Jump to content
MAINOS

Terveydenhuollon oikeusturvakeskus puuttui hoitajien jäsenkorjausbisnekseen


OldOne

Recommended Posts

Kaustisen kansanlääkintäkeskuksen jäsenkorjauskurssin käyneet sairaanhoitajat olivat jäsenkorjaustoimintaa koskevassa mainonnassaan käyttäneet sairaanhoitajan ammattinimikettä, mikä johti Teolle kanteluun. Terveydenhuollon oikeusturvakeskuksen kanta asiaan on, että jäsenkorjaus on uskomushoitoa, joten jäsenkorjaajana toimiva ei saa käyttää sairaanhoitajan nimikettä sitä harjoittaessaan eikä asiakkaalle saa tulla sellaista mielikuvaa, että tämä saisi jäsenkorjauksessa terveydenhuollon ammattihenkilön antamaa hoitoa.

TEOn tiedote asiasta: http://www.teo.fi/uusi/14aq.pdf

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Työissä kahvikeskustelua aiheesta ja herätti hieman kummastusta..Jos itse jäsenkorjausta kaipaisin mieluiten kuitenkin etsisin käsiini juuri tällaisen myös terveyden huollon ammattihenkilön..  Aika kummaa että ainakin meillä päin saavat kiinalaista lääketiedettä harjoittavat mainostaa itseään sairaanhoitajan tittelillä. Minun mielestäni nämä akupunktiot ym. ovat samassa sarjassa jäsenkorjausten ym kanssa..Itse en täysin ymmärrä tuota teo:n kantaa asiaan..  (Tosin en kyllä saanut linkkiä auki joten en ole koko juttua loppun asti lukenut..) huh.gif ;)

Voisitko toistaa, mitä sanoit sen jälkeen kun olit sanonut:

”nyt kuuntele hyvin tarkkaan” ?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Aika kummaa että ainakin meillä päin saavat kiinalaista lääketiedettä harjoittavat mainostaa itseään sairaanhoitajan tittelillä.

Ei varmaan saiskaan jos joku tekis siitä kantelun. Tossa TEOn tiedotteessa lukee näin:

TEO totesi, että erilaiset sairauksien löytämiseksi tai niiden korjaamiseksi markkinoidut vaihtoehtotai

uskomushoidot eivät yleensä ole terveyden- tai sairaanhoitoa, vaikka näitä hoitoja antavilla olisikin

terveydenhuollon ammattihenkilön koulutus. Jäsenkorjaustakaan ei ole yleisesti pidetty terveyden-

tai sairaanhoitoon kuuluvana toimintana, eikä sitä opeteta terveydenhuollon ammattihenkilöiden

koulutuksessa. Jäsenkorjausta väestölle tarjoavien ei pitäisi liittää toimintaansa terveydenhuollon

ammattilaisena toimimiseen.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Aika kummaa että ainakin meillä päin saavat kiinalaista lääketiedettä harjoittavat mainostaa itseään sairaanhoitajan tittelillä. Minun mielestäni nämä akupunktiot ym. ovat samassa sarjassa jäsenkorjausten ym kanssa..

Akupunktio kuuluu mun mielestä samaan kategoriaan kuin naprapatia, kiropraktiikka ja manipulaatiohoito; eli alkavat olla virallisen lääketieteen hyväksymiä tutkittuja hoitomuotoja joita esim. lääkärit laajalti määräävät ja antavat. Eri asia on sitten se että kuuluuko näitä palveluita saada julkisen terveydenhuollon piiristä kuten nyt on osittain asian laita.

Yleisesti ottaen suhtaudun skeptisesti näiihin uskomushoitoihin, mutta mun mielestä ei kaikkia hoitomuotoja voi niputtaa samaan pakettiin sillä eroja on.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...