Jump to content
MAINOS

psykiatriselle irlantiin/britteihin


rkoskinen

Recommended Posts

tere! jelpatkaapa vähäsen mua. tarkoituksena on hakeutua psykatriseen hoitotyöhön irlantiin/britteihin 1-2 vuoden sisään. tarvetta kuulemma on. olen valmistunut 2004 ja pyörinyt suljetulla sh:na nelisen vuotta. just juttelin profcon (professional connection) edustajan kanssa, ja se höpötti jostain 1000-1200 tunnista, joka tulisi olla suoritettuna harjoitteluna psykiatrisella... mä en nyt oikeen tajunnut (mikä tosin ei ole ihme :D.

mä olen koulussa suorittanut vain ja ainoastaan 4 viikon pakollisen kentän psykiatrian puolella. muuten syvennyin akuutti/perioperatiiviseen, kun en muutakaan keksinyt. toimen sain silti vuona 2005 suljetulta osastolta. kyselin silloin piruuttani vanhalta opettaltani, että tartteeko mun nyt tulla kouluun lukemaan psykiatriaa? ope totes, että olen amk-pohjainen sh, olen pätevä tekeen hoitotyötä millä hoitotyön saralla tahansa. ilmeisesti ai halunnut mua takas kouluun tunneillensa nukkumaan ;D

kertokoon kuka tietää, mitä helevettiä toi 1200 h tarkoitti? mun englanti on muutenkin vähän ruosteessa, ja se edustaja papatti kuin konekivääri sitä lontoota. kiitos!

maailma pieni, allah suuri

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

se edustaja papatti kuin konekivääri sitä lontoota.

Heh, olet ilmeisesti puhunut Ann Griffinin kanssa. :D Itsekin puhuin hänen kanssaan puhelimessa pari päivää sitten. On kyllä kieltämättä aika kova papattamaan.  ;D

Mitä tuohon "harjoitteluun" tulee, niin kysymys ei varmastikaan ollut opiskelijaharjoittelusta, vaan työtunneista, jotka olet työskennellyt psyk.sh:na.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tuli vielä mieleen, että sana "training"han käsittää koulutuksen yleensä, eli ehkä vaatimuksena kuitenkin on, että olet koulussa suorittanut vähintään 1200 h psykiatrian alaan liittyviä opintoja, mukaanlukien teoriat, harjoittelut yms. 1200 tuntiahan on noin vajaa vuosi, eli suunnilleen suuntaavien opintojen verran. Kannattaa ottaa selvää asiasta, ettei sitten kesken hakuprosessin tule yllätyksiä. Briteissä tietääkseni psyk.sh:n koulutuksesta ollaan tarkempia.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tuli vielä mieleen, että sana "training"han käsittää koulutuksen yleensä, eli ehkä vaatimuksena kuitenkin on, että olet koulussa suorittanut vähintään 1200 h psykiatrian alaan liittyviä opintoja, mukaanlukien teoriat, harjoittelut yms. 1200 tuntiahan on noin vajaa vuosi, eli suunnilleen suuntaavien opintojen verran. Kannattaa ottaa selvää asiasta, ettei sitten kesken hakuprosessin tule yllätyksiä. Briteissä tietääkseni psyk.sh:n koulutuksesta ollaan tarkempia.

juh, se voi olla noin. lueskelin niitä haku- yms. papereita aika tarkasti viime yönä vuorossa ollessani... Totesin, että ne tuntuvat olevan tosi tarkkoja tuosta koulutussuuntauksesta. täytyy tarkistaa.

maailma pieni, allah suuri

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Muakin kiinnostas kuulla kokemuksia? Onko totta et esim Irlannis käydään potilaiden kanssa pubeissa bissellä  :D

Oon tässä miettinyt jo jonkin aikaa ulkomaille lähtöä, varsinkin jos opiskelupaikan suhteen ei onnista tänä syksynä. Mutta minne ja mitä tekemään, se vielä auki. Joten kertokaapas kokemuksia.

Tälläsen löysin muuten Mol:in sivuilta: http://www.mol.fi/paikat/Job.do?lang=fi&jobID=6629992&index=39&anchor=6629992

"Maailmassa ei ole koskaan saatu aikaan mitään ilman suoraa toimintaa."

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...