaisillakin oli kova kiire lähteä kotiin, vaikka raporttiaikaa oli varattu 45min. angry.png

Oli kiva jäädä yksin yövuoroon.Naapuriosaston yökköä oli turha vaivata kysymyksillä.Hän ei osannut puhua Suomea ymmärrettävästi.

Eipä yhtään ihmetytä jos ei keikkalaisiakaan tällaisissa työyhteisöissä ole riittävästi.  :)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 11 kuukautta myöhemmin...

Osastolla 3 ja 4 on tullut keikkailtua ja mukavia osastoja kumpainenkin, jos ei nyt kuuntele valivali-puheita.

Hiljattain kuulin puhuttavan, ettei keikkalainen olisi päässyt yövuoroonsa osastolle 6 kun ovea ei oltu avattu.Eikös sinne mennä samasta ovesta kuin osastolle 5 ?

Osastolle 5 pääsy takkusi kyllä kerran. :)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mä en ole IKINÄ kuullut mitään hyvää osastosta 3. Ite oon siellä ollut muutaman kuukauden, ihan ok paikka. Uudet/keikkalaiset otetaan joskus aika nihkeenä vastaan. Riippuu ketä töissä. ;D

Monta vuoroa Miina olet sinne tehnyt?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Pärjää suomellakin. Tosin vakkarit saa työaikana ruotsintunteja, eli toiveissa lienee henkilökunnan ruotsinkielisyys? Keikkalaiset kyllä on monenkirjavaa sakkia, eli ihan useampaakin kieltä käytävillä kuuluu ;)

Ai lempiväri? Tällä hetkellä sellainen tuskanpunainen ja paskanruskea.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...