Jump to content
MAINOS

Valmistuvat SH:t


Ninnu

Recommended Posts

Millä mielellä palkankorotuslupausten ja tulevan työn suhteen?

Itse valmistun muutaman viikon päästä ja töitä olisi niin paljon kun jaksaisin tehdä. On varaa valita ja olenkin valkannut raskaimmiksi ja vähiten kiinnostavaksi kokemani paikat ( tk-puoli ) pois. Samanlaisilla mietteillä muutkin luokkakaverit, "kakkahommat" ei kiinnosta.

Mielenkiinnolla tässä odotellaan mitä suuret lupaukset vaalien alla poikivat ja mikä tulee olemaan suunta jos hoitajat petetään. Onhan se mukavaa jos ilmaiseksi olen saanut Suomesta koulutuksen ja voin sitten ulkomailla päästä inhimillisille tienesteille  ::)   

(Lueskelin tässä aamuyön tunteina viestini uudestaan ja vaikuttaa aika provolle; ei kuitenkaan tarkoitus provoilla vaan kertoa rehelisesti mitä mietteitä on. Ja hatunnostot tk- vuodeos. väelle- rankkaa mutta arvokasta työtä ;D )

"You can't be as an tourist in your own life"

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 3 viikkoa myöhemmin...
MAINOS

Hu huu.. eikö kukaan vastavalmistunut ole kiinnostunut etujensa ajamisesta? Miusta myö uudet hoitsut ollaan omalta osaltamme avainasemassa tänä työvoimapulan aikana parantamassa hoitajien työoloja ja palkkausta äänestämällä viimeistään jaloillamme missä oloissa halutaan työskennellä. Tokihan opintotuen jälkeen palkka tuntuu hyvältä, mutta kun laskee pois juoksevat kulut eipä paljon jää käteen. 

"You can't be as an tourist in your own life"

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Millä mielellä palkankorotuslupausten ja tulevan työn suhteen?

Itse valmistun muutaman viikon päästä ja töitä olisi niin paljon kun jaksaisin tehdä. On varaa valita ja olenkin valkannut raskaimmiksi ja vähiten kiinnostavaksi kokemani paikat ( tk-puoli ) pois. Samanlaisilla mietteillä muutkin luokkakaverit, "kakkahommat" ei kiinnosta.

Mielenkiinnolla tässä odotellaan mitä suuret lupaukset vaalien alla poikivat ja mikä tulee olemaan suunta jos hoitajat petetään. Onhan se mukavaa jos ilmaiseksi olen saanut Suomesta koulutuksen ja voin sitten ulkomailla päästä inhimillisille tienesteille  ;) 

(Lueskelin tässä aamuyön tunteina viestini uudestaan ja vaikuttaa aika provolle; ei kuitenkaan tarkoitus provoilla vaan kertoa rehelisesti mitä mietteitä on. Ja hatunnostot tk- vuodeos. väelle- rankkaa mutta arvokasta työtä :) )

Pikkaisen on pakko kuitenkin mainita, että "kakkahommia" löytyy kyllä ihan tasaisesti useimmista terveydenhuollon yksiköistä. Harvassa on ne paikat, missä niistä eroon pääset.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

en ihan juuri valmistu.. uudenvuoden vaihtees pitäis valmistua. mutta tottakai kiinnostaa palkka-asiat erittäin paljon, varsinki jos meinaa hankkia jotain maallista omaisuutta kuten auto ja asunto. en jaksa oikein uskoa suomeen ja täällä oleviin päättäjiin ja ihmisiin. liian monet aliarvioi hoitoalaa eivätkä näe sen tärkeyttä yhteiskunnassa.

eli siis ulkomaille lähden (ellei suomes tapahdu jotain ihmeellistä palkkojen suhteen) kuha on parivuotta ensin ehtinyt tehdä töitä (kokemusta) jossain leikkurissa jossa voin tehdä molempia puolia niin a- kuin i-puolta.

I´am Wizard

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Millä mielellä palkankorotuslupausten ja tulevan työn suhteen?

Itse valmistun muutaman viikon päästä ja töitä olisi niin paljon kun jaksaisin tehdä. On varaa valita ja olenkin valkannut raskaimmiksi ja vähiten kiinnostavaksi kokemani paikat ( tk-puoli ) pois. Samanlaisilla mietteillä muutkin luokkakaverit, "kakkahommat" ei kiinnosta.

Mielenkiinnolla tässä odotellaan mitä suuret lupaukset vaalien alla poikivat ja mikä tulee olemaan suunta jos hoitajat petetään. Onhan se mukavaa jos ilmaiseksi olen saanut Suomesta koulutuksen ja voin sitten ulkomailla päästä inhimillisille tienesteille  >:D 

(Lueskelin tässä aamuyön tunteina viestini uudestaan ja vaikuttaa aika provolle; ei kuitenkaan tarkoitus provoilla vaan kertoa rehelisesti mitä mietteitä on. Ja hatunnostot tk- vuodeos. väelle- rankkaa mutta arvokasta työtä :) )

Provoa tai ei niin oikeessa olet. Minä en jää tänne enkä myöskään varmaan koko alalle (hiukka huono päivä mulla). Mä oon niin lopen kyllästynyt tähän menoon, enkä eniten edes palkkojen alhaiseen tasoon enkä edes työoloihin. Eniten nimittäin turhauttaa suurimman osan hoitajien tyhmyys!!

