Jump to content
MAINOS

Saako hoitajan pinna palaa....


Vieras: Eivor

Recommended Posts

Kyllä hoitajilla voi kilahtaa ihme jutuista. Olin muinoin vanhuspuolella keikkalaisena. Oli ruoka-aika ja menin vakihoitajan kanssa potilashuoneeseen laittamaan vaareja lounaskuntoon. Ikkunapaikan huonokuntoisen miehen omainen oli käymässä, papalla limumuki kädessä. Kollega sai hepulin ja alkoi sättiä, että eikö siitä juomisesta ole sanottu ja kuitenkin on taas mehumuki kädessä. Omainen alkoi itkeä ja pyyteli anteeksi, kun oli tuonut ja antanut sitä juomista, mutta kun mistään nesterajoituksesta ei ollut ollut puhetta eikä listaa pöydällä. Minua hävetti ja vaikka tapauksesta on 18 vuotta, muistan sen yhä. Kollega pihisi vielä kahvillakin. Pappa oli alinesteytetty, tärisi ja vapisi, mukava mies muuten. Nestettä ei annettu, kun jätettiin diureetit pois turhina. Ihme touhua. Mies kuoli parin viikon päästä. Kollegan mielestä niin monisairas ihminen joutikin pois. Siihen paikkaan en enää uudestaan mennyt keikalle.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS
  • Vastauksia 55
  • Aloitettu
  • Uusin vastaus

Ikkunapaikan huonokuntoisen miehen omainen oli käymässä, papalla limumuki kädessä. Kollega sai hepulin ja alkoi sättiä, että eikö siitä juomisesta ole sanottu ja kuitenkin on taas mehumuki kädessä. Omainen alkoi itkeä ja pyyteli anteeksi, kun oli tuonut ja antanut sitä juomista, mutta kun mistään nesterajoituksesta ei ollut ollut puhetta eikä listaa pöydällä.

Hirveetä natsikäytöstä, miten tollanen ihminen voi elää itsensä kanssa... :shock:

Pinna voi tässä työssä usein palaa, itsellä varsinkin narkkareiden ja "5 tähden hotellipalvelua odottavien potilaiden" kanssa, mutta ammatillinen täytyy olla tiukassakin tilanteessa. Jostain syystä mua jurppii ihan suunnattomasti se kun potilas valittaa että käskettiin juomaan paljon mutta kukaakn ei ole tuonut vettä ja lasi tyhjä. Siis tälläinen kävelevä ihminen, joka voi hyvin kävellä 2 metrin päähän lavuaarin luo! Ihan niinku se tarjoiltava vesi olis jotain hienoa lähdevettä ja sairaalavettä käytetään vaan perseen pesuun... whaaat :w00t:

Piikittämiseen tulee himo ;)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Eipä saisi, ainakaan pt:n läsnäollessa. Gestapon kouluttamia hoitajia löytyy, ei anneta villatakkia tai sukkia vaikka pt on pyytänyt ja sellaisiin tottunut,paksumpaa peittoa ei saa ja pieni, laiha mummu palelee ja haluaisi päästä kotiin kuolemaan. Hoitaja itse yli-painoinen ja hikoilee koko ajan. Eräänlaista vallankäyttöä tämäkin. Puhutaan töykeästi ja väliin huudetaankin.

Ole iloinen joka päivästä kun pääset omin jaloin postilaatikollesi.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 viikkoa myöhemmin...

Kerran on pinna palannut erään dementikon kanssa, mutta hoidin sen sillä tavalla, että lähdin oven taakse laskemaan kymmeneen. Kun tulin takaisin, niin vanhus huomasi itsekin, että nyt on menny käytös vähän liian pitkälle ja pyysi anteeksi. Ymmärrän kyllä täysin, että vanhemmiten ihmiset muuttuu. Eivät kaikki ole valitettavasti niitä herttaisia mummoja ja pappoja... <_<

Samassa työpaikassa oli eräs hoitaja, jota kaikki asukkaat "pelkäsivät". Oli kova käsistään ja kova suustaan..mitään kukaan ei uskaltanut tehdä, koska oli ison kihon vaimo...valitettavasti.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 3 vuotta myöhemmin...

Hoitaja saa todellakin suuttua ja jos asiakas rupeaa asiattomaksi niin kävellä pois paikalta ja jättää se hoito antamatta.Välttämättä en rupeaisi ketään solvamaan/vetelemään lättyyn.

Just näin. Ja muistaa kirjata että hoito jätetty antamatta johtuen siitä ja siitä.Olen kyllä miettinyt, että useinko näitä potilaiden epäasiallisia käytöksiä minnekään kirjataan tai raportoidaan? Jossain paikassa oli sellaiset ilmoituslomakkeet ihan kahvihuoneen seinällä, mutta muualla en ole nähnyt...Ja harvoin kuullut että ilmoituksia tehtäisiin.

Kyllä mä ainakin kirjaan potilaan tietoihin, niin kuin muutenkin laitan siitä miten on päivä mennyt yms. Tyyliin "Aamulla huonotuulinen, ja kieltäytynyt kokonaan parranajosta. Aamupesuilla ollut muutenkin hoitovastainen. Iltapäivästä kuitenkin jo paremmalla tuulella, haastoi tosin riitaa toisen asukkaan kanssa. Syönyt ja juonut hyvin." Nimenomaan se kirjaaminen olis musta aika tärkeää, koska siinä vaiheessa, kun omaiset alkaa ihmettelemään ja inttämään että miksi tätä tai tuota ei ole tehyt ja uhkaa viedä asiaa pidemmälle (tai vie), niin on erityisen tärkeää, että asiasta löytyy ihan mustaa valkoisella (että on annettu mahdollisuus). Ja myös tietenkin sen takia, että myöhemmin vuoroon tulevat saa tietoa asiasta, jos ei välttämättä muisteta mainita tms.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 3 kuukautta myöhemmin...

Mulla meinannut useammastikin päivässä palaa hihat erään dementikon kanssa, joka voivottelee kaiken aikaa kuinka huonosti asiat on, eikä täällä edes ikinä saa ruokaa. Vessaankaan ei muka pääse ja pilaa keksityillä hädillään muiden asukkaiden elämän huutelemalla kaiken aikaa "missä hoitaja, minä paskon sit housuihin kun kukaan ei välitä". Sit jos tuohon ei puutu niin alkaa vierustoveria repimään hihasta "tiedätkös missä täällä on vessa. Minun pitää päästä paskomaan.". Niin useasti on tehnyt mieli sanoa että pasko ihan rauhassa housuihin, mutta ole hiljaa. Mitään kiitollisuutta tältä herralta ei saa vaikka mitä koittais tehdä. Juottaa ylimääräistä kahvia, käyttää kaiken aikaa siellä vessassa ja kävelyttää. "On tää vaan ihan paska paikka sanon minä. Tänne en enää uudelleen tule." Tota showta kun jaksaa sen 5 päivää putkeen ni onkin jo loman tarpeessa. Aattelin viedä tolle miehelle jotain helppoa veisteltävää huomenna. Jos se siitä vaikka saisi muuta ajateltavaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...