Jump to content
MAINOS

Aseptinen työjärjestys


Vieras: Sylvia

Recommended Posts

Pitääkö suojakäsineet vaihtaa toisiin kun siirtyy hoitamaan kotihoidossa olevan  potilaan toista kroonista säärihaavaa ja on valmistellut haavat ja  haavatuotteet "valmiiksi", oletetaan, että ei ole näkyvää infektiota. Ensin ajattelin että ei tarvitse, mutta en ole enää varma... huh.gif

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Mä vaihtaisin. Liika huolellisuus ei näissä asioissa liene pahasta?

"Olkaapa hetki paikallanne, kun otetaan sydänfilmiä."

"Jaa KUHANSILMIÄ?!"

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mut jos ne on eri jaloissa? Kyllä mä silti vaihtaisin. Vähennettäköön vinyylikintaat palkastani!

"Olkaapa hetki paikallanne, kun otetaan sydänfilmiä."

"Jaa KUHANSILMIÄ?!"

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mikäs niissä vinyyleissä vikana on? Mikkihiiret joutais kyllä hornan tuuttiin, mutta vinyylit tai lateksithan on se tehdaspuhdas vaihtoehto. Tai nitrillit. Itse tykkään enemmän vinyyleistä kun latekseista, mutta minkä takia ne pitäisi ampua kuuhun? En ymmärrä.

"Olkaapa hetki paikallanne, kun otetaan sydänfilmiä."

"Jaa KUHANSILMIÄ?!"

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Pitääkö suojakäsineet vaihtaa toisiin kun siirtyy hoitamaan kotihoidossa olevan  potilaan toista kroonista säärihaavaa ja on valmistellut haavat ja  haavatuotteet "valmiiksi", oletetaan, että ei ole näkyvää infektiota. Ensin ajattelin että ei tarvitse, mutta en ole enää varma... huh.gif

Mikä olisi hanskojen vaihdon syy? Mä en ymmärrä..

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mikäs niissä vinyyleissä vikana on? Mikkihiiret joutais kyllä hornan tuuttiin, mutta vinyylit tai lateksithan on se tehdaspuhdas vaihtoehto. Tai nitrillit. Itse tykkään enemmän vinyyleistä kun latekseista, mutta minkä takia ne pitäisi ampua kuuhun? En ymmärrä.

Potilaalle voi olla sama onko vinyylit vai lateksit, mutta kuten splSR kirjoitti, vinyyleistä tulee helpommin p*skat omiin käsiin. Joissain sairaaloissa ei esim. noropotilaita saa hoitaa vinyylejä käyttäen.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tää on mulle ihan uutta. Talkilliset vinyylit on kyllä ihan aunarista, ja se talkki onkin pakko pestä pois ennenkun käsidesiä lutraa, muuten on kaurapuuroa kämmenissä.

"Olkaapa hetki paikallanne, kun otetaan sydänfilmiä."

"Jaa KUHANSILMIÄ?!"

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Eikös hanskojen poisoton jälkeen joka tapauksessa pidä pestä kädet?

"Olkaapa hetki paikallanne, kun otetaan sydänfilmiä."

"Jaa KUHANSILMIÄ?!"

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Eikös hanskojen poisoton jälkeen joka tapauksessa pidä pestä kädet?

Eiku käsidesiä vaan, jos ei näkyvää likaa tai roiskeita. Kädet pestään töihin tullessa, töistä lähtiessä plus em. tapauksissa. Jäi tarkasti mieleen koulussa, ohjeet hygienia hoitajalta. Kuiviin käsiin tulee helpommin haavaumia.

(muoks: tarkennus)

Limbotaan ali siitä, mistä aita on matalin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kahdet hanskat aloitusvaiheessa päällekkäin ja hommien edetessä päällimmäiset pois ja duuni jatkuu pläträämättä. Tehokkuutta, edullisesti  :D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Eikös hanskojen poisoton jälkeen joka tapauksessa pidä pestä kädet?

Teetkö sä niin myös siellä pii-paa-autossa? Osastoilla näyttäis välillä unohtuvan tämäkin perusasia. Kyllähän minä, mutta kun ne muut...

