Jump to content
MAINOS

Kädentaidot


Vieras: Taru

Recommended Posts

Olen hakeutumassa Norjaan sairaanhoitajan töihin vanhainkotiin. Kuulin, että Norjassa vanhainkodeissakin sairaanhoitajat kanyloivat ja laittelevat nenä-maha letkuja, jos on tarpeen. Meillä Suomessahan ei tällaista tehdä. Itsellä 15 vuoden työkokemus sairaanhoitajan töistä vanhainkodissa mutta kanyloinut olen viimeksi 1996 :))

Onkohan Norjaan vanhainkoti töihin lähteminen nyt unohdettava kun taidot ei riitä?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Riippuu toki paikasta, mutta periaatteessa laitetaan tippoja ja otetaan esim verikokeita. Voidaan myös tiputtaa veriä. Mutta ei niitä monikaan osaa 😂 Vastuu vieritetään sille jonka oletetaan toimenpiteet parhaiten hallitsevan. Sanot että et osaa niin joko opettavat tai sitten joku muu tekee.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ei kannata murehtia noista. Ne kuule kiljuu riemusta, jos saavat sinut sinne😊 Olen ollut Norjassa töissä parikymmentä vuotta sitten ja vieläkin joku vuokrafrma lähettää viikottain viestejä työtarjouksista. Kokemukseni (ksh ja vanhustenhoito) mukaan Norjassa tai Ruotsissa ei esim. tunneta käsitettä i.v-lupa, vaan ajatellaan, että se on kuulunut peruskoulutukseen ja jotkut sitten ovat työssään näitä  tehneet ja toiset ei.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...