Jump to content
MAINOS

Täydellinen työvuorolista?


Vieras: Lähäri

Recommended Posts

Ylessä hyvä juttu hoitajien vuorotöistä ja siitä mitä se aiheuttaa. Lopussa monta mielipidettä asiasta. Kysynkin nyt, minkälainen olisi täydellinen työvuorolista? Miksi sen suunnittelu on niin vaikeaa? Meidän talossa (yksityinen tehostettu), nuoret haluavat illat vapaiksi, mutta epäreilua se on 'lapsellistenkaan' olla iltavoittoisesti töissä. Yöt nyt sopii tuskin kenellekkään kun sotkevat koko elämän mennen tullen. Muutama työkaveri lähtenyt kotihoitoon ( huutava pula hoitajista), koska sen minkä menettää vuorolisissä, saa peruspalkan paremmuudessa takaisin. Työvuorot pääsääntöisesti arkiaamuvuoroja ( isolla osalla käydään vain kerran päivässä/ aamussa). Itse pidän raskaimpana yhden päivän vapaita, varsinkin jos alkavat illasta. Toiseksi rasittaa kun kesälomat sopii yksiin mieheni kanssa ehkä kerran kolmessa vuodessa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS
Vieras: Toiveet tai sit ei!

Työvuorolistat on ikuisuuskysymys. Ketkä tekee iltoja ja ketkä aamuja ja ketkä saa lomailla heinäkuussa jne jne

Hyvä esimies pitää asioita vireillä työryhmän kanssa alati.Puhutaan.Arvioidaan. Tasapäistetään. Vuorotellaan.Kirjataan sovitut asiat ylös.

Kukaan ei ole etuoikeutetumpi kuin toinen.Siviiliasiat ei saa vaikuttaa työhön ja vuoroihin.

Miksi esim henkilö hakeutuu ilta/yöpainotteiseen työhön ja oleellista on että saa pitää illat pääsääntöisesti vapaina.

Sama koskee viikonölopputyötä.

Hyviä lisiä ei voi saada jos ei tee niitä vuoroja joita niistä saa.

Jos joillekin räätälöidään toivekuvioita niin helposti siitä kärsii jotkut muut.

Vuoronvaihtoralleista voisi kirjoittaa oman juttunsa.

En juuri sitäkään suosittele.Itse joustat ja sitten kun itse pyydät niin jää luu kouraan.

 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: 3-vuorotyö kiitos ei!

Vuosi sitten siirryin 3-vuorotyöstä 2-vuorotyöhön, eli teen pelkkää aamua ja iltaa. Vuoden aikana olen saanut elämäni takaisin! Harrastuksia on enemmän mm. liikuntaa ( uimista, jumppaa, salia tai vähintään kävelylenkkejä). Kavereita näkee enemmän ja muutenkin 'pää' kunnossa. Sitä ennen 15 vuotta 3 -vuorotyötä, eikä kuuden viikon listassa ollut kuin 2-3 yötä mutta se riitti sekoittamaan oman kroppani. Työpaikka pysynyt samana. Painoakin on pudonnut reilu 10 kg, johtuu varmaan säännöllisistä ja terveellisimmistä syömisistä! Yövuorot sopii niille jotka ovat ennenkin kukkuneet yönsä, oma heimonsa!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

1 tunti sitten, Vieras: Toiveet tai sit ei! kirjoitti:

Siviiliasiat ei saa vaikuttaa työhön ja vuoroihin.

Totta kai saa. Itse ainakin arvostan sitä, että työnantaja tukee hyvinvointiani ottamalla huomioon myös vapaa-aikani. Mielestäni kovin vanhakantaista ajattelua, että eletään vain työntekoa varten. 

Tasapuolinen toki pitää olla, sitä en kiistä. Harvoin kai kuitenkaan joka viikonloppu kaikilla on samaan aikaan häät tai hautajaiset.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

2 tuntia sitten, Julma kirjoitti:

Totta kai saa. Itse ainakin arvostan sitä, että työnantaja tukee hyvinvointiani ottamalla huomioon myös vapaa-aikani. Mielestäni kovin vanhakantaista ajattelua, että eletään vain työntekoa varten. 

Tasapuolinen toki pitää olla, sitä en kiistä. Harvoin kai kuitenkaan joka viikonloppu kaikilla on samaan aikaan häät tai hautajaiset.

Tässä haetaan nyt varmaan muuta. Joskus tuntuu siltä että joillakin työ vain sotkee vapaa-aikaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: välillä ei jaksa

Pelkkää arkiaamua kiitos kun eniten hoitajia työvuorossa. Silloin ei tarvitse yksinään olla vastuussa eikä tarvitse juosta paikasta toiseen. Aamuvuorolaisista ei koskaan juoruta, vaikka aamuvuoro itse juoruaa eniten. Aamuvuorolaisilla on eniten taukoja ja ne on pisimpiä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...