Jump to content
MAINOS

Missä vaiheessa lähihoitajan työstä siirtyä SH: töihin.


Vieras: Liisa Ihmemaassa

Recommended Posts

Vieras: Liisa Ihmemaassa

Eli lähihoitaja olen edelliseltä koulutukseltani ja nyt vuosi takana Sairaanhoitan opintoja, monimuoto-opintoja ( aikusoiskelua).

Työkokemusta on vuodeosastohoidosta n, 5 vuotta ( perushoitoa), vanhustyöstä edelleen lisää työkokemusta n. 4 vuotta ja kehitysvammatyöstä 3 vuotta.

Sairaalaan haluaisin siirtyä töihin. Syksyllä on sis + kir-harjoittelut, jokohan niiden jälkeen olisi saumoja päästä sijaisuuksiin kiinni? Kokemusta kellään ko. aiheesta? TYKS ja SAS tässä olisivat lähimmät.

Liisa Ihmemaassa

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

kylläpä se niin taitaa olla että jos koulu kestää 3,5 vuotta, voi kolmen vuoden jälkeen tehdä joissain paikoissa sh:n sijaisuuksia, lähinnä vanhuspaikoissa. Sairaaloissa yleensä vaativat ihan tutkinnon. Tietenkin nyt isommissa kaupungeissa on kovempi pula, joten sinne he saattavat ottaakin töihin ei-valmiita hoitajia, mutta tuskin ihan eka vuoden jälkeen, pitäis olla kokemusta kuitenkin sairaala työstä. Harjoitteluissahan saa tehdä ihan niitä sh:n hommia ja sitten tuntuukin vähän hassulta kun menet samaan paikkaan töihin/tuuraamaan opiskeluaikana, niin saat tehdä vaan perushoitoa. Vastuukysymykset on kuitenkin aika suuria kun ei ole valmis hoitaja, niin ei saisi olla sitä vastuutakaan niin paljon vielä.

Omalla luokallani on tosin eräs ent. perushoitaja joka meni 2v. jälkeen kuntoutuskotiin tekemään sh:n sijaisuutta kesäksi, mutta siellä se sairaanhoitajan homma onkin aika samaa kuin perushoitajan,lähinnä lääkehoito vaan tulee lisäksi.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mitämitämitä? 3,5 vuotta ja 3 vuotta siitä voi tehdä sh sijaisuuksia? Ensinnäkin, foorumin hakutoiminto käyttöön ja etsimään eroavaisuuksia. Jotkut tekevät sh-sijaisuutta ekan vuoden jälkeen, toiset vasta valmistuttuaan.

Sh-koulu on nykyisin amk-opiskelua joten ei voi sanoa että se kestää 3,5 vuotta. Todellinen kesto on 2,5-4,5 vuotta omasta hopsista riippuen. Itse tein 1,5 vuoden (n. 80 opintoviikkoa) jälkeen sh-sijaisuutta kesän, jotkut tekevät myöhemmin, jotkut aiemmin. Eli kannattaa katsoa peiliin ja miettiä mitä haluaa tehdä, ja sen jälkeen ottaa työnantajiin yhteyttä ja kysyä mitä on mahdollisuus tehdä.

Tämä mielipide tai kommentti on yksityishenkilön antama eikä välttämättä edusta työnantajani, minkään yhteistyökumppanini, ammattiliittoni tai puolueeni kantaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mun käsittääkseni sh-sijaisuuksiin vaaditaan 120-150 opintopisteen edestä suoritettuja sh-opintoja; riippuu osaston vaativuudesta.

"Tender Loving Care"

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mun käsittääkseni sh-sijaisuuksiin vaaditaan 120-150 opintopisteen edestä suoritettuja sh-opintoja; riippuu osaston vaativuudesta.

Eikös jossain riitä satakin, vai olenko aivan hakuteillä?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mun käsittääkseni sh-sijaisuuksiin vaaditaan 120-150 opintopisteen edestä suoritettuja sh-opintoja; riippuu osaston vaativuudesta.

Eikös jossain riitä satakin, vai olenko aivan hakuteillä?

Ei taida olla olemassa mitään tiettyä opintopistemäärää joka täytyisi olla suoritettuna, ainakaan laissa määritettynä.

Kunnat/sairaanhoitopiirit ovat itse saattaneet määritellä opintopisterajoja opiskelijoille, mutta niistäkin on ilmeisesesti tänä kesänä aika paljon joustettu.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ymmärtääkseni pitkäaikaishoitopaikassa sh:n sijaisuuteen tarvitaan 120 opintopistettä, erikoissairaanhoidossa määrä on 180 op. Näin sen ainakin pitäisi mennä.

Viisasteleva ajattelee harvoin, ajattelija viisastelee vielä harvemmin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ymmärtääkseni pitkäaikaishoitopaikassa sh:n sijaisuuteen tarvitaan 120 opintopistettä, erikoissairaanhoidossa määrä on 180 op. Näin sen ainakin pitäisi mennä.

Edelleen, työnantajasta kiinni. Itse tein 80 ov:n (120 op) jälkeen. Eipäs kangistuta kaavoihin. Mutta miettikää itse mitä haluatte tehdä, mihin olette valmiita, millaisen vastuun haluatte ottaa ja niin edelleen et cetera ynnä muuta sellaista.

Tämä mielipide tai kommentti on yksityishenkilön antama eikä välttämättä edusta työnantajani, minkään yhteistyökumppanini, ammattiliittoni tai puolueeni kantaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...