Jump to content
MAINOS

Keikkailevan HUSsilaisen palkkio? Hälytysrahasta jne


Sukunajo

Recommended Posts

Eli kiinnostaa siis tällainen, että jos on määräyskirjalla HUSin tiettyyn yksikköön, niin miten menee korvaukset (ylityö? hälytysraha?  jne) jos tekee keikkaa HUSille, mutta ei sinne omaan yksikköön?

Jostain luin että kaikki keikat lasketaan ylitöiksi, ja niistä sitten sen mukainen korvaus.

Saako siitä vielä jotain muutakin kipukorvausta? Saako hälytysrahaa vain kun tekee omaan yksikköön (siis omalle osastolle? Saman alan yksikköön? Samaan sairaalaan? Koko HUSin alueella?)

Ahneesti laskeskelee että tekeekö yhtään mitään muuta kuin pakolliset työt :nauraa:

Nokka kohti uusia tuulia.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Jos tekee keikkaa muualle kuin omaan yksikköön, mutta palkanmaksaja pysyy samana, niin ylitöitähän ne on. Tästä kannattaa kysyä työnantajalta etukäteen ennen kuin menee keikkailemaan naapuriosastolle, sillä työnantaja ei tunnetusti mielellään halua teettää ylitöitä. Samalla kannattaa pitää huoli, että viikkolevot tulevat täyteen, sillä muuten voi tulla taas pomoilta noottia.

Hälytysrahaa ei makseta muutoin kuin jos sinut hälytetään omaan yksikköösi töihin, sillä muissa yksiköissä olet keikkalainen ja keikkalaisille ei Hus maksa hälytysrahaa.

Failure is always an option

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tästä kannattaa kysyä työnantajalta etukäteen ennen kuin menee keikkailemaan naapuriosastolle, sillä työnantaja ei tunnetusti mielellään halua teettää ylitöitä. Samalla kannattaa pitää huoli, että viikkolevot tulevat täyteen, sillä muuten voi tulla taas pomoilta noottia.

Kiitos, tuli taas tässäkin huomionarvoinen asia. Jotenkin jäänyt kyllä hämärän peittoon nämä viralliset osuudet suhteesta työnantajan kanssa jne.. pitäisi varmaan pikkuhiljaa alkaa opiskella niitäkin.

Varmaan omalta osastolta löytyy niin paljon hälyä ja tuplaa tänä kesänä kuin vaan jaksaa tehdä, eli ei varmaan tarvi paljon muilla osastoilla norkoilla. Mutta pitihän tämäkin kysyä ennen kuin suostuu mihinkään.

Nokka kohti uusia tuulia.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tästä kannattaa kysyä työnantajalta etukäteen ennen kuin menee keikkailemaan naapuriosastolle, sillä työnantaja ei tunnetusti mielellään halua teettää ylitöitä. Samalla kannattaa pitää huoli, että viikkolevot tulevat täyteen, sillä muuten voi tulla taas pomoilta noottia.

Tässä kyllä yksikkökohtaisia eroja, nimimerkillä tässä listassa 48 tuntia ylityötä + 1 rahana maksettu viikkolepo.

Tämä mielipide tai kommentti on yksityishenkilön antama eikä välttämättä edusta työnantajani, minkään yhteistyökumppanini, ammattiliittoni tai puolueeni kantaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tästä kannattaa kysyä työnantajalta etukäteen ennen kuin menee keikkailemaan naapuriosastolle, sillä työnantaja ei tunnetusti mielellään halua teettää ylitöitä. Samalla kannattaa pitää huoli, että viikkolevot tulevat täyteen, sillä muuten voi tulla taas pomoilta noottia.

Tässä kyllä yksikkökohtaisia eroja, nimimerkillä tässä listassa 48 tuntia ylityötä + 1 rahana maksettu viikkolepo.

Totta, meilläkään ei taida pomoja enää kiinnostaa meneekö kelläkin ylitöiksi vai ei kunhan saadaan väkeä riittävästi vuoroon.

Failure is always an option

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Paljonko HUS:lla tuo hälytysraha on? Saako sitä, jos jää aamuvuorosta tekemään iltapuutosta? Mites noi ylityökorvaukset, missä vaiheessa alkaa pyöriä 100% korvaus? Olen vielä vähän pihalla näistä, keikkaa kun vain tehnyt.  :D

Viisasteleva ajattelee harvoin, ajattelija viisastelee vielä harvemmin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Paljonko HUS:lla tuo hälytysraha on? Saako sitä, jos jää aamuvuorosta tekemään iltapuutosta? Mites noi ylityökorvaukset, missä vaiheessa alkaa pyöriä 100% korvaus? Olen vielä vähän pihalla näistä, keikkaa kun vain tehnyt.  :D

-Jos pitää jäädä esim. aamuvuorosta iltavuoroon kuuluu tuo korvaus saada, olikohan se 47 euroa.

Ylityötunteja piti olla aika paljon jotta saisi 100% korvauksen, valitettavasti en muista kuinka paljon.

My brain is stuck from shooting glue

I'm not sorry for the things I do

 

Carbona not glue

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Paljonko HUS:lla tuo hälytysraha on? Saako sitä, jos jää aamuvuorosta tekemään iltapuutosta? Mites noi ylityökorvaukset, missä vaiheessa alkaa pyöriä 100% korvaus? Olen vielä vähän pihalla näistä, keikkaa kun vain tehnyt.  :D

Jos olet määräyskirjalla, saat 47€ hälyrahaa. Jos olet keikkalainen, et saa kuin ylityötunnit.

God save the king - cause no-one else will!

- Black Adder

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Paljonko HUS:lla tuo hälytysraha on? Saako sitä, jos jää aamuvuorosta tekemään iltapuutosta? Mites noi ylityökorvaukset, missä vaiheessa alkaa pyöriä 100% korvaus? Olen vielä vähän pihalla näistä, keikkaa kun vain tehnyt.  :)

Jos olet määräyskirjalla, saat 47€ hälyrahaa. Jos olet keikkalainen, et saa kuin ylityötunnit.

Kyllä mä olen ainakin saanut hälytysrahankin, vaikka keikkaa olen tehnyt. Ja HUS:ssa vielä. 8 tunnin jälkeen saa 150% 4h ja sitten 200%. Siis keikkalaisena.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kyllä mä olen ainakin saanut hälytysrahankin, vaikka keikkaa olen tehnyt. Ja HUS:ssa vielä. 8 tunnin jälkeen saa 150% 4h ja sitten 200%. Siis keikkalaisena.

Aika paljon tuntuu käytännöt vaihtelevan Husin sisällä. Mä tein virkavapaalla ollessani keikkaa omalle osastolle niin mulle tylysti sanottiin, että ei keikkalaisille hälytysrahaa makseta. No, ylityötunteja tuli kuitenkin ihan kivasti koska olin Husin palveluksessa virkavapaalla ollessani. Tosin vaikka tein toimistotyötä toimistotyöaikaan, niin kuitenkin mun työaikamuoto oli muodollinen jaksotyö jolloin ylityötuntien saaminen oli työn alla.

Failure is always an option

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...