Eilen just juttelin yhden opiskelukaverin kanssa juuri näistä vallitsevista oloista/vaaleista/lupauksista ym ym ym kaikista mistä täällä foorumillakin puhe. Alkoi vaan niin turhauttaa kun tuntuu että kävis vuoropuhelua lyhtypylvään kanssa..suurin osa ei edes tajua mikä on meininki. Noista vaaleistakin sen verran että eihän noi edustajat, ihan aikuisten oikeesti ole edes valehdellu jos rehellisiä ollaan, selittäneet vaan niin että tyhmempi ymmärtää toisin ja toinen tyhmempi toisin. Onko se sitten edustajan vika jos ymmärtää väärin ja valitsee sen itselleen sopivimman vaihtoehdon sadasta huonosta..? Toki tää viimeinen tempaus hallitukselta, jossa salailevat edelleen valtion tuen määrää kunnille, koskien palkkojen nostoa on jo ihan neuvosto meininkiä. Se piru joka vielä uskoo suomessa demokratiaan saa mun puolesta ihan rauhassa uskoakin, mutta eihän demokratia toimi niin että hallitus päättää, ja kansalle ei kerrota..Tulee ihan Putin mieleen, enään puuttuu murhat..

No siinä kun sitten juteltiin opiskelija kollegani kanssa näistä asioista totesi hän "sä saat nää kaikki hommat kuulostamaan niin synkältä". Niin-iiin, totuus sattuu eikö totta!? Ja sitäpaitsi, nää asiat on päivittäin lehdissä ja televisiossa, en minä ole näitä päästä keksinyt. Eli siis olen lopen kyllästynyt tiedottomiin hoitajiin. Paljonko auttaa pitkässä juoksussa meidänkin taistelu oloja vastaan jos suurin osa täysin dillejä, taustalla olevia laumaeläimiä jotka huutaa vaan "LAKKO" tajuamatta tuon taivaallisempaa yleensäkään asioiden laidasta. Nää on just niitä jotka tyyliin maksaa työnantajalle että saavat ylipäänsä käydä töissä, puhumattakaan että uskaltaisivat oikeasti sitä palkkaa vielä pyytää. Vie täysin pohjan tuollaisten hoo moilasten takia sen pienen osan hoitajien taistelusta jotka oikeesti hiffaa asioita.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Provoa tai ei niin oikeessa olet. Minä en jää tänne enkä myöskään varmaan koko alalle (hiukka huono päivä mulla). Mä oon niin lopen kyllästynyt tähän menoon, enkä eniten edes palkkojen alhaiseen tasoon enkä edes työoloihin. Eniten nimittäin turhauttaa suurimman osan hoitajien tyhmyys!!

Eilen just juttelin yhden opiskelukaverin kanssa juuri näistä vallitsevista oloista/vaaleista/lupauksista ym ym ym kaikista mistä täällä foorumillakin puhe. Alkoi vaan niin turhauttaa kun tuntuu että kävis vuoropuhelua lyhtypylvään kanssa..suurin osa ei edes tajua mikä on meininki. Noista vaaleistakin sen verran että eihän noi edustajat, ihan aikuisten oikeesti ole edes valehdellu jos rehellisiä ollaan, selittäneet vaan niin että tyhmempi ymmärtää toisin ja toinen tyhmempi toisin. Onko se sitten edustajan vika jos ymmärtää väärin ja valitsee sen itselleen sopivimman vaihtoehdon sadasta huonosta..? Toki tää viimeinen tempaus hallitukselta, jossa salailevat edelleen valtion tuen määrää kunnille, koskien palkkojen nostoa on jo ihan neuvosto meininkiä. Se piru joka vielä uskoo suomessa demokratiaan saa mun puolesta ihan rauhassa uskoakin, mutta eihän demokratia toimi niin että hallitus päättää, ja kansalle ei kerrota..Tulee ihan Putin mieleen, enään puuttuu murhat..

No siinä kun sitten juteltiin opiskelija kollegani kanssa näistä asioista totesi hän "sä saat nää kaikki hommat kuulostamaan niin synkältä". Niin-iiin, totuus sattuu eikö totta!? Ja sitäpaitsi, nää asiat on päivittäin lehdissä ja televisiossa, en minä ole näitä päästä keksinyt. Eli siis olen lopen kyllästynyt tiedottomiin hoitajiin. Paljonko auttaa pitkässä juoksussa meidänkin taistelu oloja vastaan jos suurin osa täysin dillejä, taustalla olevia laumaeläimiä jotka huutaa vaan "LAKKO" tajuamatta tuon taivaallisempaa yleensäkään asioiden laidasta. Nää on just niitä jotka tyyliin maksaa työnantajalle että saavat ylipäänsä käydä töissä, puhumattakaan että uskaltaisivat oikeasti sitä palkkaa vielä pyytää. Vie täysin pohjan tuollaisten hoo moilasten takia sen pienen osan hoitajien taistelusta jotka oikeesti hiffaa asioita.

Ymmärrän jollakin tasolla sun katkeruuden mutta jotenkin tulee sellainen olo että sinun perspektiivi on pikkasen kapeahko. Sillä kyllä totuus on se että monella sektorilla hoitoalalla on menty myös eteenpäin; minun reaalipalkka on varmastikkin puolitoistakertainen mitä 20 vuotta sitten, asenteet on parantuneet edunvalvonnan kannalta, "herran pelko" on pienentynyt selvästi ja ennen kaikkea omien etujen ajaminen paikallisesti on aivan eri luokkaa kuin takavuosina.

Eli ei kaikki asiat meidän alalla ole menossa huonompaan suuntaan, pitää vaan pikkaisen suhteuttaa nykypäivää historiaan niin huomaa että myös positiivisia asioita on alalla tapahtunut.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Toki toki. Siksi alussa jo suluissa ilmoitinkin tuosta huonosta päivästä  >:D

Täytyyhän sitä vaan aina joskus päästä johonkin purkaa tunteita, ei silti, ettäkö olisin vieläkään täysin tyytyväinenkään

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...