Jump to content
MAINOS

Missä vaiheessa lähihoitajan työstä siirtyä SH: töihin.


Vieras: Liisa Ihmemaassa

Recommended Posts

Vieras: Liisa Ihmemaassa

Eli lähihoitaja olen edelliseltä koulutukseltani ja nyt vuosi takana Sairaanhoitan opintoja, monimuoto-opintoja ( aikusoiskelua).

Työkokemusta on vuodeosastohoidosta n, 5 vuotta ( perushoitoa), vanhustyöstä edelleen lisää työkokemusta n. 4 vuotta ja kehitysvammatyöstä 3 vuotta.

Sairaalaan haluaisin siirtyä töihin. Syksyllä on sis + kir-harjoittelut, jokohan niiden jälkeen olisi saumoja päästä sijaisuuksiin kiinni? Kokemusta kellään ko. aiheesta? TYKS ja SAS tässä olisivat lähimmät.

Liisa Ihmemaassa

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

kylläpä se niin taitaa olla että jos koulu kestää 3,5 vuotta, voi kolmen vuoden jälkeen tehdä joissain paikoissa sh:n sijaisuuksia, lähinnä vanhuspaikoissa. Sairaaloissa yleensä vaativat ihan tutkinnon. Tietenkin nyt isommissa kaupungeissa on kovempi pula, joten sinne he saattavat ottaakin töihin ei-valmiita hoitajia, mutta tuskin ihan eka vuoden jälkeen, pitäis olla kokemusta kuitenkin sairaala työstä. Harjoitteluissahan saa tehdä ihan niitä sh:n hommia ja sitten tuntuukin vähän hassulta kun menet samaan paikkaan töihin/tuuraamaan opiskeluaikana, niin saat tehdä vaan perushoitoa. Vastuukysymykset on kuitenkin aika suuria kun ei ole valmis hoitaja, niin ei saisi olla sitä vastuutakaan niin paljon vielä.

Omalla luokallani on tosin eräs ent. perushoitaja joka meni 2v. jälkeen kuntoutuskotiin tekemään sh:n sijaisuutta kesäksi, mutta siellä se sairaanhoitajan homma onkin aika samaa kuin perushoitajan,lähinnä lääkehoito vaan tulee lisäksi.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mitämitämitä? 3,5 vuotta ja 3 vuotta siitä voi tehdä sh sijaisuuksia? Ensinnäkin, foorumin hakutoiminto käyttöön ja etsimään eroavaisuuksia. Jotkut tekevät sh-sijaisuutta ekan vuoden jälkeen, toiset vasta valmistuttuaan.