Jump to content
MAINOS

Galluppia - oman palkankorotuksen neuvottelun tuloksia


OldOne

Recommended Posts

Nyt kun on työntekijän markkinat, olisin kiinnostunut kuinka paljon olette vaatineet palkkaa yli työehtosopimuksen taksojen esim työhakemuksissa tai muuten ja onko mennyt läpi. Huhupuheista en niinkään ole kiinnostunut, vaan faktoista. Jos mahdollista, kertokaa myös työnantaja.  ;)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Norjassa pyysin lisäkorvausta jos suostun yövirkaan. Pyysin 2000€/v, sain 2300. Tästä on 4 vuotta aikaa ja ihme ja kumma, tuo korvaus nousee vuosittain indeksien mukaisesti.

No comments

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Työnkuva laajeni tossa hiljattain, kysyin että eikös siihen liity jotain raha-asioitakin ja 10% korotus tuli.

Tämä mielipide tai kommentti on yksityishenkilön antama eikä välttämättä edusta työnantajani, minkään yhteistyökumppanini, ammattiliittoni tai puolueeni kantaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Pyysin palkan korotusta kun toimeni vakinaistettiin. Ylihoitaja kysyi, mistä kuvittelen sellaiseen rahaa olevan ja piti sen jälkeen noin vartin luennon sairaanhoitopiirin taloudesta. Eli se siitä palkankorotuksesta angry.png

Sodassa, rakkaudessa ja yleisessä vitutuksessa kaikki on sallittua.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Pyysin palkan korotusta kun toimeni vakinaistettiin. Ylihoitaja kysyi, mistä kuvittelen sellaiseen rahaa olevan ja piti sen jälkeen noin vartin luennon sairaanhoitopiirin taloudesta. Eli se siitä palkankorotuksesta angry.png

Wanha kikka. Ei ole sun ongelmasi.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Pyysin palkan korotusta kun toimeni vakinaistettiin. Ylihoitaja kysyi, mistä kuvittelen sellaiseen rahaa olevan ja piti sen jälkeen noin vartin luennon sairaanhoitopiirin taloudesta. Eli se siitä palkankorotuksesta angry.png

Wanha kikka. Ei ole sun ongelmasi.

Kyllähän minä siitä tietysti ylihoitajalle mainitsen, ettei sairaalan talous kuulu minun vaastuualueeseeni, mutta ei sitä palkkaa silti lisää tullut.

Sodassa, rakkaudessa ja yleisessä vitutuksessa kaikki on sallittua.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Itse, kun toimen sain, sain noin 100€ lisää kuukausipalkkaan. Nyt kuitenkin uusilla toimenhaltijoilla on vieläkin parempi liksa. Täällä TAYSissa korotetaan henkilöstön palkkoja uusien toimenhaltijoiden palkkoja korottamalla suuremmaksi kuin edellisessä jaossa on ollut. Tämä "hiukan" hiertää kokeneiden hoitajien hermoja, sillä talossa 20 vuotta olleilla saattaa ja onkin noin 200€ huonompi peruspalkka kuin juuri taloon tulleilla uusilla.

Kävin myös viime kesänä pienen neuvottelun henkilökohtaisesta palkan lisästä, joka on mahdollista anoa, mikäli on "meriittejä". Itse sain päätökseen erikoistumisopinnot AMK:ssa. Oh:n kanta olise, ettei kannata hakea, sillä en ollut mitenkään kehittänyt työpaikkamme hoitotyötä. Että se siitä. Pitäis varmaan uudelleen hakea, kun nyt on tullut hommattua tähän polityhön täydentävää työkokemusta...

Yeah, right! Like I'm going to put that icky thing in my mouth.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tuntuu aika usein, että pitäisi vastata sairaanhoitajan työssä taidoiltaan erästä kuuluisa Nasaretilaista parantajaa (jo edesmennyttä), ennenkuin henkilökohtaiseen palkanlisään saa riittävästi meriittejä!?

-tule turma tuonen tietä, pikku reppu selässä, pikku kirves kontissa. Napsauta sillä ohtaan, justiinsa nokan kohtaan-

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Silloin kuin mun toimeani vakinaistettiin, ja kitkuttelin sillä millä tämä talo alhaisimmilaan kehtaa tilipussiin sujauttaa ::), menin kysäsemään YH:lta palkan tarkastamista osaston muiden työn tekijöiden tasolle....(olin ollut jo useamman vuoden, täysin perehdettetty, varallaolokelpoinen jne)niin voi sitä ilmettä....ja se selvitys niistä koreista ja talon taloudesta. huh.gif Mutta ei se oikein luottamusmiehellekaan menny jakeluun kui näin voi olla ;D

Kenen joukoissa seisot, kenen lippua kannat? Ei synny rakkautta ilman oikeutta. Ei synny oikeutta ilman taistelua, ei taistelua ilman yhteistä rintamaa

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kun toimeni vakinaistettiin palkka nousi noin 150 e. Penniäkään enempää en YH:lta saanut puristettua, koska hänen mukaansa sisätautien vastuualueella tämä on "palkkakatto". Saa nähdä kuinka pian sijaiset menevät palkassa ohi... ::)

Harmittaa vain "vanhojen" työntekijöiden puolesta, kun kaikki nuoret ja kokemattomat menevät palkoissa ohi.

