Jump to content
MAINOS

Palkkavertailua: olemmeko hanttihommissa ?


Vieras: msh -79

Recommended Posts

Otsikko: kokoomuksen lupaama +500€ hoitsuille on aika vähän

"Suomen sairaanhoitajan sijoitus palkkavertailussa on entistäkin surkeampi, kun katsotaan, mitä palkalla saa.

Seitsemän EU-maan sairaanhoitajien palkkavertailussa Englanti paistattelee komeasti keulilla. Englantilainen hoitaja tienaa keskimäärin 3 570 euroa bruttona kuukaudessa.

Ero seuraavina tuleviin Belgiaan ja Saksaan on yli tuhat euroa, joten ei olekaan ihme, että britit tulevat ykköseksi myös palkan ostovoimaa verrattaessa.

Ostovoimavertailun pohjaksi on otettu Suomi, jota merkitään ykkösellä. Englanti saa luvun 2,35 eli siellä sairaanhoitajan työpanos on reaalisesti yli kaksi kertaa arvokkaampi kuin meillä. Espanjassa ja Saksassa palkan ostovoima on 1,5-kertainen"

http://www.iltalehti.fi/uutiset/200705046062328_uu.shtml

Oletko hanttihommissa vaiko vaativan tason ammattilainen ? Mieti sitä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Englannissa työolotkin ovat kuulemma paremmat.On ainakin itseäni alkanut tuo isonenäisten teenjuojien saari todella kiinnostaa opintojen jälkeen. Minusta on aika huvittavaa kun suomi luulee olevansa joku korkean elintason maa..mutta millä kustannuksella terveydenhoitoa pidetään halpana?

Ajat muuttuvat- muutu sinäkin!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Niinpä niin...Minä olen vaan kuumeisesti miettinyt, että mihin alaan sitä vaihtaisi, jos nuo palkat ei ala muuttua.....

Ei raha olen tärkein asia todellakaan elämässä, mutta haluan saada alaa vastaavaa palkkaa...Minun työmotivaatio laskee koko ajan, ei huvita tehdä enempää kun pakolliset(koska ylityökorvaus on onneton), ei huvita mennä koulutukseen(hyödyn, mutta työnantaja ei "kiitä"), ei huvita tehdä ylitöitä(ei saa paskaakaan), ei huvita tehdä kolmivuorotyötä, koska korvaukset paskat.Mutta joku ihme teippi minua vielä pidättelee hoitoalalla...Mutta minkä aikaa tätä jaksaa....Ja muut,jotka tällä alalla on, eivät ymmärrä mitä hoitajat tekevät(istuvat vain kahvilla)

Jotenkasa mitäs me tehdää?Että saadaan arvostusta, alaa vastaavaa palkkaa jne.....

"Pakko ei ole kuin kuolla"

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Se olis korkea aika ruveta palkkoja tarkistelemaan, saas nähä minkälaisen palkan korotuksen uuden hallituksen aikaan tullaan saamaan vai jääkö "taas" luu käteen, itse en pitäisi mitenkään mahdottomana ajatuksena sitä että kaikki vain lakko rintamaan ja lakkoilemaan parempien palkkojen puolesta, koska onhan tämä sietämätöntä että näin vaativasta ammatti taidosta saa niinkin vähän palkkaa, toki sillä elää mutta siihen se jääkin. vähäänkin ylimääräisiä menoja ni saman tien on talous nurin.

mutta eiköhän tässä ole mielenkiintoiset ajat edessä.

"Työtä en pelkää, voin vaikka nukkua sen äärellä."

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Se olis korkea aika ruveta palkkoja tarkistelemaan, saas nähä minkälaisen palkan korotuksen uuden hallituksen aikaan tullaan saamaan vai jääkö "taas" luu käteen, itse en pitäisi mitenkään mahdottomana ajatuksena sitä että kaikki vain lakko rintamaan ja lakkoilemaan parempien palkkojen puolesta, koska onhan tämä sietämätöntä että näin vaativasta ammatti taidosta saa niinkin vähän palkkaa, toki sillä elää mutta siihen se jääkin. vähäänkin ylimääräisiä menoja ni saman tien on talous nurin.

mutta eiköhän tässä ole mielenkiintoiset ajat edessä.

Ansiotasoindeksin kehitys vuosina 1983-2000

pxweb2.stat.fi/sahkoiset_julkaisut/vuosikirja2001/excel/palka_02.xls - Lisätulos -

1983 10,4

1984 9,4

1985 8,4

1986 7,0

1987 7,0

1988 9,0

1989 8,9

1990 9,2

1991 6,4

1992 1,9

1993 0,8

1994 2,0

1995 4,7

1996 4,2

1997 2,4

1998 3,5

1999 2,8

2000 4,1

eli keskimäärin 5,94% vuodessa kuntaas v. 1983-2007 on oma ansiotasoni kohonnut vuosittain keskimäärin 4,3%

etsin tähän vielä vuosien 2001-2006 ansiotasoindeksit kunhan kerkeän

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...