Jump to content
MAINOS

Tukisukat


Vieras: cat

Recommended Posts

MAINOS

Ite oon saanut aikoinaan sellaisen ohjeen, että kantapäästä(aivan jalkapohjan tasolta) polvitaipeeseen ja paksuus pohkeen paksuimmasta kohdasta. Monella valmistajalla on sukkien mukana ohje mittauksesta kuvien kera.

"If you ain't part of a solution, you are solid or gas."

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Riippuu sukista. Yleensä antiemboliasukissa neuvotaan mittaaamaan pohkeen paksuus ja säären pituus (lattiasta polvitaipeeseen). Tämä on aina ihmetyttänyt minua suuresti sillä suurin merkitys hoitosukissahan on nilkan puristuksessa. Eli oikeasti tärkeintä olisi että sukka olisi nilkan kohdalta oikean kokoinen, ei liian tiukka, eikä liian löysä.

Sodassa, rakkaudessa ja yleisessä vitutuksessa kaikki on sallittua.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 vuotta myöhemmin...

Peijaksessa ei ainakaan enää käytetä tukisukkia polvi- ja lonkkaproteesileikkaus potilailla. Mutta tiedän että samassa talossa kaikilla ge-leikkaukseen menevillä on sukat, niin umppari, sappi kuin obe leikatuillakin. Syytä en oikein tiedä tähän, koska suurempi riski on saada tulppa tekoniveloper. jälkeen kuin sappitähystyksen jälkeen. Mutta kai nuo viisaammat tietää.

Tämä ollut meillä nyt parisen vuotta, siis sukat jääneet pois tuolla 2007-08 vaihteessa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Taysin ortopedialla ei tukisukkia käytetä. Syytä kysyessäni sain vastaukseksi Klexanen hoitavan saman asian. Tiedä sitten...?

Hatanpään ortopedialla taasen sukkia käytetään (+Klexane). Ja Taysissa ainakin naistetaudeilla olen sukkia mummoille pukenut pre op. Riippuu näköjään talosta ja osastosta käytännöt täällä päin.

Optimisti näkee rinkilän. Pessimisti vain reiän.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Joo, samassa talossa voi meno olla kirjavaa osastojen välillä.

Meillä oli ennen Klexane + tukisukat. Nykyisin pelkkä klexane. Näin 6 vuoden ajalta kun katson trombien määrää, niin ne on vähentyneet. onko sitten hoitomenetelmät muuttuneet radikaalisti vai eikö potilaat päädy enää meille, sitä en osaa sanoa. mutta tukospotilaita on hyvin vähän enää verrattuna vaikka 5 vuoden takaiseen tilanteeseen.

itse olen onnellinen, kyllä se oli hikistä puuhaa kun aamulla vedät sukat jalkaan noin 20 potilaalle ja kun tulet yöksi niin kaikilla 40 on sukat edelleen jalassa, että aloitat sitten kierroksen repimällä jalkasilsat sukkien mukana hengitysilmaan *oksennus*

Onneksi ovat poistuneet meiltä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Student Midwife

Minä mittailen elektiiviseen sektioon menevien mammojen jalkoja tukisukkia varten ja otan kolme mittaa: reiden ympärysmitta leveimmältä kohdalta, pohkeen ympärysmitta leveimmältä kohdalta ja jalan pituus kantapäästä (lattiatasolta) pakaran alle.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Trombeja vähentää myös esim. ettei enää makuuteta kaihileikkauksen jälkeen viikkoa  ;D

Veripalvelu kaipaa kipeästi hengenpelastajia!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...