"Mutta tohtori..." "Hoitaja on vaiti ja tekee työnsä!"

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tuntuu aika usein, että pitäisi vastata sairaanhoitajan työssä taidoiltaan erästä kuuluisa Nasaretilaista parantajaa (jo edesmennyttä), ennenkuin henkilökohtaiseen palkanlisään saa riittävästi meriittejä!?

Joo, mutta sillonhan sitä nyt ainakin tekisi kutsumustyötä, tai vielä paremmin olisi hoitaja Jumalan armosta, jolloin palkkaa ei tarvitsisi edes maksaa. Pyhällä hengellä, kato.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Muutama työkaveri on sanonu ittensä irti koska saavat huonompaa palkkaa ko sijaiset. Pyyntöä palkankorotuksesta ei ole noteerattu mitenkään tai on selitetty huonosta rahatilanteesta, joten "kiitokseksi" vakitoimessa olevat sanovat itteensä sarjassa irti...

I'm selfish, impatient and little insecure. I make mistakes, i'm out of control and at times hard to handle, but if you can't handle me at my worst, then you sure as hell don't deserve me at my best.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Meillä oltiin tuossa tilanteessa (uudet hoitajat saivat vanhoja paremman palkan) pari vuotta sitten. Lukemattomien keskustelujen jälkeen vanhojen työntekijöiden palkat korjattiin samalle tasolle. Mutta nyt ollaan taas sitten siinä tilanteessa, että vastavalmistunut, suoraan koulunpenkiltä tuleva uusi työntekijä saa täsmälleen saman palkan kuin vanha työntekijä. Ja koska sairaanhoitajapula on jo kroonistunut, kohta ollaan taas siinä, että uusi tulokas saa parempaa palkkaa kuin vanha.. tai sitä ainakin itse pelkään.

Musta olisi reilumpaa porrastaa palkanmaksu kokemuksen mukaan, eikä vain siksi että saadaan joku töihin. Mutta tietenkin haluan myös lisää työkavereita! On vaan epäreilua että omaa pitkää työkokemusta ja osaamista ei työnantaja juuri palkitse.

"Minä suojelen sinua kaikelta, mitä ikinä keksitkin pelätä. Ei ole sellaista pimeää, jota minun hento käteni ei torjuisi." -Ultra Bra-

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Meillä palkkauksen pitäisi olla tva:han perustuva (= työnvaativuuden arviointi)

Arviointikeskustelut käyty joskus, kohdallani ainakin 2 vuotta sitten, eikä se mielestäni ole meillä ainakaan toteutunut! Miten muualla?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Meidän osasto on neuvoteltu tva:n puitteissa korkeimpaan palkkaluokkaan talossa, mutta sama palkka maksetaan jokaiselle hoitajalle. Eli meillä ei juuri kokemuksesta palkita.

"Minä suojelen sinua kaikelta, mitä ikinä keksitkin pelätä. Ei ole sellaista pimeää, jota minun hento käteni ei torjuisi." -Ultra Bra-

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Meillä palkkauksen pitäisi olla tva:han perustuva (= työnvaativuuden arviointi)

Arviointikeskustelut käyty joskus, kohdallani ainakin 2 vuotta sitten, eikä se mielestäni ole meillä ainakaan toteutunut! Miten muualla?

Meillä on tva:n pohjalta luotu palkkakorit talossa, ja osastot on jaettu eri koreihin. Vaativin osasto saa parasta palkkaa jne. Koreissa on minimipalkat, jotka on pakko maksaa, liukumaprosettia en muista.

I'm selfish, impatient and little insecure. I make mistakes, i'm out of control and at times hard to handle, but if you can't handle me at my worst, then you sure as hell don't deserve me at my best.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Meillä palkkauksen pitäisi olla tva:han perustuva (= työnvaativuuden arviointi)

Arviointikeskustelut käyty joskus, kohdallani ainakin 2 vuotta sitten, eikä se mielestäni ole meillä ainakaan toteutunut! Miten muualla?

No meillä on tehty tuo TVA aikoinaan ja päästiin vaativimman työn palkkakoriin. Palkkaus on kuitenkin varmasti koko talon huonoimmasta päästä, sillä taitaa jokainen vuodeosaston hoitajakin tienata enemmän kuin meikäläiset.

Koulutuksesta, vastuualueista, kehittämisinnosta tai misään muustakaan ei makseta pennin jeniä lisää. Ja työpaikkana on Hus, Meilahden sairaala, sisätautien toimiala, päivystys- ja valvontaklinikka.

