Jump to content
MAINOS

anestesiahoitaja vai instrumentti??


myyrä10

Recommended Posts

Tässä suuntautumista miettiessä olen alkanut pohtia kumpaan sitten töissä ryhtyis (sitähän voi toki vaihtaa). mutta: instrumenteissa joutuu seisomaan todella paljon kun taas anestesiapuolella istumaan tosi paljon (kokemus harjoittelusta). Itsellä ainakin kävi harjottelussa kerran niin, että aamupäivän heikotuksessa pyörryin steriilinä salin lattialle (sali oli tosi pieni ja ilma huonoa). Ane-puolella taas meinasin nukahtaa opiskelijana rauhallisuuteen.

No, plussana tok minäkin antaisin sen leikkurihommalle, että hoidettavana on vain yksi potilas kerrallaan ja sekin unessa/tokkurassa(osastolla yössä parhaillaan 20 lääkkeineen ja sairauksineen), ei omaisia valittamassa, ei kelloja soimassa, päivätyö+päivystykset ym..

Kertokaas millä perusteella ootte päättäny jommankumman homman? ja miten sitä seisomista erityisesti jaksaa instru-puolella?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Tässä suuntautumista miettiessä olen alkanut pohtia kumpaan sitten töissä ryhtyis (sitähän voi toki vaihtaa).

Kertokaas millä perusteella ootte päättäny jommankumman homman? ja miten sitä seisomista erityisesti jaksaa instru-puolella?

Kts; http://hoitajat.net/foorumi/index.php?topic=7998.0

Kiitos.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kertokaas millä perusteella ootte päättäny jommankumman homman? ja miten sitä seisomista erityisesti jaksaa instru-puolella?

Seisomiseen tottuu. Ja läheskään aina ei ole pakko seistä, tilanteen mukaan voi istua, ei ole mikään heikkouden merkki. Ja tietysti jos paikkakunnalla on monta leikkuria, niin kannattaa miettiä minkä erikoisalojen parissa haluaa työskennellä (leikkausten kestot, ym.). Tai vaikka päikissä, lyhyet leikkaukset niin ei tule pitkiä aikoja paikallaan seisomista. Jos on helposti pyörtyilevää sorttia kannattaa pitää huolta syömisistään ja juomisistaan. Kunnon aamupala ja nesteytys kohilleen niin ei heikota. Ja ruoka kannattaa syödä 11-13 välisenä aikana, eikä vasta 14-15. Ja tietysti välillä syviä hengenvetoja, kun  tiukoissa tilnateissa tahtoo hengitys jäädä pinnalliseksi...

Res. alik.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

eihän sitä tarvi edes valita kummalle puolelle haluaa.. molemmat puolet voi ottaa haltuun monessa paikassa, ja monissa paikoissa on myös kierto joka tuo vaihtelua työhön. tietenkin jompikumpi puoli sit vetää enemmän ja siitä tulee niinsanottu vahvempi puoli.

itse kallistun i-puolelle, tykkään olla leikkauksessa mukana, ihmetellä mitä tehdään ja kysellä kaikkee tyhmää lekurilta. i-puolella on muutenki hauskempaa kun läppä lentää lääkäreiden kanssa ja veri roiskuu :), eli siis toimintaa! Seisominen ei ole ongelma kun tilanteesta voi pakittaa ja kävellä vähän aikaa salissa ympyrää jos siltä tuntuu.. tai istahtaa tuolille hetkeksi. Syöminen kannattaa muistaa ja juominen koska puvun alla hikoilee ja energia varastot kuluu, helpommin voi pyörtyä jos ei ole muistanut tankata hyvin nestettä.

I´am Wizard

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 4 kuukautta myöhemmin...

Mua kiinnostaist tuo ihoitajan homma,mutta mulla on historia seisomisessa pyörtymisestä. Tosin niiden syytä ei ikinä saatu selville..vituttaa varmaan massiivisesti jos joudun joihinkin muihin hommiin.

Ajat muuttuvat- muutu sinäkin!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kokeile työharjoitteluissa miltä i-puolella olo tuntuu... Itselle on ollut pitkään selvää, että leikkuri on se paikka missä tulen palkkani ansaitsemaan valmistumisen jälkeen. En aikaisemmin tiennyt kumpi puoli kiinnostaa enemmän kun tuntuivat kiinnostavilta molemmat. Viime kesän i-puolen sijaisuuden myötä valkeni, että kyllä se on a-puoli mikä kiinnostaa kuitenkin enemmän ja josta haluan leikkuriuran aloittaa.

Leikkurisisar uraputkessa

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ihanaa on, että meitä riittää molempiin juniin. Omassa työpaikassani kumpikin puoli arvostaa toisen panosta ja se puolen hakeminen on jotenkin onnistunut automaattisesti. Itse en voisi kuvitellakkaan itseäni i-puolelle, mutta ihailen suuresti kokeneita ja taitavia i-hoitajia. Se on tiimityötä jos mikä!

Tämä mielipide tai kommentti on yksityishenkilön antama eikä välttämättä edusta työnantajani, minkään yhteistyökumppanini, ammattiliittoni tai puolueeni kantaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mä olen töissä sellaisessa leikkurissa, jossa kaikki hoitajat on vuoroin a- ja i-puolella. Tosi monipuolista ja aina on uutta opittavaa. Itseäni kiinnostaa enemmän a-puoli, mutta hyödyllistä on prehtyä myös i-puoleen. Osaa informoida potilasta, suunnitella omia hommia leikkausvaiheen mukaan, olla suureksi avuksi päivystysaikana jne.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 7 vuotta myöhemmin...
Onko instrumenttihoitajan ja anestesiahoitajan palkoissa eroa? entä onko leikkaussalissa parempi palkka kuin osastoilla?

​Lähtöpalkka lienee kummallakin kutakuinkin sama. Jotain lisää omista vastuualueesta jne voi saada. Anestesiapuolella jäänee enemmän käteen kun niitä vuorolisiä tulee heräämössä. Leikkurin lähtöpalkat, kuten polien jne palkat on vähän paremmat kuin osastojen. Ainakin meillä.

Mitä väliä sitäpaitsi. Nuo ovat niin kaksi täysin erillaista suuntautumista, joten joku muu perustu täytyy olla kuin palkka.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...