Jump to content
MAINOS

Paras hoito painehaavaumalle?


Sari-Helena

Recommended Posts

Tuo toteaa ainakin että ero ei ollut tilastollisesti merkittävä.

Niin siis II asteen painehaavaumissa, III asteen ryhmässä ero oli kuitenkin merkittävä (22,3 päivää vs 24,8 päivää).

Tuosta insuliinista muistelen meillä käyneen haavavoide tuote-esittelijän kertomasta, että insuliinilla on paikallisesti anabolinen vaikutus perustuen lisääntyneeseen aminohappojen soluunottoon sekä proteiinisynteesin kiihtymisestä. Samalla ymmärrykseni mukaan insuliini vähensi proteiinien kataboliaa. Heidän tuotteessa ei varsinaisesti sisältänyt insuliinia, mutta se lisäsi insuliinin sitoutumista reseptoreihinsa kohdesoluissa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Sorbact on aika edullinen tuote. Se vaatii kuitenkin ehdottomasti.puhdaspohjaisen haavan. Sorbact sopii jos haava ei eritä kauheasti. Sitäkin saa nauhana.

Mitä tarkoitat puhdaspohjaisella haavalla? Mä itse olin Sorbact - koulutuksessa ja siellä sitä tuotetta suositeltiin juuri "epäpuhtaille" haavoille, koska se imee itseensä bakteereja. Itse suosittelisin nauhan sijasta Sorbactin kirurgista sidettä, koska se ei tarraudu niin hyvin haavaan.

Muita tuotteita, joita suosittelisin: Aquacel Ag, Duoderm ja Allevyn hoitolevy.

Siis puhdaspohjainen haava on sellainen, jossa ei ole katetta. Infektoitunut voi olla puhdaspohjainen ja silloin Sorbact on hyvä.

Meillä yksi haiseva onkalohaava muuttui hajuttomaksi kahdessa päivässä hunajahoidon jälkeen. Paksu kate irtosi hyvin hoidon aikana ja nyt onkalon laitetaan Sorbact nauhaa.

"Kyllä on jännittävää elää,ajatteli Muumipeikko. Kaikki voi hetkessä kääntyä ylösalaisin-ilman mitään syytä."(Muumipappa ja meri)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...