Meillä on muuten töitä tarjolla ihan sairaasti, mä en nyt ole pysynyt laskuissa vähään aikaan mukana, mutta taitaa olla lähemmäksi 20:n sairaanhoitajan vaje pelkästään meillä.

Failure is always an option

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kesätyöpaikkaa valitessani pystyin neuvottelemaan palkastani. Suoranaisia epäpätevyysvähennyksiä (mm. -15/10/5 %) ei tehty. Palkka on hieman pienempi, kuin valmiin sh:n mutta silti korkeampi, kuin olisi näiden vähennysten seurauksena.

Työkokemus ja kaikki lisäkurssit ja -opinnot vaikuttivat siihen että sain paremman palkan, kuin opiskelija normaalisti.

"If you ain't part of a solution, you are solid or gas."

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

VF: Meillä Lastenklinikalla, vastasyntyneiden teholla on tällä hetkellä 18 hoitajan vajaus. Jep jep. Meillekin saa tulla töihin, tervetuloa!

"Minä suojelen sinua kaikelta, mitä ikinä keksitkin pelätä. Ei ole sellaista pimeää, jota minun hento käteni ei torjuisi." -Ultra Bra-

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Meillä palkkauksen pitäisi olla tva:han perustuva (= työnvaativuuden arviointi)

Arviointikeskustelut käyty joskus, kohdallani ainakin 2 vuotta sitten, eikä se mielestäni ole meillä ainakaan toteutunut! Miten muualla?

No meillä on tehty tuo TVA aikoinaan ja päästiin vaativimman työn palkkakoriin. Palkkaus on kuitenkin varmasti koko talon huonoimmasta päästä, sillä taitaa jokainen vuodeosaston hoitajakin tienata enemmän kuin meikäläiset.

Koulutuksesta, vastuualueista, kehittämisinnosta tai misään muustakaan ei makseta pennin jeniä lisää. Ja työpaikkana on Hus, Meilahden sairaala, sisätautien toimiala, päivystys- ja valvontaklinikka.

Meillä on muuten töitä tarjolla ihan sairaasti, mä en nyt ole pysynyt laskuissa vähään aikaan mukana, mutta taitaa olla lähemmäksi 20:n sairaanhoitajan vaje pelkästään meillä.

Vielä pakko mainita, että huonojen puolten vastapainona meillä on hyvä osastonhoitaja ja  pääosin aivan loistava työporukka!!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Meillä palkkauksen pitäisi olla tva:han perustuva (= työnvaativuuden arviointi)

Arviointikeskustelut käyty joskus, kohdallani ainakin 2 vuotta sitten, eikä se mielestäni ole meillä ainakaan toteutunut! Miten muualla?

No meillä on tehty tuo TVA aikoinaan ja päästiin vaativimman työn palkkakoriin. Palkkaus on kuitenkin varmasti koko talon huonoimmasta päästä, sillä taitaa jokainen vuodeosaston hoitajakin tienata enemmän kuin meikäläiset.

Koulutuksesta, vastuualueista, kehittämisinnosta tai misään muustakaan ei makseta pennin jeniä lisää. Ja työpaikkana on Hus, Meilahden sairaala, sisätautien toimiala, päivystys- ja valvontaklinikka.

Meillä on muuten töitä tarjolla ihan sairaasti, mä en nyt ole pysynyt laskuissa vähään aikaan mukana, mutta taitaa olla lähemmäksi 20:n sairaanhoitajan vaje pelkästään meillä.

Vielä pakko mainita, että huonojen puolten vastapainona meillä on hyvä osastonhoitaja ja  pääosin aivan loistava työporukka!!

sehän lohduttaa pettuleipää syödessä.

- Ambulanssijuntti -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Meillä palkkauksen pitäisi olla tva:han perustuva (= työnvaativuuden arviointi)

Arviointikeskustelut käyty joskus, kohdallani ainakin 2 vuotta sitten, eikä se mielestäni ole meillä ainakaan toteutunut! Miten muualla?

No meillä on tehty tuo TVA aikoinaan ja päästiin vaativimman työn palkkakoriin. Palkkaus on kuitenkin varmasti koko talon huonoimmasta päästä, sillä taitaa jokainen vuodeosaston hoitajakin tienata enemmän kuin meikäläiset.

Koulutuksesta, vastuualueista, kehittämisinnosta tai misään muustakaan ei makseta pennin jeniä lisää. Ja työpaikkana on Hus, Meilahden sairaala, sisätautien toimiala, päivystys- ja valvontaklinikka.

Meillä on muuten töitä tarjolla ihan sairaasti, mä en nyt ole pysynyt laskuissa vähään aikaan mukana, mutta taitaa olla lähemmäksi 20:n sairaanhoitajan vaje pelkästään meillä.

Vielä pakko mainita, että huonojen puolten vastapainona meillä on hyvä osastonhoitaja ja  pääosin aivan loistava työporukka!!

sehän lohduttaa pettuleipää syödessä.

No eihän se siihen rahapuoleen auta, mutta parantaa työssäviihtyvyyttä kummasti.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...