Varmaan säkin tiedät, ettei piipaa-autossa ole käsienpesuallasta. Ja mä voin järkyttää sua kertomalla, että piipaa-autossa ei myöskään aina puhdisteta potilaan ihoa ennen kanyylin laittoa tai verensokerin mittausta. Eikö olekin uskomatonta!

Ja mulle on kyllä opetettu että kädet pestään myös kun on otettu kintaat pois. Ja se ei voi olla väärin, jos kerta vinyyleistä tulee paskatkin läpi mennen tullen.

"Olkaapa hetki paikallanne, kun otetaan sydänfilmiä."

"Jaa KUHANSILMIÄ?!"

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

ei myöskään aina puhdisteta potilaan ihoa ennen kanyylin laittoa tai verensokerin mittausta.

Putsataanko jossain iho ennen sokerin mittausta?
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Musta alkaa tuntuun siltä että mä olen ihan uuno ensihoidon lisäksi myös kliinisessä hoitotyössä yleensä. Mä nimittäin putsaan pirtulla sen sormenpään ennen sokeri-/crp-mittausta sairaalan sisäpuolella.

"Olkaapa hetki paikallanne, kun otetaan sydänfilmiä."

"Jaa KUHANSILMIÄ?!"

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Eikä jonkun sikäläisen sh:n mielestä alapäätäkään tarvii pestä kuin vedellä ennen katetrointia...

Mielummin sillä kun pirtulla  ;)
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mulle joskus joku viisaampi muistutti etta jos putsaa alkomahoolituotteella ennen verensokerin ottoa, on supertarkeaa poistaa se eka pisara ja ei varmaan pahitteeksi ois poistaa se toinenkin ennen mittausta ettei se viuna vaarista tulosta... Kun sitakin nakee etta pirtulla pyyhitaan ja eka tippa mittariin ;)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

En minäkään puhdista sormenpäätä kun otan verensokerin. Pirtu kuivattaa ja sormenpäät halkeilee..

Katetroinneista tuli meille tarkat ohjeet hygieniahoitajalta/-toimikunnalta. Virtsaputken suu puhdistetaan steriilillä Aqualla, myös kestokatetrin laitossa.

"Kyllä on jännittävää elää,ajatteli Muumipeikko. Kaikki voi hetkessä kääntyä ylösalaisin-ilman mitään syytä."(Muumipappa ja meri)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Pitääkö suojakäsineet vaihtaa toisiin kun siirtyy hoitamaan kotihoidossa olevan  potilaan toista kroonista säärihaavaa ja on valmistellut haavat ja  haavatuotteet "valmiiksi", oletetaan, että ei ole näkyvää infektiota. Ensin ajattelin että ei tarvitse, mutta en ole enää varma... huh.gif

Mikä olisi hanskojen vaihdon syy? Mä en ymmärrä..

Hanskojen vaihdon syy olisi se ettei kuljeta mikrobeja haavasta toiseen, ts. kun vaihtaa työtehtävää niin vaihtaa hanskat. Mutta käytännössä en kyllä usko monenkaan niin tekevän, siis kroonisten haavojen kanssa. Mutta olsisi kiva kuulla, kuinka esim. palovammojen kanssa, vaihdatteko silloin hanskat joka haavalle?

saivartelenko, no en, mietin vaan...kiitos vastauksista kovasti!!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Pitääkö suojakäsineet vaihtaa toisiin kun siirtyy hoitamaan kotihoidossa olevan  potilaan toista kroonista säärihaavaa ja on valmistellut haavat ja  haavatuotteet "valmiiksi", oletetaan, että ei ole näkyvää infektiota. Ensin ajattelin että ei tarvitse, mutta en ole enää varma... huh.gif

Mikä olisi hanskojen vaihdon syy? Mä en ymmärrä..

Hanskojen vaihdon syy olisi se ettei kuljeta mikrobeja haavasta toiseen, ts. kun vaihtaa työtehtävää niin vaihtaa hanskat. Mutta käytännössä en kyllä usko monenkaan niin tekevän, siis kroonisten haavojen kanssa.

Niin ajattelisin kyllä, että säärihaavat eivät ole steriilejä, ja eiväthän hanskatkaan ole. Kuvittelisin kyllä että molemmassa jalassa asustavat samat mikrobit.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...